Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 10 apr 2019 13:48

Chaya schreef:Het vaccineren tegen kinderziektes vind ik van een andere orde dan het vaccineren tegen soa's.

Precies, want daarmee kun je voor heel groot deel een soa voorkomen.
De moderne mens wil graag leven met zo weinig mogelijk (of geen) regels en vervolgens moet er iets uitgevonden worden om de gevolgen daarvan te verwijderen.


Het lijkt soms alsof Christenen al 2000 jaar proberen te voorkomen dat tieners seks hebben. En je ziet de resultaten, maar toch blijven ze het maar proberen. Ik vind het nogal wat, om iemand dan maar aan baarmoederhalskanker te laten sterven onder het mom 'eigen schuld, dikke bult'.

Ik ben benieuwd hoe jullie dan met een broer of zus omgaan die ervoor kiezen om hun kind(eren) niet te laten vaccineren.


Dat zou lastig zijn, ja. Ik denk dat ik het fysieke contact tussen de neven/nichten ernstig zou beperken. We hebben hier een kennis die tegen vaccineren is na zelf een negatieve ervaring te hebben gehad. Ze is nu zwanger en zal haar kind vermoedelijk dus niet vaccineren. Dan is het dus einde contact voor ons.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 10 apr 2019 13:49

K80 schreef:Ik heb een aangetrouwde neef die niet wil vaccineren vanwege het geloof. Terwijl zijn vrouw dat eigenlijk wel wil.
Met die kerel is er niet over te praten. Want na 5 zinnen haalt hij Darwin erbij en 2 zinnen later satan.
Niet mee te praten hoeveel goede argumenten je ook hebt.
Als je aan hem vraagt wat hij er van denkt hoe het kan dat de niet gevaccineerde kinderen van vrome ouders wel ziek worden en van de ongelovige ouders gevaccineerde kinderen niet, dan word hij boos. Want vaccineren is zonde zegt hij. Dat zijn kind op sterven na dood is geweest maakt niet uit. Want het heeft zo geweest moeten zijn.
Toen hij zelf een ongeluk heeft gehad was een tetanus prik weer geen probleem. Onbegrijpelijk.
Ik ga nooit hier met hem een gesprek over beginnen want dat heeft toch geen enkel nut.
laat me raden....
Wel een virusscanner op zijn laptop?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor K80 » 10 apr 2019 13:51

En je dochters wel inenten tegen HPV. Want als ouders moet je je kind altijd beschermen indien mogelijk. Voor hetzelfde geld wordt ze verkracht en krijgt het daardoor.
En je kinderen kunnen andere keuzes of fouten maken in hun leven. Of hun partner heeft het onder de leden.
Vandaag is het gisteren van morgen.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor K80 » 10 apr 2019 13:54

StillAwake schreef:laat me raden....
Wel een virusscanner op zijn laptop?

Geen flauw idee. Negeer hem altijd, terwijl mijn nichtje een toffe vrouw is. Heeft gewoon pech met die vent.
Maar ja, zwanger hè op je 19e dan moet je natuurlijk trouwen.
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 10 apr 2019 13:58

K80 schreef:En je dochters wel inenten tegen HPV.


Zoons ook graag want de vrouwen krijgen het toch van iemand!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor K80 » 10 apr 2019 14:03

Mortlach schreef:Zoons ook graag want de vrouwen krijgen het toch van iemand!


=D>
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 10 apr 2019 14:12

Mortlach schreef:Zoons ook graag want de vrouwen krijgen het toch van iemand!

Met de inenting houd je het virus niet tegen, maar je voorkomt dat het virus iets gaat doen.
Ook ingeent kun je drager zijn, je bent alleen in het bezit van antistoffen zodat jezelf de ziekte niet snel oppakt.

Jongens inenten tegen baarmoederhalskanker bij meisjes is dus je reinste nonsens...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Arco » 10 apr 2019 14:16

StillAwake schreef:Met de inenting houd je het virus niet tegen, maar je voorkomt dat het virus iets gaat doen.
Ook ingeent kun je drager zijn, je bent alleen in het bezit van antistoffen zodat jezelf de ziekte niet snel oppakt.

Jongens inenten tegen baarmoederhalskanker bij meisjes is dus je reinste nonsens...


=D>

Heel veel problemen met seksueel overdraagbare ziektes zijn heel eenvoudig te verminderen. Gewoon het aloude principe: exclusiviteit. Je doet het exclusief met diegene met wie je de rest van je leven wil delen.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 10 apr 2019 14:17

K80 schreef:En je dochters wel inenten tegen HPV. Want als ouders moet je je kind altijd beschermen indien mogelijk. Voor hetzelfde geld wordt ze verkracht en krijgt het daardoor.
En je kinderen kunnen andere keuzes of fouten maken in hun leven. Of hun partner heeft het onder de leden.

Of het blijkt toch ook op andere manieren verspreid te kunnen worden.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 10 apr 2019 14:19

Arco schreef:=D>

Heel veel problemen met seksueel overdraagbare ziektes zijn heel eenvoudig te verminderen. Gewoon het aloude principe: exclusiviteit. Je doet het exclusief met diegene met wie je de rest van je leven wil delen.

Dat werkt prachtig, maar wat als je partner die exclusiviteit achteraf niet bleek te bezigen?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Arco » 10 apr 2019 14:26

StillAwake schreef:Dat werkt prachtig, maar wat als je partner die exclusiviteit achteraf niet bleek te bezigen?


We kunnen in allerlei scenario's gaan kijken hoe en wat er zou kunnen zijn. Achteraf is altijd makkelijk praten. Daarom moet je ook vooraf praten. Als je beoogde partner het niet zo nauw neemt met exclusiviteit, wat geeft dat voor garanties dat hij of zij exclusief voor jou zou blijven?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 10 apr 2019 14:30

Mortlach schreef:Het lijkt soms alsof Christenen al 2000 jaar proberen te voorkomen dat tieners seks hebben.

Niet alleen christenen proberen dit hoor. En zo vreemd is toch toch niet?
Je probeert als ouders ook te voorkomen dat je tieners alcohol of drugs gebruiken.
Mortlach schreef:Ik vind het nogal wat, om iemand dan maar aan baarmoederhalskanker te laten sterven onder het mom 'eigen schuld, dikke bult'.

Nee dat zeg ik niet!
Maar we moeten de zaak niet omdraaien, dat is wat ik zei!
In datzelfde kader is ook roken. Niet doen, het is een groot risico om kanker te krijgen, maar als je het krijgt, behandelen we je.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 10 apr 2019 14:33

Arco schreef:We kunnen in allerlei scenario's gaan kijken hoe en wat er zou kunnen zijn. Achteraf is altijd makkelijk praten. Daarom moet je ook vooraf praten. Als je beoogde partner het niet zo nauw neemt met exclusiviteit, wat geeft dat voor garanties dat hij of zij exclusief voor jou zou blijven?

Deze zin snap ik niet.

Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die volstrekt monogaam zijn, en er altijd vanuit gingen dat hun partner dat ook was.
Totdat bleek dat manlief een buitenechtelijk kind had, vrouwlief al een poosje haar collega "ontstresste", of, wat mij is overkomen, dat mijn partner ineens een lesbische relatie opbiechtte.

Dan kun je hard roepen dat exclusiviteit een SOA besmetting voorkomen zou hebben, maar je hebt slechts invloed op je eigen moraal daarin, die van je partner of eventuele ex-partners daarvan is niet te bewaken...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 10 apr 2019 14:35

StillAwake schreef:Met de inenting houd je het virus niet tegen, maar je voorkomt dat het virus iets gaat doen.
Ook ingeent kun je drager zijn, je bent alleen in het bezit van antistoffen zodat jezelf de ziekte niet snel oppakt.

Jongens inenten tegen baarmoederhalskanker bij meisjes is dus je reinste nonsens...


Volgens mij is de kans dat je drager bent ook kleiner als je ertegen bent ingeënt. En daarbij veroorzaakt het niet alleen baarmoederhalskanker maar ook mond-/keelkanker en darmkanker en kanker aan de penis.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 10 apr 2019 14:39

Chaya schreef:Niet alleen christenen proberen dit hoor. En zo vreemd is toch toch niet?
Je probeert als ouders ook te voorkomen dat je tieners alcohol of drugs gebruiken.


Ja, maar die zaken zijn significant verschillend van seks, wat biologisch zit ingebakken. Dat zie je hopelijk zelf ook. Daarom probeer je - ik in dit geval - het niet te voorkomen, want dat is onbegonnen werk, maar begin je al vroeg met voorlichting, met 'consent' en met manieren om het veilig te doen. Hopen dat 16-18-jarige hormoonbommetjes zich weten in te houden, is wat mij betreft vragen om moeilijkheden

Nee dat zeg ik niet!
Maar we moeten de zaak niet omdraaien, dat is wat ik zei!
In datzelfde kader is ook roken. Niet doen, het is een groot risico om kanker te krijgen, maar als je het krijgt, behandelen we je.


Ook roken is niet hetzelfde als seks.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten