The Passion (2016)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Chaya » 18 apr 2019 16:21

mona schreef:No way!
(redenen al uitvoerig genoemd bij de hier voorgaande jaren...)

Met het thema ' Je bent niet alleen ' legt The Passion dit jaar de nadruk op aandacht voor elkaar.
Dat is dus de essentie van Pasen kennelijk.
Madeleine van Toorenburg zei dat ze het jammer vindt dat de acteurs zo benadrukken dat ze zelf niets met het christelijk geloof hebben.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: The Passion (2019)

Berichtdoor Marnix » 18 apr 2019 19:24

MoesTuin schreef:The Passion 2019

(In de topic titel zou de 6 even omgedraaid moeten worden zodat er een 9 staat :wink: )

https://www.synode400.nl/the-passion-dordrecht/

Vanavond in Dordrecht met een ode aan de Synode van Dordrecht ook van 400 jaar terug...

Zijn er hier lezers die real life naar the Passion gaan vanavond of anders meekijken en beleven thuis....


Groeten uit Dordrecht, ik ben er nu aan het werk :-)

Hopen op en bidden voor een mooie en gezegende Passion waarbij mensen die niets met het geloof hebben horen over Gods liefde voor mensen en hoe die liefde mensen ook elkaar leert lief te hebben!

Ik snap de kritiek die hier klinkt, maar ik had het er net over net mijn stagiaire die mee is en die in haar klas vertelde dat ze naar The Passion ging. De helft van haar klasgenoten wist niet wat Pasen is, de andere helft wist het vooral omdat ze jaarlijks naar The Passion kijken.

Ieder jaar wordt het lijdensverhaal vanuit een ander thema belicht, want wat Jezus leerde en voorleefde en deed is zo veelzijdig en rijk. In de auto terug hadden we het erover, hoe ze de kerk de afgelopen jaren kwijt raakte omdat er weinig jeugd was en de jeugd die er was, daar had ze weinig aansluiting mee. Ze voelde zich er vaak alleen. Wat hebben we op dat gebied als kerken, christenen en ook als samenleving nog veel te leren, om als Jezus er te zijn voor elkaar, om te zien naar de ander, niet alleen naar mensen die hetzelfde zijn als wij, precies hetzelfde geloven enz. Juist ook maar hen die minder zichtbaar zijn of meer aan de rand staan. Als je toch ziet wat zo’n avond allemaal teweeg brengt bij mensen... ik heb daar een glimp van gezien vanavond en dan kan ik alleen maar ontroerd en dankbaar zijn.
Laatst gewijzigd door Marnix op 19 apr 2019 00:57, 2 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor MoesTuin » 18 apr 2019 22:11

Chaya schreef:Met het thema ' Je bent niet alleen ' legt The Passion dit jaar de nadruk op aandacht voor elkaar.
Dat is dus de essentie van Pasen kennelijk.


als je de diepe boodschap hiervan in je hart mag kennen is dat de essentie van Pasen.
De Heer Jezus die werd overvallen door doodsangst, door iedereen in de steek gelaten, en blijft bidden terwijl zijn zweet in grote druppels als bloed op de grond viel.
Als je indenkt, die totale verlatenheid, het lijden en sterven van de Heer Jezus.
Als de Heer Jezus zo lijdt en sterft dan draagt Hij daarmee de toorn van God, dan draagt Hij daarmee onze zonden.
Een oneindig zware last die geen mens kan dragen.
de diepste eenzaamheid en het alleen voelen heeft Hij doorstaan.
Je mag weten in dit Geloof dat je in al jou eenzaamheid zorgen moeiten in Christus tot God mag en kan komen en weten dat we niet bidden tot een afstandelijke God, maar tot Hem die zelf de diepste pijn en moeite heeft ondergaan.

The Passion maakt veel los onder (traditionele) christenen.
maar The Passion maakt ook veel los onder de gewone man en vrouw.
Ja zelfs kinderen, het jongetje dat mee liep met The Passion en een foto bij zich droeg van zijn Opa en Oma die binnen een half jaar beiden waren overleden...... zo nog vele mensen te meer, allemaal met hun eigen beweegredenen om te komen........stil gezet te worden..... zeg het maar wat de heilige Geest bewerkt in al die mensen (zo onderschat veelal de kracht van de heilige Geest)
"Kom maar bij Mij" zegt de Heer.....
Jezus Leeft en werkt!
Dankbaar!

https://www.youtube.com/watch?v=SeeWDEWN07U&t=59s

God heb ik lief, met de zo prachtige tekst in de video over de God die ook mijn en jou stem hoort in de diepste duisternis.........
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Marnix » 18 apr 2019 23:04

Of zoals het klassieke avondmaalsformulier zegt:

Door dit alles heeft Hij de vloek die op ons lag, op Zich genomen om ons met zijn zegen te vervullen. Ja, tot de allerdiepste verworpenheid en angst der hel heeft Hij Zich met lichaam en ziel vernederd aan het kruishout. Toen riep Hij uit: Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij Mij verlaten? (Matt. 27 : 46) opdat wij door God aangenomen en nooit meer door Hem verlaten zouden worden.

Over “Nooit meer alleen” gesproken...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Liekels » 19 apr 2019 00:17

Het was dit jaar dichtbij, ik vind het elk jaar erg mooi en het raakt me. Het thema "je bent niet alleen" wordt hier afgekeurd, want dat is niet de basis essentie voor Pasen. Ik snap niet zo goed waarom, zou mooi zijn als men dit elkaar iets meer laat weten. Als dit mensen raakt is dat mooi vind ik. Ik vind het jammer dat het zo afgekeurd wordt en zo denigrerend over wordt gedaan. Als dit niets voor je is hoef je niet te kijken, maar waarom dan wel de slechte recensies lezen en dit als argumentatie gebruiken hier. Maakt het jouw mening krachtiger als Miep op de hoek er ook zo over denkt? Vind je het niets kijk dan niet, vind je het mooi dan kijk je wel. Het is naar mijn idee niet opgezet om mensen te kwetsen en godsonterend te zijn. Als iemand wordt geraakt door de Passion is dat mooi. Als je dit niet mooi vindt omdat je het een zonde vindt en godsonterend dan kijk je niet. Wat is zo erg aan de mens die dit raakt op welke manier dan ook, wat voor kwaads of naars wordt hiermee gedaan? En ik snap waarom men zich hier niet in kan vinden, dat is duidelijk te lezen in dit topic, ik vind alleen de minachting erg teleurstellend van sommigen op dit forum. Niet om het overal mee eens te zijn, wel om de houding ten opzichte van iemand die anders denkt. 1 weg, 1 waarheid, geen ruimte voor iets anders... jammer en onnodig vind ik dat.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Chaya » 19 apr 2019 08:56

De Dordtse predikant ziet de noodzaak om Gods Woord bekend te maken. „Net zoals de Dordtse synode dat wilde, is het ook nu nodig om het Evangelie helder aan het volk bekend te maken. Maar The Passion schiet dat doel mijns inziens voorbij. Het kruis van mijn Heere en Heiland is heilig voor mij. Hoe kun je iets wat zo heilig is, naspelen? Door artiesten die niets met God en het geloof hebben?”

De verwijzing van de organisatie naar de Dordtse synode is niet passend, zegt ds. Maas. „Ik denk dat de Dordtse vaderen over dit spektakel gezegd zouden hebben: „Je hebt weinig begrepen van wat we bedoeld hebben.” In de Dordtse Leerregels wordt het wonder van verzoening door voldoening beleden, van Gods verkiezende genade voor verloren zondaren. Hoe kun je zoiets naspelen, als je Hem Zelf niet nodig hebt? Als er al iets zou passen bij de kruisweg zou het eerder een stille tocht zijn, waarin we boete doen over hoe we in onze samenleving Gods goede geboden als lampen uitdoven. En ook stilte vanwege de verwondering dat God in Christus naar ons heeft omgezien. Hoe dichter bij het kruis, hoe minder woorden je overhoudt.”

Van harte mee eens!!
Uit:
IN DE SCHADUW VAN DE GROTE KERK
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Yoshi » 19 apr 2019 09:06

Ook dit jaar is het me gelukkig gelukt om er weinig van mee te krijgen ondanks dat het hier thuis op de tv aan staat. Ik vond de passion scene in de Luizenmoeder wel een aardige weerspiegeling.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Marnix » 19 apr 2019 11:13

Chaya schreef:De Dordtse predikant ziet de noodzaak om Gods Woord bekend te maken. „Net zoals de Dordtse synode dat wilde, is het ook nu nodig om het Evangelie helder aan het volk bekend te maken. Maar The Passion schiet dat doel mijns inziens voorbij. Het kruis van mijn Heere en Heiland is heilig voor mij. Hoe kun je iets wat zo heilig is, naspelen? Door artiesten die niets met God en het geloof hebben?”

De verwijzing van de organisatie naar de Dordtse synode is niet passend, zegt ds. Maas. „Ik denk dat de Dordtse vaderen over dit spektakel gezegd zouden hebben: „Je hebt weinig begrepen van wat we bedoeld hebben.” In de Dordtse Leerregels wordt het wonder van verzoening door voldoening beleden, van Gods verkiezende genade voor verloren zondaren. Hoe kun je zoiets naspelen, als je Hem Zelf niet nodig hebt? Als er al iets zou passen bij de kruisweg zou het eerder een stille tocht zijn, waarin we boete doen over hoe we in onze samenleving Gods goede geboden als lampen uitdoven. En ook stilte vanwege de verwondering dat God in Christus naar ons heeft omgezien. Hoe dichter bij het kruis, hoe minder woorden je overhoudt.”

Van harte mee eens!!
Uit:
IN DE SCHADUW VAN DE GROTE KERK


- The Passion is er niet in de eerste plaats om als christenen het verhaal van goede vrijdag te beleven, het is er in de eerste plaats voor de samenleving die het verhaal vaak niet kent. Prima om als christenen een stille tocht te gaan houden maar daar bereik je de niet-christenen niet mee.

- de “Dordtse vaderen” leefden in een totaal andere tijd waarin mensen het paasverhaal kenden en de meesten het ook geloofden. De kerk van nu, in ieder geval de protestantse kerk, stamt af van de Dordtse vaderen en de kerk van toen. Niet alleen de conservatieve tak. Een opmerkelijke claim...

- prima als The Passion niet je ding is, wel ben ik van critici benieuwd hoe zij het evangelie dan wel naar de samenleving brengen ipv het alleen binnen de kerkmuren te houden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Prisma23 » 19 apr 2019 11:47

Chaya schreef:De Dordtse predikant ziet de noodzaak om Gods Woord bekend te maken. „Net zoals de Dordtse synode dat wilde, is het ook nu nodig om het Evangelie helder aan het volk bekend te maken. Maar The Passion schiet dat doel mijns inziens voorbij. Het kruis van mijn Heere en Heiland is heilig voor mij. Hoe kun je iets wat zo heilig is, naspelen? Door artiesten die niets met God en het geloof hebben?”

De verwijzing van de organisatie naar de Dordtse synode is niet passend, zegt ds. Maas. „Ik denk dat de Dordtse vaderen over dit spektakel gezegd zouden hebben: „Je hebt weinig begrepen van wat we bedoeld hebben.” In de Dordtse Leerregels wordt het wonder van verzoening door voldoening beleden, van Gods verkiezende genade voor verloren zondaren. Hoe kun je zoiets naspelen, als je Hem Zelf niet nodig hebt? Als er al iets zou passen bij de kruisweg zou het eerder een stille tocht zijn, waarin we boete doen over hoe we in onze samenleving Gods goede geboden als lampen uitdoven. En ook stilte vanwege de verwondering dat God in Christus naar ons heeft omgezien. Hoe dichter bij het kruis, hoe minder woorden je overhoudt.”

Van harte mee eens!!
Uit:
IN DE SCHADUW VAN DE GROTE KERK


Dan moet dominee Maas maar eens naar de tentoonstelling " Werk, bid & bewonder " in het Dordrechts Museum. In Werk, bid & bewonder worden clichés over kunst en calvinisme ontrafeld en enkele hardnekkige mythes ontkracht. De tentoonstelling laat de relatie tussen calvinisme en kunst in een brede context zien.
Dan zie je hoe de Dordtse vaderen over kunst en cultuur dachten!

https://www.dordrechtsmuseum.nl/tentoon ... dbewonder/

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor benefietdiner » 19 apr 2019 13:30

Marnix@ helemaal eens met wat je hierboven schreef en….. die streng gereformeerden…… ach die hebben alleen maar afkeur. Die hebben het missionaire niet in hun zitten. Ik heb thuis zitten kijken naar die voor mij zo bekende omgeving in schaduw van die Grote Kerk in Dordt.

Heb ook nog wel een opmerking namelijk over judas. Judas ging namelijk de stik donkere nacht in en waar ging hij naar toe? namelijk naar een ruim van een binnenvaartschip. Iets later kon je ook constateren dat hij onder dat binnenvaartschip door liep, je zag de helling de roeren en de schroef van dat schip. Nu ken ik mij voorstellen dat de artiesten dat maar een lugubere zaak vinden in en onder dat schip, een goede plaats voor Judas hebben zij gedacht, maar ik niet. Ik heb namelijk heel veel met de binnenvaart en bivakkeer ook met regelmaat in de haven waar het spektakel gehouden werd. Ik beleef op de plaatsen juist veel vreugde in tegen stelling van de artiesten die Judas daar een donkere plaats toebedeelde.

Deze opmerking kun je gewoon naast je neer leggen want er is niemand hier dit zo zal beleeft hebben.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Chaya » 19 apr 2019 13:54

benefietdiner schreef:Marnix@ helemaal eens met wat je hierboven schreef en….. die streng gereformeerden…… ach die hebben alleen maar afkeur. Die hebben het missionaire niet in hun zitten.

Hoe streng is streng bij jou? Een hervormde dominee is dus ook al te zwaar?
Ik sprak je gisteren ook al aan over je negatieve postings aangaande de rechterflank en nu moet zelfs de middenflank er aan geloven.
Jij stelt dat zij het missionaire niet in zich hebben, welnu, jij ook niet, vanwege dit.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Marnix » 19 apr 2019 14:33

benefietdiner schreef:Marnix@ helemaal eens met wat je hierboven schreef en….. die streng gereformeerden…… ach die hebben alleen maar afkeur. Die hebben het missionaire niet in hun zitten. Ik heb thuis zitten kijken naar die voor mij zo bekende omgeving in schaduw van die Grote Kerk in Dordt.


Ik ben het niet eens met wat je hier schrijft. Ik heb niemand veroordeeld in mijn vorige reactie, jij bent (zoals meestal de laatste tijd) wel bevooroordeeld / veroordelend. De voorganger schrijft begint met dat hij de noodzaak wel ziet om het evangelie uit te dragen in de samenleving. Alleen niet op deze manier. Jij verdraait dat tot het tegenovergestelde en meer. Je moet je schamen. En wat liefdevoller worden voor andersdenkenden ipv telkens negatieve geluiden laten horen. Ik hoop dat je dat ook opsteekt van Jezus. Het is zijn goed recht om deze vorm niet passend te vinden, niemand is daartoe verplicht. En wie weet wat voor andere goede initiatieven om het evangelie te brengen, er vanuit die gemeente van Christus ontstaan.


Heb ook nog wel een opmerking namelijk over judas. Judas ging namelijk de stik donkere nacht in en waar ging hij naar toe? namelijk naar een ruim van een binnenvaartschip. Iets later kon je ook constateren dat hij onder dat binnenvaartschip door liep, je zag de helling de roeren en de schroef van dat schip. Nu ken ik mij voorstellen dat de artiesten dat maar een lugubere zaak vinden in en onder dat schip, een goede plaats voor Judas hebben zij gedacht, maar ik niet. Ik heb namelijk heel veel met de binnenvaart en bivakkeer ook met regelmaat in de haven waar het spektakel gehouden werd. Ik beleef op de plaatsen juist veel vreugde in tegen stelling van de artiesten die Judas daar een donkere plaats toebedeelde.

Deze opmerking kun je gewoon naast je neer leggen want er is niemand hier dit zo zal beleeft hebben.


Ik had meer het idee dat het het scheepswrakken waren en de staat van de schepen en het donkere van de plek de reden was dat ze die hebben gekozen. Niet omdat ze schepen met iets slechts associeren ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Chaya » 19 apr 2019 14:49

Marnix schreef:- The Passion is er niet in de eerste plaats om als christenen het verhaal van goede vrijdag te beleven, het is er in de eerste plaats voor de samenleving die het verhaal vaak niet kent. Prima om als christenen een stille tocht te gaan houden maar daar bereik je de niet-christenen niet mee.

- de “Dordtse vaderen” leefden in een totaal andere tijd waarin mensen het paasverhaal kenden en de meesten het ook geloofden. De kerk van nu, in ieder geval de protestantse kerk, stamt af van de Dordtse vaderen en de kerk van toen. Niet alleen de conservatieve tak. Een opmerkelijke claim...

- prima als The Passion niet je ding is, wel ben ik van critici benieuwd hoe zij het evangelie dan wel naar de samenleving brengen ipv het alleen binnen de kerkmuren te houden.

Marnix, we hebben het er vaker over gehad en ik begrijp de tweespalt waar jij in zit en ook dat jij er geen principieel bezwaar tegen hebt.
Misschien meer tot mijn verbazing dan de jouwe, maar vorige jaar hoorde ik van een CGK predikant dat deze zelf ook ernaar gekeken had.
Maar laat dit maar voor wat het is. :wink:
Ik kreeg ongevraagd een fragment te zien in het journaal en ik werd er voornamelijk bedroefd van.
Als echter hiermee 1 verdwaalde ziel werkelijk tot bekering mag komen, dan heeft het wat dat betreft zijn doel bereikt.
Verder waren de recensies helaas niet zo lovend. Ik sprak ook iemand die er geweest was maar eerder weggegaan vanwege de zangeres die uit de bocht vloog, terwijl deze normaal gesproken loepzuiver zingt, begreep ik.
Dat is jammer voor haar.
Ik hoop dat het een mooie avond voor jou en je collega's geweest is. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor mona » 19 apr 2019 15:12

benefietdiner schreef:Marnix@ helemaal eens met wat je hierboven schreef en….. die streng gereformeerden…… ach die hebben alleen maar afkeur.

Mmmmm, ik heb niet het idee dat ik een 'streng gereformeerde' ben. En toch keur ik het af. Om de vermenging van het Evangelie met wereldse muziek, spektakel en commercie . Die vermenging maakt het voor velen makkelijk te behappen, maar ik vind het afbreuk doen aan de heiligheid van het Kruis offer van de Heere Jezus. Al eerder heb ik aan gehaald, dat de commercie er goede zaken mee doet, en dat destijds in Groningen in alle etalages witte kruizen te zien waren, ook tussen de lingerie en de dildo's van de erotiekshop.
Dit vond ik schokkend en zéér afkeurenswaardig. Maar het laat goed zien dat het een vermenging is, en daardoor is dit evangelie voor iedereen te slikken.

benefietdiner schreef:Die hebben het missionaire niet in hun zitten.

Nou dat is wel kort door de bocht hoor. Ik zag een paar dagen geleden een prachtig filmpje over zingende reformatorische "evangelisten" op het station :D
En morgen mogen wij weer in ons dorp op de markt staan om het evangelie uit te delen!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: The Passion (2016)

Berichtdoor Marnix » 19 apr 2019 20:43

Het is basic en niet dwingend. Gewoon het verhaal op eigentijdse manier vertellen. Dat kan een eerste stap zijn voor mensen, maar daardoor is er inderdaad relatief weinig weerstand. En zijn er altijd mensen die er een slaatje uit proberen te slaan. Maar ook allerlei instanties die er op een positieve manier op in proberen te spelen, bijvoorbeeld in de strijd tegen eenzaamheid. Op tal van gebouwen, kerken, organisaties etc hing gisteren een “je bent niet alleen-vlak”.

Chaya schreef:Marnix, we hebben het er vaker over gehad en ik begrijp de tweespalt waar jij in zit en ook dat jij er geen principieel bezwaar tegen hebt.
Misschien meer tot mijn verbazing dan de jouwe, maar vorige jaar hoorde ik van een CGK predikant dat deze zelf ook ernaar gekeken had.
Maar laat dit maar voor wat het is. :wink:
Ik kreeg ongevraagd een fragment te zien in het journaal en ik werd er voornamelijk bedroefd van.
Als echter hiermee 1 verdwaalde ziel werkelijk tot bekering mag komen, dan heeft het wat dat betreft zijn doel bereikt.
Verder waren de recensies helaas niet zo lovend. Ik sprak ook iemand die er geweest was maar eerder weggegaan vanwege de zangeres die uit de bocht vloog, terwijl deze normaal gesproken loepzuiver zingt, begreep ik.
Dat is jammer voor haar.
Ik hoop dat het een mooie avond voor jou en je collega's geweest is. :D


Dank je. “Tweespalt” is idd niet het goede woord, dat zou een spagaat inhouden maar ik sta op alle vlakken achter The Passion.

Bij ons keek de predikant ook altijd. We hebben altijd tijdens The Passion in de kerkgebouwen en in twee buurthuizen een bijeenkomst waarbij er op een groot scherm wordt gekeken. Daar komen altijd een hoop gemeenteleden maar ook buurtbewoners, straatgenoten etc op af. En doorgaans wordt er ook wel gebeden of gedankt in de kerkdiensten voor The Passion, door eigen predikanten maar ook door andere voorgangers wel. Ik denk dat er een hoop cgk-predikanten kijken hoor ;-)

Verder, er zaten een paar smetjes in de zang en zo, maar Maria zong doorgaans prachtig, op ergens een hapering na. Maar ja, het is live, zonder monitors en zo, het was duidelijk voor de zangers soms ook emotioneel. Dan kan er een keer een hapering in zitten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten