Nashville-verklaring

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Bartje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 30 okt 2013 19:48

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Bartje » 09 jan 2019 19:12

@ gravo
hahaha hij is heel mooi opgesteld en ja ik snap heel goed waar de knelpunt ligt. maar de vraag blijft wat is beter het celibaat of maar je eigen gevoel volgen? deze vraag geld net zo hard en stellig voor een heteroseksueel vrouw/man.

ik kreeg toen ik zo al de berichten las het beeld van de verachte hoek steen en de steen des aanstoots.
de woorden van Jezus in Lukas 12:49 t/m 53 zijn zeer klip en klaar, Jezus komt geen vrede brengen maar vuur en verdeeldheid!
laat deze storm van kritiek en verachting als een bemoediging zijn, daar wij christenen weten dat dit moest gebeuren.
en laten wij God dankbaar zijn dat Zijn woord weer klopt als een bus.

gravo, er is iemand die zich aansloot bij een club waar zeer heldere huisregels zijn, waar de laatste van klinkt uitsluiting van de club. echter na een tijd wilde hij zich niet meer aan een aantal regels houden en interpreteerde dat hij het wel wat soepeler mee kon omspringen. vervolgens ging hij zijn eigen gang en werd na een x-aantal vermaningen (zowel liefderijk als hard) zich te houden aan de huisregels, hij deed toch zijn eigen zin, wat moet er vervolgens gebeuren?
Haast u langzaam.

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor blijblij » 09 jan 2019 19:25


Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Handtekeningen verzamel je tegen plofkippen, niet tegen homo’s

Berichtdoor Prisma23 » 09 jan 2019 23:13

"Handtekeningen verzamel je tegen plofkippen, niet tegen homo’s"

Toch een krant met humor dat RD!




https://www.rd.nl/opinie/commentaar/sto ... -1.1539274

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor DeDwaler » 09 jan 2019 23:34

.
Dat er naar aanleiding van de Nashville-verklaring een storm is opgestoken heeft niets te maken met de steen des aanstoots. Hoe goed de bedoelingen ook mogen zijn, zwaaien met Gods wet en inzettingen is nooit een goed idee geweest, helemaal wanneer je de wet en inzettingen van God zelf met voeten treedt. Dat laatste is een ding dat zeker is, want een gids van blinden heeft het bloed van de Heere Jezus dat is vergoten voor zondaren net zo hard nodig als zij die niet zien.

Wat bedoeld is als tegengeluid in een wereld die steeds verder afglijdt, toont dat tegengeluid nu onze eigen onvolkomenheden. Laten we tot inkeer komen. Dan kan de wereld zien dat God Zijn volk vandaag wijzer heeft gemaakt dan het gisteren was. Ik ben verheugd en prijs en dank onze goede God, omdat we als christenen in Nederland op onze schreden terugkeren in plaats van te verharden.

Je kunt de brokken waarmee we nu zitten zien als puinhopen, maar ik zie het liever als een gereinigd fundament en een kans om daarop een nieuw lichtbaken te bouwen dat elke storm kan doorstaan.
.
.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor MoesTuin » 10 jan 2019 08:26

MoesTuin schreef:Ook nooit van gehoord.
Triest hoor.
Wat wil men hiermee bereiken eigenlijk?
Uiteindelijk zal het tegen hen gaan werken.
Hoogmoed komt altijd ten val!


Ik zei het al in mijn eerste post.....
Had dit maar nooit gebeurd....
Maar ja....dat's achteraf.
De schade is zeer groot.
De kloof tussen de Refo / Christen / Kerken en de "wereld" alleen maar groter geworden.

https://visie.eo.nl/2019/01/geen-versta ... ubliceren/

Ds ST Langendijk (HHK) één van de initiatiefnemers aan het woord.

https://visie.eo.nl/2019/01/meerdere-th ... erklaring/

Theologen verrast....

Hopelijk wordt de weg van bescheidenheid en nederigheid en naast elkaar staan in Liefde weer bewandeld zoals de Heer Jezus ons voorleefde, IPV hoog van de toren met zelfgemaakte documenten te gaan wapperen.
Het oordeel is aan God.
Wij hoeven echt al het werk niet te doen want daartoe zijn we helemaal niet in staat.
Laat dat in gebed maar over aan de Heer en Zijn Geest die in Liefde en Rechtvaardigheid hét werk doen in mensen en wij in Liefde om hen heen staan als verwijzers naar Zijn Liefde.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Speedy » 10 jan 2019 08:43

MoesTuin schreef:Ik zei het al in mijn eerste post.....
Had dit maar nooit gebeurd....
Maar ja....dat's achteraf.
De schade is zeer groot.
De kloof tussen de Refo / Christen / Kerken en de "wereld" alleen maar groter geworden.

https://visie.eo.nl/2019/01/geen-versta ... ubliceren/

Ds ST Langendijk (HHK) één van de initiatiefnemers aan het woord.

https://visie.eo.nl/2019/01/meerdere-th ... erklaring/

Theologen verrast....

Hopelijk wordt de weg van bescheidenheid en nederigheid en naast elkaar staan in Liefde weer bewandeld zoals de Heer Jezus ons voorleefde, IPV hoog van de toren met zelfgemaakte documenten te gaan wapperen.
Het oordeel is aan God.
Wij hoeven echt al het werk niet te doen want daartoe zijn we helemaal niet in staat.
Laat dat in gebed maar over aan de Heer en Zijn Geest die in Liefde en Rechtvaardigheid hét werk doen in mensen en wij in Liefde om hen heen staan als verwijzers naar Zijn Liefde.


Zet even je hele post in het licht van die twee woorden die je zelf gebruikt, de woorden “bescheidenheid” en “nederigheid”.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor MoesTuin » 10 jan 2019 08:50

Speedy schreef:Zet even je hele post in het licht van die twee woorden die je zelf gebruikt, de woorden “bescheidenheid” en “nederigheid”.

En vergeet de Liefde niet voor hen!
Liefde overwint alles!


https://visie.eo.nl/2018/08/hoe-gaan-we ... n-de-kerk/
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Speedy » 10 jan 2019 08:53

MoesTuin schreef:En vergeet de Liefde niet voor hen!
Liefde overwint alles!


https://visie.eo.nl/2018/08/hoe-gaan-we ... n-de-kerk/

Ja exclusief degenen die niet in jouw paadje gaan
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor MoesTuin » 10 jan 2019 08:57

Dat zijn jou woorden door jou uitgesproken die ik niet deel en geheel voor jou eigen rekening dus zijn.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Speedy » 10 jan 2019 09:08

MoesTuin schreef:Dat zijn jou woorden door jou uitgesproken die ik niet deel en geheel voor jou eigen rekening dus zijn.

Wordt het tijd om jezelf eens een spiegel voor te houden en niet alleen anderen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Arjen2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 mar 2017 14:51

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Arjen2015 » 10 jan 2019 11:13


Gebruikersavatar
Bartje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 30 okt 2013 19:48

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Bartje » 10 jan 2019 11:18

Liefde is niet alles.
De uitdaging licht hem in de voorbeelden dat gravo schreef en ik schreef.
Zoals de liefde nu gekleemd word vind haar heel eng en benauwend. Gods liefde toloreerd niet alles zij eist van ons volledige navolging ongeacht wat het moet kosten.
Wij christen hebben liefde volle God. Maar wie Hem niet navolgd daar is Hij een verterend vuur voor.
Haast u langzaam.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor Speedy » 10 jan 2019 11:23

Arjen2015 schreef:lijst met ondertekenaars
l

Ik snap niet dat je die lijst hier nog een keer neerdumpt. Van deze lijst is inmiddels bekend dat er namen op staan die NIET ondertekent hebben. En er zijn namen die er niet op staan, maar wel en nog steeds willen tekenen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor learsi » 10 jan 2019 11:26


Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Nashville-verklaring

Berichtdoor benefietdiner » 10 jan 2019 11:32

Oorlog in de kerk

https://petities.nl/petitions/dominee-m ... 63NLFYEeQA

Wat mij wel opvalt is dat er veel anonieme ondertekenaars zijn, dat vind ik dan wel kleinhartig.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten