Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2019 15:40

Chaya schreef:Het is niet alleen die ene persoon Mortlach.


Nee, maar er zijn blijkbaar ook mensen die vinden dat het er NIET zo duidelijk in staat. Dus stellen dat het er wél staat, is niet correct.
Er staan wel meer zaken in de Bijbel die we geen van allen meer volgen; bij huidvraat offeren we toch geen koppel duiven meer en met menstruerende vrouwen gaan we tegenwoordig ook op een andere manier om.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Chaya » 09 mar 2019 15:44

Mortlach schreef:Nee, maar er zijn blijkbaar ook mensen die vinden dat het er NIET zo duidelijk in staat. Dus stellen dat het er wél staat, is niet correct.

Zo komen we in een cirkelredenering.
JeeWee beweerde stellig dat het niet in de Bijbel staat, terwijl veel andere homo's wel vinden dat het in de Bijbel staat en ze noemen zelfs waar het staat. En daar zou ik dan graag een antwoord op willen hebben.
Want het wordt discriminatie genoemd als een hetero het zegt, maar als een homo dit zegt?
Mortlach schreef:Er staan wel meer zaken in de Bijbel die we geen van allen meer volgen; bij huidvraat offeren we toch geen koppel duiven meer en met menstruerende vrouwen gaan we tegenwoordig ook op een andere manier om.

Dat zijn heel andere soort wetten en cultuur.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor MoesTuin » 09 mar 2019 16:03

gravo schreef:
De conclusie is volgens mij: je kunt de Bijbel niet anders lezen dan met behulp van een toegevoegde uitleg, een interpretatie, een bepaalde methode waarmee jij de tekst in ontvangst neemt. Juist dit punt wordt door letterlijke Bijbel-lezers ontkend. Zij blijven zeggen dat een eenvoudige manier van lezen (gewoon lezen wat er staat) een interpretatie-vrije lezing kan zijn. Maar dat is niet waar. Ook die zogenaamde letterlijke uitleg van de Bijbel verzandt in eindeloos veel problemen die allemaal moeten worden gerepareerd met krampachtig toegevoegde verzinsels. Daaruit blijkt al snel dat dit ook interpretatie is, die om die reden ook niet puur en eenduidig is.

Dat we wel moeten interpreteren blijkt het sterkst wanneer het om actuele onderwerpen gaat, waarbij we onze visie niet rechtstreeks kunnen afleiden van de letterlijke Bijbeltekst. Dan zullen we de Bijbelteksten zodanig moeten lezen dat we de bedoeling van de Bijbel kunnen vertalen in een praktische / ethische conclusie voor het nieuwe fenomeen dat we bij de hand hebben.

Eén van die nieuwe fenomenen is dat we inmiddels weten en erkennen (ook wij als christenen) dat homofilie een geaardheid is. Geen ziekte, niet aangeleerd, niet bewust gekozen of geactiveerd. Als we dit Bijbels willen duiden kunnen we dus niet één op één uit de voeten met de Bijbel. Dan zullen we uit de bedoeling van de Bijbel de juiste keuze moeten maken. En dan kun je tot de conclusie komen dat de strekking van de gehele Bijbel gericht is op wat God wil: vrede, recht, barmhartigheid, leven, trouw. Homofilie is, vanwege de nieuwe kennis die we hebben, als zodanig geen zonde meer te noemen. Daarom kom ik met jou tot de conclusie dat een relatie in trouw en liefde die onvermijdelijk voortkomt uit dit gegeven ook geen zonde mag worden genoemd.

Ik ben het met iedereen eens dat dit nieuw is. Dat dit een nieuwe interpretatie is van de teksten die homoseksualiteit in de Bijbel scherp lijken af te wijzen. Maar er is een reden dat die nieuwe interpretatie is ontstaan: we weten en voelen dat er een nieuwe interpretatie nodig was, omdat we in eigen kring ontdekken dat homofilie inderdaad een geaardheid is (je snapt het pas als je het ziet), die onlosmakelijk verbonden is aan de persoon, en in die zin een scheppingsgegeven kan worden genoemd (want hebben homofielen hun bestaan dan niet te danken aan de Schepper?). Het zondige karakter is er vanaf. En dat is ook precies de houding die bijna alle kerken in Nederland nu hanteren. Er wordt nog verschillend gedacht over de zondige aard van seksuele handelingen, maar niet meer over de zondigheid van een homofiele persoon als zodanig.

De Nashville-verklaring is daarom zo hard en onbuigzaam, omdat ze het nieuwe gegeven ontkent en als-niet-bestaand propageert (kan natuurlijk niet, maar ze doen het toch). Alle interpretaties die daarmee samenhangen worden zo in één moeite bij het grof vuil zet.
Dat gaat lijnrecht in tegen de ontwikkelingen in kerkelijk Nederland en zal om die reden ook geen stand houden.

Als ze eerlijk zijn en consequent zeggen de Nashville-verklaarders ook wat zij ten diepste nog steeds vinden, namelijk dat homofilie een ziekte is of een aangeleerd gedrag, bewust gekozen of geactiveerd. Maar dat zeggen ze niet, omdat ze weten dat die interpretatie geen steun meer heeft. Ik daag de ondertekenaars uit om deze consequente visie wél hardop te zeggen. Zij en wij weten echter wat er dan zal gebeuren: ze zullen alle steun verliezen...daarom doen ze het niet. Een aanwijzing dat het niet alleen om principes gaat, maar ook om het behouden van de eigen positie (als kerk of als ambtsdager).

Wie is er dan zo principieel, Bijbels, orthodox, rechtzinnig? Laat dan eens horen dat er geen duimbreed geweken zal worden! Zeg het dan eens hardop wat de Nashville-verklaring suggereert! Zeg het eens: homofilie is een te genezen ziekte, is aangeleerd, is bewust gekozen of bewust geactiveerd! Durf het eens!

....niemand Heere......


Het kwalijke van de verklaarders is dus, dat zij wel een harde conclusie op papier zetten (of die ondertekenen), maar dat zij geen verantwoordelijkheid durven nemen voor de achterliggende visies die tot zo'n conclusie hebben geleid.

Dat is ook tegelijk het hoopvolle: de verklaring zal niet kunnen standhouden in christelijk Nederland en daar hebben we de tekenen ook al van gezien. Ook de "simpele" versie van de verklaring voor jongeren zal hetzelfde lot beschoren zijn.

gravo

PS. Verder was mijn quote "Sola Scriptura" natuurlijk ironisch bedoeld.

Mooie heldere en ware bijdrage Gravo.
Het is verdrietig dat door deze Nashville verklaring de kerkelijke verdeeldheid nog groter is geworden of misschien ook wel dat de verdeeldheid die er al was nog zichtbaarder is geworden.
Daarom ligt de opdracht " opdat zij allen Een zijn in Mijn naam " , naar de opdracht van de Heer Jezus.
Als de opstellers nu hier eens aan gingen werken IPV weer sleutelen aan die Nashville verklaring.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 09 mar 2019 16:15

Chaya schreef:Zo komen we in een cirkelredenering.
JeeWee beweerde stellig dat het niet in de Bijbel staat, terwijl veel andere homo's wel vinden dat het in de Bijbel staat en ze noemen zelfs waar het staat. En daar zou ik dan graag een antwoord op willen hebben.
Want het wordt discriminatie genoemd als een hetero het zegt, maar als een homo dit zegt?


Discriminatie is misschien een groot woord, maar anderen een kruis opleggen waar je zelf geen last van hebt is op zijn zachtst gezegd niet erg kies.
Het heeft denk ik ook te maken met de waarde die kerken nog willen vertegenwoordigen. Waarom zou een transgender persoon of een homoseksueel in een gemeente willen blijven waar ze voor altijd tweederangs zullen zijn en/of overgeleverd aan een leven van eenzaamheid?

Dat zijn heel andere soort wetten en cultuur.


O, hoezo? Waarom is het ene cultuur en het andere niet? Heel de Bijbel kan toch voor onderricht worden gebruikt? Waarom dat stukje over huidvraat dan ineens niet? Omdat we tegenwoordig meer kennis hebben van die specifieke omstandigheid?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor benefietdiner » 10 mar 2019 21:43

Gezin in Gevaar voert op meerdere vlakken actie voor het gezin.

Nashville-verklaring toont moedige dissidentie van christenen tegen de Roze Terreur

Afbeelding

Gelukkig doorzagen veel mensen het valse framen van de media. Ze waren blij dat eindelijk iemand opstond tegen de roze drammers en tekenden massaal de petitie. Zulks geeft moed aan andere christenen om zich ook uit te spreken, bijvoorbeeld door ondertekening van een Nashville-verklaring.

https://geziningevaar.nl/nashville-verk ... #more-1327

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 11 mar 2019 08:59

Slap verhaal. Sowieso is de petitie niet massaal getekend maar door een klein groepje. De meeste christenen distancieerden zich er gelukkig van. Niet omdat je op dit punt geen mening mag hebben of geen andere dan dat je voor bent, maar vanwege de manier waarop de verklaring tot stand kwam, de inhoud die verre van pastoraal is.Waardoor zelfs ondertekenaars zich al snel achter de oren gingen krabben. Grappig dat in je link de feiten nu snel worden verdraaid om er een andere draai aan te geven, dat het ontzettend moedig geweest zou zijn, dat de terreur juist van de "roze kant" zou komen etc. Ipv dat men eerlijk zou erkennen dat dit niet de juiste manier was. Dat hebben de meesten, ook christenen, gelukkig wel door.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2019 11:19

Van die site: " Sodomie door mannen is evenwaardig aan de vruchtbare omgang van man en vrouw."

En de vrouwen dan? Dat komt als je op het internet rondkijkt ook best wel vaak voor. Soms zelfs met meer dan twee tegelijkertijd. :-oo

Ook gender reassigment-operaties gaan blijkbaar, volgens de site, slechts 1 kant op, van man naar vrouw. Of is het net als met de Bijbel dat we daarin gewoon moeten lezen dat het OOK op vrouwen van toepassing is?
Grappig is trouwens ook dat ze ageren tegen genitale mutilatie, maar ik vraag me sterk af wat hun standpunt over medisch niet noodzakelijke besnijdenis bij pasgeboren jongetjes die nog niet in staat zijn toestemming te geven is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor JeeWee » 11 mar 2019 11:34

benefietdiner schreef: Gezin in Gevaar voert op meerdere vlakken actie voor het gezin.

Wat een onzin. Welk gezin is in gevaar?
Er is geen LHBT'er die zegt dat een gezin niet kan!

benefietdiner schreef:Ze waren blij dat eindelijk iemand opstond tegen de roze drammers en tekenden massaal de petitie.

Toe maar: 'roze drammers'! Ik wil een ander niet overtuigen, dit in tegenstelling tot de 'Nashville drammers'.
Ik ben op geboren en getogen op het Reformatorisch erf. Elke zondag laaf ik mij twee keer in het huis van gebed aan een preek in een reformatorische kerk.
Ik mag er zitten.
Ik mag geven, zingen, zelfs praten met mede-kerkgangers.
Maar ik mag niet meedoen.
Hoewel ik de Heere Jezus van harte liefheb, zijn kerkelijke ambten voor mij uitgesloten.
Meedoen met kerkenwerk is slechts zeer selectief mogelijk.
En aan het Avondmaal mag ik niet deelnemen als ik een relatie heb.

Ben ik dan een 'roze drammer' als ik mijn plek opeis in de gemeente van Christus, een plek die ik zelf van God heb gekregen, een plek waar aan het begin van mijn leven mijn naam in één adem werd genoemd met de Naam van de drie-enige God?

Ik vraag niet dat anderen dezelfde mening hebben als ik.
Maar nu worden LHBT'ers in veel kerken doodgezwegen, weggekeken.
De angst voor het onbekende zal het nooit winnen van de liefde.
Jammer dat er zoveel strijd nodig is over de ruggen van LHBT'ers...

Vanaf 4:07:
[youtube]https://youtu.be/Z9Zef39vL9w[/youtube]

Ongestraft mag liefde bloeien,
vrijuit zoeken naar de zon.
Liefdes loop verdraagt geen boeien:
laat haar stromen als een bron!
Laat de liefde maar gebeuren
als een wonder van het licht,
als een regenboog vol kleuren
door de hemel zelf gesticht.

Niemand houdt de liefde tegen
waar zij langs de straten gaat.
Wie met liefde is gezegend,
koestert wie om liefde gaat.
God verhoede dat er iemand
in de liefde wordt gekrenkt.
Ware liefde oordeelt niemand,
maar aanvaardt haar als geschenk.

Liefde vraagt ons om ontferming
tegen wie haar vlammen dooft.
Wie haar rechten wil beschermen
vindt in liefde zelf geloof.
Wie voor liefde is geschapen
vreest ook niet bij tegenwind.
Liefde is het hemels wapen
dat de angsten overwint.

Leg de liefde niet aan banden,
gun haar gang de vrije loop.
Geef haar bloemen nooit uit handen,
want haar vrucht is onze hoop!
Ongestraft mag liefde bloeien,
vrijuit zoeken naar de zon.
liefdes loop verdraagt geen boeien,
laat haar stromen als een bron!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor johannes1 » 11 mar 2019 12:24

Toe maar: 'roze drammers'! Ik wil een ander niet overtuigen, dit in tegenstelling tot de 'Nashville drammers'.

De mensen die de Nashville verklaring hebben getekend zijn ook geen drammers. Ze verwoorden alleen wat ze altijd gezegd hebben. Zij hebben de media niet gezocht, hebben niet alle mensen aangeschreven dat zij dit ook moesten vinden. Zij geven hun mening. Als je dat al drammen vind dan vind ik dat jij ook dramt door te zeggen dat zij drammen :mrgreen:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Marnix » 11 mar 2019 13:52

johannes1 schreef:De mensen die de Nashville verklaring hebben getekend zijn ook geen drammers. Ze verwoorden alleen wat ze altijd gezegd hebben. Zij hebben de media niet gezocht, hebben niet alle mensen aangeschreven dat zij dit ook moesten vinden. Zij geven hun mening. Als je dat al drammen vind dan vind ik dat jij ook dramt door te zeggen dat zij drammen :mrgreen:


Ze hebben alleen wel wat kopstukken voor hun karretje gespannen. Zelf Van der Staaij was verbaasd dat zijn handtekening onder de verklaring stond. En daarnaast hebben. Plus dat er nogal wat ongelukkige formuleringen in de verklaring stonden. Plus dat er natuurlijk wel een verklaring moest komen over homoseksualiteit (waar men zich doorgaans zelf niet aan schuldig maakt) maar niet over tal van andere relevante zaken.... Etcetera. Je mening geven kan je op verschillende manieren doen en dit was niet de meest verstandige....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Mortlach » 11 mar 2019 14:22

Het sterkt uiteraard verder wel de stelling van Gravo dat dit niets meer is dan een ingraving in een cultuuroorlog; het geloof is versmald tot een handjevol onderwerpen waarin je je lekker zwart-wit tegen de 'wereld' kunt afsteken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor hans0166 » 11 mar 2019 14:49

johannes1 schreef:De mensen die de Nashville verklaring hebben getekend zijn ook geen drammers. ..............Als je dat al drammen vind dan vind ik dat jij ook dramt door te zeggen dat zij drammen :mrgreen:


je draait het om, ipv dat je ingaat op de kreet van benefietdiner pak je iemand die de vergelijking alleen maar doortrekt.

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Liekels » 15 mar 2019 00:47

Chaya schreef:Hoezo deze verontwaardiging?
“De afgelopen tijd merkten we dat daar behoefte aan is”, zegt dominee Maarten Klaassen, een van de initiatiefnemers. “Ik sprak een collega-predikant die vertelde dat hij de Nashville-verklaring gebruikt bij catechisatie. Er is eindelijk een tekst die me daar bij helpt, zei hij. En ook op reformatorische scholen is de verklaring veelbesproken. Door met een op jongeren gerichte variant van de tekst te komen, sluiten we daarbij aan.”

staat in Trouw te lezen.

Er is kennelijk behoefte aan en ik vermoed dat men echt wel iets zorgvuldiger met de tekst zal omgaan.
ds Klaassen foetert er niet op los, dat doe jij nu zonder dat je het A4tje nog maar gezien hebt!
Wacht het eerst eens rustig af en kom dan met je kritiek.


Grappig deze uitspraak van iemand die bv over the passion veel kritiek heeft zonder het gezien te hebben, maar dat terzijde. Ook grappig dat vd Staaij verontwaardig reageert en vraagt waarom hij geen Christen mag zijn. Hij mag net zo goed Christen zijn als een homo ook homo mag zijn, over het Christen zijn komt ook geen verklaring. Naar mijn idee gaat het niet om goed of slecht, maar om een andere levenswijze en gedachtegang. Voor iemand die de bijbel naleeft is dit ook niet te bevatten en hoeft ook niet op andere gedachtes gebracht te worden. Als je leeft naar waar je in gelooft is dat prima, daar doe je niemand kwaad mee. Deze gedachte alleen als waarheid zien waar iedereen zich aan moet houden wel naar mijn idee. Het accepteren en tolereren wordt niet opgedrongen, het is duidelijk dat er ook behoefte is aan acceptatie en saamhorigheid. De Nasville verklaring is gemaakt om aan te geven dat het te ver gaat en alles en iedereen maar geaccepteerd moet worden. Maar is dat andersom niet net zo? Als je tegen homo acceptatie bent wil je ook geaccepteerd worden in hetgeen je voor staat. Als jezelf zo duidelijk andersgeaarden bekritiseerd, waarom de verontwaardiging dat jouw reactie of gedachte ook wordt bekritiseerd? Is dat niet een beetje hypocriet? Als je leeft naar waar je in gelooft en voor staat doe je daar niemand kwaad mee, dat is ieders goedrecht. Iemand daarintegen aanvallen en bekritiseren naar mijn idee niet. Dan verbaasd en verontwaardigd zijn als je dat doet omdat je zelf ook weer bekritiseerd wordt vind ik opmerkelijk. Ik snap de gedachtegang inmiddels beter vd mensen die dit niet kunnen accepteren, maar hoe kun je acceptatie verwachten van andersdenkenden als jezelf deze acceptatie naar een ander totaal niet hebt. Als een ander iemand leed aan doet moet er zeker iets van gezegd worden, maar wat voor schade wordt je aangebracht door iemand die liefde vindt bij hetzelfde geslacht? Gaat de wereld er zonder homo, lesbiennes etc mooier uitzien? Het gaat er niet om dat je anders denkt, maar wel dat je mensen schaadt door ze af te keuren, te bekritiseren en als niet christen te beschouwen. Daarmee ontstaat de kloof tussen mensen wat naar mijn idee niet nodig is en het vijandiger maakt. Dat kan door God toch niet zo bedoeld zijn? Daarnaast is Hij degene die uiteindelijk oordeelt.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor MoesTuin » 15 mar 2019 22:16

Zeker dat laatste is heel belangrijk hierin.
God is het die het laatste Woord heeft en het oordeel is aan Hem, daar hebben wij van af te blijven.
Met deze verklaring (gelukkig door vele christenen vooral ook niet ondersteund) trek je jezelf in een verder gaand isolement en afzonderingspositie en brengt je juist nog verder van hen die de Heer Jezus ook juist roept!

Zie op de Heer Jezus die midden tussen alle mensen stond (zonder voor een bepaalde groep een aparte afstandelijke verklaring op te stellen, nee zonder uitzonderingen!)
Ongeacht wie je ook bent (zonder je vooraf in een hoek gedrukt te hebben) zegt de Heer Jezus
Komt allen tot Mij!
Dat is de oproep, de opdracht, Zijn Liefde!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor ben db bd » 18 mar 2019 07:53

al een week terug:
Wie is er dan zo principieel, Bijbels, orthodox, rechtzinnig? Laat dan eens horen dat er geen duimbreed geweken zal worden! Zeg het dan eens hardop wat de Nashville-verklaring suggereert! Zeg het eens: homofilie is een te genezen ziekte, is aangeleerd, is bewust gekozen of bewust geactiveerd! Durf het eens!....niemand Heere......

Wat een walgelijke uitdagende arrogantie, vind ik dit!
Edoch, mijn Bijbel heeft wél een mening, die durft het wél te zeggen. Zullen we die mening nog eens voor de zoveelste keer eerlijk lezen?
We slaan het Oude Testament sidderend over en vluchten tot ná het borgtochtelijk werk van de Heere Jezus, bij Paulus met zijn brief aan de christenen in Rome. ik gebruik er gewoon de Bijbel in Gewone Taal voor, lekker dicht bij de mensen. Durft gravo mee te lezen? Dan staat daar contextueel:
"God laat zien dat Hij woedend is over de slechtheid van de mensen. Hij is boos omdat de mensen geen eerbied voor Hem hebben, en omdat ze elkaar slecht behandelen. De mensen verzetten zich tegen de waarheid over God. Terwijl ze echt wel kunnen weten wie God is. God heeft Zich namelijk aan alle mensen bekendgemaakt. Want ook al kun je God niet zien, je kunt wel zien wat Hij gedaan heeft. God heeft de wereld gemaakt. Zo kan iedereen die verstand heeft, Gods eeuwige macht zien, en begrijpen dat Hij God is. Daarom hebben mensen die God niet eren, geen enkel excuus!
De mensen kenden God dus wel, maar ze wilden Hem niet danken en eren. Nee, daar vonden ze zichzelf te goed voor. Ze dachten dat ze heel wijs waren, maar ze raakten hun verstand juist kwijt. Ze konden niet meer helder denken. En het werd duidelijk dat ze niets waard waren. Ze gingen beelden vereren van sterfelijke mensen en van allerlei dieren en vogels. Maar ze hadden geen eerbied voor de heilige God Die eeuwig bestaat.
Toen gaf God de mensen over aan de macht van het kwaad. Hun slechte verlangens zijn de baas over hen geworden. En hun verkeerde seksuele gedrag heeft hen onrein gemaakt."

Mag ik hier al stoppen? De boodschap gaat nog zo'n zelfde stuk door hoor. (we zijn nog maar bij vers 24)
"Iedereen verdient Gods straf." hebben ze erboven gezet, en "De mensen weigeren om God te eren." en "De mensen zijn in de macht van het kwaad." En het volgende stuk heet "Wie kwaad doet wordt gestraft."
Hoeveel keer ben ik mijzelf al tegen gekomen? Ook bij de laatste zin. 10 keer?

Dat laat onverlet gravo, dat een broeder bij ons in de kerk, welke mij zeer dierbaar is, al 6 (7) kinderen heeft omdat hij ooit bij THDV genezen is. En daar worden regelmatig overwinningen geboekt hoor. Zullen we samen 'een toontje lager zingen'?


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten