Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Mortlach » 20 apr 2019 10:45

Misschien toch eens overstappen op Win10 dan? Binnenkort of sindskort wordt win7 niet meer ondersteund geloof ik en Win10 is een prettige vervanging.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 20 apr 2019 14:16

Mortlach schreef:Misschien toch eens overstappen op Win10 dan? Binnenkort of sindskort wordt win7 niet meer ondersteund geloof ik en Win10 is een prettige vervanging.

Half januari 2020 stopt de ondersteuning van Windows 7. Dus dan is het handig om vóór die tijd over te stappen. (Daar heb ik over gelezen in nummer 4 van c't, dat ik hier in huis heb.)
Ik heb Windows 10 gehad, maar toen deden de voorste USB-poorten het meestal niet. (Na de herinstallatie van Windows 7 functioneren ze weer.) Rare storing die eigenlijk helemaal niet zou moeten kunnen volgens mijn broer. Ik ben er nooit achter gekomen waar dat nou aan ligt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 20 apr 2019 19:45

Boekenlezer schreef:Half januari 2020 stopt de ondersteuning van Windows 7. Dus dan is het handig om vóór die tijd over te stappen. (Daar heb ik over gelezen in nummer 4 van c't, dat ik hier in huis heb.)
Ik heb Windows 10 gehad, maar toen deden de voorste USB-poorten het meestal niet. (Na de herinstallatie van Windows 7 functioneren ze weer.) Rare storing die eigenlijk helemaal niet zou moeten kunnen volgens mijn broer. Ik ben er nooit achter gekomen waar dat nou aan ligt.


Heeft waarschijnlijk met drivers te maken, best kans dat het inmiddels al is opgelost of dat je ergens even driveruodates moet downloaden / installeren
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 13 dec 2019 17:01

Marnix schreef:Heeft waarschijnlijk met drivers te maken, best kans dat het inmiddels al is opgelost of dat je ergens even driveruodates moet downloaden / installeren

Dan moet je wel goed weten wat er in je computer zit! Dat wist ik bij mijn huidige systeem dus niet.
Inmiddels ben wel hard aan een nieuwe computer toe. Daarvoor heb ik alle onderdelen zelf uitgezocht. Ik wil hem zelf gaan bouwen. (Om dat ESD-veilig te kunnen doen heb ik dit besteld.) Mocht er dan ergens een driverupdate voor nodig zijn, dan weet ik waar ik het moet zoeken.

Het was mijn streven om alle onderdelen morgen te gaan ophalen. Helaas gaat dat niet lukken, omdat een van de winkels de onderdelen pas op dinsdag levert.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 13 dec 2019 23:57

Boekenlezer schreef:Dan moet je wel goed weten wat er in je computer zit! Dat wist ik bij mijn huidige systeem dus niet.
Inmiddels ben wel hard aan een nieuwe computer toe. Daarvoor heb ik alle onderdelen zelf uitgezocht. Ik wil hem zelf gaan bouwen. (Om dat ESD-veilig te kunnen doen heb ik dit besteld.) Mocht er dan ergens een driverupdate voor nodig zijn, dan weet ik waar ik het moet zoeken.

Het was mijn streven om alle onderdelen morgen te gaan ophalen. Helaas gaat dat niet lukken, omdat een van de winkels de onderdelen pas op dinsdag levert.


Ja zelf bouwen is best leuk en vaak ook wel voordelig. ESD-bandjes heb ik ook wel liggen naar gebruik ze haast nooit. Ik hield mijn vinger vaak even tegen de aarde van een stopcontact. Maar goed dan liet ik het moederbord meestal wel met rust, dat scheelt wel. Better safe then sorry.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor juffiejuf » 16 dec 2019 09:42

Ben een digibeet; ik zoek een online backup voor particulieren voor alle foto's etc. De harde schijf weigert weer en ben daar dus wel klaar mee. Wie heeft er goede ervaringen met een online backup?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 16 dec 2019 13:00

juffiejuf schreef:Ben een digibeet; ik zoek een online backup voor particulieren voor alle foto's etc. De harde schijf weigert weer en ben daar dus wel klaar mee. Wie heeft er goede ervaringen met een online backup?


https://www.webwijzer.nl/kantoor-online ... nline.html

Over Porton hoor ik wel goede verhalen en lees ik prima recensies
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Prisma23 » 19 dec 2019 21:06

juffiejuf schreef:Ben een digibeet; ik zoek een online backup voor particulieren voor alle foto's etc. De harde schijf weigert weer en ben daar dus wel klaar mee. Wie heeft er goede ervaringen met een online backup?


Ik ben zeer tevreden met Stack van TransIP. Alle computers bij ons thuis (windows, linux en ios) worden hier gebackuped. Eenvoudig te installeren en in te stellen. Ook makkelijk te raadplegen vanaf je telefoons (android en ios)

https://www.transip.nl/stack/
Laatst gewijzigd door Prisma23 op 19 dec 2019 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Prisma23 » 19 dec 2019 21:07

sorry dubbel gepost

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor hans0166 » 19 dec 2019 22:11

juffiejuf schreef:Ben een digibeet; ik zoek een online backup voor particulieren voor alle foto's etc. De harde schijf weigert weer en ben daar dus wel klaar mee. Wie heeft er goede ervaringen met een online backup?


ik gebruik al een aantal jaar de cloud van microsoft ( krijg je bij office abonement) zover ik weet kun je ook een stukje cloud krijgen bij een msn/hotmail account.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 21 dec 2019 00:23

5 Gb. Dat is wel heel weinig. Bij hotmail dan, bij Office365 meer, voor 69 euro per jaar heb je Office en 1 TB opslag, voor 2 euro per maand heb je 100 gb opslag zonder Office-programma’s erbij
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor johannes1 » 30 dec 2019 11:42

Dag,

Wie is bekend met de website wish4U.co. Krijg net van zus een link en die zegt dat het veilig is, maar ik zie op google iets over malware die je omleidt naar advertenties en dergelijke. maar krijg ook websites die zeggen dat het veilig is.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle computervragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 30 dec 2019 23:54

Ziet er niet helemaal lekker uit nee.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten