ontwerp klimaat-akkoord

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: ontwerp klimaat-akkoord

Berichtdoor MoesTuin » 15 mar 2019 20:35

hans0166 schreef:zij mogen stemmen op wie ze willen.. wees dus voorzichtig, je zou dus zomaar op een door jou ongewenste landelijke partij kunnen stemmen.....
of op deze https://nl.wikipedia.org/wiki/Onafhanke ... atsFractie

Dat is een goede tip.
Ga voor een landelijke partij toch maar nu denk ik.
Bij de gemeente raadsverkiezingen ga ik wel altijd voor lokaal...
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: ontwerp klimaat-akkoord

Berichtdoor MoesTuin » 16 mar 2019 14:18

pindas83 schreef:Dit staat mij ook enorm tegen. Maar hoe staan de christelijke partijen tegenover dit gegeven.
Ik kan het mis hebben want ken het verkiezingsprogramma van CDA/CU /SGP niet, maar ik denk niet dat er van uit die hoek protest klinkt.
Houd men over FvD en PVV en in mindere mate VVD (hoewel :-k)
Eerlijk gezegd word ik niet blij van politiek en ben ik er nog niet uit op wie te stemmen. Misschien stem ik überhaupt wel niet.
Ik moet wel zeggen dat hoewel Baudet een hautain mannetje is, ik wel vind dat wat hij zegt, niet zo idioot in de oren klinkt zoals menigeen wil laten doen geloven.

FvD daar ben ik ook niet over uit wat van te denken.
(mede ook door de voorman)
Verder nog ook geen idee op welke partij te stemmen hoewel het wel een landelijke partij zal worden dus toch al enig idee :mrgreen:
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Yoshi

Re: ontwerp klimaat-akkoord

Berichtdoor Yoshi » 16 mar 2019 15:20

pindas83 schreef:Dit staat mij ook enorm tegen. Maar hoe staan de christelijke partijen tegenover dit gegeven.
Ik kan het mis hebben want ken het verkiezingsprogramma van CDA/CU /SGP niet, maar ik denk niet dat er van uit die hoek protest klinkt.
Houd men over FvD en PVV en in mindere mate VVD (hoewel :-k)
Eerlijk gezegd word ik niet blij van politiek en ben ik er nog niet uit op wie te stemmen. Misschien stem ik überhaupt wel niet.
Ik moet wel zeggen dat hoewel Baudet een hautain mannetje is, ik wel vind dat wat hij zegt, niet zo idioot in de oren klinkt zoals menigeen wil laten doen geloven.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3110446 ... aatplannen

CDA eist reëler klimaatplannen

AMSTERDAM - Binnen het CDA is forse kritiek ontstaan op het klimaatakkoord. De twaalf lijsttrekkers voor de Provinciale Statenverkiezingen van de christendemocraten stellen vandaag in een opiniestuk in deze krant voorwaarden aan de uitvoering van de vergaande plannen.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: ontwerp klimaat-akkoord

Berichtdoor ben db bd » 16 mar 2019 17:39

ik geloof er helemaal niet in dat het mee zal vallen. Het klimaatonderwerp is voor mij een duivelse manier van nog meer geldverplaatsing van de domme mensen naar hen welke streven naar wereldheerschappij. (wat ze zullen winnen, weten we). Aan klimaat is voor ons helemaal niet echt te sleutelen, aan milieu wel, maar dat verschil kennen we niet eens. Het verhaal van elbert is duidelijk; we zijn lijp bezig.
Is er niks te doen dan? Ach ik heb m'n lepeltje van natuurmonumenten voor 50 jaar lid. Zij krijgen steeds meer ha. natuur onder beheer, daar is het milieu mee gediend, het klimaat niks hoor.
Dat we de regenwouden mollen, heeft wel enigszins invloed op het klimaat, dus betaal ik al decennia mee aan WNF, die dat tegen wil gaan, maar anderen trekken zich daar uiteraard (net als van CO2) niks van aan, weshalve de kaalslag in Brazilië en Borneo e.d. ongeremd door gaat.
Ook ben ik natuurlijk al vele jaren lid van Greenpeace; sommige dingen doen ze goed, maar de klimaatgekte overzien ze niet.
Voor het waterschap ga ik op mijn kleinzoon stemmen; SGP op nummer 6, best bewust gericht, vind ik.
Voor de eerste kamer moet ik toch Thierry in het zadel meehelpen, ook al weet hij het niet politiek slim te spelen, maar snappen doet hij het griezelig goed hoor!! Hij wordt ook niet wetenschappelijk weerlegd, alleen politiek tegen gesproken. En de boel bejeweetwellen (Rutte wordt steeds erger hè?) heb ik hem nog nooit horen doen. (hij is echt eerlijk en intellueel, zou m'n zoon zeggen :wink: )

Yoshi

Re: ontwerp klimaat-akkoord

Berichtdoor Yoshi » 16 mar 2019 18:37

ben db bd schreef:ik geloof er helemaal niet in dat het mee zal vallen.

Ik ook niet. En vandaag tijdens het flyeren hadden enkele mensen het er ook over. Het leeft best onder de mensen.
Het klimaatonderwerp is voor mij een duivelse manier van nog meer geldverplaatsing van de domme mensen naar hen welke streven naar wereldheerschappij. (wat ze zullen winnen, weten we). Aan klimaat is voor ons helemaal niet echt te sleutelen, aan milieu wel, maar dat verschil kennen we niet eens. Het verhaal van elbert is duidelijk; we zijn lijp bezig.

Voor mij is er een groter belang van de klimaattransitie. Namelijk het verplaatsen van macht uit het midden oosten terug naar ons zelf.
Is er niks te doen dan? Ach ik heb m'n lepeltje van natuurmonumenten voor 50 jaar lid. Zij krijgen steeds meer ha. natuur onder beheer, daar is het milieu mee gediend, het klimaat niks hoor.
Dat we de regenwouden mollen, heeft wel enigszins invloed op het klimaat, dus betaal ik al decennia mee aan WNF, die dat tegen wil gaan, maar anderen trekken zich daar uiteraard (net als van CO2) niks van aan, weshalve de kaalslag in Brazilië en Borneo e.d. ongeremd door gaat.
Ook ben ik natuurlijk al vele jaren lid van Greenpeace; sommige dingen doen ze goed, maar de klimaatgekte overzien ze niet.
Voor het waterschap ga ik op mijn kleinzoon stemmen; SGP op nummer 6, best bewust gericht, vind ik.

Leuk dat je kleinzoon mee doet. Logisch dat je op hem stemt.
Voor de eerste kamer moet ik toch Thierry in het zadel meehelpen, ook al weet hij het niet politiek slim te spelen, maar snappen doet hij het griezelig goed hoor!!

Ik denk dat je vies misleid wordt. Meer dan genoeg informatie op internet te vinden, ook wetenschappelijk, dat meneer Baudet zijn proefballonnetjes niet heel realistisch zijn.

Afgeven op Rutte is makkelijk, maar hij houdt het land toch maar mooi bestuurbaar met al die schreeuwers op de linker en rechter flanken van het politieke spectrum (SP, GL, PVV, FvD, PvdD, DENK). Het aantal partijen wat wel bereid is om compromissen te sluiten slinkt en dat maakt op den duur ons land onbestuurbaar. Maar schijnbaar willen mensen een zo gepolariseerd mogelijke volksvertegenwoordiging zodat er straks helemaal niets meer gaat gebeuren.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: ontwerp klimaat-akkoord

Berichtdoor hans0166 » 17 mar 2019 19:22

Yoshi schreef:Afgeven op Rutte is makkelijk, maar hij houdt het land toch maar mooi bestuurbaar met al die schreeuwers op de linker en rechter flanken van het politieke spectrum


ik probeer de landelijke politiek zover mogelijk uit mijn besluiten mbt gemeente en provincie te houden, maar meneer Rutte heeft zo ondertussen een beetje teveel gejokkebrokt, is een onbetrouwbare president gebleken.

Ook de idioterie dat de laatste belastingwijziging niet teruggedraait kan worden... maar wel ingevoerd in een paar weken. Kom op zeg... wie gelooft die club nog.

Yoshi

Re: ontwerp klimaat-akkoord

Berichtdoor Yoshi » 17 mar 2019 20:19

hans0166 schreef:ik probeer de landelijke politiek zover mogelijk uit mijn besluiten mbt gemeente en provincie te houden, maar meneer Rutte heeft zo ondertussen een beetje teveel gejokkebrokt, is een onbetrouwbare president gebleken.

Ook de idioterie dat de laatste belastingwijziging niet teruggedraait kan worden... maar wel ingevoerd in een paar weken. Kom op zeg... wie gelooft die club nog.

En wie gaat het beter doen en met welke coalitie?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: ontwerp klimaat-akkoord

Berichtdoor elbert » 18 mar 2019 13:36

Yoshi schreef:Voor mij is er een groter belang van de klimaattransitie. Namelijk het verplaatsen van macht uit het midden oosten terug naar ons zelf.
O, dus daarom importeren we meer Russisch gas. ;)
De meest nuchtere conclusie is dat we de komende tientallen jaren nog afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen en deels dus ook van het midden oosten.
Bovendien: als je een energietransitie begint vanwege CO2 en daarbij de meest CO2 vrije energievorm (kernenergie) uitsluit, dan moet je je afvragen of de politiek überhaupt wel nadenkt over deze transitie. Ik denk het niet en daarom heeft Baudet (wat je verder ook van de man vindt) weldegelijk een punt: enorm hoge kosten (vele tientallen miljarden als je echt naar 0 CO2 uitstoot wilt) en enorm lage resultaten die je ermee bereikt (onmeetbaar klein effect op het klimaat).
Als je klimaat- en energiebeleid wilt voeren, dan dient dat op een rationele manier te gebeuren, op de meest kostenefficiënte manier en zonder groene taboes.
Want windmolens en zonnepanelen kunnen ons land niet 24/7 van energie voorzien. Bij lange na niet zelfs, hoeveel je er ook van installeert.
Yoshi schreef:Afgeven op Rutte is makkelijk, maar hij houdt het land toch maar mooi bestuurbaar
Als dat een argument is om op hem (of zijn partij) te stemmen, dan zijn alle andere argumenten blijkbaar op. Rutte is niet onmisbaar om het land bestuurbaar te houden.
Yoshi schreef:Het aantal partijen wat wel bereid is om compromissen te sluiten slinkt en dat maakt op den duur ons land onbestuurbaar.
Dat is waar, maar compromissen over zaken die in geen enkel verkiezingsprogramma stonden (zoals bijv. de dividendbelasting), zijn mijns inziens niet de compromissen waar we in Nederland voor gestemd hebben. Het probleem is vaak dat mensen naar de stembus gaan op basis van waar partijen voor zeggen te staan en vervolgens na die verkiezingen die partijen al hun beloften bij het grofvuil zetten en er beleid uitkomt waar niemand voor gestemd heeft. Compromissen zijn te begrijpen, maar als er vrijwel niets bijzit waar kiezers voor hebben gestemd, is er wel een probleem.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Re: ontwerp klimaat-akkoord

Berichtdoor Yoshi » 18 mar 2019 22:18

elbert schreef:O, dus daarom importeren we meer Russisch gas. ;)

Als tussenoplossing.
De meest nuchtere conclusie is dat we de komende tientallen jaren nog afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen en deels dus ook van het midden oosten.

Verandering komt langzaam. Maar nu niets doen is ook geen optie.
Bovendien: als je een energietransitie begint vanwege CO2 en daarbij de meest CO2 vrije energievorm (kernenergie) uitsluit, dan moet je je afvragen of de politiek überhaupt wel nadenkt over deze transitie. Ik denk het niet en daarom heeft Baudet (wat je verder ook van de man vindt) weldegelijk een punt: enorm hoge kosten (vele tientallen miljarden als je echt naar 0 CO2 uitstoot wilt) en enorm lage resultaten die je ermee bereikt (onmeetbaar klein effect op het klimaat).

Ik zeg ook niet dat hij helemaal geen punt heeft.
Als je klimaat- en energiebeleid wilt voeren, dan dient dat op een rationele manier te gebeuren, op de meest kostenefficiënte manier en zonder groene taboes.

Op een rationele manier dus. Zoals oa de VVD en het CDA voorstaan. Niet extreem links of extreem rechts zoals D66, GL en FvD voorstaan.
Want windmolens en zonnepanelen kunnen ons land niet 24/7 van energie voorzien. Bij lange na niet zelfs, hoeveel je er ook van installeert.

Klopt. Maar het helpt wel.
Als dat een argument is om op hem (of zijn partij) te stemmen, dan zijn alle andere argumenten blijkbaar op. Rutte is niet onmisbaar om het land bestuurbaar te houden.

Wat een zwaktebod om vervolgens dan niet met antwoord te komen. Afzeiken is schijnbaar makkelijker dan er rationeel naar kijken.
Dat is waar, maar compromissen over zaken die in geen enkel verkiezingsprogramma stonden (zoals bijv. de dividendbelasting), zijn mijns inziens niet de compromissen waar we in Nederland voor gestemd hebben. Het probleem is vaak dat mensen naar de stembus gaan op basis van waar partijen voor zeggen te staan en vervolgens na die verkiezingen die partijen al hun beloften bij het grofvuil zetten en er beleid uitkomt waar niemand voor gestemd heeft. Compromissen zijn te begrijpen, maar als er vrijwel niets bijzit waar kiezers voor hebben gestemd, is er wel een probleem.

Dat laatste is nonsens. Elke partij wint wat en verliest wat bij de onderhandelingen. Dat mensen de moeite niet nemen om de winst te onthouden of om dat op te zoeken doet niets af aan het politieke stelsel wat er is en wat tot op heden vrij goed werkt. Dit stelsel wordt door randpartijen als GL en FvD echter uitgehold omdat ze polariseren voor politiek gewon wat ons land geen goed doet. We komen in een neerwaartse spiraal met populisten als Klaver en Baudet.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: ontwerp klimaat-akkoord

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2019 23:59

Precies. De eersten die proberen een slaatje te slaan uit de trieste gebeurtenis van vandaag zijn Baudet en Wilders.... en hoeveel mensen lopen er idd niet achter dat populistisch geneuzel aan..... totdat ze zelf aan de macht komen.... en opeens ook ook worden afgerekend op wat ze doen.... zag je bij de LPF bijvoorbeeld ook....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1465
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: ontwerp klimaat-akkoord

Berichtdoor hans0166 » 19 mar 2019 07:40

Marnix schreef:Precies. De eersten die proberen een slaatje te slaan uit de trieste gebeurtenis van vandaag zijn Baudet en Wilders.... en


beetje overdreven, ze doen niets anders dan wat ze altijd al deden.
Ik vindt overigens het gemak waarmee deze actie als terroristisch bestempeld wordt erg voorbarig. Er is iets anders aan de hand dan alles wat we tot nu toe in dit kader gezien hebben, ook internationaal.

Wat mij vooral verbaasd is hoe kan het zo zijn dat deze dader op vrije voeten is, als je de lijst ziet met verdenkingen en veroordelingen, zelfs zeer recent, voor zeer ingrijpende zaken... hoe kan dit.... falend rechtssysteem?, falende rechtsspraak?, knuffeladvocaten?

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8794
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: ontwerp klimaat-akkoord

Berichtdoor elbert » 19 mar 2019 08:11

Yoshi schreef:Als tussenoplossing.
Als gas de tussenoplossing is, wat is dan de definitieve oplossing? Want wind en zon zijn dat niet om heel eenvoudige redenen: ze zijn weersafhankelijk en leveren niet als je dat wilt. Opslaan van energie in batterijen en waterstof is een complete non-starter (om allerlei technische en economische redenen), dus dat gaat het ook niet worden.
Yoshi schreef:Verandering komt langzaam. Maar nu niets doen is ook geen optie.
Waarom niet eigenlijk? Als niets doen hetzelfde effect heeft op het klimaat als tientallen miljarden uitgeven aan oplossingen die niet werken, dan weet ik wel wat mijn voorkeur heeft. Zeker als men in China en India elke week een nieuwe kolencentrale opent, zoals nu en de VS helemaal niet meer meedoen met klimaatbeleid.
Eigenlijk moet er geïnvesteerd worden in innovatie (zoals thoriumreactoren), zodat er een technologische en economische basis komt voor een energietransitie die wel betaalbaar is en die wel werkt.
Yoshi schreef:Op een rationele manier dus. Zoals oa de VVD en het CDA voorstaan. Niet extreem links of extreem rechts zoals D66, GL en FvD voorstaan.
De VVD en het CDA hebben vorige week het beleid van GL omarmd. Daarom was de reactie van Klaver ook "top, top, top" toen hij over de kabinetsplannen hoorde: een draai richting een CO2 heffing voor bedrijven en allerlei maatregelen waardoor de burger op enorme kosten wordt gejaagd. Plannen die geen enkel effect hebben op het klimaat, maar wel op de portemonnee.
Er is op het gebied van klimaatbeleid geen middenpartij meer: het is ofwel de GroenLinks variant (we verbouwen het hele land ongeacht de kosten), ofwel de FvD/PVV variant (we doen niets).
Het is overduidelijk waar dit kabinet op aanstuurt: na de verkiezingen met steun van GroenLinks in de Eerste Kamer een extreem links en duur klimaatbeleid voeren. Het alternatief is nl. dat het kabinet valt en daar wil men nog niet aan.
Yoshi schreef:Klopt. Maar het helpt wel.
Nauwelijks. Dat zien we in Duitsland, waar al 500 miljard uitgegeven is aan deze energiebronnen en de CO2 uitstoot er maar marginaal is gedaald. En ook in Nederland, waar we al tientallen miljarden hebben uitgegeven (Energieakkoord van 2013) om een paar procent van onze elektriciteit d.m.v. windmolens en zonnepanelen op te wekken. Windmolens en zonnepanelen zullen er niet voor zorgen dat je richting een CO2 vrije samenleving gaat. Daarvoor heb je kernenergie en waterkracht (in landen waar dat kan) nodig.

(je opmerkingen over compromissen in de politiek laat ik maar even voor wat het is, dat kan beter in andere topics besproken worden).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: ontwerp klimaat-akkoord

Berichtdoor StillAwake » 19 mar 2019 09:23

hans0166 schreef:beetje overdreven, ze doen niets anders dan wat ze altijd al deden.
Ik vindt overigens het gemak waarmee deze actie als terroristisch bestempeld wordt erg voorbarig. Er is iets anders aan de hand dan alles wat we tot nu toe in dit kader gezien hebben, ook internationaal.

Wat mij vooral verbaasd is hoe kan het zo zijn dat deze dader op vrije voeten is, als je de lijst ziet met verdenkingen en veroordelingen, zelfs zeer recent, voor zeer ingrijpende zaken... hoe kan dit.... falend rechtssysteem?, falende rechtsspraak?, knuffeladvocaten?

En, voor mij een nog veel grotere vraag, hoe komt zo'n figuur aan een wapen.
We hebben erg veel privacy in moeten leveren, maar iemand met een strafblad ter grootte van een rol behang kan gewoon een wapen met toebehoren kopen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7897
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: ontwerp klimaat-akkoord

Berichtdoor StillAwake » 19 mar 2019 09:26

Marnix schreef:Precies. De eersten die proberen een slaatje te slaan uit de trieste gebeurtenis van vandaag zijn Baudet en Wilders.... en hoeveel mensen lopen er idd niet achter dat populistisch geneuzel aan..... totdat ze zelf aan de macht komen.... en opeens ook ook worden afgerekend op wat ze doen.... zag je bij de LPF bijvoorbeeld ook....

Ik heb veel meer politici gezien die hier een slaatje uit trachten te slaan, maar dan precies de andere kant op.
Door overdreven eensgezind en redelijk over te willen komen, en direct te benoemen dat etniciteit geen factor van betekenis was bij deze aanslag (ik geloof niet dat het terrorisme was, maar het was hoe dan ook een aanslag).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: ontwerp klimaat-akkoord

Berichtdoor Katlheen » 19 mar 2019 09:27

Als Baudet/Wilders de campagne hadden stil gelegd en de rest niet was het ook niet goed geweest.

Inzake klimaatakkoord: men kan beter investeren in nieuwe technologie dan een hele hoop geld uitgeven aan draconische maatregelen die geen effect hebben. Dat we voor de toekomst moeten omschakelen is evident, fossiele brandstof gaat een keer op. Maar het "klimaat" wordt niet gered door heel Nederland vol te gooien met windmolens en zonnepanelen. De invloed van Nederland wereldwijd is miniem. Zet dan in op technologie voor de toekomst waar je inderdaad geld mee kunt verdienen door voorop te lopen. Dat lijkt me duurzamer dan dit "akkoord".
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten