Moderators: elbert, henkie, Moderafo's

coby6 schreef:Wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is: het goede, welgevallige en volkomene. Jezus is rondgegaan, wel doende en genezende allen die door de duivel overweldigd waren, want God was met Hem. Nergens maakte Jezus iemand ziek of zei Hij: Nee het is niet voor jou. De enige in het N.T. die God ziek maakte, buiten Jezus aan het kruis als Plaatsvervanger, is volgens mij Herodus.
Die tekst gaat over de gezindheid. En erachter staat dat je niet boven je eigen geloof moet gaan:coby6 schreef:Wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is: het goede, welgevallige en volkomene. Jezus is rondgegaan, wel doende en genezende allen die door de duivel overweldigd waren, want God was met Hem. Nergens maakte Jezus iemand ziek of zei Hij: Nee het is niet voor jou. De enige in het N.T. die God ziek maakte, buiten Jezus aan het kruis als Plaatsvervanger, is volgens mij Herodus.
StillAwake schreef:Heeft Jezus alle zieken genzen die hij tegenkwam?
Welnee, in Bethesda "maar" 1.

coby6 schreef:Er staat toch niet dat Hij niet wilde? Hij kon niets doen op sommige plaatsen vanwege hun ongeloof.
StillAwake schreef:dus iedereen in Bethesda was ongelovig, behalve deze man die, getuige de rest van het verhaal, Jezus niet eens kende?
Ik denk dat je de bijbel enigzins laat buikspreken om het gelijk van jezelf of van je voorganger te bewijzen...

coby6 schreef:Er waren steden waar Hij geen enkel wonder kon doen vanwege hun ongeloof staat er gewoon. Nergens staat dat Jezus zei: Nee dat wil Ik niet. Ja met die Farizeeen en mensen die Hem bleven afwijzen wilde God niet eens dat ze zich zouden bekeren. Bethesda, hij was de enige die geen mens had. De rest wel. Die verwachtten het van een mens om ze in het water te doen afdalen voor die engel. Elders werden alle zieken die op de straat werden gelegd genezen.
En Hij trok rond in geheel Galilea en leerde in hun synagogen en verkondigde het evangelie van het Koninkrijk en genas alle ziekte en alle kwaal onder het volk.
StillAwake schreef:Klopt.
Dat aangehaalde stukje ging echter over Jezus, niet over Zijlstra (or equivalent).
Ik vraag me toch af wat al die niet-evengelischen dan bij Zijlstra doen.Race406 schreef:Ik weet het overigens al waarom ik niet genees: ik ben niet evangelisch/charismatisch genoeg. Ik moet natuurlijk meer, al vallend in de geest (let op de kleine letter...!), bidden.
Ik ben toch blij dat wij als Gereformeerden (van welke soort dan ook maar...) iets nuchterder zijn en de Bijbel wat meer in de context lezen. Niet dat wij alles goed doen overigens... Laat dat maar duidelijk zijn voordat er weer nieuwe discussies losbarsten.
coby6 schreef:Ik heb echt respect voor die Jan Zijlstra. Hij gaat maar door. Ooit bij een genezingsdienst vroeg ie of we mee gingen bidden met een hele groep. Een uur of 2 voor al die mensen. Pffffff Ik was op en hij doet dat zo vaak alleen en gaat door tot half 1 's nachts soms. Hij bidt voor iedereen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 12 gasten