Door Zijn striemen bent u genezen.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 12 dec 2018 10:40

Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis. Een charlatan is gefocust op geld, aanzien, alleen maar wonderen en niet dat je heilig moet leven. Daar kun je Zijlstra echt niet van betichten. Die man is zo integer als maar zijn kan.
M'n zoon van 12 was aan het voetballen op school in de pauze. Hij viel bij z'n stuit. Z'n onderrug was helemaal stijf. Hij kon nog wel ademen, maar alleen door z'n mond zei ie, niet diep. Ik wist nergens van. Zat thuis. Hij zei tegen niemand wat. Juffen en meesters wisten het niet. Hij zei: Oh ik ging gewoon even zitten en toen ging ik gewoon zacht bidden. Hij sprak genezing uit in Jezus' Naam en het was over en hij voetbalde weer door.
Ik had vroeger RSI. Moest bijna de WIA in. Was al een jaar thuis. Bij Zijlstra ben ik niet genezen. In onze kerk kreeg ik gebed. Voelde goed. Toen ging ik weer werken en voelde weer pijn en zei: oh ik ben niet genezen. Zo makkelijk werkt het meestal niet, dat je even naar een genezingsdienst gaat en hoepie een wonder en klaar. Ik had er geen geloof voor. Ik sprak geen geloof. Moest een jaar lang uren per dag Bijbelteksten lezen en uitspreken. Ik ben genezen door de striemen van Jezus. Ik ben in staat alles te doen wat Hij mij opdraagt te doen. Jaar lang dag in dag uit sprak ik dat uit, terwijl ik geen enkele verandering voelde. 's Nachts zette ik een cd op met Bijbelteksten over genezing als ik sliep. Na een jaar kwam ik in een dienst. Die man zei: Het zijn liegende symptomen. Je bent genezen door de striemen van Jezus. Ik dacht: ja! Toen later was er in Den Haag een genezingsdienst van Heidi Baker. Was ik helemaal heen gefietst vanuit Utrecht. Er stond een jongen op het podium. Die was net tot geloof gekomen. Hij liep met krukken. Weet niet wat ie had. Ze zei: Doe iets wat je niet kon doen en hij springt daar gewoon over het podium en ik denk: Wat?? Ik ben al jaren christen. Wat loop ik nou moeilijk te doen. Zeer inspirerend die jongen. Ze gingen bidden met zo'n fire tunnel. Dan bidden een heel stel voor je en leggen je handen op. Ging terug naar m'n plaats en geinspireerd door die jongen ramde ik op de grond met m'n arm, terwijl ik altijd overdreven oppaste om er niets verkeerds mee te doen en de pijn was weg. Ging de volgende dag naar de bedrijfsarts. Hij geloofde er geen klap van. Ik moest toen de WIA in. Hij zei: Nou ga maar proberen te werken. Ik zie je wel weer. Nooit meer gezien. Paar keer kreeg ik wel weer wat pijn, maar m'n geloof was gebouwd. Geloof komt door het horen en horen en horen van het Woord van Christus. Dus dan ging ik weer voor gebed in mijn kerk. Pijn bestraffen, weer helemaal weg, maar dat was wel een tien of twintigtal keer. Op een gegeven moment ging ik naar de fysio. Hij zei: Je zit fout. Je trekt de hele tijd je schouder op. Toen kreeg ik een pen (Wacom tablet) en had er geen last meer van. Na jaren nog weleens soms een beetje als ik teveel had gestresst. Nou dan ging ik weer voor gebed en was het weer weg.
Had ook de eerste keer bij Zijlstra kunnen zeggen: Oh het lukt niet. Het is niet Gods wil of hij is een oplichter. Dat doen mensen vaak, want ze weten niet dat God wil dat ze gezond zijn. Geloof dat gij het ontvangen hebt en het zal geschieden.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor naamloos » 12 dec 2018 11:09

Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 12 dec 2018 11:26

Wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is: het goede, welgevallige en volkomene. Jezus is rondgegaan, wel doende en genezende allen die door de duivel overweldigd waren, want God was met Hem. Nergens maakte Jezus iemand ziek of zei Hij: Nee het is niet voor jou. De enige in het N.T. die God ziek maakte, buiten Jezus aan het kruis als Plaatsvervanger, is volgens mij Herodus.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor StillAwake » 12 dec 2018 11:53

coby6 schreef:Wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is: het goede, welgevallige en volkomene. Jezus is rondgegaan, wel doende en genezende allen die door de duivel overweldigd waren, want God was met Hem. Nergens maakte Jezus iemand ziek of zei Hij: Nee het is niet voor jou. De enige in het N.T. die God ziek maakte, buiten Jezus aan het kruis als Plaatsvervanger, is volgens mij Herodus.

Heeft Jezus alle zieken genzen die hij tegenkwam?
Welnee, in Bethesda "maar" 1.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor naamloos » 12 dec 2018 11:53

coby6 schreef:Wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is: het goede, welgevallige en volkomene. Jezus is rondgegaan, wel doende en genezende allen die door de duivel overweldigd waren, want God was met Hem. Nergens maakte Jezus iemand ziek of zei Hij: Nee het is niet voor jou. De enige in het N.T. die God ziek maakte, buiten Jezus aan het kruis als Plaatsvervanger, is volgens mij Herodus.
Die tekst gaat over de gezindheid. En erachter staat dat je niet boven je eigen geloof moet gaan:
Broeders en zusters, met een beroep op Gods ​barmhartigheid​ vraag ik u om uzelf als een levend, ​heilig​ en God welgevallig offer in zijn dienst te stellen, want dat is de ware eredienst voor u. U moet uzelf niet aanpassen aan deze wereld, maar veranderen door uw gezindheid te vernieuwen, om zo te ontdekken wat God van u wil en wat goed, volmaakt en hem welgevallig is.
Met een beroep op de ​genade​ die mij geschonken is, zeg ik u allen dat u zichzelf niet hoger moet aanslaan dan u kunt verantwoorden, maar verstandig over uzelf moet denken. Denk overeenkomstig het geloof, dat is de maatstaf die God u heeft gegeven.

Dat klopt ook met de gaven van de Geest uit 1 Korinthe 12.
Als God iemand geloof geeft dat ie voor een ander in Jezus naam genezing mag uitspreken dan krijg je geen mislukkingen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 12 dec 2018 11:59

StillAwake schreef:Heeft Jezus alle zieken genzen die hij tegenkwam?
Welnee, in Bethesda "maar" 1.

Er staat toch niet dat Hij niet wilde? Hij kon niets doen op sommige plaatsen vanwege hun ongeloof.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor schaapje » 12 dec 2018 12:01

@naamloos
bedankt voor het plaatsen van de link, geweldig op te zien!

Onze God heeft ons lichaam zo gemaakt dat we van veel ziekten gelukkig kunnen genezen, zoals @coby die een jaar met haar arm sukkelde en toch na een lange tijd genezen is en dat is zeker niet door de dwaallerares heidi bakker gekomen!

Zo heb ik wel 3 drie jaar heftige pijnen gehad, ik kon op sommige dagen alleen maar wat strompelen in plaats van lopen. Het gevolg van een soort reuma. Nu ben ik al een jaar helemaal zonder pijn, ik voel me als "herboren" ik kan weer lange wandelingen maken met mijn hond.
De pijn is voorgoed vertrokken door een dieet t.w. geen suiker geen melkproducten geen vlees.
Ha.. een soort "genesis" dieet. Ik prijs God hiervoor, ik ben zo dankbaar.
En ook daar horen wij steeds meer over dat mensen beter worden en geen medicijnen meer slikken door zich aan een bepaalde voeding te houden.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor StillAwake » 12 dec 2018 12:04

coby6 schreef:Er staat toch niet dat Hij niet wilde? Hij kon niets doen op sommige plaatsen vanwege hun ongeloof.

dus iedereen in Bethesda was ongelovig, behalve deze man die, getuige de rest van het verhaal, Jezus niet eens kende?
Ik denk dat je de bijbel enigzins laat buikspreken om het gelijk van jezelf of van je voorganger te bewijzen...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 12 dec 2018 12:47

StillAwake schreef:dus iedereen in Bethesda was ongelovig, behalve deze man die, getuige de rest van het verhaal, Jezus niet eens kende?
Ik denk dat je de bijbel enigzins laat buikspreken om het gelijk van jezelf of van je voorganger te bewijzen...

Er waren steden waar Hij geen enkel wonder kon doen vanwege hun ongeloof staat er gewoon. Nergens staat dat Jezus zei: Nee dat wil Ik niet. Ja met die Farizeeen en mensen die Hem bleven afwijzen wilde God niet eens dat ze zich zouden bekeren. Bethesda, hij was de enige die geen mens had. De rest wel. Die verwachtten het van een mens om ze in het water te doen afdalen voor die engel. Elders werden alle zieken die op de straat werden gelegd genezen.

En Hij trok rond in geheel Galilea en leerde in hun synagogen en verkondigde het evangelie van het Koninkrijk en genas alle ziekte en alle kwaal onder het volk.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Race406 » 12 dec 2018 15:01

Het is me opnieuw helemaal duidelijk geworden.....
Het gegeven dat mijn diabetes niet overgaat, dat mijn clusterhoofdpijn niet overgaat, dat mijn depressieve perioden bij tijden de kop op blijven steken ligt helemaal aan mijzelf. Ik geloof niet genoeg. Dank u zeer vriendelijk voor deze opbeurende mededelingen. ](*,)
En aangezien God ALTIJD geneest is het ook mijn eigen schuld dat mijn moeder is overleden. Als we dan wat meer hadden gebeden toen ze gevonden was dan had God haar wel opgewekt. Dat deed Jezus in Zijn tijd op aarde toch ook als het Hem gevraagd werd???? Dan wordt iedereen ook fluitend 196. Want als je een ziekte hebt dan moet je maar vast geloven dat Hij ALTIJD en ALLES geneest. En dat doet Hij dan. Zei ik 196? Ik denk dat Methusalem op zijn 969e een broekie was vergeleken met de leeftijden die wij straks gaan halen. :mrgreen:
Wat doen jullie overigens als er iemand uit de gemeente WEL overlijdt aan een ziekte? Kijken jullie dan meewarig in het graf, en zeggen dan hoofdschuddend tegen elkaar: "Ja, deze broeder/zuster geloofde niet goed genoeg. Dus moeten we bang zijn dat hij/zij nu niet bij God is."?

Ik weet het overigens al waarom ik niet genees: ik ben niet evangelisch/charismatisch genoeg. Ik moet natuurlijk meer, al vallend in de geest (let op de kleine letter...!), bidden. =D>
Ik ben toch blij dat wij als Gereformeerden (van welke soort dan ook maar...) iets nuchterder zijn en de Bijbel wat meer in de context lezen. Niet dat wij alles goed doen overigens... Laat dat maar duidelijk zijn voordat er weer nieuwe discussies losbarsten. :D
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor StillAwake » 12 dec 2018 16:20

coby6 schreef:Er waren steden waar Hij geen enkel wonder kon doen vanwege hun ongeloof staat er gewoon. Nergens staat dat Jezus zei: Nee dat wil Ik niet. Ja met die Farizeeen en mensen die Hem bleven afwijzen wilde God niet eens dat ze zich zouden bekeren. Bethesda, hij was de enige die geen mens had. De rest wel. Die verwachtten het van een mens om ze in het water te doen afdalen voor die engel. Elders werden alle zieken die op de straat werden gelegd genezen.

En Hij trok rond in geheel Galilea en leerde in hun synagogen en verkondigde het evangelie van het Koninkrijk en genas alle ziekte en alle kwaal onder het volk.

Klopt.
Dat aangehaalde stukje ging echter over Jezus, niet over Zijlstra (or equivalent).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 12 dec 2018 16:59

StillAwake schreef:Klopt.
Dat aangehaalde stukje ging echter over Jezus, niet over Zijlstra (or equivalent).

Ja en Jezus ging naar de Vader en stelde evangelisten en herders aan, sommigen gaven van genezingen etc. Nu zijn wij Zijn Lichaam op aarde waar Hij doorheen wil werken. Dezelfde tekenen zult gij doen en grotere nog dan deze, want Ik ga naar de Vader. De discipelen deden het ook in Zijn Naam en niet alleen zij. Bent u ziek? Ga naar de oudsten. Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen.
Jezus noemde Zijn discipelen een ongelovig en verkeerd geslacht omdat ze die jongen niet konden genezen. Petrus werd verteld dat hij kleingelovig was, omdat hij ging zinken. Hun geloof moest groeien. Later genazen ze in zijn schaduw.
Laatst gewijzigd door coby6 op 12 dec 2018 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 12 dec 2018 17:06

Ik heb echt respect voor die Jan Zijlstra. Hij gaat maar door. Ooit bij een genezingsdienst vroeg ie of we mee gingen bidden met een hele groep. Een uur of 2 voor al die mensen. Pffffff Ik was op en hij doet dat zo vaak alleen en gaat door tot half 1 's nachts soms. Hij bidt voor iedereen.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor naamloos » 12 dec 2018 17:11

Race406 schreef:Ik weet het overigens al waarom ik niet genees: ik ben niet evangelisch/charismatisch genoeg. Ik moet natuurlijk meer, al vallend in de geest (let op de kleine letter...!), bidden.
Ik ben toch blij dat wij als Gereformeerden (van welke soort dan ook maar...) iets nuchterder zijn en de Bijbel wat meer in de context lezen. Niet dat wij alles goed doen overigens... Laat dat maar duidelijk zijn voordat er weer nieuwe discussies losbarsten.
Ik vraag me toch af wat al die niet-evengelischen dan bij Zijlstra doen. :-({|=
Stiekemmpjes zijn dat er toch heel wat. (overigens kan ik als niet-gereformeerde heel goed in de context lezen, en ik ben de enige niet)

https://visie.eo.nl/2007/04/worstelen-met-een-wonder/
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor schaapje » 12 dec 2018 18:26

coby6 schreef:Ik heb echt respect voor die Jan Zijlstra. Hij gaat maar door. Ooit bij een genezingsdienst vroeg ie of we mee gingen bidden met een hele groep. Een uur of 2 voor al die mensen. Pffffff Ik was op en hij doet dat zo vaak alleen en gaat door tot half 1 's nachts soms. Hij bidt voor iedereen.

Het zou kunnen dat het werk verslavend is wat hij doet, of op een of andere manier heel dwingend.

Ik zal me nooit de handen laten op leggen door deze man die zijn gaven heeft ontvangen bij een bijeenkomst van Benny Hinn
deze laatste heeft heel wat voorgangers besmet met een hele verkeerde geest.
Precies wat Randy Clark heeft gedaan (of nog doet) met de beweging There is more, plotseling allemaal mensen die kunnen profeteren, zieken genezen, in tongen bidden. Randy Clark een van de oprichters van de Toronto blessing.

De duivel gaat rond en zoekt wie hij kan verslinden, en dat zijn de genotzoekers, die belevingen willen in de kerk.
Ach laat ik maar stil zijn ik word er ziek van.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten