Door Zijn striemen bent u genezen.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Yoshi

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Yoshi » 18 dec 2018 20:44

GDK schreef:Okay, even resumeren. God is dus almachtig. En Hij wil niet dat mensen ziek worden. Maar toch worden mensen wel ziek. Hij wil wel dat mensen beter worden. Maar toch worden veel mensen niet beter. Dat valt niet uit te leggen.

Idd, dus ergens zal er wel iets niet kloppen.

Feit; mensen worden ziek.
Feit; enkele mensen genezen wonderbaarlijk (iig nu medisch nog niet aan te tonen).
Geloofsfeit; God is almachtig.

Blijft voor mij over dat God schijnbaar niet wil dat iedereen geneest of zich er iig niet erg actief mee bezig houdt. En in veel getuigenissen zien we ook dat God kan werken door/ondanks ziekte.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Jesaja40 » 19 dec 2018 12:25

aan allen:

Jesaja 53 is de sleutel voor het Huis van Israël. Het opent de deur van het hart van de orthodoxe of liberale deel van het Huis van Israël van hun Messias. Waar worden zij van genezen? Zij worden genezen van hun afdwaling van de Eeuwige. Zij worden genezen van hun zelfredzaamheid. Zij worden genezen van de haast onbedwingbare dwang om ook vertrouwen te stellen op mensen en middelen. Hun genezing is volkomen afhankelijk te zijn van de Eeuwige.

Is hun ziekte dan weg? Nee, maar wel het ziekelijke gedrag: ik los het zelf wel op. Zij leren inzien dat zij het niet kunnen oplossen en dat hun Messias Yeshua dat wel heeft gedaan voor hen. Zij hoeven niets meer van zichzelf te verwachten en leren inzien in dat dit de genade is van de Eeuwige.

Jesaja 53 is het meest troostvolle wat de Eeuwige aan Zijn uitverkoren volk heeft gegeven. Het is de taak van Messiasbelijdende Joden om dit kenbaar te maken bij hun volksgenoten.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kijken wij naar de tekstregel die geciteerd word: door zijn striemen bent u genezen, dan staan die in een bepaalde context, die woorden hebben een zeer zware lading en zijn zelfs de troostwoorden die de profeet Jesaja moet uitspreken richting het Huis van Israël. Die woorden zijn niet gericht aan de kerk. Zij die dat wel zo zien en verkondigen passen identiteitsfraude toe. Iets wat hen niet toebehoort is ordinaire diefstal. Ja maar het evangelie is toch voor alle volkeren bedoeld, dan hoort die tekst ook bij ons toegepast te worden. O ja is dat zo?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De boekrol van Jesaja is de dikste van alle profeten. Hij moet namens de Eeuwige zeer veel vertellen aan het Huis van Israël, die op weg is naar de ondergang richting ballingschap, zoals dit al vele eeuwen stond beschreven inde Thora. Weg uit het beloofde land, wat zij niet verder mogen verontreinigen met hun afgodendienst. Ook het deel, wat nimmer heeft gebogen voor de afgoden ondergaan dit lot. Het is een grote oproep van de Eeuwige aangaande de lijn van de Messias voor ogen te houden. Tegelijkertijd wordt ook het Raadsbesluit van de Eeuwige heel duidelijk geproclameerd. Hij slaat dit volk met blindheid opdat zij ziende niet zie en horende niet horen. Met andere woorden: de Hemelse Regie zal worden uitgevoerd. De woorden in hoofdstuk 53 zullen letterlijk hun invulling krijgen. Dat is het verborgen deel van het heilsplan wat even onzichtbaar moest blijven. Daardoor kon dit heilsplan werkelijk plaats vinden in de tijd.

Ondertussen klinken de vermaningen, de oproepen, de vertroosting, de beloftes, de oordelen, de reddingen, de nieuwe hemel en aarde, maar ook het lijden van de Messias door in de boekrol van Jesaja. In enkele uren kan men die boekrol lezen. Het tijdsbestek waarover de profeet moet spreken is langer dan een mensenleven.

Dan wordt het heel lastig om een tekst te gaan isoleren en menig predikant of lezer maakt zich daar schuldig aan.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 19 dec 2018 14:29

Jesaja40 schreef:aan allen:

Jesaja 53 is de sleutel voor het Huis van Israël. Het opent de deur van het hart van de orthodoxe of liberale deel van het Huis van Israël van hun Messias. Waar worden zij van genezen? Zij worden genezen van hun afdwaling van de Eeuwige. Zij worden genezen van hun zelfredzaamheid. Zij worden genezen van de haast onbedwingbare dwang om ook vertrouwen te stellen op mensen en middelen. Hun genezing is volkomen afhankelijk te zijn van de Eeuwige.

Is hun ziekte dan weg? Nee, maar wel het ziekelijke gedrag: ik los het zelf wel op. Zij leren inzien dat zij het niet kunnen oplossen en dat hun Messias Yeshua dat wel heeft gedaan voor hen. Zij hoeven niets meer van zichzelf te verwachten en leren inzien in dat dit de genade is van de Eeuwige.

Jesaja 53 is het meest troostvolle wat de Eeuwige aan Zijn uitverkoren volk heeft gegeven. Het is de taak van Messiasbelijdende Joden om dit kenbaar te maken bij hun volksgenoten.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kijken wij naar de tekstregel die geciteerd word: door zijn striemen bent u genezen, dan staan die in een bepaalde context, die woorden hebben een zeer zware lading en zijn zelfs de troostwoorden die de profeet Jesaja moet uitspreken richting het Huis van Israël. Die woorden zijn niet gericht aan de kerk. Zij die dat wel zo zien en verkondigen passen identiteitsfraude toe. Iets wat hen niet toebehoort is ordinaire diefstal. Ja maar het evangelie is toch voor alle volkeren bedoeld, dan hoort die tekst ook bij ons toegepast te worden. O ja is dat zo?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De boekrol van Jesaja is de dikste van alle profeten. Hij moet namens de Eeuwige zeer veel vertellen aan het Huis van Israël, die op weg is naar de ondergang richting ballingschap, zoals dit al vele eeuwen stond beschreven inde Thora. Weg uit het beloofde land, wat zij niet verder mogen verontreinigen met hun afgodendienst. Ook het deel, wat nimmer heeft gebogen voor de afgoden ondergaan dit lot. Het is een grote oproep van de Eeuwige aangaande de lijn van de Messias voor ogen te houden. Tegelijkertijd wordt ook het Raadsbesluit van de Eeuwige heel duidelijk geproclameerd. Hij slaat dit volk met blindheid opdat zij ziende niet zie en horende niet horen. Met andere woorden: de Hemelse Regie zal worden uitgevoerd. De woorden in hoofdstuk 53 zullen letterlijk hun invulling krijgen. Dat is het verborgen deel van het heilsplan wat even onzichtbaar moest blijven. Daardoor kon dit heilsplan werkelijk plaats vinden in de tijd.

Ondertussen klinken de vermaningen, de oproepen, de vertroosting, de beloftes, de oordelen, de reddingen, de nieuwe hemel en aarde, maar ook het lijden van de Messias door in de boekrol van Jesaja. In enkele uren kan men die boekrol lezen. Het tijdsbestek waarover de profeet moet spreken is langer dan een mensenleven.

Dan wordt het heel lastig om een tekst te gaan isoleren en menig predikant of lezer maakt zich daar schuldig aan.

Maar die losse tekst staat ook in 2 Petrus.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Jesaja40 » 19 dec 2018 16:52

Coby6 citeert:

Maar die losse tekst staat ook in 2 Petrus.


Let op: dit is voor degene die deze tekst lezen eerder een memorandum. Deze zaken, het citeren van een tekst is heel gebruikelijk onder het Huis van Israël. Petrus heeft begrepen wat er staat in Jesaja 53. Hij was een ooggetuige van de vervulling van die tekst en dat geeft hij ter bemoediging door aan zijn volksgenoten.

Wat is de les daarin voor ons? Als eerste het verblijden dat wat profetisch voorzegd was letterlijk is uitgekomen. Een ander deel wacht nog: de totale vernieuwing die nog moet plaats vinden. Die boodschap welke via het Huis van Israël is gekomen zal voor de gehele mensheid zijn. Naar die dag mogen wij met verlangen uitzien.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ik lees in wat reacties dat het gaat over genezing en de sterke verwachting die daarin naar voren komt. Ook dat is voorzegd door de profeet Jesaja dat dit zal gebeuren. Er waren heel veel zieken lijkt het die genezen werden. Het merendeel van die genezingen vonden plaats op de Sjabbat en dat was een doorn in het oog van de leiders van Israël. Dat hoorde volgens hun niet, want genezen valt onder de categorie ''arbeid". Van hun kant kwam altijd een stevige aanval op Yeshua. Yeshua daarentegen behandelde hen altijd hoffelijk ondanks hun felle reactie. Hij stelde hun gedrag én de uitleg van de Schriften aan de kaak. Zij dachten dat zij het bij het juiste eind hadden en leerden uiteindelijk inzien dat hun interpretatie van de Schriften niet koosjer waren.

Laten we vooral zeer scherp lezen van wat er staat in de profetie: de blinden worden ziende, de doven horende, de kreupele zal lopen en de stomme zal spreken. Wat er beslist niet staat is dat allen dat zal overkomen. Hiermee schept de Messias ruimte om te doen genezen wie Hij wil. Hoe vaak klinken de woorden van Yeshua: wat wilt u dat Ik doe? Ook de man die 38 jaar lang ziek was viel in die categorie, want ook hij moest om genezing vragen.

De categorie twijfelaars en en geveinsden was daar ook. Zij wilden wel eens het spektakel van een genezing zien gebeuren voor hun ogen. Zelfs Simon de tovenaar bied aan de apostelen een som geld om ook die krachten te ontvangen die de apostelen rechtstreeks van Yeshua hebben ontvangen. Dan moeten wij ook zeer goed letten op de woorden van Jacobus aangaande de ziekenzalving. Jacobus was van mening dat Yeshua zeer spoedig terug zou keren naar deze aarde. Als hij had geweten dat het zoveel eeuwen langer zou duren had hij ongetwijfeld daar een toelichting op gegeven. Zij allen leefden bij de dag en in de verwachting van de terugkeer. En wij? Hoe staan wij er voor? Leven wij ook in die verwachting of is dat overgegaan naar een zekere lijdzaamheid van: "het zal wel eens gebeuren"? Kijk dan breken de vragen los aangaande genezingsverwachtingen.

Natuurlijk sluit ik wonderen niet uit, maar ik ben wel zo nuchter genoeg dat ook ik heel goed besef dat vele kreupele, doven, blinden ten tijde van Yeshua in hun status behielden. Hebben wij wel recht, of anders gezegd: kunnen wij genezing claimen zoals dat was in de eerste eeuw van de gangbare jaartelling? Ik moet leren om door mijn Joodse bril te kijken naar de uitwerking van de striemen. Zij bieden genezing aan mijn volksgenoten. De les voor mij persoonlijk is om een getuige te zijn van die wonderbare genezing die heilzaam is voor de ziel van de mens. Dan deert het mij niet meer of mijn lichamelijke krachten afnemen bij het ouder worden. Ook ik klamp mij vast aan de woorden die de profeet Jesaja uitspreekt: een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Als het meest belangrijkste Jesaja 53 in vervulling is gegaan zal ook het volgende punctueel uitkomen.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Marnix » 19 dec 2018 16:57

Yoshi schreef:Idd, dus ergens zal er wel iets niet kloppen.

Feit; mensen worden ziek.
Feit; enkele mensen genezen wonderbaarlijk (iig nu medisch nog niet aan te tonen).
Geloofsfeit; God is almachtig.

Blijft voor mij over dat God schijnbaar niet wil dat iedereen geneest of zich er iig niet erg actief mee bezig houdt. En in veel getuigenissen zien we ook dat God kan werken door/ondanks ziekte.


Inderdaad. Misschien moeten we het nu en de toekomst even loskoppelen. Gods uiteindelijke doel is dat er geen ziekte en zelfs geen dood meer is. Maar Hij bereikt dat doel niet door in het hier en nu iedereen te genezen maar door zijn kinderen door de dood heen te brengen naar een betere plek waar ze niet meer ziek zullen worden. God is er dus actief mee bezig en wil iedereen genezen maar niet op de manier die sommigen voor ogen hebben.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Yoshi

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Yoshi » 19 dec 2018 18:26

Marnix schreef:Inderdaad. Misschien moeten we het nu en de toekomst even loskoppelen. Gods uiteindelijke doel is dat er geen ziekte en zelfs geen dood meer is. Maar Hij bereikt dat doel niet door in het hier en nu iedereen te genezen maar door zijn kinderen door de dood heen te brengen naar een betere plek waar ze niet meer ziek zullen worden. God is er dus actief mee bezig en wil iedereen genezen maar niet op de manier die sommigen voor ogen hebben.

Bingo. :)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 20 dec 2018 16:28

-

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Veendam » 21 dec 2018 22:54

Pcrtje schreef:Een tijdje terug nog hadden we ook zo'n gekkie op het forum die beweerde dat alle ziekten met heftige proclamaties genezen konden worden. Helaas kon noch wilde hij daarvoor bewijs tonen; zelfs geen krantenberichtjes of filmpjes.

Misschien kan Veendam God wel zover krijgen dat Hij patiënten met het syndroom van Patau, het syndroom van Edwards of epidermolyse bullosa geneest? Ik vermoed van niet, dus resteren ons slechts ootmoedig het bidden om kracht en het steken van geld in wetenschappelijk onderzoek.


Jezus heeft alle ziekten op Zich genomen en niet bepaalde ziekten achterwege gelaten.
Ik hoef God niet zo ver te krijgen dat God die patiënten geneest.
God wil JOU zo ver krijgen dat JIJ gelooft wat Hij zegt, namelijk dat JIJ Gods handen en voeten bent hier op aarde waar Hij door kan werken.
De enigste belemmering daarvoor ben JIJZELF, het ligt niet aan God dat Hij niet zou willen.

Het is niet bidden om kracht, maar het besluiten dat je geen vrees meer hebt voor wat mensen van je denken.
Door gewoon te doen wat God zegt.
Dus schuif je ego maar aan de kant en wees gewoon gehoorzaam aan wat God zegt en DOE de dingen die Jezus deed.
Niet het steken van geld in bepaalde onderzoeken maar het handen uit de mouwen steken en doen wat God zegt.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Veendam » 21 dec 2018 23:01

Yoshi schreef:Idd, dus ergens zal er wel iets niet kloppen.

Feit; mensen worden ziek.
Feit; enkele mensen genezen wonderbaarlijk (iig nu medisch nog niet aan te tonen).
Geloofsfeit; God is almachtig.

Blijft voor mij over dat God schijnbaar niet wil dat iedereen geneest of zich er iig niet erg actief mee bezig houdt. En in veel getuigenissen zien we ook dat God kan werken door/ondanks ziekte.


Feit: mensen worden wel ziek.
Feit: Mensen genezen
Feit: Je ziet niet dat iedereen geneest
Feit: God is goed en wil juist alle ziekte de wereld uithebben.
Feit: Jezus gaf de autoriteit aan alle gelovigen.
Feit: Niet alle gelovigen doen wat God zegt
Feit: Omdat de gelovigen het vertikken om te doen wat God zegt zie je nog steeds heel veel zieke mensen.

Feit: Veel gelovigen discussiëren liever over dit onderwerp in plaats van gewoon de handen op een zieke te leggen en in de naam van Jezus genezing uitspreken.
Feit: Commentaat van anderen dat het niet waar zou zijn of niet meer van deze tijd, werp ik van mij af en ik zie gewoon het FEIT dat mensen ook genezen en dat vervolgens medisch ook vastgesteld wordt dat ze genezen zijn.

Yoshi

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Yoshi » 21 dec 2018 23:28

Blijkbaar bak je er zelf dan heel weinig van Veendam als welvaartsevangelist zou het voor jou een koud kunstje moeten zijn om je welvaartsevangelie aannemelijk te maken. Gebrek aan geloof en dus steun van God?

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor DeDwaler » 22 dec 2018 06:31

.
Jesaja40 schreef:Kijken wij naar de tekstregel die geciteerd word: door zijn striemen bent u genezen, dan staan die in een bepaalde context, die woorden hebben een zeer zware lading en zijn zelfs de troostwoorden die de profeet Jesaja moet uitspreken richting het Huis van Israël. Die woorden zijn niet gericht aan de kerk. Zij die dat wel zo zien en verkondigen passen identiteitsfraude toe. Iets wat hen niet toebehoort is ordinaire diefstal. Ja maar het evangelie is toch voor alle volkeren bedoeld, dan hoort die tekst ook bij ons toegepast te worden. O ja is dat zo?


Ja, dat is zo. Niemand steelt iets van iemand, want het wordt allen geschonken uit genade van God.

"Want de Schrift zegt: Ieder die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden. Er is immers geen enkel onderscheid tussen Jood en Griek. Want Een en dezelfde is Heere van allen en Hij is rijk voor allen die Hem aanroepen." (Romeinen 10:11-12)

.
.

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor bakvis » 22 dec 2018 10:05

Beste Veendam,
uw reactie doet mensen pijn! Ook gelovigen hebben op de aarde te maken met ziekten! Dat ze daar niet van genezen zegt niets, maar dan ook totaal NIETS over het geloof van deze mensen!
graag zie ik uw verhaal met praktijk voorbeelden onderbouwd. Zoals genezing van wat de dokters "een foutje op het DNA " noemen (en waardoor er ernstige ziekte is in ons gezin...) O ja.. we hebben ook nog down syndroom in de familie... dat kan dus ook genezen?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Chaya » 22 dec 2018 11:42

Veendam schreef:Feit: God is goed en wil juist alle ziekte de wereld uithebben.

Jouw feit is fout!
Je maakt zo van God een machteloze toeschouwer. "Hij wil het wel, maar ja, hoe en wanneer?
In het Paradijs was geen ziekte! Dat heeft de mens zelf veroorzaakt door zijn zondeval.
Veendam schreef:Feit: Veel gelovigen discussiëren liever over dit onderwerp in plaats van gewoon de handen op een zieke te leggen en in de naam van Jezus genezing uitspreken.
Feit: Commentaat van anderen dat het niet waar zou zijn of niet meer van deze tijd, werp ik van mij af en ik zie gewoon het FEIT dat mensen ook genezen en dat vervolgens medisch ook vastgesteld wordt dat ze genezen zijn.

Wij dienen eerst de middellijke weg te volgen, nl. naar de arts zodat deze kan constateren welke ziekte het betreft.
Ik heb in mijn gezin te kampen met ernstige ziektes, net als bakvis, vanwege een genetische fout.
Genetische foutjes kun je NIET repareren!
Ipv hier wanhopig tegen te strijden, kun je daar beter onder buigen.
En dan wil de Heere kracht geven om het te dragen en soms ook nog een Wonder schenken.
Wat wij laatst ook meegemaakt hebben. Tegen alle verwachting van de artsen in!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Veendam » 22 dec 2018 14:02

Chaya schreef:Jouw feit is fout!
Je maakt zo van God een machteloze toeschouwer. "Hij wil het wel, maar ja, hoe en wanneer?
In het Paradijs was geen ziekte! Dat heeft de mens zelf veroorzaakt door zijn zondeval.

Wij dienen eerst de middellijke weg te volgen, nl. naar de arts zodat deze kan constateren welke ziekte het betreft.
Ik heb in mijn gezin te kampen met ernstige ziektes, net als bakvis, vanwege een genetische fout.
Genetische foutjes kun je NIET repareren!
Ipv hier wanhopig tegen te strijden, kun je daar beter onder buigen.
En dan wil de Heere kracht geven om het te dragen en soms ook nog een Wonder schenken.
Wat wij laatst ook meegemaakt hebben. Tegen alle verwachting van de artsen in!


God is geen machteloze toeschouwer maar geeft soms ook genezing zonder dat er andere mensen in betrokken zijn.
Mar het blijft zo dat God door de gelovigen heen wil werken.
God kan genetische foutjes zoals je die noemt wel genezen en dat kan God Zelf doen door Zelf te genezen of Hij kan dat doen door de gelovigen heen.
Het is nooit de bedoeling om wanhopig te strijden en voor of onder de ziekte te buigen.
Wij moeten buigen voor Jezus en elke strijd met Hem is nooit wanhopig.
Buiten dat om is het echt ontzettend gaaf dat je dat laatst heb meegemaakt tegen de verwachting van de artsen in, dat je met eigen ogen ziet dat God gisteren en heden de Zelfde is en nog steeds wonderen en tekenen geeft.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Chaya » 22 dec 2018 14:13

Veendam schreef:Buiten dat om is het echt ontzettend gaaf dat je dat laatst heb meegemaakt tegen de verwachting van de artsen in, dat je met eigen ogen ziet dat God gisteren en heden de Zelfde is en nog steeds wonderen en tekenen geeft.

De genetische foutjes zijn niet weg hoor!
Maar een gevolg daarvan is minder ernstig dan aanvankelijk werd gevreesd EN bevestigd middels onderzoek.
Maar dat bleek na een half jaar dus veel minder ernstig te zijn (iets met foutjes in de diagnose.....)
Veendam schreef:Het is nooit de bedoeling om wanhopig te strijden en voor of onder de ziekte te buigen.

Je leest me niet goed, ik zeg niet wanhopig strijden.
Dat doe je wel als je naar genezingsdiensten gaat, jezelf daarnaar toe sleept om genezeing of verlichting te verwachten.
Vervolgens komt dat niet en slaat de wanhoop des te harder toe.
Veendam schreef:Mar het blijft zo dat God door de gelovigen heen wil werken.

Dat kan op allerlei manieren, ook zonder dat de gelovige dat zelf weet of merkt.
Het gebed van een rechtvaardige vermag veel, staat in de Bijbel.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten