Droefheid vervangen door lach

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Droefheid vervangen door lach

Berichtdoor StillAwake » 11 dec 2018 19:40

Teus schreef:Bijzonder, dat jij voor mij kan bepalen dat het gemakkelijk is.

Het gaat God niet om ons berouw, het gaat om erkenning dat we gezondigd hebben en het vertrouwen dat Hij het vergeven heeft.
Het gaat altijd om God en nooit om ons, om het even wat. Wanneer het om ons berouw moet gaan, in je reactie merk ik op dat jij het nodig vindt om berouw te hebben, gaat het om onszelf.



“Maar thans, vrijgemaakt van de zonde en in de dienst van God gekomen, hebt gij tot vrucht uw heiliging en als einde het eeuwige leven.”
Ja, het heeft Jezus alles gekost om het ons zo eenvoudig te maken.

Chaya, als je tegen God geweest ben doet het pijn van binnen maar als je het bij Hem erkent hebt geeft het onbeschrijflijke vreugde, dat wil God van ons, dat we verblijdt zijn in Hem.

Erkenning dat je gezondigd hebt heet in de volksmond "berouw" Teus!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Droefheid vervangen door lach

Berichtdoor Marnix » 11 dec 2018 22:40

Teus schreef:Omdat er een tijd tussen zonden en erkennen van zonden zit wil niet zeggen dat dat altijd goed is.
Als je je zonden niet erkent zet je de weg open voor de boze en je gaat je steeds beroerder voelen.
Ik heb het niet over mooie praatjes, ik heb het over wat Jezus gezegd en beloofd heeft.

In psalm 32 zweeg David over zijn zonden en voelde zich alsof zijn botten weg teerden maar toen hij het bij God bracht kon hij roemen in Hem.

Maar waarom zou men worstelen voor het belijden van zonden?


En toch verzweeg David het een tijd. Waarom? Geen idee maar het gebeurde wel. Ja, je kan hier vertellen dat het idealiter niet het geval zou moeten zijn maar dat is juist het punt. De wereld is niet ideaal, mensen leven niet ideaal, de kerk is niet ideaal. En in de kerk mag er ruimte zijn voor niet-ideale mensen.... niet (alleen) aan mensen die altijd aan het perfecte plaatje voldoen en constant direct hun schuld belijden als ze uberhaupt al iets fout doen.... maar ook voor mensen die met vallen en opstaan Jezus volgen. Als je de Bijbel ook maar een beetje kent is dat toch wel duidelijk.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Droefheid vervangen door lach

Berichtdoor Teus » 12 dec 2018 00:18

StillAwake schreef:Erkenning dat je gezondigd hebt heet in de volksmond "berouw" Teus!

Dan zien we dat verschillend. Erkennen is m.i. toegeven en berouw is spijt.
Erkennen van zonden bij God is overigens heel wat anders dan toegeven en/of berouw.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Droefheid vervangen door lach

Berichtdoor Teus » 12 dec 2018 00:53

Marnix schreef:En toch verzweeg David het een tijd. Waarom? Geen idee maar het gebeurde wel. Ja, je kan hier vertellen dat het idealiter niet het geval zou moeten zijn maar dat is juist het punt. De wereld is niet ideaal, mensen leven niet ideaal, de kerk is niet ideaal. En in de kerk mag er ruimte zijn voor niet-ideale mensen.... niet (alleen) aan mensen die altijd aan het perfecte plaatje voldoen en constant direct hun schuld belijden als ze uberhaupt al iets fout doen.... maar ook voor mensen die met vallen en opstaan Jezus volgen. Als je de Bijbel ook maar een beetje kent is dat toch wel duidelijk.


Dus volgens jou kun je dan zeggen ' ik ben niet ideal, ik doe nou eenmaal zonden, belijden komt wel wanneer het mij uitkomt".
Niemands leven is perfect, dan zou je God niet meer nodig hebben.
Weet je, wanneer ik in de fout ga kan ik, door God Zelf, nog geen half uur wachten met het bij Hem te brengen en vele broeders en zusters met mij.
Je doet minachtend over mensen die direct hun zonden bij God brengen, vindt ik best wel tekenend, maar in de Bijbel staat ook duidelijk dat Jezus het van ons verwacht. Mensen die Jezus willen volgen ,waar jij ineens over begint, willen Hem oprecht blijven volgen en dat kan niet wanneer je wroeging over je zonden hebt en niet bij Hem erkent en wel elders er over praat.

Kortom, jij vind het normaal dat mensen eerder in de kerk over hun zonden praten dan bij God. Dat mag maar ik deel die mening niet.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Droefheid vervangen door lach

Berichtdoor StillAwake » 12 dec 2018 08:49

Teus schreef:Dan zien we dat verschillend. Erkennen is m.i. toegeven en berouw is spijt.
Erkennen van zonden bij God is overigens heel wat anders dan toegeven en/of berouw.

Erkennen is wat anders dan toegeven?
Ik weet niet wat je met je laatste zin bedoeld hebt, maar wat er nu staat is enigzins in strijd met je eerste zin...

Je kunt dus berouw hebben zonder erkenning?
Je kunt dus je fouten toegeven zonder berouw?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Droefheid vervangen door lach

Berichtdoor Chaya » 12 dec 2018 12:48

Teus schreef:Bijzonder, dat jij voor mij kan bepalen dat het gemakkelijk is.

Ik bepaal dat niet, dat zegt Gods Woord! En daar moeten wij ons aan houden.
Teus schreef:Het gaat God niet om ons berouw, het gaat om erkenning dat we gezondigd hebben en het vertrouwen dat Hij het vergeven heeft.

Berouw gaat altijd voor belijden van schuld, anders is het niet oprecht.
Dat is ook zo van mens naar mens.
Als je naar iemand toe gaat om vergeving te vragen en je meent er bij voorbaat al recht op te hebben zonder dat je spijt hebt betuigd, klopt dat helemaal niet.
Teus schreef:Het gaat altijd om God en nooit om ons, om het even wat. Wanneer het om ons berouw moet gaan, in je reactie merk ik op dat jij het nodig vindt om berouw te hebben, gaat het om onszelf.

Dat lees je dan helemaal verkeerd.
God heeft ons berouw als zodanig niet nodig, daar gaat het helemaal niet om.
Maar leven wij oprecht voor Zijn aangezicht? Nee en dat kan ook niet.
Wij moeten elke dag vergeving vragen voor de zonden die we die dag gedaan hebben. En dat zijn er meer dan je denkt!
Het is in GEDACHTEN, WOORDEN en WERKEN!
Teus schreef:Chaya, als je tegen God geweest ben doet het pijn van binnen maar als je het bij Hem erkent hebt geeft het onbeschrijflijke vreugde, dat wil God van ons, dat we verblijdt zijn in Hem.

Het gaat zo vaak onbewust. Zonder dat je daar zelf erg in hebt. Zondigen doe je niet expres, maar de zonde zit in je. We ZIJN zondaar. En dat verandert ook na ontvangen genade niet!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Droefheid vervangen door lach

Berichtdoor Teus » 12 dec 2018 20:55

Teus schreef:Dan zien we dat verschillend. Erkennen is m.i. toegeven en berouw is spijt.
Erkennen van zonden bij God is overigens heel wat anders dan toegeven en/of berouw.


StillAwake schreef:Erkennen is wat anders dan toegeven?
Ik weet niet wat je met je laatste zin bedoeld hebt, maar wat er nu staat is enigzins in strijd met je eerste zin...


Als je bij God je zonden erkent StillAwake, op een zeg maar eigen manier, dan heeft dat minder waarde.
Wanneer je het doet vanuit je hart, door de Heilige Geest dan val je in aanbidding dan kun je alleen maar roemen in Jezus en dat God getrouw is omdat Hij er niet meer naar omziet. Dan kun je alleen maar groot spreken over Hem en vult Hij je met Zijn Liefde.
Dan breng je je zonden bij Hem maar je bent zomaar een half uur met Hem aan het praten.

StillAwake schreef:Je kunt dus berouw hebben zonder erkenning?
Je kunt dus je fouten toegeven zonder berouw?


Ja, je kunt berouw hebben zonder erkenning.
Je kunt je schuldig voelen, gewetenswroeging hebben zonder dat je er met iemand of God over praat.
Fouten toegeven zonder berouw kan ook, je kunt zelfs vermaak hebben of delen in wat je een ander heb aangedaan.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Droefheid vervangen door lach

Berichtdoor Teus » 12 dec 2018 21:06

Chaya schreef:Ik bepaal dat niet, dat zegt Gods Woord! En daar moeten wij ons aan houden.

Ik kan niet in de Bijbel vinden dat zonden belijden moeilijk is. Juist niet, Jezus zegt "kom zoals je bent”. Het is wat anders als je je zonden niet los kan laten maar daar hebben we het niet over.

Chaya schreef: Berouw gaat altijd voor belijden van schuld, anders is het niet oprecht.
Dat is ook zo van mens naar mens.
Als je naar iemand toe gaat om vergeving te vragen en je meent er bij voorbaat al recht op te hebben zonder dat je spijt hebt betuigd, klopt dat helemaal niet.


Ik heb nergens gezegd dat belijden bij God zonder berouw oprecht is. Ook heb ik nergens gezegd dat ik recht op vergeving heb bij mensen en helemaal niet bij God. Weet je wat ik wel mag? Ik mag staan op Zijn belofte. Vader heeft me vaak gezegd “Dat heb Ik je toch beloofd?” Hij wil dat we op Zijn belofte staan, weet je waarom? Omdat het een uiting van vertrouwen is en vertrouwen is geloven, Hij kan niet laten het uit te betalen met vreugde. Heb je dat wel eens gehad Chaya?

Chaya, kennelijk weet je niet het verschil tussen het belijden voor God en het belijden voor mensen.
Wat ik StillAwake ook schreef: Als je bij God je zonden erkent, op een zeg maar eigen manier, dan heeft dat minder waarde.
Wanneer je het doet vanuit je hart, door de Heilige Geest dan val je in aanbidding dan kun je alleen maar roemen in Jezus en dat God getrouw is omdat Hij er niet meer naar omziet. Dan kun je alleen maar groot spreken over Hem en vult Hij je met Zijn Liefde.
Dan breng je je zonden bij Hem maar je bent zomaar een half uur met Hem aan het praten.



Chaya schreef:Dat lees je dan helemaal verkeerd.
God heeft ons berouw als zodanig niet nodig, daar gaat het helemaal niet om.
Dat schreef ik ook en dat vond je niet correct!
Maar leven wij oprecht voor Zijn aangezicht? Nee en dat kan ook niet.
Wij moeten elke dag vergeving vragen voor de zonden die we die dag gedaan hebben. En dat zijn er meer dan je denkt!
Een vraagje: Heb je er pijn van of hoort het belijden bij je dagelijkse beslommeringen.
Het is in GEDACHTEN, WOORDEN en WERKEN!

Het gaat zo vaak onbewust. Zonder dat je daar zelf erg in hebt. Zondigen doe je niet expres, maar de zonde zit in je. We ZIJN zondaar. En dat verandert ook na ontvangen genade niet!


Mag ik het even nuanceren? Je spreekt over wij maar voor iemand die Jezus lief heeft ligt het anders.
Nagenoeg altijd ben je er van bewust. Het gaat heel heel soms onbewust maar toch komt het aan het licht want de Heilige Geest spreekt in het hart. Een oprecht gelovige doet wel eens zonden maar is GEEN zondaar, Hij of Zij is geheiligd in Jezus Christus. God kan geen relatie hebben met een zondaar. Wist je dat van uit Jezus de relatie met Zijn kinderen gelijk is aan de relatie met Zijn Vader? Onbegrijpelijk toch !!! Als je dat mag beseffen door de kracht van de Heilige Geest dan kun je alleen maar roemen in Hem. Dan durf je nooit meer te zeggen dat ze nietige en zondige mensen zijn. Ze zijn verhoogd in Jezus Christus, Hij woont in Hen. Denk je dat Jezus intrek wil nemen in een zondig mens?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Droefheid vervangen door lach

Berichtdoor Marnix » 12 dec 2018 23:33

Teus schreef:Dus volgens jou kun je dan zeggen ' ik ben niet ideal, ik doe nou eenmaal zonden, belijden komt wel wanneer het mij uitkomt".
Niemands leven is perfect, dan zou je God niet meer nodig hebben.
Weet je, wanneer ik in de fout ga kan ik, door God Zelf, nog geen half uur wachten met het bij Hem te brengen en vele broeders en zusters met mij.
Je doet minachtend over mensen die direct hun zonden bij God brengen, vindt ik best wel tekenend, maar in de Bijbel staat ook duidelijk dat Jezus het van ons verwacht. Mensen die Jezus willen volgen ,waar jij ineens over begint, willen Hem oprecht blijven volgen en dat kan niet wanneer je wroeging over je zonden hebt en niet bij Hem erkent en wel elders er over praat.

Kortom, jij vind het normaal dat mensen eerder in de kerk over hun zonden praten dan bij God. Dat mag maar ik deel die mening niet.


Je schetst allerlei onjuiste beelden en verdraait wat ik zeg. Jammer dat je dat doet.

1. “Belijden doe ik wel wanneer het me uitkomt”. Ik beschrijf dat het soms ook voor een christen best een worsteling kan zijn, baseer me op Psalm 32 en jij komt met zo’n rare verdraaing.

2. Ik zou minachtend doen over mensen die direct hun schuld bij God brengen. Waar dan? Ik noem dat juist de ideale situatie en geef aan dat het mooi is als het zo gaat maar dat het in de praktijk niet altijd ideaal is.

3. Ik schets geen tegenstelling tussen God en gemeente. God geeft juist broers en zussen om je heen omdat je elkaar nodig hebt. En zo kan juist het bespreekbaar maken van een worsteling als die er is, iemand helpen om ermee naar God te gaan, of mensen het samen met een ander bij Hem brengen. Best wel eens gezien, bijvoorbeeld op conferenties, dat er een plek is waar het bespreekbaar is en dat mensen daar iets belijden waar ze lang mee hebben rondgelopen.

Nogmaals, kijk naar David, Psalm 32. Zolang ik zweeg... waarom ging hij niet binnen 30 minuten naar God toe? En zo zijn er wel meer voorbeelden. Het is prachtig als je dit wel kan hoor, doe niet alsof ik daar negatief over doe. Maar er zijn ook Davidden, Petrussen en andere mensen in de kerk die soms wat langer worstelen met dingen en daar mag in de kerk wel ruimte voor zijn, want bij God is er ook ruimte en geduld met zondaren, niet om ze zo te laten maar om ze te vergeven, te veranderen en te heiligen. Gods liefde en genade en dus ook zijn gemeente is er niet alleen voor modelchristenen
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Droefheid vervangen door lach

Berichtdoor Teus » 13 dec 2018 13:14

Marnix schreef:Je schetst allerlei onjuiste beelden en verdraait wat ik zeg. Jammer dat je dat doet.

1. “Belijden doe ik wel wanneer het me uitkomt”. Ik beschrijf dat het soms ook voor een christen best een worsteling kan zijn, baseer me op Psalm 32 en jij komt met zo’n rare verdraaing.
Jij schrijft:
De wereld is niet ideaal, mensen leven niet ideaal, de kerk is niet ideaal. En in de kerk mag er ruimte zijn voor niet-ideale mensen.

Omdat we niet ideaal zijn kunnen we het doen zoals we het zelf denken wat de beste weg is. Er aan voorbij gaand, door welke omstandigheden dan ook, dat Jezus de Weg is.

2. Ik zou minachtend doen over mensen die direct hun schuld bij God brengen. Waar dan? Ik noem dat juist de ideale situatie en geef aan dat het mooi is als het zo gaat maar dat het in de praktijk niet altijd ideaal is.
Jij schreef:
Niet (alleen) aan mensen die altijd aan het perfecte plaatje voldoen en constant direct hun schuld belijden als ze uberhaupt al iets fout doen....

Vind je dit meelevend of belangrijker nog, de Heere prijzend?

En als ik er twee samen vat, wat je ook schreef........
niet (alleen) aan mensen die altijd aan het perfecte plaatje voldoen en constant direct hun schuld belijden als ze uberhaupt al iets fout doen.... maar ook voor mensen die met vallen en opstaan Jezus volgen.
Als je de Bijbel ook maar een beetje kent is dat toch wel duidelijk.
Ik ken de Bijbel een beetje maar dit wist ik niet dat dat er in staat.
Hier maak je onderscheid tussen mensen. Mensen die aan het perfecte plaatje van schuld belijden doen en zo overkomen dat ze geen fouten hebben en mensen die Jezus volgen. Hier suggereer je dat ik Jezus niet volg en laat blijken dat ik geen fouten heb? Het maakt me totaal niet uit dat jij het schrijft maar als ik het nu eens geschreven had?.................

Maar... even voor de volledigheid, is het niet dat mensen die Jezus willen volgen als eerste met hun sores naar Hem gaan? Is Hij niet de Weg, de Waarheid en het Leven?


3. Ik schets geen tegenstelling tussen God en gemeente. God geeft juist broers en zussen om je heen omdat je elkaar nodig hebt. En zo kan juist het bespreekbaar maken van een worsteling als die er is, iemand helpen om ermee naar God te gaan, of mensen het samen met een ander bij Hem brengen.
Heb ik ook zeker niet ontkent, juist toegejuicht.
Best wel eens gezien, bijvoorbeeld op conferenties, dat er een plek is waar het bespreekbaar is en dat mensen daar iets belijden waar ze lang mee hebben rondgelopen.

Die ruimte, ook in de kerk, hebben we zelf gecreëerd omdat we niet naar God gaan.
Ik heb ook wel mensen ontmoet die ergens mee zaten maar als eerste vraag ik of die persoon het al bij God gebracht heeft. Ze hadden niet het besef wat de beste weg is. Zo niet dan vraag ik of de wil er is dat we het samen bij God brengen.


Nogmaals, kijk naar David, Psalm 32. Zolang ik zweeg... waarom ging hij niet binnen 30 minuten naar God toe? En zo zijn er wel meer voorbeelden. Het is prachtig als je dit wel kan hoor, doe niet alsof ik daar negatief over doe. Maar er zijn ook Davidden, Petrussen en andere mensen in de kerk die soms wat langer worstelen met dingen en daar mag in de kerk wel ruimte voor zijn, want bij God is er ook ruimte en geduld met zondaren, niet om ze zo te laten maar om ze te vergeven, te veranderen en te heiligen. Gods liefde en genade en dus ook zijn gemeente is er niet alleen voor modelchristenen


Modelchristenen bestaan niet, God heeft voor elk kind een eigen bedeling.
God is zo geduldig dat Hij 80 jaar of meer, een leven lang, kan wachten totdat iemand zich bekeerd.
Is het niet beter dat iemand zich in zijn of haar jongen jaren bekeerd? Ik vind het al erg genoeg dat het bij mij 50 jaar geduurd heeft.
Dan zou jij wellicht zeggen “Ja, het kan idealer maar er zijn geen ideale mensen en de wereld is niet ideaal”?

Je gaat er van uit wat mensen doen, mensen zijn niet ideaal, zoals je zelf zegt.
“Bijbelfiguren” hadden ook fouten net zoals ik en jij.
Ga er eens vanuit wat God van ons wil, Hij wil dat we Jezus volgen.
God staat constant klaar, te wachten om je zonden en of problemen weg te doen en daarom ga ik als eerst naar Hem, Hij is mijn Helper, op alle gebied.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Droefheid vervangen door lach

Berichtdoor Chaya » 13 dec 2018 14:22

Teus schreef:Ik kan niet in de Bijbel vinden dat zonden belijden moeilijk is. Juist niet, Jezus zegt "kom zoals je bent”. Het is wat anders als je je zonden niet los kan laten maar daar hebben we het niet over.

Dat slaat hier niet op. Het komen tot Jezus is voor de mensen bedoeld die Hem nog niet kennen en aangenomen hebben als hun Verlosser en Zaligmaker.
Maar we lezen wel: Maar ik beleed na ernstig overleg, mijn boze daden en Gij nam die gunstig weg.
Teus schreef:Chaya, kennelijk weet je niet het verschil tussen het belijden voor God en het belijden voor mensen.

En of ik dat weet!
Teus schreef: Een oprecht gelovige doet wel eens zonden maar is GEEN zondaar, Hij of Zij is geheiligd in Jezus Christus.

Zondaar blijven we, allemaal. Bekeerd of onbekeerd.
Met dat verschil dat een onbekeerde niet weet en beseft wanneer hij zondigt, maar een kind van God krijgt smart en berouw.
ALTIJD. Die zondigt niet gemakkelijk.
En hoe kleiner wij daaronder worden, hoe groter God wordt!
Daar gaat het om Teus en niet hoe goed en vroom wij eventueel zijn.
Ik struikel dagelijks, in alle opzichten.
Ik moet elke avond vragen of de Heere mij op het zuivere pad wil houden. Want ikzelf kan dat onmogelijk.
Tot nu toe heeft Hij me bewaard voor zware overtredingen - op zich leef ik netjes - maar de wereld kan soms lokken en trekken en wat moet ik soms strijden tegen bepaalde karaktertrekken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Droefheid vervangen door lach

Berichtdoor naamloos » 13 dec 2018 14:59

Chaya schreef:Zondaar blijven we, allemaal. Bekeerd of onbekeerd.
Je bent rechtstreeks in tegenspraak met de Bijbel.
Paulus bijvoorbeeld leert herhaaldelijk dat gelovigen in Christus geen zondaars meer zijn.
Dat betekent niet dat gelovigen geen zonden meer doen, maar als hij zondigt is hij een heilige, geen zondaar, die (nog) zondigt.
- Sommigen van u zijn dat wel geweest (onrechtvaardigen, en dat staat in de v.t.), maar u bent (t.t.) schoongewassen, maar u bent ​geheiligd, maar u bent gerechtvaardigd, in de Naam van de Heere ​Jezus​ en door de Geest van onze God.
Chaya schreef:Met dat verschil dat een onbekeerde niet weet en beseft wanneer hij zondigt, maar een kind van God krijgt smart en berouw.
Ook niet waar. Een ongelovige weet best wanneer hij fout bezig is, misschien niet altijd maar over het algemeen wel.
Ook kan een ongelovige spijt krijgen van zijn verkeerde daden.
Welliswaar gaat zijn spijt niet richting God, maar over zijn daden kan hij zeker berouw hebben.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Droefheid vervangen door lach

Berichtdoor Marnix » 13 dec 2018 23:32

Teus schreef:Modelchristenen bestaan niet, God heeft voor elk kind een eigen bedeling.
God is zo geduldig dat Hij 80 jaar of meer, een leven lang, kan wachten totdat iemand zich bekeerd.
Is het niet beter dat iemand zich in zijn of haar jongen jaren bekeerd? Ik vind het al erg genoeg dat het bij mij 50 jaar geduurd heeft.
Dan zou jij wellicht zeggen “Ja, het kan idealer maar er zijn geen ideale mensen en de wereld is niet ideaal”?

Je gaat er van uit wat mensen doen, mensen zijn niet ideaal, zoals je zelf zegt.
“Bijbelfiguren” hadden ook fouten net zoals ik en jij.
Ga er eens vanuit wat God van ons wil, Hij wil dat we Jezus volgen.
God staat constant klaar, te wachten om je zonden en of problemen weg te doen en daarom ga ik als eerst naar Hem, Hij is mijn Helper, op alle gebied.


Laat maar, ik heb een poging gedaan om uit te leggen dat je gelijk weer (je doet het regelmatig) allerlei dingen gaat verzinnen en aan mensen toeschrijven die ze helemaal niet gezegd hebben maar je gaat er gewoon vrolijk mee door. Jammer dat je met dit soort verdraaingen je gelijk probeert te halen.... en totaal
niet leest wat anderen echt zeggen. En zolang je dat niet doet heeft het weinig zin om met je in discussie te gaan. Je luistert niet, verdraait wat ik zeg en maakt er karikaturen van. Zo valt er niet te praten.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Droefheid vervangen door lach

Berichtdoor Teus » 13 dec 2018 23:45

Als je echt een kerel bent vertel je wat ik verzin.
Ik ben van mening dat je be9t niet begrijpt
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Droefheid vervangen door lach

Berichtdoor Marnix » 14 dec 2018 16:40

Dat doe ik iedere keer. Zoals in mijn een-na-laatste post. En vervolgen verzin je er weer vanalles bij waaromder dat ik zou beweren dat jij Jezus niet volgt. Heb ik nergens gezegd want ik geloof dat je dat wel doet. Maar jij weet wel weer ergens uit te halen dat ik het tegenovergestelde zou beweren.

De Bijbel staat vol verhalen van mensen die Jezus volgen met vallen en opstaan en mijn hele punt is dat voor die mensen in de kerk ruimte mag zijn. Niet om ze zo te laten maar om met vallen en opstaan te leren lopen, achter Hem aan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten