Door Zijn striemen bent u genezen.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 13 dec 2018 22:53

naamloos schreef:1 Minuut gekeken. Met dergelijke dingen laat ik me niet in, en daar ga ik ook mijn tijd niet aan verknoeien.

Idem. Iets langer gekeken wel maar ik hou het niet meer uit. Vroeger kwam ik in zulk soort diensten en was ik er lyrisch van. Ook van Toronto. Derek Prince zei dat Toronto mixture had. Ik ben zelf wel aardig naar de knoppen gegaan toen ik naar Toronto ging en een week counselling kreeg. Aan de ene kant was het de eerste keren geweldig. Ik ging veel meer bidden en God was er. Fantastisch. En aan de andere kant was het totaal waardeloos. Ze mixten hun theologie met psychologie en toen lieten ze een psychiater preken en z'n boeken aanprijzen over hoe Goddelijk de psychiatrie toch wel niet is en hoe gezegend de psychiatrische medicijnen. Ze bleven drammen dat ik aan de pillen moest, wat resulteerde in een mislukte zelfmoordpoging, scheiding en kerk hield op te bestaan. Toronto toetste niks. Iedereen mocht daar spreken, of je nou een dwaalleraar was of een goeie, allemaal hartelijk welkom op het podium. Ik ben er een paar keer geweest. Een keer zei John Arnott: Al zou een heks me de handen opleggen, het zou me niks kunnen schelen. Wees toch niet zo bang.
Wat een zootje. Die counsellors hadden boeken van die hoe heet ie die Todd Bentley heeft geholpen. Oh ja Rick Joyner. Ik zeg: die zit bij de vrijmetselarij hoor. Och nee toch. Dat kan niet hoor. Stond nota bene op z'n eigen site. Dat was geweldig van God hoor de knights of Malta waar ie bij zat. Hij hielp Todd Bentley die er met z'n nanny vandoor ging. Dan zeg je sorry de porrie en dan heeft God je vergeven en kun je met 'r trouwen. Todd Bentley ging uit zijn lichaam, geestuittreding en toen zag ie de genezingsengel van William Branham met z'n aura op z'n hoofd. Oh ja die Bill Johnson nodigen ze uit bij TRIN. Daar deden ze aan grave sucking. De zalving van een overleden prediker uit z'n graf zuigen.
Maar toch schrijf ik niet de hele leer en alle leiders af van de Word of Faith. Het echte is er ook.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 13 dec 2018 23:07

DeDwaler schreef:.


Dat zeg ik niet. Je zou wat zorgvuldiger en in de context kunnen lezen, Coby.



Je gaat er dus bij voorbaat vanuit dat achter ziekte demonen zitten. Een demon kan ziekte veroorzaken, absoluut, maar niet achter elke ziekte zitten boze machten. De overgrote meerderheid van de zieken is niet bezeten of onder macht van demonen en hoeven daarvan dus ook niet bevrijd te worden. Bovendien zijn wij de Heere Jezus en Zijn apostelen niet.

"En enkelen van de rondtrekkende Joodse duivelbezweerders waagden het de Naam van de Heere Jezus uit te spreken over hen die boze geesten hadden. Zij zeiden: Wij bezweren u bij Jezus, Die door Paulus gepredikt wordt. Het waren zeven zonen van Sceva, een Joodse overpriester, die dit deden. Maar de boze geest antwoordde en zei: Jezus ken ik en van Paulus weet ik af, maar u, wie bent u? En de man in wie de boze geest zich bevond, sprong op hen af en toen hij hen overmeesterd had, bleek hij sterker dan zij, zodat zij naakt en gewond uit dat huis vluchtten." (Handelingen 19:13-16)

Ik zou niet spotten met machten waarvan je geen weet hebt en die je niet kent. Het gebed: "Vader indien het Uw wil is, wilt U dan deze persoon genezen?" lijkt mij een gebed dat gelovigen past.



En als ze onder jouw handen niet genezen?



Iemand kan zijn eigen geloof niet bouwen, want het geloof in iets komt van God. Jij zegt: "God wil je genezen. Om te genezen moet je geloven.". Ik zeg: "Om te genezen moet God mij het geloof daarin schenken."

Het is geen ongeloof wat mijn genezing in de weg staat, maar ik geloof erin dat God mijn ziekte niet wegneemt voor mijn eigen bestwil. Ik wil dus niet ziek zijn, maar ik ben ziek en daar heb ik vrede mee. Wie weet wat de toekomst brengt... geen idee, Coby :wink:

.

Niet achter elke ziekte zit een demoon, maar je beveelt ofwel een demoon, als die erachter zit, of je beveelt het lichaam te genezen.
Als je gelooft dat God niet je ziekte wil wegnemen, dan kun je toch niet in geloof staan dat Hij je wil genezen of in geloof die ziekte bestraffen? Geloof komt door het horen. Als je al die Bijbelteksten gaat lezen, ga je zien dat God wil dat je gezond bent en dan ga je dat geloven.
Paulus zei: geliefde ik bid dat het u welga en dat gij gezond zijt, gelijk het uw ziel wel ga.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor naamloos » 14 dec 2018 09:27

DeDwaler schreef:Ze beoefenen gebedsgenezing, omdat zij er in hun onderliggende theologie veelal (lang niet altijd) van uitgaan dat wedergeboren christenen goden (kleine g) zijn. De Word-of-faith-beweging is hier een voorbeeld van. Goden zijn niet ziek, hebben welvaart, voorspoed, zondigen niet, kunnen met hun woorden scheppen, etc. Het blijkt voornamelijk uit hoe ze tegen ziekten/zieken aankijken en het bevelende karakter van hun 'gebeden'. Eigenlijk heeft deze leer vele stromingen besmet, waaronder ook dat van de evangelicalen.
Veelal en lang niet altijd sluiten elkaar uit, in mijn optiek! :wink:
Maar goed, wat iemands achterliggende leer is blijkt dus nogal persoonlijk te liggen. Gelukkig generaliseer je hier niet.
De 2 die ken heb ik nooit iets dergelijks horen zeggen in hun preken/lezingen, eerder het tegenovergestelde.
Martin Koornstra heeft zelf een kind wat verstandelijk beperkt is. Hij heeft een jaar lang geen eigen onderkomen gehad en woonde in een pakhuis o.i.d. Hij had niet eens een douche tot z'n beschikking, dat moest ie elders zien te regelen. Klinkt me niet erg welvarend in mn oren.
Verder, ik heb maar zeer weinig genezingsdiensten meegemaakt. Wat ik er van gehoord heb is dat er bevelend tegen de ziekte wordt gesproken.
DeDwaler schreef:Het volgen van Jezus is nogal een ruim begrip, lieve Naamloos. Lees wat de Heere daar Zelf over zegt. De Bijbel staat vol met waarschuwingen, toetsstenen en oproepen om de geesten te beproeven.
Gelukkig ken ik de Bijbel goed. Daarbij heb ik mijn eigen verstand, geweten en intuïtie.
Elke preek of lezing die ik hoor moet daar langs voor ik iets accepteer.
En ik ben ook behoorlijk realistisch.
Als iemand iets verkondigd wat in strijd is met de werkelijkheid dan geloof ik dat gewoon niet. Maakt me niet uit van wie het komt.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 14 dec 2018 10:09

-
Laatst gewijzigd door coby6 op 16 dec 2018 01:22, 2 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 14 dec 2018 10:29

-

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor schaapje » 14 dec 2018 11:52

naamloos schreef:Ik vind het een minne roddel-site die de standpunten van de ander absoluut niet altijd correct weergeeft om ze vervolgens als dwaalleraars weg te zetten.
Zelf de waarheid in pacht hebben en precies weten wat een ander allemaal fout heeft ... jaja. Hoe gristelijk is dat!
En dát is de reden dat ik die site niet serieus neem.
Met dergelijke toestanden uit die filpjes die jij altijd plaats heb ik helemaal niets, nooit gehad ook.
(en ik ben ook niet pinkster evangelisch trouwens :mrgreen: )

Kijk roddel gaat altijd over het persoonlijk leven van iemand, Jos Hobé de eigenaar van die site is bezig uitspraken en wat er verkondigd wordt met het Woord in de Bijbel te vergelijken en te ontmaskeren, dat is zelfs een Bijbelse opdracht.
Hij vermeldt ook het hoe en waarom van deze site.

Het zou toch wel van de zotte zijn als wij niet meer mogen bezig zijn met wat er aan dwaalleer wordt verkondigd en geen enkele kritiek mogen hebben.
Maar goed dit alles mijn mening maar ook mijn frustratie en verdriet want er zijn bewegingen gaande in mijn nabijheid.
Laatst gewijzigd door schaapje op 14 dec 2018 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 14 dec 2018 12:02

schaapje schreef:Kijk roddel gaat altijd over het persoonlijk leven van iemand, Jos Hobé de eigenaar van die site is bezig uitspraken en wat er verkondigd wordt met het Woord in de Bijbel te vergelijken en te ontmaskeren, dat is zelfs een Bijbelse opdracht.
Hij vermeldt ook het hoe en waarom van deze site.

Het zou toch wel van de zotte zijn als wij niet meer mogen bezig zijn met wat er aan dwaalleer wordt verkondigd en geen enkele kritiek mogen hebben.
Maar goed dit alles mijn mening maar ook mijn fustratie en verdriet want er zijn bewegingen gaande in mijn nabijheid.

Ik heb ooit wel geprobeerd om mensen te waarschuwen op een Amerikaans charismatisch forum. Sommigen waren ook afgestapt van alle charismania en naar een meer behoudende kerk gegaan, maar anderen werden boos als je iets lelijks zei over hun fantastische leraars. Ik neem niet zomaar wat aan wat op zo'n site staat die jij hebt. Vaak scheren ze iedereen over 1 kam of klopt het voor geen meter. Die Todd Bentley was ik weg van toen. Geweldig. Later ging ik dat allemaal uitzoeken, maar niet wat die en die over hem zei, maar wat ie zelf had gezegd en toen heb ik in ieder geval m'n broer nog kunnen waarschuwen. Die keek 'm elke avond. Bij Aalsmeer ben ik ook een keer in zo'n idiote dienst geweest. Joshua Mills of zo. Dat was echt New Age en geen kip had het door daar. Die vroeg ik ook na op dat charismatische forum. Daar zaten ook charismatische voorgangers en die zeiden: dat is allemaal rotzooi. Wij moesten 'm niet, dus nu gaat ie naar Europa.
Als een voorganger uit die hoek, die zelf wel gelooft in gaven van de Geest, zegt dat iets niet deugt, dan neem ik ze vaak serieus. Niet iemand uit een totaal andere hoek die het ook maar van horen zeggen heeft.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 14 dec 2018 12:12

-
Laatst gewijzigd door coby6 op 16 dec 2018 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 14 dec 2018 12:17

In Amerika barst het van de vrijmetselaars in kerken.
https://youtu.be/ATy0IjJAeho
Lol ik zette dit filmpie een keer op een christelijk forum met Amerikanen en een man werd boos. Bleek ie zelf een vrijmetselaar. Ze denken daar dat je en vrijmetselaar en christen kunt zijn.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor schaapje » 14 dec 2018 12:32

Ik moet steeds denken aan Mat.13:24 over het onkruid tussen het tarwe.
Toen de mensen sliepen kwam de vijand en zaaide onkruid tussen het tarwe.

Heel treffend voor deze tijd, mensen vallen in slaap en letten niet op en de vijand doet zijn werk.
Maar de Heer zei: Laat het samen opgroeien tot de oogsttijd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor DeDwaler » 14 dec 2018 12:33

.
coby6 schreef:Iets langer gekeken wel maar ik hou het niet meer uit. Vroeger kwam ik in zulk soort diensten en was ik er lyrisch van. Ook van Toronto. Derek Prince zei dat Toronto mixture had. Ik ben zelf wel aardig naar de knoppen gegaan toen ik naar Toronto ging en een week counselling kreeg. Aan de ene kant was het de eerste keren geweldig. Ik ging veel meer bidden en God was er. Fantastisch. En aan de andere kant was het totaal waardeloos. Ze mixten hun theologie met psychologie en toen lieten ze een psychiater preken en z'n boeken aanprijzen over hoe Goddelijk de psychiatrie toch wel niet is en hoe gezegend de psychiatrische medicijnen. Ze bleven drammen dat ik aan de pillen moest, wat resulteerde in een mislukte zelfmoordpoging, scheiding en kerk hield op te bestaan. Toronto toetste niks. Iedereen mocht daar spreken, of je nou een dwaalleraar was of een goeie, allemaal hartelijk welkom op het podium. Ik ben er een paar keer geweest. Een keer zei John Arnott: Al zou een heks me de handen opleggen, het zou me niks kunnen schelen. Wees toch niet zo bang.
Wat een zootje. Die counsellors hadden boeken van die hoe heet ie die Todd Bentley heeft geholpen. Oh ja Rick Joyner. Ik zeg: die zit bij de vrijmetselarij hoor. Och nee toch. Dat kan niet hoor. Stond nota bene op z'n eigen site. Dat was geweldig van God hoor de knights of Malta waar ie bij zat. Hij hielp Todd Bentley die er met z'n nanny vandoor ging. Dan zeg je sorry de porrie en dan heeft God je vergeven en kun je met 'r trouwen. Todd Bentley ging uit zijn lichaam, geestuittreding en toen zag ie de genezingsengel van William Branham met z'n aura op z'n hoofd. Oh ja die Bill Johnson nodigen ze uit bij TRIN. Daar deden ze aan grave sucking. De zalving van een overleden prediker uit z'n graf zuigen.
Maar toch schrijf ik niet de hele leer en alle leiders af van de Word of Faith. Het echte is er ook.


Wat is dit voor praat? Ik weet dat er bij wijze van spreken om een woord scheuringen/splitsingen zijn ontstaan, maar dit slaat toch wel alles. Wat moet er nu nog gebeuren voordat je die hele goddeloze bende vaarwel zwaait, Coby? De totale word-of-faith-beweging staat in schril contrast met de eenvoudige bediening van de Heere Jezus. Je kaart de absurde en onbestaanbare praktijken hier zelf aan, maar waarom laat je je het desondanks dan toch welgevallen? Heb je nooit gelezen dat een klein beetje zuurdeeg het hele deeg doorzuurt?

.
.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor schaapje » 14 dec 2018 12:38

coby6 schreef: Niet iemand uit een totaal andere hoek die het ook maar van horen zeggen heeft.

De eigenaar van de website waar we het over hebben heeft in een charismatische beweging gezeten dus hij weet heel goed waar hij het over heeft.
Dus jij zegt ook maar wat...
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 14 dec 2018 12:38

DeDwaler schreef:.


Wat is dit voor praat? Ik weet dat er bij wijze van spreken om een woord scheuringen/splitsingen zijn ontstaan, maar dit slaat toch wel alles. Wat moet er nu nog gebeuren voordat je die hele goddeloze bende vaarwel zwaait, Coby? De totale word-of-faith-beweging staat in schril contrast met de eenvoudige bediening van de Heere Jezus. Je kaart de absurde en onbestaanbare praktijken hier zelf aan, maar waarom laat je je het desondanks dan toch welgevallen? Heb je nooit gelezen dat een klein beetje zuurdeeg het hele deeg doorzuurt?

.

Ik ken een stel in Belgie die van een Word of Faith bijbelschool zijn. Dat zijn hele lieve normale mensen en die man geeft heel goed onderwijs over genezing. Die schrijf ik niet af. Er zit heel veel goeds in dat onderwijs dat God geneest. Ken nog een stel van die Bijbelschool. Die zijn heel goed bezig. Heeft niets te maken met die gekte op de Amerikaanse tv en die doen niet raar en van die shows met oejh en aah en geef ons maar geld. De leer dat God wil genezen is goed. Verder bezoek ik niet die grote leiders.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 14 dec 2018 12:40

schaapje schreef:De eigenaar van de website waar we het over hebben heeft in een charismatische beweging gezeten dus hij weet heel goed waar hij het over heeft.
Dus jij zegt ook maar wat...

Okay. Ik heb er weleens wat gelezen, maar ik weet niet meer wat ik las, maar dat klopte al niet, dus dan haak ik af. Ik heb vroeger veel van zulk soort sites in het Engels gelezen en die scheerden iedereen over 1 kam en ook leugens. Daar heb je niks aan.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor schaapje » 14 dec 2018 12:42

coby6 schreef:Ik ken een stel in Belgie die van een Word of Faith bijbelschool zijn. Dat zijn hele lieve normale mensen en die man geeft heel goed onderwijs over genezing. Die schrijf ik niet af. Er zit heel veel goeds in dat onderwijs dat God geneest. Ken nog een stel van die Bijbelschool. Die zijn heel goed bezig. Heeft niets te maken met die gekte op de Amerikaanse tv en die doen niet raar en van die shows met oejh en aah en geef ons maar geld. De leer dat God wil genezen is goed. Verder bezoek ik niet die grote leiders.

Tjonge het heeft er toch niets mee te maken of mensen lief en normaal zijn!
Het gaat niet over deze mensen maar om wat ze leren!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten