Door Zijn striemen bent u genezen.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor pindas83 » 13 dec 2018 12:55

coby6 schreef:Je kunt ook gewoon voor niemand bidden. Wordt niemand teleurgesteld en niemand klaagt je aan. Ik zou dat nooit doen wat Zijlstra doet, voor iedereen bidden.


Je kunt ook bidden en de uitkomst in Gods handen leggen i.p.v. genezing te eisen.

Zijlstra, ik vind het een eng mannetje.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Pcrtje » 13 dec 2018 17:15

schaapje schreef:Mijn leidraad is Rejoice Now, waarom... omdat op zijn site de uitspraken onderzocht worden van deze leraars en omdat hij ook boeken die ze schrijven citeert.
(...)
Hier een afschuwelijk tafereel in deze link met o.a. David de Vos

https://www.youtube.com/watch?v=1mBhEiJN32c

En niemand maakt mij wijs dat hier onze God aan het werk is!
De openingswoorden al: "In deze filmpje..." :lol: Dat is toch niet serieus te nemen?
"Een libelle zweeft over het water..."

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor naamloos » 13 dec 2018 17:29

Pcrtje schreef:De openingswoorden al: "In deze filmpje..." Dat is toch niet serieus te nemen?
Nou ja, ''in deze filmpje ...'' dat komt van Rejoice Now, de site die Schaapje als leiddraad heeft.
Ik neem die site niet serieus, maar om een andere reden.
Laatst gewijzigd door naamloos op 13 dec 2018 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor DeDwaler » 13 dec 2018 17:54

.
coby6 schreef:Dat lijkt mij het probleem. Helemaal geen nazorg. De hele opzet. Bidden voor zieken moet in een kerk gebeuren. Hij bidt nu voor mensen van andere kerken. Die weten er niets van en hebben enorm hooggespannen verwachtingen van hem.


Als je iemand de handen oplegt dan heb je ook de verantwoordelijkheid voor hem of haar. Zo komen er ook ongelovigen naar die diensten, want ja, baat het niet, dan schaadt het niet, zo is de tendens. Waarom zou je iemand in Jezus' naam de handen opleggen die Jezus niet eens als Heere belijdt?

coby6 schreef:Mensen die ik ken die niet zijn genezen in een gemeente waar hetzelfde ongeveer wordt gepreekt over genezing, zijn helemaal niet teleurgesteld of kwaad, omdat het ze allemaal veel beter uitgelegd was.


Ik was niet teleurgesteld of boos, omdat ik niet genezen was, maar ik was verdrietig en gebroken, omdat mij (net als dat meisje Rachab) ongeloof verweten werd.

coby6 schreef:De Bijbel waarschuwt voor Here Here hebben wij geen wonderen gedaan in Uw Naam? Werkers der wetteloosheid. Dwaalleraars met wonderen.


Uit het feit dat ze Jezus Heere Heere noemen en tegenwerpingen maken blijkt al dat ze op zijn zachtst gezegd nogal verbaast zijn over de woorden van de Heere Jezus. Het gaat om werkers der wetteloosheid, omdat ze de wil van God niet doen (Mattheüs 7:21). Een roofzuchtige wolf verscheurt de schapen, oftewel wat hij doet gaat ten koste van de allerzwaksten, van hen dus die God heeft uitverkoren.

Het ligt er dus echt niet altijd duimendik bovenop in de vorm van zelfverrijking, extravagante levensstijl of iets dergelijks. Het zijn wolven in schaapskleren, dus ogenschijnlijk christelijk, maatschappelijk betrokken, bewogen, zalvend en verbindend. Daarin schuilt ook het grote gevaar.

coby6 schreef:Maar echte wonderen doet God ook door mensen heen, dus iemand die handen op zieken legt is niet perse een dwaalleraar. Dan moet je laten zien waar ie dwaalt in zijn leer met het Woord.

naamloos schreef:Ik denk dat we moeten oppassen om in extremen te vallen en dat zie ik hier toch wel een beetje gebeuren.
Iemand die op een bepaald punt dwaalt gelijk afschrijven als een dwaalleraar of een charlatan noemen lijkt me niet oké.


Dat klopt, Coby en Naamloos. We hebben het nu voornamelijk over Zijlstra, maar het onderliggende probleem is de leer die hij en vele anderen verkondigen. Veendam en ik hebben het daar al over gehad en daar kunnen we hier over doorpraten.

Naar aanleiding van wat er met mijzelf is voorgevallen heb ik nauwkeurig bestudeerd wat ze precies verkondigen. Ik noem echt niet iedereen zomaar een dwaalleraar en ik besef terdege dat ik daarvoor ook de verantwoordelijkheid draag. Anoniem ben ik niet, aangezien men gemakkelijk kan achterhalen wie ik ben (via mijn website).

Dwalen op punten doen we allemaal en er is ook nog zoiets als mensen die misleiden, mensen die zich laten misleiden en andere misleiden en mensen die misleid worden.

.
.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor schaapje » 13 dec 2018 18:26

Pcrtje schreef:De openingswoorden al: "In deze filmpje..." :lol: Dat is toch niet serieus te nemen?

Is dat het enige wat je kan zeggen over deze film.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor schaapje » 13 dec 2018 18:28

naamloos schreef:Nou ja, ''in deze filmpje ...'' dat komt van Rejoice Now, de site van die Schaapje als leiddraad heeft.
Ik neem die site niet serieus, maar om een andere reden.

Die film komt niet van Rejoice Now, geen idee hoe je daar bij komt.
Kijk dat je deze site niet serieus neemt kan ik begrijpen, hij is nogal kritisch naar de pinkster en evangelische groeperingen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor schaapje » 13 dec 2018 18:39

naamloos schreef:Dat denk ik ook niet, en als je het tegen mij hebt: dat zei ik ook niet.
Ik zei dat ik denk dat we moeten oppassen om niet in extremen te vallen.De mijne niet. Zo af en toe lees ik er wel eens wat, maar ik vind ze zeker niet altijd eerlijk.
Ze verdraaien regelmatig dingen en trekken uitspraken regelmatig uit het verband.
Dan schuiven ze de uitkomst in de schoenen van het 'slachtoffer'.

Ik luister of lees van de voorganger zelf, en in de Bijbel kan ik vinden of iets Bijbels is.1 Minuut gekeken. Met dergelijke dingen laat ik me niet in, en daar ga ik ook mijn tijd niet aan verknoeien.
Ik ben best bereid dwaalleer te onderzoeken, maar ik heb geen zin in die allerlei meer van hetzelfde filmpjes.
Mijn voorkeur gaat uit naar lezingen/preken en boeken zonder al dat spektakel er omheen.
En waar ik het niet mee eens ben dat verwerp ik gewoon.

Wat mij verbaasd is, dat het jou helemaal niet uitmaakt dat David de Vos (waar je toch lovend over was) bij die bijeenkomst was en zelf ook rollend over het podium ging. Kennelijk is hij toch met alle z.g. geestelijk uitingen eens.

En jouw voorkeur w.b. lezingen en preken zijn ook de mijne. Die filmpjes op you tube hebben mij jaren terug heel erg geschokt ik had geen idee dat al die dingen bestaan. Maar door dat alles vast ligt op you tube kunnen er ook mensen gewaarschuwd worden, wat ook de bedoeling is van diegene die deze b.v.film heeft gemaakt.

Verder heb ik niets meer te zeggen.
Laatst gewijzigd door schaapje op 13 dec 2018 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor schaapje » 13 dec 2018 18:40

/////
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor naamloos » 13 dec 2018 18:53

schaapje schreef:Die film komt niet van Rejoice Now, geen idee hoe je daar bij komt.
O sorry, dat dacht ik omdat jij die site noemde en direct daaronder die link plaatste.
In ieder geval komt ''deze filmpje'' van iemand die wil waarschuwen dat we te maken hebben met een valse beweging die niet van de H.G. is.
schaapje schreef:Mijn leidraad is Rejoice Now, waarom... omdat op zijn site de uitspraken onderzocht worden van deze leraars en omdat hij ook boeken die ze schrijven citeert.
Wat ook opvallend is dat al deze leraren zich in dezelfde kringen bewegen, en vooral voorstander zijn van de eucomenische beweging, een mooi opstapje naar de one wereldreligie.
Hier een afschuwelijk tafereel in deze link met o.a. David de Vos

https://www.youtube.com/watch?v=1mBhEiJN32c
Hij duurde niet zo lang dus heb ik heb toch maar even bekeken.
Twee tellen David de Vos die plat ging, en voor de rest M. v.d. Steen als ik het goed zag.
Ik heb v. d. Steen zelf nooit gehoord maar heb hem wel eens langs zien komen op CIP.
schaapje schreef:Kijk dat je deze site niet serieus neemt kan ik begrijpen, hij is nogal kritisch naar de pinkster en evangelische groeperingen.
Nou, dat boeit me niets. Toevallig ben ik zelf ook nogal kritisch aangelegd, maar ik beperk het niet tot pinkster en evangelische groeperingen.
Ik vind het een minne roddel-site die de standpunten van de ander absoluut niet altijd correct weergeeft om ze vervolgens als dwaalleraars weg te zetten.
Zelf de waarheid in pacht hebben en precies weten wat een ander allemaal fout heeft ... jaja. Hoe gristelijk is dat!
En dát is de reden dat ik die site niet serieus neem.
Met dergelijke toestanden uit die filpjes die jij altijd plaats heb ik helemaal niets, nooit gehad ook.
(en ik ben ook niet pinkster evangelisch trouwens :mrgreen: )
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor naamloos » 13 dec 2018 19:10

schaapje schreef:Wat mij verbaasd is, dat het jou helemaal niet uitmaakt dat David de Vos (waar je toch lovend over was) bij die bijeenkomst was en zelf ook rollend over het podium ging. Kennelijk is hij toch met alle z.g. geestelijk uitingen eens.
Ik heb nooit gezegd dat het me niet uitmaakt. Ik vind dat wel degelijk jammer.
Ik heb gezegd dat ik heel wat preken over andere onderwerpen van David en Martin gehoort die m.i. gewoon oke zijn.
Ik ga mensen niet afschrijven omdat ik het op bepaalde punten niet met hen eens ben.
Maar ik geef wel toe dat ik ws niet zo snel geneigd zou zijn om een preek of lezing van hen te beluisteren als iets dergelijks zoals uit dat filmpje mijn eerste kennismaking met hen zou zijn.
Maar toevallig heb ik hen als eerste in een normale setting een aantal preken en lezingen horen houden. En daar ben ik inderdaad lovend over.
schaapje schreef:En jouw voorkeur w.b. lezingen en preken zijn ook de mijne. Die filmpjes op you tube hebben mij jaren terug heel erg geschokt ik had geen idee dat al die dingen bestaan. Maar door dat alles vast ligt op you tube kunnen er ook mensen gewaarschuwd worden, wat ook de bedoeling is van diegene die deze b.v.film heeft gemaakt.
Ik vind ze weerzinwekkend en daarom bekijk ik zo vrijwel nooit. Ik weet er precies genoeg van om er een oordeel over te hebben.
Maar ik wil wel graag eerlijk oordelen. En verder hoef ik niet altijd alles te weten wat anderen fout doen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor naamloos » 13 dec 2018 19:22

DeDwaler schreef:Dat klopt, Coby en Naamloos. We hebben het nu voornamelijk over Zijlstra, maar het onderliggende probleem is de leer die hij en vele anderen verkondigen. Veendam en ik hebben het daar al over gehad en daar kunnen we hier over doorpraten.

Naar aanleiding van wat er met mijzelf is voorgevallen heb ik nauwkeurig bestudeerd wat ze precies verkondigen. Ik noem echt niet iedereen zomaar een dwaalleraar en ik besef terdege dat ik daarvoor ook de verantwoordelijkheid draag. Anoniem ben ik niet, aangezien men gemakkelijk kan achterhalen wie ik ben (via mijn website).
Ik weet niet precies wat je met het 'onderliggend probleem' bedoelt.
Die leer over gebedsgenezing deel ik in ieder geval niet.
Ik ken maar een paar van die voorgangers. En de preken die ik van hen gehoord heb gingen voornamelijk over het volgen van Jezus.
Naar mijn mening werden er goede Bijbelse dingen gezegd. Ik noem iemand pas een dwaalleraar als ie je van Jezus vandaan preekt.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor DeDwaler » 13 dec 2018 19:54

.
naamloos schreef:Ik weet niet precies wat je met het 'onderliggend probleem' bedoelt.
Die leer over gebedsgenezing deel ik in ieder geval niet.


Ze beoefenen gebedsgenezing, omdat zij er in hun onderliggende theologie veelal (lang niet altijd) van uitgaan dat wedergeboren christenen goden (kleine g) zijn. De Word-of-faith-beweging is hier een voorbeeld van. Goden zijn niet ziek, hebben welvaart, voorspoed, zondigen niet, kunnen met hun woorden scheppen, etc. Het blijkt voornamelijk uit hoe ze tegen ziekten/zieken aankijken en het bevelende karakter van hun 'gebeden'. Eigenlijk heeft deze leer vele stromingen besmet, waaronder ook dat van de evangelicalen.

naamloos schreef:Ik ken maar een paar van die voorgangers. En de preken die ik van hen gehoord heb gingen voornamelijk over het volgen van Jezus.
Naar mijn mening werden er goede Bijbelse dingen gezegd. Ik noem iemand pas een dwaalleraar als ie je van Jezus vandaan preekt.


Het volgen van Jezus is nogal een ruim begrip, lieve Naamloos. Lees wat de Heere daar Zelf over zegt. De Bijbel staat vol met waarschuwingen, toetsstenen en oproepen om de geesten te beproeven.

.
.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 13 dec 2018 20:28

DeDwaler schreef:.


Ze beoefenen gebedsgenezing, omdat zij er in hun onderliggende theologie veelal (lang niet altijd) van uitgaan dat wedergeboren christenen goden (kleine g) zijn. De Word-of-faith-beweging is hier een voorbeeld van. Goden zijn niet ziek, hebben welvaart, voorspoed, zondigen niet, kunnen met hun woorden scheppen, etc. Het blijkt voornamelijk uit hoe ze tegen ziekten/zieken aankijken en het bevelende karakter van hun 'gebeden'. Eigenlijk heeft deze leer vele stromingen besmet, waaronder ook dat van de evangelicalen.



Het volgen van Jezus is nogal een ruim begrip, lieve Naamloos. Lees wat de Heere daar Zelf over zegt. De Bijbel staat vol met waarschuwingen, toetsstenen en oproepen om de geesten te beproeven.

.

goden zijn
hallo dat zeggen Nederlandse voorgangers die geloven in zieken handen opleggen sowieso niet. Dat is Kenneth Copeland die dat zegt.
Het bevelende karakter.. ja deed Jezus toch ook? Ga uit van hem gij stomme en dove geest. Je gaat toch niet vriendelijk vragen of een demoon van ziekte ff weg wil gaan. Waar zie je Jezus of de discipelen bidden: Vader indien het Uw wil is, wilt U dan deze persoon genezen?
Nergens.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 13 dec 2018 20:48

DeDwaler schreef:.


Als je iemand de handen oplegt dan heb je ook de verantwoordelijkheid voor hem of haar. Zo komen er ook ongelovigen naar die diensten, want ja, baat het niet, dan schaadt het niet, zo is de tendens. Waarom zou je iemand in Jezus' naam de handen opleggen die Jezus niet eens als Heere belijdt?


Omdat ze dan tot geloof kunnen komen, omdat ze zien dat God ze geneest.


DeDwaler schreef:Ik was niet teleurgesteld of boos, omdat ik niet genezen was, maar ik was verdrietig en gebroken, omdat mij (net als dat meisje Rachab) ongeloof verweten werd.

Dat is wel heel erg. Dat is gewoon de schuld afschuiven op de zieke. Het kan wel zijn dat iemand z'n geloof moet bouwen, maar dat moet je dan geduldig uitleggen en niet ff lekker makkelijk de schuldkaart bij de zieke dumpen.

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor DeDwaler » 13 dec 2018 22:42

.
coby6 schreef:goden zijn
hallo dat zeggen Nederlandse voorgangers die geloven in zieken handen opleggen sowieso niet.


Dat zeg ik niet. Je zou wat zorgvuldiger en in de context kunnen lezen, Coby.

coby6 schreef:Het bevelende karakter.. ja deed Jezus toch ook? Ga uit van hem gij stomme en dove geest. Je gaat toch niet vriendelijk vragen of een demoon van ziekte ff weg wil gaan. Waar zie je Jezus of de discipelen bidden: Vader indien het Uw wil is, wilt U dan deze persoon genezen?
Nergens.


Je gaat er dus bij voorbaat vanuit dat achter ziekte demonen zitten. Een demon kan ziekte veroorzaken, absoluut, maar niet achter elke ziekte zitten boze machten. De overgrote meerderheid van de zieken is niet bezeten of onder macht van demonen en hoeven daarvan dus ook niet bevrijd te worden. Bovendien zijn wij de Heere Jezus en Zijn apostelen niet.

"En enkelen van de rondtrekkende Joodse duivelbezweerders waagden het de Naam van de Heere Jezus uit te spreken over hen die boze geesten hadden. Zij zeiden: Wij bezweren u bij Jezus, Die door Paulus gepredikt wordt. Het waren zeven zonen van Sceva, een Joodse overpriester, die dit deden. Maar de boze geest antwoordde en zei: Jezus ken ik en van Paulus weet ik af, maar u, wie bent u? En de man in wie de boze geest zich bevond, sprong op hen af en toen hij hen overmeesterd had, bleek hij sterker dan zij, zodat zij naakt en gewond uit dat huis vluchtten." (Handelingen 19:13-16)

Ik zou niet spotten met machten waarvan je geen weet hebt en die je niet kent. Het gebed: "Vader indien het Uw wil is, wilt U dan deze persoon genezen?" lijkt mij een gebed dat gelovigen past.

coby6 schreef:Omdat ze dan tot geloof kunnen komen, omdat ze zien dat God ze geneest.


En als ze onder jouw handen niet genezen?

coby6 schreef:Dat is wel heel erg. Dat is gewoon de schuld afschuiven op de zieke. Het kan wel zijn dat iemand z'n geloof moet bouwen, maar dat moet je dan geduldig uitleggen en niet ff lekker makkelijk de schuldkaart bij de zieke dumpen.


Iemand kan zijn eigen geloof niet bouwen, want het geloof in iets komt van God. Jij zegt: "God wil je genezen. Om te genezen moet je geloven.". Ik zeg: "Om te genezen moet God mij het geloof daarin schenken."

Het is geen ongeloof wat mijn genezing in de weg staat, maar ik geloof erin dat God mijn ziekte niet wegneemt voor mijn eigen bestwil. Ik wil dus niet ziek zijn, maar ik ben ziek en daar heb ik vrede mee. Wie weet wat de toekomst brengt... geen idee, Coby :wink:

.
.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten