Luizenmoeder

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Yoshi

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor Yoshi » 10 apr 2019 15:52

K80 schreef:Maar dat ouders zich schamen dat hun kind "maar vmbo doet" is echt te triest voor woorden. Maar ik weet dat het bestaat.

Dat komt voor en is jammer. Wat vaker voorkomt is dat ouders wel weten hoe het er aan toe gaat op veel de hedendaagse VMBO scholen. En dat was met de MAVO vroeger bij lange na niet zo. Het VMBO is een afvoerputje waar je vrolijke dochter/zoon in aanraking komt met foute mensen en er een grote kans is dat haar/zijn niveau naar beneden wordt getrokken.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor K80 » 10 apr 2019 15:59

Dat komt omdat de Mavo los stond van de lts en de huishoudschool.
Nu is het vmbo kader en vmbo tl.

Er is te weinig onderscheiding meer.
Als een kind op de vmbo tl zit wat onderdeel is van een groter schoolgemeenschap waar alles zoals vmbo, havo en vwo onder 1 dak zit, is toch een andere omgeving dan een vmbo kader school waar verder niets bij zit.

Maakt wel een groot verschil terwijl het alle twee vmbo heet.

Vandaar mijn opmerking dat het beter de Mavo had kunnen blijven. Dat klonk ouders wellicht minder eng.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor K80 » 10 apr 2019 16:02

Een van mijn beste vrienden is begonnen op de Mavo. Toen mbo, naar hbo en toen de uni.
Heeft nu een top baan. Onderaan begonnen en goed geëindigd.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Yoshi

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor Yoshi » 10 apr 2019 16:09

K80 schreef:Dat komt omdat de Mavo los stond van de lts en de huishoudschool.
Nu is het vmbo kader en vmbo tl.

Er is te weinig onderscheiding meer.
Als een kind op de vmbo tl zit wat onderdeel is van een groter schoolgemeenschap waar alles zoals vmbo, havo en vwo onder 1 dak zit, is toch een andere omgeving dan een vmbo kader school waar verder niets bij zit.

Ook op zo'n grotere school waar alles onder 1 dak zit heb je verschillende afdelingen, verdiepingen, gebouwen enzovoort om toch een beetje onderscheid te maken. Je onderneemt ook gezamenlijke activiteiten. Door bezuinigingen zitten veel voorheen LTS (VBO)
scholen tegenwoordig gebundeld bij de voorheen MAVO scholen.
Maakt wel een groot verschil terwijl het alle twee vmbo heet.

Vandaar mijn opmerking dat het beter de Mavo had kunnen blijven. Dat klonk ouders wellicht minder eng.

Het had idd beter MAVO kunnen blijven. EN het gaat echt niet om de klank hoor. Gewoon om de dagelijkse praktijk nu vandaag de dag op het VMBO.

Zelf ben ik van de MAVO naar het VBO gedaan (wou elektrotechniek doen). Heb een jaar MTS gedaan en toen MBO. Daarna pabo.
Maar het was al een wereld van verschil qua cultuur en populatie die MAVO en het VBO.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor coby6 » 10 apr 2019 16:54

MoesTuin schreef:Ik was blij verrast inderdaad toen ik het zag.
Er zit een mooie duidelijke boodschap in voor de kijkers waar men over na gaat denken wellicht.
prachtig!

de scene

https://www.youtube.com/watch?v=phhePTYj_Ms

Uniek op de nederlandse TV en precies de kern van vele problemen die heden ten dage ook spelen in een diepgaande boodschap onthult

Ja echt, geweldig.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor coby6 » 10 apr 2019 17:03

Yoshi schreef:Vroeger de mavo en nu het vmbo zijn totaal niet te vergelijken. Ook niet hoe de samenleving en ouders ertegenaan kijken. Zo'n 'hoog mogelijke' opleiding heeft weinig te maken met zoveel mogelijk kansen. Maar veelal met aanzien en hoogmoed.

Ik hoop dat mijn kinderen gelukkig zijn ongeacht het leer niveau waar ze op zitten.

Nou ik ben blij dat mijn pa zo liep te drammen. Heb nu toch een leuk betaald baantje. Zonder HBO had ik 5 dagen moeten werken om hetzelfde geld binnen te harken, wat niet kan en dan hadden de kinderen helemaal in de armoe gezeten. Ik dram niet naar hen toe. VWO vond ik voor mij belachelijk overdreven. Heb er geen flap aan. Had netzogoed Havo kunnen doen. Dat raad ik mijn kinderen dus niet aan.

Yoshi

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor Yoshi » 10 apr 2019 17:12

coby6 schreef:Nou ik ben blij dat mijn pa zo liep te drammen. Heb nu toch een leuk betaald baantje. Zonder HBO had ik 5 dagen moeten werken om hetzelfde geld binnen te harken, wat niet kan en dan hadden de kinderen helemaal in de armoe gezeten. Ik dram niet naar hen toe. VWO vond ik voor mij belachelijk overdreven. Heb er geen flap aan. Had netzogoed Havo kunnen doen. Dat raad ik mijn kinderen dus niet aan.

Als het in je zit komt het er wel uit, ook als je instapt op het VMBO.
Uiteindelijk gaat het om voldoening en geluk in je werk en niet om het geld.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor K80 » 10 apr 2019 17:17

Altijd proberen het hoogst haalbaar te doen als je het kan.
Maar niet te hoog grijpen.
Toch is het ook belangrijk om te doen wat je leuk vind. Maat van mij had havo advies, maar wilde elektrotechniek doen op de lts. Zijn ouders vonden dat prima. (Had ik dus niet gemogen van thuis) is daarna gaan werken. Nu heeft ie in de avonduren zijn mbo+ niveau behaald en heeft een goede baan als calculator.
Achteraf zou hij weer hetzelfde gedaan hebben.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor K80 » 10 apr 2019 17:18

Yoshi schreef:Als het in je zit komt het er wel uit, ook als je instapt op het VMBO.
Uiteindelijk gaat het om voldoening en geluk in je werk en niet om het geld.


Is zo. Maar een beetje poen krijgen is toch wel fijn hoor.
Ben ook iets anders gaan doen i.v.m. meer salaris en omdat ik het een mooie kans vond.
Vandaag is het gisteren van morgen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor coby6 » 10 apr 2019 20:21

Ach, handige handjes zijn ook nodig.
https://m.youtube.com/watch?v=mEr7nWMCPUs
Dank je. Wat een leuke feed back. :lol:

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Luizenmoeder

Berichtdoor MoesTuin » 11 apr 2019 06:59

coby6 schreef:Ja echt, geweldig.


Waarom juf Anke aan de slag gaat op een school met de bijbel

https://cip.nl/72881-waarom-juf-ank-aan ... -de-bijbel



https://www.mijnkerk.nl/kind/de-luizenm ... vertrouwen

Deze boodschap heeft de kijkers gepakt....gezien de vele reacties op diverse sociale media e.d.
Prachtig!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten