Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 03 dec 2018 11:37

Yoshi schreef:Zoals in duizenden andere arbeidsgeschillen jaarlijks.

Dat klopt.
Maar hier raakt het de principes van mensen op het forum.

Er zijn zat mensen die een principieel arbeidsgeschil uitvechten, maar in dit geval zitten de conflicterende principes hier op het forum. Bovendien: het is een zaak die, omdat hij wat dichterbij komt, voor sommige mensen (wellicht voor het eerst) dwingt om hun in beton gevatte mening/principe eens tegen het licht van een actuele casus te leggen.

Overigens: je kunt het storend vinden dat het nog steeds niet in de vergetelheid geraakt is, maar je reageert er uiteindelijk ook zelf weer op...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 03 dec 2018 11:41

StillAwake schreef:Dat klopt.
Maar hier raakt het de principes van mensen op het forum.

Er zijn zat mensen die een principieel arbeidsgeschil uitvechten, maar in dit geval zitten de conflicterende principes hier op het forum. Bovendien: het is een zaak die, omdat hij wat dichterbij komt, voor sommige mensen (wellicht voor het eerst) dwingt om hun in beton gevatte mening/principe eens tegen het licht van een actuele casus te leggen.

Overigens: je kunt het storend vinden dat het nog steeds niet in de vergetelheid geraakt is, maar je reageert er uiteindelijk ook zelf weer op...


Precies...dat is hét
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 03 dec 2018 11:48

Ik reageer er idd op omdat er zoveel anderen, zeker voor christenen dringerendr zaken zijn die hier volstrekt geen aandacht krijgen. En als ze dan al geplaatst worden er niemand op reageert. Schijnbaar verwordt het nieuwtjes topic in een soort van ditjes en datjes geneuzel als het maar niet te serieus wordt of daadwerkelijk ergens over gaat. Nee we vullen het topic al maanden met geneuzel over een vervelend en principieel arbeidsconflict wat slechts een individu treft.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 03 dec 2018 11:57

Yoshi schreef:Ik reageer er idd op omdat er zoveel anderen, zeker voor christenen dringerendr zaken zijn die hier volstrekt geen aandacht krijgen. En als ze dan al geplaatst worden er niemand op reageert. Schijnbaar verwordt het nieuwtjes topic in een soort van ditjes en datjes geneuzel als het maar niet te serieus wordt of daadwerkelijk ergens over gaat. Nee we vullen het topic al maanden met geneuzel over een vervelend en principieel arbeidsconflict wat slechts een individu treft.

Je bent geheel vrij om datgene te plaatsen wat jou raakt.
Je bent geheel vrij om discussies aan te zwengelen waarvan jij vind dat ze van belang zijn.
Je bent geheel vrij om niet te willen reageren op een volgens jou afgesloten discussie.

Echter, voor veel mensen komt nieuws uit eigen kring harder binnen dan nieuws uit de rest van de wereld.
Net zoals het Lion-air toestel wat onlangs in zee stortte veel minder mediaaandacht vanuit Nederland ontvangt dan een MH17, die notabene vanaf Schiphol vertrokken was.
En persoonlijk denk ik ook dat het bij nieuws uit eigen kring veel meer van belang is om je geest te slijpen, je vooroordelen tegen het licht te houden en je principes aan de praktijk te toetsen.
Daar leer je van, daar krijg je een onderbouwde mening van.
Niet van een ver van mijn bed discussie waar we het met zijn allen toch wel over eens zijn.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor pindas83 » 03 dec 2018 22:13

StillAwake schreef:Ik snap je punt (en ben het er eigenlijk ook wel mee eens), maar het gaat er om wat iemand mooi vindt, waar iemand bij tot rust komt, of wat hem of haar juist oppept.Zeker, daar kan ik het niet mee oneens zijn.
En dan telt ineens een combinatie van herinneringen, gevoel en emoties.
Daarom is het een kwestie van smaak wat iemand mooie muziek vindt.
Dat heb ik ook nooit ontkend. En ik stel ook niet dat mijn smaak de norm is voor goede muziek. Ik wilde alleen duidelijk maken dat bepaalde muziek gewoon kwalitatief een (heel stuk) beter is dan andere. Dat is in zekere mate ook ‘meetbaar’. In het minste geval prima vast te stellen voor iemand met een beetje muzikaliteit. En nee, dat hoeft je het niet eens je smaak te zijn. Er zijn ook zat kwalitatief hoogstaande muziekstukken wat mij echt niks doet. Anderzijds kan ik enorm genieten van après-skihut 1 t/m 24 : :wink:
Als ik naar mijzelf kijk, ik kan soms echt tot rust komen bij een nummer waarbij keihard (metal) alleen een B-akkoord op gitaar gespeeld wordt (overigens is het nummer ritmisch wel ingewikkeld). Goede muziek? Wellicht niet. Mooi? Niet echt. Kan ik ervan genieten? Ja!
Toch geeft het soms ruimte aan de onrust in je hoofd. Waardoor het toch een nummer is wat in mijn persoonlijke top 20 zou staan.
Daar kan ik best inkomen hoor. Een frikandel smaakt soms beter als een entrecôtje!




Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor pindas83 » 03 dec 2018 22:16

StillAwake schreef:Dan ben je volgens mij een uitzondering aan het worden.

Ja, zou het? Het is niet echt mainstream meer hè? :-k
Dan is het dus ik, Baudet en Boekenlezer nog denk.

Technisch heel goede muziek, ik krijg alleen na een minuut of tien Bach altijd de neiging om de radio uit te zetten en bushokjes te gaan slopen.
:lol:
Mooi? Wellicht.
Goede muziek? Ongetwijfeld.
Kan ik er van genieten? Neen.
Ik moet het ook niet wekelijks grijs gaan zitten draaien hoor. Dan word ik er ook knetter van. Maar zo nu en dan... :-oo

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 07 dec 2018 10:11

Zo diep gezonken dat ik een frikadel zou kunnen waarderen boven een goed stuk vlees ben ik nog nooit ;-)...
Maar ik snap je punt.
Ik heb de Messiah, de Johannes Passion en de Mattheus Passion allemaal wel eens bezocht. Het voelde echter wel als "je tijd uitzitten".
Dat gevoel van "uitzitten" heb ik toch minder met de slotavond van de top 2000 ;-)
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 17 dec 2018 18:57

hans166 schreef:omdat het nog niet publiek is kun je er nog niet heel veel van zeggen.

Boekenlezer schreef:We wachten af...

Dit is dan de uiteindelijke lijst: Dit is de top 150 van onze Tweede Kamerleden
Met valt me nog mee dat er toch ook klassieke muziek in voor komt. Al vind ik plek 4 voor de Messiah van Handel nog wat laag. Die verdient plek 1.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 17 dec 2018 19:05

Dit kwam ik tegen. Het is niet erg 'mainstream', en dat maakt het interessant.
Prof. Begemann gelooft niet dat er een klimaatcrisis is
Wel een beetje oud inmiddels, uit 2009. Er kan in die tijd natuurlijk veel gebeurd zijn.

Ik herinner mij wel, dat ik ooit eens vernam, dat de Noormannen op Groenland geweest zijn. Groenland heet zo, omdat dat land zo groen was! De Noormannen konden daar aan landbouw doen. (Ik weet niet of het zelfs wijnbouw was! Zou kunnen, maar dat durf ik niet met zekerheid te beweren. Misschien heb ik dat mis.) De Noormannen vertrokken uit Groenland omdat het klimaat kouder werd. Dat zal in de late Middeleeuwen geweest zijn, als ik het goed heb.
Tegenwoordig staat Groenland meer bekend om zijn enorme laag ijs, dat tegenwoordig wat meer smeltend is.
Dus ja, dat er zonder de mens en door puur natuurlijke oorzaken verandering van temperatuur plaatsvindt aan de polen door de tijden heen, dat kan ik wel plaatsen.

Ik hoor in deze video overigens ook dingen die het blinde geloof in wetenschap, waar met name evolutionisten zo mee naar voren komen in andere discussies, nogal ondergraven!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor pindas83 » 17 dec 2018 22:09

StillAwake schreef:Zo diep gezonken dat ik een frikadel zou kunnen waarderen boven een goed stuk vlees ben ik nog nooit ;-)...
Maar ik snap je punt.
Ik heb de Messiah, de Johannes Passion en de Mattheus Passion allemaal wel eens bezocht. Het voelde echter wel als "je tijd uitzitten".
Dat gevoel van "uitzitten" heb ik toch minder met de slotavond van de top 2000 ;-)


Nooit geweest, lijkt me wel eens leuk maar niet als het 3 uur duurt hoor. 2 uurtjes lijkt meer dan voldoende :D.
Ik vind de Top 2000 / Top 4000 juist vooral leuk bij de eerste helft. Dan hoor je regelmatig weer nummers die ergens ver verstopt zitten in je geheugen en zo n ‘ohja’ moment veroorzaken.
Dat heb ik bij hotel California niet :wink:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 18 dec 2018 09:19

pindas83 schreef:Nooit geweest, lijkt me wel eens leuk maar niet als het 3 uur duurt hoor. 2 uurtjes lijkt meer dan voldoende :D.
Ik vind de Top 2000 / Top 4000 juist vooral leuk bij de eerste helft. Dan hoor je regelmatig weer nummers die ergens ver verstopt zitten in je geheugen en zo n ‘ohja’ moment veroorzaken.
Dat heb ik bij hotel California niet :wink:

Bij Hotel California niet, maar Stairway to Heaven, Bohemian Rhapsody (hoewel ik die te vaak gehoord heb), Child in time, Nothing Else Matters, November Rain, stuk voor stuk klassiekers die het beluisteren zo af en toe meer dan waard zijn.
De eerste helft luister ik nooit, dan ben ik meestal aan het werk...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 03 jan 2019 21:14

Evangelist omgekomen slachtoffer door Vuurwerkbom Enschede

https://cip.nl/71283-henk-kempers-komt- ... n-enschede
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 06 jan 2019 19:04

Arjan van Essen, de ontslagen "Driestar" docent heeft nieuwe baan....

https://goudsdagblad.nl/ontslagen-dries ... euwe-baan/
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 27 jan 2019 10:39

Zeker 20 doden en 81 gewonden bij dubbele aanslag katholieke kerk Filipijnen.
https://www.ad.nl/buitenland/zeker-20-d ... ~ab54265c/

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 13 mar 2019 13:20

Death metal maakt gelukkig!

https://www.bbc.com/news/science-environment-47543875

Volgens een uitgebreid onderzoek door een Australische universiteit, wordt je niet agressief als je naar death metal luistert en maakt het je niet ongevoelig voor daadwerkelijk geweld.

Het experiment is interessant. Proefpersonen (een mix van death metal fans en non-fans) krijgen tegelijkertijd 2 foto's te zien, 1 voor elk oog, van een normale en een geweldadige situatie en men kan meten welke foto de hersenen meer aandacht geven, terwijl ze naar metal of naar 'neutrale' muziek luisteren. Het idee is dat als je zou worden afgestompt voor geweld, je minder aandacht zo geven aan de geweldadige afbeelding dan de persoon die niet naar metal luistert. Uit metingen blijkt echter dat dat dus niet zo is.

Volgens de onderzoekers wekt het voor blijdschap en 'empowerment' op (in je kracht staan) en dat ouders en bepaalde religieuze groeperingen de vrees voor maatschappelijk of persoonlijk verval kunnen laten rusten.

"The dominant emotional response to this music is joy and empowerment," said Prof Thompson. "And I think that to listen to this music and to transform it into an empowering, beautiful experience - that's an amazing thing."

Nick Holmes identified with that, saying that most of the he enjoyed was "melancholic, dramatic, sad or aggressive and not much in-between".

"I take joy and empowerment from those styles," he told BBC News.

On the topic of the Eaten's lyrics, he added: "I didn't personally write them, but I would be frankly astounded if anyone listened to that song and then felt a desire to be eaten by a cannibal."
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten