zondvloed wereldwijd?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: zondvloed wereldwijd?

Berichtdoor coby6 » 22 jan 2019 20:45

Yoshi schreef:Er is geen enkele wetenschappelijk aanwijzing voor zo'n wereldwijde vloed. En er simpelweg niet genoeg water op aarde voor zo'n wereldwijde vloed.

Er zit zat water onder de aardkorst.

https://onenewsnow.com/science-tech/201 ... en-7-flood

Yoshi

Re: zondvloed wereldwijd?

Berichtdoor Yoshi » 22 jan 2019 21:16

Pseudowetenschap lijkt me weinig zinvol.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: zondvloed wereldwijd?

Berichtdoor StillAwake » 23 jan 2019 09:15

krid schreef:snelle vorming van aardlagen, enorm fossielen-bestand, snelle vorming steenkool, Grand Canyon. Allemaal aanwijzingen voor een enorme ramp, zoals de zondvloed. Overigens duiden veel meer zaken op een jong zonnestelsel, een jonge aarde, en niet op een oude, maar, dat is een andere discussie.

Kun je een aantal van die aanwijzingen voor een jong zonnestelsel noemen?
Ik ken ze (buiten het gebruik van de Bijbel als een rekenboek) niet namelijk...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: zondvloed wereldwijd?

Berichtdoor krid » 23 jan 2019 10:24

coby6 schreef:Er zit zat water onder de aardkorst.

https://onenewsnow.com/science-tech/201 ... en-7-flood


Dat niet alleen, coby6. Er was voor de zondvloed waarschijnlijk ook meer land, en dus minder water. Iedereen weet wat een overstroming veroorzaakt, o.a. hogere bergen. De hoogste bergen en de diepste dalen waren zeer waarschijnlijk ook minder hoog en minder diep. Het verschil tussen de hoogste berg en de diepste oceaan is ongeveer 20 km. Dat was waarschijnlijk veel minder. We weten hoeveel water zich in de oceanen bevindt. Er zijn inderdaad ook grote hoeveelheden water aangetroffen onder het aardopp. Dan is het relatief gemakkelijk om uit te rekenen hoe veel water er nodig was, en zelfs hoe hoog de hoogste bergen en hoe diep de diepste oceanen waren.

Daarnaast zijn er zo verschrikkelijk veel aanwijzigen dat de aarde en ook het zonnestelsel jong is. Denk aan C14 aangetroffen in fossielen van dinosaurussen, zacht materiaal in fossielen. Maar denk ook aan het aantal supernova's. Bij een oud universum zouden we veel meer supernova's verwachten. Waar zijn ze? Of beschouw Enceladus, maan van Saturnus, die vanuit de zuidpool ijskristallen de ruimte inspuit die andere manen bedekt. Ze moest al lang leeggespoten zijn in het evolutie-model. Ook dit duidt op een jonge creatie.

Uit onderzoek door RATE-wetenschappers bleek dat radiodateringen tegenstrijdige ouderdommen opleveren. Aardlagen die gedateerd werden op 1,5 miljard jaar oud, bevatten zirkoonkristallen. Door radioactief verval van uranium is daarin helium ontstaan. Dit helium lekt met een bekende snelheid uit dit kristal. Wat doen die kristallen daar? Ze passen bij een jonge schepping, niet een oude aarde! Kernfysicus Russell Humpreys ontdekte dat de helft van dit heliumgas nog aanwezig was in de kristallen. Conclusie? De aarde is ongeveer 6000 jaar oud!
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Yoshi

Re: zondvloed wereldwijd?

Berichtdoor Yoshi » 23 jan 2019 10:59

Pure pseudowetenschap.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: zondvloed wereldwijd?

Berichtdoor coby6 » 23 jan 2019 21:10

krid schreef:Dat niet alleen, coby6. Er was voor de zondvloed waarschijnlijk ook meer land, en dus minder water. Iedereen weet wat een overstroming veroorzaakt, o.a. hogere bergen. De hoogste bergen en de diepste dalen waren zeer waarschijnlijk ook minder hoog en minder diep. Het verschil tussen de hoogste berg en de diepste oceaan is ongeveer 20 km. Dat was waarschijnlijk veel minder. We weten hoeveel water zich in de oceanen bevindt. Er zijn inderdaad ook grote hoeveelheden water aangetroffen onder het aardopp. Dan is het relatief gemakkelijk om uit te rekenen hoe veel water er nodig was, en zelfs hoe hoog de hoogste bergen en hoe diep de diepste oceanen waren.

Daarnaast zijn er zo verschrikkelijk veel aanwijzigen dat de aarde en ook het zonnestelsel jong is. Denk aan C14 aangetroffen in fossielen van dinosaurussen, zacht materiaal in fossielen. Maar denk ook aan het aantal supernova's. Bij een oud universum zouden we veel meer supernova's verwachten. Waar zijn ze? Of beschouw Enceladus, maan van Saturnus, die vanuit de zuidpool ijskristallen de ruimte inspuit die andere manen bedekt. Ze moest al lang leeggespoten zijn in het evolutie-model. Ook dit duidt op een jonge creatie.

Uit onderzoek door RATE-wetenschappers bleek dat radiodateringen tegenstrijdige ouderdommen opleveren. Aardlagen die gedateerd werden op 1,5 miljard jaar oud, bevatten zirkoonkristallen. Door radioactief verval van uranium is daarin helium ontstaan. Dit helium lekt met een bekende snelheid uit dit kristal. Wat doen die kristallen daar? Ze passen bij een jonge schepping, niet een oude aarde! Kernfysicus Russell Humpreys ontdekte dat de helft van dit heliumgas nog aanwezig was in de kristallen. Conclusie? De aarde is ongeveer 6000 jaar oud!

Ik heb een tijd gedacht dat het een herschepping was, want die monsters konden toch niet samen met mensen leven. Maar toen ze dat soft tissue vonden, ja kom nou, mij maak je niet wijs dat zo'n beest miljarden jaren oud is.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: zondvloed wereldwijd?

Berichtdoor hans0166 » 24 jan 2019 08:16

krid schreef:Dat niet alleen, ........................... oud!


Het spijt me verschrikkelijk maar heel dit stuk heeft nog meer speculatie en inlegkunde dan heel het creationisme, big bang en evolutie theorie tesamen....

als
als
als
als
maar de schepping was gemaakt... er was niet meer land, er was niet meer water, er was niet..... vul maar in, want dat stáát níét in de bijbel!



ik ga m'n refo alu hoedje maar eens opzoeken denk ik. Dit heeft niets meer met een al dan niet letterlijk geloof in de bijbel te maken.

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: zondvloed wereldwijd?

Berichtdoor krid » 24 jan 2019 09:24

coby6 schreef:Ik heb een tijd gedacht dat het een herschepping was, want die monsters konden toch niet samen met mensen leven. Maar toen ze dat soft tissue vonden, ja kom nou, mij maak je niet wijs dat zo'n beest miljarden jaren oud is.


Herschepping is grote onzin, coby! Immers, de dood is door Adam gekomen. Als er herschepping was, zou de dood er al zijn. Ook Lucifer was nog in Eden, zoals we in Ez. 28 lezen. Lucifer viel pas na de schepping. En monsters? Het zijn gewoon grote reptielen. Vergeet niet dat God alles perfect geschapen heeft! Adam kon Leeuwen aaien, werd niet gebeten door insekten en dinosaurussen waren voor de zondeval vriendelijke grote reptielen. Alles was perfect, tot de eerste zonde. Daarom is herschepping grote onzin.
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Yoshi

Re: zondvloed wereldwijd?

Berichtdoor Yoshi » 24 jan 2019 09:28

Als alles perfect was, hoe kon de slang dan bestaan?

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: zondvloed wereldwijd?

Berichtdoor coby6 » 24 jan 2019 10:43

krid schreef:Herschepping is grote onzin, coby! Immers, de dood is door Adam gekomen. Als er herschepping was, zou de dood er al zijn. Ook Lucifer was nog in Eden, zoals we in Ez. 28 lezen. Lucifer viel pas na de schepping. En monsters? Het zijn gewoon grote reptielen. Vergeet niet dat God alles perfect geschapen heeft! Adam kon Leeuwen aaien, werd niet gebeten door insekten en dinosaurussen waren voor de zondeval vriendelijke grote reptielen. Alles was perfect, tot de eerste zonde. Daarom is herschepping grote onzin.

Ja maar ik viel er een tijdje voor, omdat ze allemaal Bijbelteksten hadden om het te onderbouwen, maar het klopt inderdaad niet.

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: zondvloed wereldwijd?

Berichtdoor krid » 24 jan 2019 10:45

coby6 schreef:Ja maar ik viel er een tijdje voor, omdat ze allemaal Bijbelteksten hadden om het te onderbouwen, maar het klopt inderdaad niet.


Fijn om te lezen. Zo zijn er wel meer dwalingen waar mensen wel eens voor kunnen vallen. De Bijbel is duidelijk: "in zes dagen heeft de HEERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee, en al wat erin is", en daar geloof ik in. Ik zie geen reden om iets anders te geloven.
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: zondvloed wereldwijd?

Berichtdoor hans0166 » 24 jan 2019 10:58

krid schreef: "in zes dagen heeft de HEERE de hemel en de aarde gemaakt, de zee, en al wat erin is", en daar geloof ik in. Ik zie geen reden om iets anders te geloven.


je spreekt jezelf behoorlijk tegen .. een paar postings terug was er nog meer land minder water, en de bergen waren er ook nog niet.

GDK
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 26 mar 2014 21:29

Re: zondvloed wereldwijd?

Berichtdoor GDK » 24 jan 2019 11:23

Dat je het zondvloedverhaal niet al te letterlijk moet lezen blijkt bijvoorbeeld uit de volgorde waarin dingen beschreven zijn:

Genesis 8 : 5
werden de toppen der bergen gezien.

Genesis 8 : 9
want de wateren waren op de ganse aarde


De toppen van de bergen horen hier dus niet bij de ganse aarde.
Vooruit met de geit!

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: zondvloed wereldwijd?

Berichtdoor coby6 » 24 jan 2019 11:54

GDK schreef:Dat je het zondvloedverhaal niet al te letterlijk moet lezen blijkt bijvoorbeeld uit de volgorde waarin dingen beschreven zijn:

Genesis 8 : 5
Genesis 8 : 9

De toppen van de bergen horen hier dus niet bij de ganse aarde.

Als hij wou weten of de berg droog was, kon hij even kijken. Daar hoef je geen duif voor uit te laten.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: zondvloed wereldwijd?

Berichtdoor hans0166 » 25 jan 2019 08:13

coby6 schreef:Als hij wou weten of de berg droog was, kon hij even kijken. Daar hoef je geen duif voor uit te laten.


Als je in het midden van de Zwarte Zee drijft kun je ze niet zo goed zien zonder verrekijker :)


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten