Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 13 mar 2019 16:26

ben db bd schreef:@ naamloos.
ik neem waar dat u als vrouw zich aan mij ergert en dus niet echt ingaat op wat ik schrijf. (hier ook niet op ingaan a.u.b.)
u zegt: 'waarom zou iemand met meerdere vrouwen eigenlijk trouwen.'
antw.: Hier in ons land mag dat nog niet eens. Dat zal veranderen, want de islam staat voor een moslim boven de landswet, lees ik.
Maar dat remt toch ook niemand om aan te pappen met meerdere vrouwen?

u zegt: ' Een van de belangrijkste zaken in het huwelijk is immers trouw zijn.'
antw.: ik weet bijna zeker, (zelf geen ervaring, behoudens serieel) dat een man gemakkelijk trouw kan zijn aan meerdere vrouwen. Salomo had er zo wel 1000 (300+700 bijvrouwen, toch?) ... En Salomo was de meest wijze, lees ik :)

u zegt: ' En jij hebt de indruk dat er nog niet aan die opdracht is voldaan, en dat overbevolking geen probleem zou zijn? '
antw.: Gezien het te verwachten herbergings-potentieël van de nieuwe hemel en aarde, (zie elders) zijn we daar m.i. nog niet aan toe.
Voorts acht ik overbevolking duidelijk een zaak van onze Schepper te zijn, anders zou die contradictio in terminis van u opgeld doen, toch?
Houdt er ook rekening mee dat we elkaar vroeger met een knuppel te lijf gingen en we nu over atoombommen beschikken (>100x meer als benodigd om heel de wereldbevolking uit te roeien, las ik meerdere malen.)

u zegt: 'Dat vermenigvuldigen staat in de context van deze aarde'. enz.
antw.: Dat is ook waar, maar niet in strijd met de uiteindelijke bestemming. Meer nog; dat is zelfs noodzakelijk daartoe! (even doordenken)

u zegt: 'Kwestie van je boerenverstand gebruiken bij deze verantwoordelijke taak, toch?'
antw.: Ook blijven doen hoor ! vr.gr.,ben

Die arme Salomo had onder 1000 niet 1 gevonden en hij ging ook hun afgoden nog achterna.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 13 mar 2019 16:27

coby6 schreef:Die arme Salomo had onder 1000 niet 1 gevonden en hij ging ook hun afgoden nog achterna.

Bovendien hield hij er vervolgens dus blijkbaar ook 1000 schoonmoeders op na ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 13 mar 2019 16:39

ben db bd schreef:u zegt: ' Een van de belangrijkste zaken in het huwelijk is immers trouw zijn.'
antw.: ik weet bijna zeker, (zelf geen ervaring, behoudens serieel) dat een man gemakkelijk trouw kan zijn aan meerdere vrouwen. Salomo had er zo wel 1000 (300+700 bijvrouwen, toch?) ... En Salomo was de meest wijze, lees ik
Hahaha. Zo lust ik er nog een paar.
Op het moment dat Salomo vrouw nummer 2 had was de huwelijkstrouw uit zijn leven verdwenen. Een huwelijk maakt niet trouw hoor!
(ik kan ook trouw zijn aan 10 mannen, gesteld dat ik dat zou willen maar ik denk dat mijn man mij niet meer 'trouw' nou noemen.)
En het was niet zijn slimste zet om 1000 vrouwen te nemen hoor.
Zijn wijsheid ging niet over zijn priveleven, maar had betrekking op de regering van het volk: "Schenk uw dienaar een opmerkzame geest, zodat ik uw volk kan besturen en onderscheid kan maken tussen goed en kwaad. Want hoe zou ik anders recht kunnen spreken over dit immense volk van u?" Het beviel de Heer dat ​Salomo​ juist hierom vroeg, en hij zei tegen hem: ‘Omdat je hierom vraagt – niet om een lang leven of grote rijkdom of de dood van je vijanden, maar om het vermogen om te luisteren en te onderscheiden tussen recht en ​onrecht​ – zal ik je wens vervullen. Ik zal je zo veel wijsheid en onderscheidingsvermogen schenken dat je iedereen vóór jou en na jou overtreft.
ben db bd schreef:u zegt: ' En jij hebt de indruk dat er nog niet aan die opdracht is voldaan, en dat overbevolking geen probleem zou zijn? '
antw.: Gezien het te verwachten herbergings-potentieël van de nieuwe hemel en aarde, (zie elders) zijn we daar m.i. nog niet aan toe.
Voorts acht ik overbevolking duidelijk een zaak van onze Schepper te zijn, anders zou die contradictio in terminis van u opgeld doen, toch?
Houdt er ook rekening mee dat we elkaar vroeger met een knuppel te lijf gingen en we nu over atoombommen beschikken (>100x meer als benodigd om heel de wereldbevolking uit te roeien, las ik meerdere malen.)
Tja ... Misschien is het herbergings-potentieël op de nieuwe hemel en aarde niet zo dicht bevolkt als jij in gedachten hebt.
Hebben we lekker de ruimte en kunnen de Batseba's lekker badderen zonder dat ze bespied worden. (nou ja, zwanger worden en huwelijken zijn dan gepasseerd station)

Aangezien God de mens de verantwoordelijk heeft gegeven om heerschappij over de aarde te hebben, acht ik het ook onze verantwoordelijkheid hoe we daar mee omgaan. Zeker ook i.v.m overbevolking. Wie kindjes maakt doet dat doorgaans niet met de gedachte dat God middels een politiek kopstuk wel even een atoombom gebruikt om overbevolking tegen te gaan als we het te gortig hebben gemaakt.
ben db bd schreef:u zegt: 'Kwestie van je boerenverstand gebruiken bij deze verantwoordelijke taak, toch?'
antw.: Ook blijven doen hoor ! vr.gr.,ben
Dat ben ik ook van plan, en daarom heb ik geen boodschap aan jouw boodschap. :lol:
Evengoed krijgt u de vr. gr. van mij terug!
Laatst gewijzigd door naamloos op 13 mar 2019 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 13 mar 2019 16:58

StillAwake schreef:Helaas heb ik meer ervaring met vrouwen die er meerdere partners tegelijk op na houden. Mijn ex bijvoorbeeld, bleek er naast mij nog een vriend en een vriendin op na te houden.
Polygamie (hoewel het dan polyandrie heet) is dus bepaald geen alleenrecht van de man.
Zeker zijn die er. Daarom ging ik bewust van polygamie over naar het woord partner want dat kan man en vrouw zijn.
Rottig voor je zo'n ervaring.
StillAwake schreef:Dat trouw zijn tegenspreekt dat je meerdere partners hebt ben ik intuitief met je eens. Toch ben ik trouw aan meer mensen dan mijn eigen vrouw.
Ik ben trouw aan mijn kinderen, mijn ouders, mijn vrienden en ik hoop ook aan mijzelf.
Staat dat de trouw in mijn huwelijk in de weg? Dat denk ik niet eigenlijk.
Dat denk ik natuurlijk ook niet. Ik had het over de huwelijkstrouw waarin je er bent voor elkaar, en samen deelt incl. je lichaam.
Trouw zijn aan ouders, kinderen, vrienden, op het werk enzo, dat staat niet in verband met polygamie of polyandrie.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor ben db bd » 13 mar 2019 17:05

coby schreef:
We hadden vroeger een meisje in de kerk. Haar vader was een dwaalleraar en nam er een vrouw bij in z'n tuinhuis. Die moeder had 12 kinderen en geen baan, dus die bleef daar dan maar. Zielig.

Ja, in en intriest !!
beetje flauwekul mag wel hè?: bij Salomo bleven die 999 anderen ook allemaal, geloof ik. :wink:
Maar weet je, kerkleiders zijn voor de duivel een extra lekker hapje, om vernietigend bezig te kunnen zijn.
In de filmwereld schijnt het ook een zooitje te zijn, maar daar vinden we het zo onderhand zo'n beetje bij horen.
Maar van Bill Hybels weten we het allemaal uitgebreid dat hij de fout in ging.
ik ken een Bijbelleraar welke sneuvelde bij een hele knappe weduwe die hem erg aardig vond en dat toonde, als hij haar pastoraal steunde.
Het kostte hem uiteraard heel zijn carrière, maar ik kan er niks aan doen; ik vond het zielig voor hem. Zou ik niet gesneuveld zijn?
Een aannemer stuurde eens een griezelig sexy 'hofdame' op mij af, toen ik niet een nieuwe auto van hem wilde aannemen. Daar had ik niet zoveel van, ook wetende dat hij mij uitlokte tot corruptie. Maar toen ik eens bij een collega binnenliep moest ik mij wel verontschuldigend terugtrekken, dienaangaande.
Waarom zeg ik dat allemaal? Voor welke vrouw waarschuwde de spreukendichter ook alweer? (2:16, 5:3 e.v., 6:24 e.v., 7:5 e.v., tot 30:20 toe)
Fouten worden aan twee kanten gemaakt, toch?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 13 mar 2019 17:09

StillAwake schreef:Bovendien hield hij er vervolgens dus blijkbaar ook 1000 schoonmoeders op na ;-)

:P

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 13 mar 2019 17:11

ben db bd schreef:coby schreef:

Ja, in en intriest !!
beetje flauwekul mag wel hè?: bij Salomo bleven die 999 anderen ook allemaal, geloof ik. :wink:
Maar weet je, kerkleiders zijn voor de duivel een extra lekker hapje, om vernietigend bezig te kunnen zijn.
In de filmwereld schijnt het ook een zooitje te zijn, maar daar vinden we het zo onderhand zo'n beetje bij horen.
Maar van Bill Hybels weten we het allemaal uitgebreid dat hij de fout in ging.
ik ken een Bijbelleraar welke sneuvelde bij een hele knappe weduwe die hem erg aardig vond en dat toonde, als hij haar pastoraal steunde.
Het kostte hem uiteraard heel zijn carrière, maar ik kan er niks aan doen; ik vond het zielig voor hem. Zou ik niet gesneuveld zijn?
Een aannemer stuurde eens een griezelig sexy 'hofdame' op mij af, toen ik niet een nieuwe auto van hem wilde aannemen. Daar had ik niet zoveel van, ook wetende dat hij mij uitlokte tot corruptie. Maar toen ik eens bij een collega binnenliep moest ik mij wel verontschuldigend terugtrekken, dienaangaande.
Waarom zeg ik dat allemaal? Voor welke vrouw waarschuwde de spreukendichter ook alweer? (2:16, 5:3 e.v., 6:24 e.v., 7:5 e.v., tot 30:20 toe)
Fouten worden aan twee kanten gemaakt, toch?

Ja maar zo'n Heijboer met een sekte aan huis vind ik niet echt zielig. Het ligt aan de persoon. Daar is die vrouw de verleider maar er zijn ook mannen die huizen binnen dringen en met zonden beladen zijn. Ligt aan de persoon en of ze dan berouw hebben of niet.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor ben db bd » 13 mar 2019 18:03

coby schreef:
Ja een man met een opwekking die wordt verleid vind ik zielig, maar zo'n Heijboer met een sekte aan huis niet echt.

ging dat over Anton? Maar die stond boven de wet hoor. Misschien was hij ook wel moslim. Wat ik wel weet is dat hij zich ook niet aan de bouwwetgeving behoefde te houden. Een aanbouw aan een aanbouw is verboden volgens de bouwverordening, maar Anton had volgens mij zo te zien een bijkeuken als aanbouw en daaraan een schuurtje en dan een atelier en dan een hok en dan nog een caravan of zoiets en toen raakte ik de tel kwijt, geloof ik. :(
Maar het meest jaloers was ik, als ooit tekenaar, op hem, toen hij een bos vellen op een flip-over door dame 4 één voor één om liet slaan, waar hij dan met een teerkwast en nog iets twee vegen over gaf en daar naar zeggen de pensioenen van de dames mee ging verdienen. :wink:
En ik denk dat hij genoeg de markt kende om te weten hoe gek kunstminnenden-met-geld kunnen zijn.
Zelf had ik altijd wel gemiddeld een dag voor één bouwtekening nodig (hij 5 tellen) en deed dat nog voor 'liefdewerk oud papier' ook. (matsen)
Ja, Heijboer had het m.i. wel goed voor elkaar, maar tot kunstenmaker heb ik het zelf nooit kunnen schoppen. :(

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor K80 » 15 mar 2019 14:32

Vraag: Nader tot elkaar komen.

Wat een verschrikkelijk iets zeg, dat zijn geen man en vrouw, maar broer en zus. Te triest voor woorden, dat de vrouw geen kus of omhelzing kan geven en dat dat nooit geweest is. Groeien die kinderen ook op in een liefdeloos gezin. Die man zal wel helemaal afgestompt zijn. Onbegrijpelijk dat volwassen mensen hier niet over kunnen praten. Echt heel erg voor dat stel.
Snap ook niet wat ze met mislukkingen bedoeld?
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Prisma23 » 15 mar 2019 14:49

K80 schreef:Vraag: Nader tot elkaar komen.

Wat een verschrikkelijk iets zeg, dat zijn geen man en vrouw, maar broer en zus. Te triest voor woorden, dat de vrouw geen kus of omhelzing kan geven en dat dat nooit geweest is. Groeien die kinderen ook op in een liefdeloos gezin. Die man zal wel helemaal afgestompt zijn. Onbegrijpelijk dat volwassen mensen hier niet over kunnen praten. Echt heel erg voor dat stel.
Snap ook niet wat ze met mislukkingen bedoeld?


Inderdaad verschrikkelijk. Daar is het advies van mevrouw Rots ook zo goed: "DOE EENS GEK" ( gek is in dit verband vanzelfsprekend een relatief begrip)

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor K80 » 21 mar 2019 14:29

Geef je een reactie op de vraag van liefde voor moslim vrouw, wordt hij weer weg gehaald. Onbegrijpelijk. Ging niet eens tegen het antwoord in van de deskundige.
Vandaag is het gisteren van morgen.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 21 mar 2019 15:00

K80 schreef:Geef je een reactie op de vraag van liefde voor moslim vrouw, wordt hij weer weg gehaald. Onbegrijpelijk. Ging niet eens tegen het antwoord in van de deskundige.

Och ja. Vervelend. Zit je je uit te sloven, hoep weg.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor K80 » 21 mar 2019 15:16

coby6 schreef:Och ja. Vervelend. Zit je je uit te sloven, hoep weg.


And why???
Vandaag is het gisteren van morgen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 21 mar 2019 16:14

K80 schreef:And why???

Meestal worden dingen weggehaald als je reactie van meer kennis van zaken getuigt dan het oorspronkelijke antwoord.
Hangt ook wel af van de deskundigheid van de betrokken "deskundige" .
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

K80
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1102
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:29

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor K80 » 21 mar 2019 17:44

Bekrompen gedoe zeg.
Netjes taal gebruik en niets tegen de deskundige, geen onbijbelse taal en niet kwetsend.

Toch gedelete.
Vandaag is het gisteren van morgen.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten