Door Zijn striemen bent u genezen.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Jesaja40 » 22 dec 2018 15:45

DeDwaler citeert:

Ja, dat is zo. Niemand steelt iets van iemand, want het wordt allen geschonken uit genade van God.

"Want de Schrift zegt: Ieder die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden. Er is immers geen enkel onderscheid tussen Jood en Griek. Want Een en dezelfde is Heere van allen en Hij is rijk voor allen die Hem aanroepen." (Romeinen 10:11-12)


Sinds wanneer gelden de zeer specifieke woorden, die het Huis van Israël in het bijzonder troosten ook voor de kerk? Hier wordt de kerk niet aangesproken, die bestond toen niet eens. Als Paulus aan de Romeinen schrijft doelt hij in het bijzonder op het Messiasbelijdende Joodse deel van de gemeente in Rome en ook in die dagen was er nog geen kerk. Het was de groepering van Messiasbelijdende Joden, waar enkele heidenen zich bij aansloten.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Veendam » 22 dec 2018 17:01

Chaya schreef:De genetische foutjes zijn niet weg hoor!
Maar een gevolg daarvan is minder ernstig dan aanvankelijk werd gevreesd EN bevestigd middels onderzoek.
Maar dat bleek na een half jaar dus veel minder ernstig te zijn (iets met foutjes in de diagnose.....)

Je leest me niet goed, ik zeg niet wanhopig strijden.
Dat doe je wel als je naar genezingsdiensten gaat, jezelf daarnaar toe sleept om genezeing of verlichting te verwachten.
Vervolgens komt dat niet en slaat de wanhoop des te harder toe.

Dat kan op allerlei manieren, ook zonder dat de gelovige dat zelf weet of merkt.
Het gebed van een rechtvaardige vermag veel, staat in de Bijbel.


Dus de diagnose die een arts maakt is niet altijd juist, daar zijn we inmiddels dus ook bij aanbeland.
Maar als iemand zijn leven gaat inrichten naar aanleiding van die diagnose is deze een leven aan het leiden onder dat juk van de diagnose, terwijl Jezus dat Juk wil verbreken over het leven van die persoon.
Ik ben het niet met je eens dat je kunt zeggen dat als iemand naar een genezingsdienst gaat en genezing verwacht dat dit dan maar wanhopig strijden genoemd moet worden.
Eigenlijk zouden genezingsdiensten helemaal niet gehouden moeten hoeven worden, als de gelovigen gewoon handen zouden opleggen bij de zieken en genezing over hen uit zouden spreken.
Er staat inderdaad in de Bijbel dat het gebed van een rechtvaardige veel vermag maar er staat ook dat de gelovigen hun handen zullen leggen op de zieken en dat ze zullen genezen. Het 1 sluit het andere dus ook niet uit.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Veendam » 22 dec 2018 17:07

bakvis schreef:Beste Veendam,
uw reactie doet mensen pijn! Ook gelovigen hebben op de aarde te maken met ziekten! Dat ze daar niet van genezen zegt niets, maar dan ook totaal NIETS over het geloof van deze mensen!
graag zie ik uw verhaal met praktijk voorbeelden onderbouwd. Zoals genezing van wat de dokters "een foutje op het DNA " noemen (en waardoor er ernstige ziekte is in ons gezin...) O ja.. we hebben ook nog down syndroom in de familie... dat kan dus ook genezen?


Als je leest wat er staat over bijvoorbeeld dat mensen ziek zijn en dat ze naar de oudsten moeten gaan, dan staat er dat het gelovig gebed van de OUDSTEN de zieke zal genezen. Als iemand dus zelf ziek is en niet geneest zegt dat dus niks over het geloof van de zieke persoon !
Ik heb dus ook nooit gezegt dat wanneer je een zieke niet genezen ziet worden de "schuld" of oorzaak daarvan moet benoemen als ongeloof van de zieke. Nee verre van dat !!!

Jezus kan ALLE ziekten genezen.
En Hij wil dat ook !!

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor bakvis » 22 dec 2018 17:48

dat het gelovig gebed van de OUDSTEN de zieke zal genezen


OOhh... het ligt aan de oudsten... díe geloven niet genoeg!

Yoshi

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Yoshi » 22 dec 2018 17:52

Veendam schreef:Jezus kan ALLE ziekten genezen.
En Hij wil dat ook !!

Dat kan je wel heel makkelijk beweren maar we kunnen allemaal zonder enige moeite vaststellen dat dat niet gebeurd. Kan je uitroeptekens zetten of woorden in hoofdletters typen, het veranderd helemaal niets aan de praktijk. Ergens gaat het dus fout in je redenatie.

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor DeDwaler » 23 dec 2018 05:45

Jesaja40 schreef:Sinds wanneer gelden de zeer specifieke woorden, die het Huis van Israël in het bijzonder troosten ook voor de kerk? Hier wordt de kerk niet aangesproken, die bestond toen niet eens. Als Paulus aan de Romeinen schrijft doelt hij in het bijzonder op het Messiasbelijdende Joodse deel van de gemeente in Rome en ook in die dagen was er nog geen kerk. Het was de groepering van Messiasbelijdende Joden, waar enkele heidenen zich bij aansloten.


Ik had het niet over de kerk (wat je daar dan ook onder mag verstaan), maar over de hele wereld. De woorden van God door Jesaja over de Messias zijn troostrijk voor de hele wereld, zo is ook de gehele Schrift troostrijk en leerzaam. Het fundament van een christen (het Evangelie) is gebouwd op de apostelen, profeten en met Jezus Christus als de hoeksteen.

De vervangingsleer hang ik niet aan, als je daar op doelt, want ik (h)erken het voorrecht van de Joden. Ik ben uit genade van God geënt op de olijfboom. Voor mij (en andere gelovigen uit de heidenen) zijn van jouw boom takken afgebroken. Hoe zou ik dat ooit uit het oog kunnen verliezen?

Wat is een Messiasbelijdende Jood? Is dat soms geen christen? Moet ik weer in mijn Bijbel gaan zitten knippen en plakken? Ik zie Paulus geen onderscheid maken tussen Jood en heiden, want die twee zijn één in Christus door Zijn bloed. Daarmee veeg ik de rol van het Joodse volk niet weg, integendeel.

.
.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Jesaja40 » 23 dec 2018 10:49

DeDwaler citeert:

Wat is een Messiasbelijdende Jood? Is dat soms geen christen? Moet ik weer in mijn Bijbel gaan zitten knippen en plakken? Ik zie Paulus geen onderscheid maken tussen Jood en heiden, want die twee zijn één in Christus door Zijn bloed. Daarmee veeg ik de rol van het Joodse volk niet weg, integendeel.


Het is geen etiket, maar een aanduiding. Een Messiasbelijdende Jood huivert om zich christenen te noemen. Zij zijn dat ook niet, zij zijn en blijven ten volle Joods. Deze benoeming christen doet ons gewoon denken aan de pogroms die in naam van de kerkelijke Jezus dood en vernietiging brachten. Echter de Eeuwige heeft nog wat met ons "het uitverkoren volk" voor ogen. Wij Joden moeten ook leren dat door "Zijn striemen wij zijn genezen". Dit woord kwam primair tot het Huis van Israël. Daar moeten wij nog mee in het reine komen voor de Eeuwige. Met zeer groot verlangen zie ik uit naar die dag waarop onze Joodse Messias terug zal keren en zich bekend zal maken aan het niet Messiasbelijdende deel: Ik ben Yeshua, jullie verlosser. Precies zoals het voorzegd is in Zacharia zal het geschieden.

O ja, u hoeft echt niet te lopen knippen in uw Bijbel. Zorgvuldig lezen in de grondtekst geeft u de juiste richting aan.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Yoshi

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Yoshi » 23 dec 2018 10:57

DeDwaler schreef:Wat is een Messiasbelijdende Jood? Is dat soms geen christen? Moet ik weer in mijn Bijbel gaan zitten knippen en plakken? Ik zie Paulus geen onderscheid maken tussen Jood en heiden, want die twee zijn één in Christus door Zijn bloed. Daarmee veeg ik de rol van het Joodse volk niet weg, integendeel.

.

Dat waren vroeger in de NT tijd gewoon de apostelen en de volgers van Jezus die ook joods waren. Dat is later overgegaan in het christendom.
De laatste tijd is de term weer helemaal hip maar het betreft dan vrijwel altijd evangelicale christenen die zich zo noemen voor interresantdoenerij. Een hype overgewaaid uit de VS.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Pcrtje » 23 dec 2018 17:30

Veendam schreef:God is geen machteloze toeschouwer maar geeft soms ook genezing zonder dat er andere mensen in betrokken zijn.
God kan genetische foutjes zoals je die noemt wel genezen en dat kan God Zelf doen door Zelf te genezen of Hij kan dat doen door de gelovigen heen.
Veendam schreef:Jezus kan ALLE ziekten genezen.
En Hij wil dat ook !!
Veendam, je zou je woorden kracht bij kunnen zetten opdat iedereen je gelove. Geef eens een voorbeeld van iemand met het syndroom van Down, het syndroom van Patau, het syndroom van Edwards, het syndroom van Prader-Willi, het syndroom van Rett, de ziekte van Huntington, de ziekte van Tay-Sachs of het androgeengevoeligheidssyndroom die door God genezen is van zijn foutje in het DNA.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Pcrtje » 23 dec 2018 17:33

Veendam schreef:Jezus heeft alle ziekten op Zich genomen en niet bepaalde ziekten achterwege gelaten.
Ik hoef God niet zo ver te krijgen dat God die patiënten geneest.
God wil JOU zo ver krijgen dat JIJ gelooft wat Hij zegt, namelijk dat JIJ Gods handen en voeten bent hier op aarde waar Hij door kan werken.
De enigste belemmering daarvoor ben JIJZELF, het ligt niet aan God dat Hij niet zou willen.

Het is niet bidden om kracht, maar het besluiten dat je geen vrees meer hebt voor wat mensen van je denken.
Door gewoon te doen wat God zegt.
Dus schuif je ego maar aan de kant en wees gewoon gehoorzaam aan wat God zegt en DOE de dingen die Jezus deed.
Niet het steken van geld in bepaalde onderzoeken maar het handen uit de mouwen steken en doen wat God zegt.
Neem het voortouw! Laat zien hoe het moet! Het lukt ons namelijk niet.

Morgen schenk jij alle patiënten met een ernstig zieke patiënten een prachtig Kerstgeschenk door hen de handen op te leggen en te doen laten genezen. Ga naar het dichtstbijzijnde UMC, kijk een beetje naar de ernstig zieken bij de hoofdingang en doe je werk! Als bewijs toon je ons jouw cameraopnamen of zien we overmorgen de voorpagina's der kranten vol staan met voorbeelden.

Als je dit niet doet ben je een lafaard en een gewetensloze oplichter. Iemand die arme, doodzieke mensen laat creperen terwijl hij zelf precies weet hoe hij door middel van God hen kan genezen.
Laatst gewijzigd door Pcrtje op 23 dec 2018 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een libelle zweeft over het water..."

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Jesaja40 » 23 dec 2018 18:59

Pctje citeert:
Neem het voortouw! Laat zien hoe het moet! Het lukt ons namelijk niet.

Morgen schenk jij alle patiënten met een ernstig zieke patiënten een prachtig Kerstgeschenk door hen de handen op te leggen en te doen laten genezen. Ga naar het dichtstbijzijnde UMC, kijk een beetje naar de ernstig zieken bij de hoofdingang en doe je werk! Als bewijs toon je ons jouw cameraopnamen of zien we overmorgen de voorpagina's der kranten vol staan met voorbeelden.

Als je dit niet doet ben je een lafaard, een gemene sadist en een gewetensloze oplichter. Iemand die arme, doodzieke mensen laat creperen terwijl hij zelf precies weet hoe hij door middel van God hen kan genezen.


Is dat de intentie die de profeet Jesaja verkondigd?
Wij kunnen niet elke tekst te pas en te onpas gebruiken.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Marnix » 23 dec 2018 22:09

Veendam schreef:Feit: mensen worden wel ziek.
Feit: Mensen genezen
Feit: Je ziet niet dat iedereen geneest
Feit: God is goed en wil juist alle ziekte de wereld uithebben.
Feit: Jezus gaf de autoriteit aan alle gelovigen.
Feit: Niet alle gelovigen doen wat God zegt
Feit: Omdat de gelovigen het vertikken om te doen wat God zegt zie je nog steeds heel veel zieke mensen.

Feit: Veel gelovigen discussiëren liever over dit onderwerp in plaats van gewoon de handen op een zieke te leggen en in de naam van Jezus genezing uitspreken.
Feit: Commentaat van anderen dat het niet waar zou zijn of niet meer van deze tijd, werp ik van mij af en ik zie gewoon het FEIT dat mensen ook genezen en dat vervolgens medisch ook vastgesteld wordt dat ze genezen zijn.


Misschien vinden christenen genezing / ziekenzalving wel eng omdat er mensen met dit soort opvattingen rondlopen.

Allereerst, dat Jezus die autoriteit heeft en geeft wil niet zeggen dat iedereeen geneest. Jezus wekte ook doden op. God wil geen dood. Maar om dan vervolgens te beweren dat alle doden dus kunnen worden opgewekt is onzin. Maar waarom gaan er dan mensen dood als God het niet wil? En waarom worden mensen ziek? En overlijden?Ook christenen, om je heen, in je kerk. Niemand hier ontkent dat God mensen kan genezen, dat ook daadwerkelijk doet. Het wordt eng als mensen van wonderen een logica gaan maken: het lukt altijd als je het maar zus en zo doet. En als het niet gebeurt komt dat omdat anderen het niet goed doen.... ja God geneest soms mensen en Hij gebruikt daar mensen voor. Maar niet iedereeen geneest, iedereen moet een keer sterven. En daarna komt de volmaaktheid, eeuwig leven met Hem, geen ziekte, dood en pijn...

Ps prima om er minder over te discussieren, als er minder vreemde denkbeelden over zouden zijn zou er ook wel minder over gediscussieerd worden. Als je beweert dat als iedereen zou doen wat God zou vragen, er geen ziekten, afwijkingen etc meer zouden zijn en iedereen op hoge leeftijd zonder toedoen van ziekten zouden overlijden (als de dood er uberhaupt nog zou zijn) en dat als dat wel is, dat komt omdat mensen Gods wil niet doen, hebben we nog wel wat te bespreken.
Laatst gewijzigd door Marnix op 24 dec 2018 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Race406 » 24 dec 2018 00:00

Marnix schreef:Misschien vinden christenen genezing / ziekenzalving wel eng omdat er mensen met dit soort opvattingen rondlopen.

Allereerst, dat Jezus die authoriteit heeft en geeft wil niet zeggen dat iedereeen geneest. Jezus wekte ook doden op. God wil geen dood. Maar om dan vervolgens te beweren dat alle doden dus kunnen worden opgewekt is onzin. Maar waarom gaan er dan mensen dood als God het niet wil? En waarom worden mensen ziek? En overlijden? Ook christenen, om je heen, in je kerk.
Marnix, ook ik heb die vragen gesteld. Nog steeds geen antwoord....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Marnix » 24 dec 2018 00:11

Race406 schreef:Marnix, ook ik heb die vragen gesteld. Nog steeds geen antwoord....


Ach, de Geest leert ons ook om geduldig te zijn toch? ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Race406 » 24 dec 2018 00:16

Marnix schreef:Ach, de Geest leert ons ook om geduldig te zijn toch? ;-)
8)
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten