Door Zijn striemen bent u genezen.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor DeDwaler » 09 dec 2018 22:42

.

Is het altijd de wil van God dat gelovigen lichamelijk gezond zijn/worden, of gaat er een diepere betekenis schuil achter de woorden over de Heere Jezus: "Door Zijn striemen bent u genezen." (Jesaja 53:5, 1 Petrus 2:24)?

gravo schreef:Wat mij betreft toch beter om hier in een apart topic over door te spreken.


Naar aanleiding van een post in het topic 'wedergeboorte' plaats ik mijn reactie op Veendam maar hieronder (on-topic) en in het openbare religie-gedeelte van het forum.

Veendam schreef:Jij hebt de autoriteit om bijvoorbeeld tegen je eigen lichaam te zeggen:
Exceem, wijk van mij, verdwijn in de naam van Jezus.
Door Zijn striemen is mij genezing geworden dus dat is een deel wat hoort bij het volbrachte werk van Jezus.
Lichaam kom in lijn met Gods Woord, NU, in de naam van Jezus.

Jouw spreken daarin zit kracht, daarom moet je ook het goede spreken en niet het verkeerde.
Dat is de kracht van woorden.
Ik weet dat er vaker zo gesproken wordt en dat mensen gewoon genezen.

Veendam schreef:Een zieke heeft trouwens zelf niet eens geloof nodig voor zijn genezing. Dat had die man ook niet die door het dak naar beneden kwam doordat zijn vrienden hem lieten zakken voor de voeten van Jezus. Het geloof van die vrienden was genoeg voor zijn genezing.
Ik heb genoeg geloof voor de genezing voor mijzelf en voor de zieke samen.
Ik bedoel dat niet arrogant maar gewoon heel practisch.


Beste Veendam,

Wellicht heeft mijn eigen verleden er alles mee te maken, maar wat je allemaal schrijft en beweert dat maakt me naast verdrietig ook boos, want onderhand heb ik er schoon genoeg van dat zieken en zwakken op deze wijze (door wat voor christendom moet doorgaan) bejegend en afgebroken worden.

Afgebroken, ja! Want waar er geen genezing komt daar ontstaan de verwijten en verbittering. Wat je schrijft heeft helemaal niets meer te maken met voor jezelf of elkaar tot de almachtige God bidden om genezing, vergeving, raad en kracht.

Wij zijn geen God en zijn niet gelijk aan God. Nog niet in de verste verte! God is soeverein en geneest een mens alleen van ziekte als het Hem en de mens tot nut is. Daarbij is God totaal niet afhankelijk van de wilskracht en het geloof in de mens, want het geloof en de kracht van de mens om iets te kunnen geloven en doen komen bij God Zelf vandaan.

Genezing van ziekte (en wonderen) is ook nooit een doel op zich, maar het dient slechts het voornaamste doel en dat is het Evangelie en het behoud (genezen) van verloren zondaren (Zie: 1 Petrus 2:19-25 over de striemen). Het merendeel van de gelovigen zal niet van chronische en (aangeboren) afwijkingen genezen. Het kan dat God geneest, maar dat hoeft Hij niet. God doet wat Hij wil. Als een gelovige niet geneest dan hoeft hij of zij niet te wanhopen.

Gelovigen die niet genezen van ziekten (waaronder ik) die beschouwen het dan ook vaak helemaal niet als een vloek, maar als een teken van de onvoorwaardelijke liefde van God voor hen. In gevallen van ziekte of ander lijden geeft God kracht, rust en vrede in het hart om iets te (ver)dragen waar ze niet om gevraagd hebben of om verlegen zitten, maar waarvan God in Zijn goedheid en wijsheid besloten heeft dat het de drager ervan tot eeuwig nut en heil is.

God doet alles om Zijn eigen eer en glorie en daar word ik persoonlijk zo gelukkig van dat er geen woorden voor zijn. Ik dank God voor wat Hij geeft en voor wat Hij neemt. Als ik als gelovige van Godswege vrede heb ontvangen met mijn ziekte en moeiten, waarom zou iemand dat dan afbreken door een wig te drijven tussen God en mij?

Ik vraag er helemaal niet om, maar zodra ik het over mijn ziekte en zwakte heb (omdat het nu eenmaal een deel van mijn leven is waar ik niet omheen kan) dan komen de handjes, de gebeden, de bevelen, de adviezen en terechtwijzingen. Van veel snap ik dat het uit liefde en zorg voortkomt, maar de verwijten van de wereld dat ik er geen vrede mee mag hebben zijn bittere pillen en ze breken me steeds weer af.

Het aardse leven is slechts een schrale zucht en als het je werkelijk om het behoud van mensen en om het eeuwige leven bij God gaat, waarom zou je hart dan uitgaan naar tijdelijke dingen? Het gaat al die charismatische figuren altijd alleen maar om genezing van ziekte, welvaart, succes, overwinning en wonderen, want 'goden' wonen niet in zieke lichamen, in armoede, in lijden en in zwakte... Het zijn verwerpelijke nonsens en dat over de rug van weerloze en zwakke mensen.

P.S. Ik wil niet voor Gravo/Benefietdiner gaan zitten knippen en plakken, maar hun bijdragen over dit onderwerp passen hier ook bij.

.
.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Veendam » 10 dec 2018 01:32

DeDwaler schreef:.

Is het altijd de wil van God dat gelovigen lichamelijk gezond zijn/worden, of gaat er een diepere betekenis schuil achter de woorden over de Heere Jezus: "Door Zijn striemen bent u genezen." (Jesaja 53:5, 1 Petrus 2:24)?



Naar aanleiding van een post in het topic 'wedergeboorte' plaats ik mijn reactie op Veendam maar hieronder (on-topic) en in het openbare religie-gedeelte van het forum.




Beste Veendam,

Wellicht heeft mijn eigen verleden er alles mee te maken, maar wat je allemaal schrijft en beweert dat maakt me naast verdrietig ook boos, want onderhand heb ik er schoon genoeg van dat zieken en zwakken op deze wijze (door wat voor christendom moet doorgaan) bejegend en afgebroken worden.

Afgebroken, ja! Want waar er geen genezing komt daar ontstaan de verwijten en verbittering. Wat je schrijft heeft helemaal niets meer te maken met voor jezelf of elkaar tot de almachtige God bidden om genezing, vergeving, raad en kracht.

Wij zijn geen God en zijn niet gelijk aan God. Nog niet in de verste verte! God is soeverein en geneest een mens alleen van ziekte als het Hem en de mens tot nut is. Daarbij is God totaal niet afhankelijk van de wilskracht en het geloof in de mens, want het geloof en de kracht van de mens om iets te kunnen geloven en doen komen bij God Zelf vandaan.

Genezing van ziekte (en wonderen) is ook nooit een doel op zich, maar het dient slechts het voornaamste doel en dat is het Evangelie en het behoud (genezen) van verloren zondaren (Zie: 1 Petrus 2:19-25 over de striemen). Het merendeel van de gelovigen zal niet van chronische en (aangeboren) afwijkingen genezen. Het kan dat God geneest, maar dat hoeft Hij niet. God doet wat Hij wil. Als een gelovige niet geneest dan hoeft hij of zij niet te wanhopen.

Gelovigen die niet genezen van ziekten (waaronder ik) die beschouwen het dan ook vaak helemaal niet als een vloek, maar als een teken van de onvoorwaardelijke liefde van God voor hen. In gevallen van ziekte of ander lijden geeft God kracht, rust en vrede in het hart om iets te (ver)dragen waar ze niet om gevraagd hebben of om verlegen zitten, maar waarvan God in Zijn goedheid en wijsheid besloten heeft dat het de drager ervan tot eeuwig nut en heil is.

God doet alles om Zijn eigen eer en glorie en daar word ik persoonlijk zo gelukkig van dat er geen woorden voor zijn. Ik dank God voor wat Hij geeft en voor wat Hij neemt. Als ik als gelovige van Godswege vrede heb ontvangen met mijn ziekte en moeiten, waarom zou iemand dat dan afbreken door een wig te drijven tussen God en mij?

Ik vraag er helemaal niet om, maar zodra ik het over mijn ziekte en zwakte heb (omdat het nu eenmaal een deel van mijn leven is waar ik niet omheen kan) dan komen de handjes, de gebeden, de bevelen, de adviezen en terechtwijzingen. Van veel snap ik dat het uit liefde en zorg voortkomt, maar de verwijten van de wereld dat ik er geen vrede mee mag hebben zijn bittere pillen en ze breken me steeds weer af.

Het aardse leven is slechts een schrale zucht en als het je werkelijk om het behoud van mensen en om het eeuwige leven bij God gaat, waarom zou je hart dan uitgaan naar tijdelijke dingen? Het gaat al die charismatische figuren altijd alleen maar om genezing van ziekte, welvaart, succes, overwinning en wonderen, want 'goden' wonen niet in zieke lichamen, in armoede, in lijden en in zwakte... Het zijn verwerpelijke nonsens en dat over de rug van weerloze en zwakke mensen.

P.S. Ik wil niet voor Gravo/Benefietdiner gaan zitten knippen en plakken, maar hun bijdragen over dit onderwerp passen hier ook bij.

.


God wil altijd genezen en God geeft ook geen ziekte an de mens.
Het is niet tot de eer van God dat Hij mensen ziek zou laten zodat jij maar meer afhankelijk bent van God.
God wordt juist geeerd door de genezing.

Aan de ene kant zie je dat er staat dat de discipelen moeten gaan en het evangelie brengen en God bevestigde dit dan met tekenen en wonderen.
an de andere kant staat er ook dat ze mensen moesten genezen en daarna het evangelie moesten brengen.
Daar zit dus geen 1 lijn in maar het kan dus beiden.

Vanzelfsprekend is de genezing zelf niet het hoofddoel, maar dat mensen tot geloof komen.
Wedergeboorte is meer waard dan genezing van ziekte en kwalen, maar dat betekend niet dat je niet genezen zou mogen worden als je al wedergeboren bent.

Het leven op aarde is geen schrale zucht maar Jezus is gekomen opdat je LEVEN hebt en overvloed.
IN het werk van Jezus gaf God ons namelijk ALLES, alle hemelse schatten en al het gede komt van God.
Ziekte komt niet bij God en gebrek ook niet.
Betekend dat dan dat iedere gelovige dus een ferrari krijgt ?
Nee dat slaat namelijk nergens op.

Weet je wat genezing soms tegenhoudt ??
Wrok en bitterheid.
Reken daar mee af zou ik zeggen.

God is jouw liefdevolle Vader die het goede met jou voor heeft.
Het dragen en lijden onder ziekte is NOOIT tot eeuwig nut en Heil.
Het verlossende werk van Jezus is voor jou en mij tot eeuwig nut en Heil.
En niet alleen onze zonden heeft Hij op zich genomen maar door Zijn striemen is ons ook genezing geworden.
Als het verlossende werk van Jezus volgens jou alleen was om onze zonden weg te wassen dan knip je de helft van het werk van Jezus uit het Evangelie.


En God is niet een God die geeft en neemt, dat zegt 1 van de vrienden van Job, maar dat wordt niet door God bevestigd maar juist veroordeeld door God.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor naamloos » 10 dec 2018 07:28

Veendam schreef:En God is niet een God die geeft en neemt, dat zegt 1 van de vrienden van Job, maar dat wordt niet door God bevestigd maar juist veroordeeld door God.
Het is Job die zegt: "De HEERE heeft gegeven en de HEERE heeft genomen; de Naam van de HEERE zij geloofd!"
En God zei aan het eind van het hele verhaal: "Mijn toorn is ontbrand tegen u en tegen uw twee vrienden, want u hebt niet juist over Mij gesproken, zoals Mijn dienaar Job."
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor DeDwaler » 11 dec 2018 11:20

.
Veendam schreef:God wil altijd genezen en God geeft ook geen ziekte an de mens.


Zie: Exodus 9:3, 9:8-9, 15:26, Deuteronomium 7:15, 28:58-61, 2 Kronieken 21:14-15, 21:18, Johannes 9:1-3, 11:1-4, Handelingen 12:21-23, etc..

Veendam schreef:Het is niet tot de eer van God dat Hij mensen ziek zou laten zodat jij maar meer afhankelijk bent van God.
God wordt juist geeerd door de genezing.


Dat denk jij. Ik heb hele andere ervaringen met zowel zieken als met ziekte.

Veendam schreef:Aan de ene kant zie je dat er staat dat de discipelen moeten gaan en het evangelie brengen en God bevestigde dit dan met tekenen en wonderen.
an de andere kant staat er ook dat ze mensen moesten genezen en daarna het evangelie moesten brengen.
Daar zit dus geen 1 lijn in maar het kan dus beiden.


Ja, dat kan ook beide, Veendam. Ik zeg niet dat de tekenen en wonderen zijn opgehouden, daarvoor hoef ik alleen maar naar mijn eigen leven te kijken, maar het gaat niet op de manier waar jij bij zweert. De praktijk van alledag bewijst bovendien dat je niet werkelijk kunt wat je beweert te kunnen.

Gravo heeft daar in zijn bericht in het topic wedergeboorte ook een aantal wezenlijke dingen over gezegd.
Zie: viewtopic.php?f=29&p=2093405&sid=0a354ae52f96e116f41f002acf9bd048#p2093331

Die charismatische poppenkast en Godonterende wantoestanden in al die gemeentes, zalen, theaters en op straat lijken in helemaal niets op wat de Heere Jezus en Zijn apostelen deden.

Veendam schreef:Het leven op aarde is geen schrale zucht maar Jezus is gekomen opdat je LEVEN hebt en overvloed.
IN het werk van Jezus gaf God ons namelijk ALLES, alle hemelse schatten en al het gede komt van God.


Wat versta jij onder overvloed? Ik versta daaronder: De Vader, de Heere Jezus, de Geest, verlossing, rust, vrede, vrijheid, liefde, genade, waarheid, licht, geloof, hoop, vreugde, volmaaktheid, etc. Dus het leven en dat in overvloed in de luister en aanwezigheid van God Zelf.

Veendam schreef:Ziekte komt niet bij God en gebrek ook niet.


Ja, dat komt het wel en gelukkig maar. Waar zou het anders vandaan moeten komen? Mensen zeggen bij rampspoed of tegenslagen ook vaak: "Dat wil God ook niet, hoor!". Dan denk ik: wat is dat voor troost en wat heeft het dan voor zin? Ik voel me getroost dat God alles in de hand heeft:

"Zie nu in dat Ik, Ik Die ben, er is geen God naast Mij. Ík dood en Ik maak levend, Ik verwond en Ík genees en er is niemand die uit Mijn hand redt!"
(Deuteronomium 32:39)

"Ik ben de HEERE, en niemand anders, buiten Mij is er geen God. Ik zal u omgorden, hoewel u Mij niet kende, opdat men zal weten, vanwaar de zon opkomt tot waar zij ondergaat, dat er buiten Mij niets is. Ik ben de HEERE, en niemand anders. Ik formeer het licht en schep de duisternis, Ik maak de vrede en schep het onheil; Ik, de HEERE, doe al deze dingen."
(Jesaja 45:5-7)

Veendam schreef:Betekend dat dan dat iedere gelovige dus een ferrari krijgt ?
Nee dat slaat namelijk nergens op.


Dat begrijp ik dan weer niet. Waarom niet dan? Als jij immers gelooft dat je een Ferrari krijgt dan zal het toch zeker gebeuren? Gewoon geloven dat je het ontvangen zult en het zal je deel zijn. Toch?

Veendam schreef:Het is wel waar dat er in het verleden behoorlijke uitwassen zijn geweest met mensen die genezing uitspraken over anderen maar dat die mensen niet genezen bleken te zijn, maar dan mag je nooit de zwarte piet schuiven naar de persoon die ziek is.

Veendam schreef:Weet je wat genezing soms tegenhoudt ??
Wrok en bitterheid.
Reken daar mee af zou ik zeggen.


Jij komt het sloop- en breekwerk van Jan Zijlstra e.a. even dunnetjes overdoen, begrijp ik? Ik heb dankzij God geen wrok en bitterheid meer. Ik ben weleens boos, maar ik haat niemand meer. Ik voel weleens bitterheid, maar ik ben niet meer verbitterd. Zoals ik vrees voor de weg die Zijlstra en velen met hem gaan, zo vrees ik ook voor de weg die jij gaat.

Mensen misleiden en worden misleid en daarom schrijf ik. Als ik niet van mensen zou houden, maar verbitterd zou zijn, dan zou ik ze knollen voor citroenen verkopen, zoals de duivel en misleid(end)e mensen dat doen. Dan vindt iedereen me misschien wel veel aardiger en liefdevoller, maar ik zou het gebod van mijn Heere in de wind slaan door zo te handelen.

"Want er zal een tijd komen dat zij de gezonde leer niet zullen verdragen, maar dat zij zullen zoeken wat het gehoor streelt, en voor zichzelf leraars zullen verzamelen overeenkomstig hun eigen begeerten. Ze zullen hun gehoor van de waarheid afkeren en zich keren tot verzinsels."
(2 Timotheüs 4:3-4)

.
.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Veendam » 11 dec 2018 14:58

REACTIE IS NOG NIET HELEMAAL KLAAR DIE MAAK IK NOG AF STRAKS !!!
GELIEVE DUS NOG NIET TE REAGEREN !!!

DeDwaler schreef:.


Zie: Exodus 9:3, 9:8-9, 15:26, Deuteronomium 7:15, 28:58-61, 2 Kronieken 21:14-15, 21:18, Johannes 9:1-3, 11:1-4, Handelingen 12:21-23, etc..

Exodus 9 vers 3 is gericht tegen de dienaren van de goden van Egypte, want als je leest in Exodus 12 vers 12 zie je staan dat God regricht oefende tegen alle goden van Egypte. Ook in lijn met Deuronomium zie je dat aan het volk van God wanneer die gehoorzaam is juist niet ziek wordt of blijft, omdat er staat dat God alle ziekten zal afwenden en geen van de boze kwalen hen zal treffen.
Wel de mensen die NIET gehoorzaam zijn zullen de kwalen en ziekten krijgen maar toen hadden Jezus Zijn striemen ook nog niet gezorgt voor het verhelpen van het ziekte en kwalen probleem.
Bij 2 Kronieken 21 staat de reden gewoon in de tekst (vers 13), namelijk doordat hij de inwoners van Juda en Jeruzalem tot afgoderij heeft gebracht.
Johannes 9 vers 1-3: De vraag is door wie de blindheid komt, en het antwoord is door WIE de genezing komt. Daardoor worden de werken Gods juist openbaar. Daarmee wordt de Vader verheerlijkt.
Handelingen 12 vers 21-23: Zie vers 23, omdat hij God de eer niet gaf.



DeDwaler schreef:Dat denk jij. Ik heb hele andere ervaringen met zowel zieken als met ziekte.



Ja, dat kan ook beide, Veendam. Ik zeg niet dat de tekenen en wonderen zijn opgehouden, daarvoor hoef ik alleen maar naar mijn eigen leven te kijken, maar het gaat niet op de manier waar jij bij zweert. De praktijk van alledag bewijst bovendien dat je niet werkelijk kunt wat je beweert te kunnen.

Gravo heeft daar in zijn bericht in het topic wedergeboorte ook een aantal wezenlijke dingen over gezegd.
Zie: viewtopic.php?f=29&p=2093405&sid=0a354ae52f96e116f41f002acf9bd048#p2093331

Die charismatische poppenkast en Godonterende wantoestanden in al die gemeentes, zalen, theaters en op straat lijken in helemaal niets op wat de Heere Jezus en Zijn apostelen deden.



Wat versta jij onder overvloed? Ik versta daaronder: De Vader, de Heere Jezus, de Geest, verlossing, rust, vrede, vrijheid, liefde, genade, waarheid, licht, geloof, hoop, vreugde, volmaaktheid, etc. Dus het leven en dat in overvloed in de luister en aanwezigheid van God Zelf.



Ja, dat komt het wel en gelukkig maar. Waar zou het anders vandaan moeten komen? Mensen zeggen bij rampspoed of tegenslagen ook vaak: "Dat wil God ook niet, hoor!". Dan denk ik: wat is dat voor troost en wat heeft het dan voor zin? Ik voel me getroost dat God alles in de hand heeft:

"Zie nu in dat Ik, Ik Die ben, er is geen God naast Mij. Ík dood en Ik maak levend, Ik verwond en Ík genees en er is niemand die uit Mijn hand redt!"
(Deuteronomium 32:39)

"Ik ben de HEERE, en niemand anders, buiten Mij is er geen God. Ik zal u omgorden, hoewel u Mij niet kende, opdat men zal weten, vanwaar de zon opkomt tot waar zij ondergaat, dat er buiten Mij niets is. Ik ben de HEERE, en niemand anders. Ik formeer het licht en schep de duisternis, Ik maak de vrede en schep het onheil; Ik, de HEERE, doe al deze dingen."
(Jesaja 45:5-7)



Dat begrijp ik dan weer niet. Waarom niet dan? Als jij immers gelooft dat je een Ferrari krijgt dan zal het toch zeker gebeuren? Gewoon geloven dat je het ontvangen zult en het zal je deel zijn. Toch?




Jij komt het sloop- en breekwerk van Jan Zijlstra e.a. even dunnetjes overdoen, begrijp ik? Ik heb dankzij God geen wrok en bitterheid meer. Ik ben weleens boos, maar ik haat niemand meer. Ik voel weleens bitterheid, maar ik ben niet meer verbitterd. Zoals ik vrees voor de weg die Zijlstra en velen met hem gaan, zo vrees ik ook voor de weg die jij gaat.

Mensen misleiden en worden misleid en daarom schrijf ik. Als ik niet van mensen zou houden, maar verbitterd zou zijn, dan zou ik ze knollen voor citroenen verkopen, zoals de duivel en misleid(end)e mensen dat doen. Dan vindt iedereen me misschien wel veel aardiger en liefdevoller, maar ik zou het gebod van mijn Heere in de wind slaan door zo te handelen.

"Want er zal een tijd komen dat zij de gezonde leer niet zullen verdragen, maar dat zij zullen zoeken wat het gehoor streelt, en voor zichzelf leraars zullen verzamelen overeenkomstig hun eigen begeerten. Ze zullen hun gehoor van de waarheid afkeren en zich keren tot verzinsels."
(2 Timotheüs 4:3-4)

.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 11 dec 2018 18:41

Als je niet wilt, dan niet. Dan ontvangt een konijn de Goddelijke genezing wel. Genezing is het brood der kinderen. Als een kind het brood niet wil, eet een dier het wel op. Ik zag aardig wat mensen op youtube bidden voor huisdieren. Kennelijk wat teveel gezanik gehad van mensen en gedacht: heel graag of helemaal niet.
Ik had ooit 2 collega's met kanker. Vroeg aan allebei of we voor ze mochten bidden. De atheist zei: Ach wat lief. Ja graag! en werd genezen. Die andere was gelovig en er was in hem geramd dat God het wel bepaalt en het is zwaar zondig als je genezing uit wilt spreken in Zijn Naam. Mensenlief wat werden die lui kwaad. Jaar voor niks gebeden en gevast voor die man. Volslagen zinloos. Hij wou niet.

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor DeDwaler » 11 dec 2018 19:45

.
coby6 schreef:Als je niet wilt, dan niet. Dan ontvangt een konijn de Goddelijke genezing wel. Genezing is het brood der kinderen. Als een kind het brood niet wil, eet een dier het wel op. Ik zag aardig wat mensen op youtube bidden voor huisdieren. Kennelijk wat teveel gezanik gehad van mensen en gedacht: heel graag of helemaal niet.
Ik had ooit 2 collega's met kanker. Vroeg aan allebei of we voor ze mochten bidden. De atheist zei: Ach wat lief. Ja graag! en werd genezen. Die andere was gelovig en er was in hem geramd dat God het wel bepaalt en het is zwaar zondig als je genezing uit wilt spreken in Zijn Naam. Mensenlief wat werden die lui kwaad. Jaar voor niks gebeden en gevast voor die man. Volslagen zinloos. Hij wou niet.


Het heeft niets te maken met niet willen, Coby. Ik genees niet en dat is een feit waar ik niet omheen kan. Mijn hele leven heb ik allerlei wegen bewandeld om genezing te zoeken, tot aan Zijlstra toe. Zou ik al die dingen doen als ik niet zou willen genezen?

Velen genezen niet. Hoe komt dat dan? Als God altijd wil genezen, zoals jij stelt en het gebeurt niet? Waar ligt het dan aan? Jij zegt onwil... nou, lekker dan! Zeg je dat tegen alle zieke mensen? Verwijten maken en afbreken, dat is wat je doet. Denk je dat de Heere Jezus op deze onbarmhartige wijze rondging? Nee!

.
.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor StillAwake » 11 dec 2018 19:58

coby6 schreef:Als je niet wilt, dan niet. Dan ontvangt een konijn de Goddelijke genezing wel. Genezing is het brood der kinderen. Als een kind het brood niet wil, eet een dier het wel op. Ik zag aardig wat mensen op youtube bidden voor huisdieren. Kennelijk wat teveel gezanik gehad van mensen en gedacht: heel graag of helemaal niet.
Ik had ooit 2 collega's met kanker. Vroeg aan allebei of we voor ze mochten bidden. De atheist zei: Ach wat lief. Ja graag! en werd genezen. Die andere was gelovig en er was in hem geramd dat God het wel bepaalt en het is zwaar zondig als je genezing uit wilt spreken in Zijn Naam. Mensenlief wat werden die lui kwaad. Jaar voor niks gebeden en gevast voor die man. Volslagen zinloos. Hij wou niet.

Als God altijd zijn kinderen geneest, waarom bleef Paulus dan met de doorn in zijn vlees zitten?
Waarom overleed de zoon van David dan?
Waarom wordt er dan zelden iemand significant ouder dan 100?

Of zou die genezing wellicht breder zijn dan het huidige leven?
En als jij het idee hebt dat je een jaar voor niks gebeden hebt ben je blijkbaar niet zo heel erg overtuigd van de verhoring, of lijkt dat zo?
Als al die genezingsverhalen van Zijlstra (en van enkelen op dit forum) volgens jou ook maar een kern van waarheid zouden bevatten denk ik dat jij deze zinsnede anders zou hebben opgesteld...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor Pcrtje » 11 dec 2018 22:36

Een tijdje terug nog hadden we ook zo'n gekkie op het forum die beweerde dat alle ziekten met heftige proclamaties genezen konden worden. Helaas kon noch wilde hij daarvoor bewijs tonen; zelfs geen krantenberichtjes of filmpjes.

Misschien kan Veendam God wel zover krijgen dat Hij patiënten met het syndroom van Patau, het syndroom van Edwards of epidermolyse bullosa geneest? Ik vermoed van niet, dus resteren ons slechts ootmoedig het bidden om kracht en het steken van geld in wetenschappelijk onderzoek.
"Een libelle zweeft over het water..."

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor learsi » 11 dec 2018 22:55

Waarom worden de wonderen in het Woord veelvuldig "tekenen" genoemd?
hg
Learsi

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 12 dec 2018 09:58

DeDwaler schreef:.


Het heeft niets te maken met niet willen, Coby. Ik genees niet en dat is een feit waar ik niet omheen kan. Mijn hele leven heb ik allerlei wegen bewandeld om genezing te zoeken, tot aan Zijlstra toe. Zou ik al die dingen doen als ik niet zou willen genezen?

Velen genezen niet. Hoe komt dat dan? Als God altijd wil genezen, zoals jij stelt en het gebeurt niet? Waar ligt het dan aan? Jij zegt onwil... nou, lekker dan! Zeg je dat tegen alle zieke mensen? Verwijten maken en afbreken, dat is wat je doet. Denk je dat de Heere Jezus op deze onbarmhartige wijze rondging? Nee!

.

Je gaat eerst naar Zijlstra en nu zeg je dat ie een dwaalleraar en een oplichter is en charismatische poppenkast. Dus wil je zulk soort mensen niet voor je laten bidden, dus kan God ze niet gebruiken om je te zegenen. Er is best charismatische poppenkast, maar zeker niet bij Zijlstra. Jezus bad niet voor ze als ze zeiden dat Hij het door de duivel deed.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor StillAwake » 12 dec 2018 10:04

coby6 schreef:Je gaat eerst naar Zijlstra en nu zeg je dat ie een dwaalleraar en een oplichter is en charismatische poppenkast. Dus wil je zulk soort mensen niet voor je laten bidden, dus kan God ze niet gebruiken om je te zegenen. Er is best charismatische poppenkast, maar zeker niet bij Zijlstra. Jezus bad niet voor ze als ze zeiden dat Hij het door de duivel deed.

Wel eens gehoord van "voortschrijdend inzicht?"
Ik kan me goed voorstellen dat je in de mooie verhaaltjes van een figuur als Zijlstra trapt, Als je achteraf ziet dat het een charlatan is doet dat niks af aan de oprechtheid waarmee je indertijd het proces ingestapt bent.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 12 dec 2018 10:05

StillAwake schreef:Als God altijd zijn kinderen geneest, waarom bleef Paulus dan met de doorn in zijn vlees zitten?
Waarom overleed de zoon van David dan?
Waarom wordt er dan zelden iemand significant ouder dan 100?

Of zou die genezing wellicht breder zijn dan het huidige leven?
En als jij het idee hebt dat je een jaar voor niks gebeden hebt ben je blijkbaar niet zo heel erg overtuigd van de verhoring, of lijkt dat zo?
Als al die genezingsverhalen van Zijlstra (en van enkelen op dit forum) volgens jou ook maar een kern van waarheid zouden bevatten denk ik dat jij deze zinsnede anders zou hebben opgesteld...

Niet iedereen geneest altijd en al de uiteenlopende redenen ervoor weet ik niet, maar die man wou geen gebed. Dat was de reden. We kwamen op visite. In onze familie zijn mensen van kanker genezen door de bediening van Zijlstra ook. Tante had een hersentumor. Herkende d'r kleinkinderen niet meer. Ze woonde in Australie. Ik zat toen in een kerk van Zijlstra. Ik gooide d'r naam in het voorbedemandje. We gingen bidden met de hele kerk. De volgende dag belde ze m'n moeder op: God heeft een wonder gedaan! Mijn pa is niet eens gelovig, maar hij heeft het van dichtbij gezien en is ook weleens meegegaan. Een buurvrouw van 'm was ziek. Hij gaat erheen en zegt dat ze naar een genezingsdienst van Zijlstra moeten gaan. Ze zeiden: We geloven niet. Nee zegt ie, ik ook niet, maar ik heb daar wel bijzondere dingen gezien. Toen was ie verbaasd dat ze hem het huis uitjoegen. Arme man. Hij bedoelde het goed.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor coby6 » 12 dec 2018 10:09

StillAwake schreef:Wel eens gehoord van "voortschrijdend inzicht?"
Ik kan me goed voorstellen dat je in de mooie verhaaltjes van een figuur als Zijlstra trapt, Als je achteraf ziet dat het een charlatan is doet dat niks af aan de oprechtheid waarmee je indertijd het proces ingestapt bent.

Ik heb zelf geleerd om gewoon te bidden voor genezing in Jezus' Naam, al voordat ik Zijlstra ontdekte in een andere kerk. Heb wat teveel wonderen gezien. Het probleem met Zijlstra is dat die man een van de weinigen is die het gewoon doet. Oudsten van een gemeente moeten dat doen. Gelovigen moeten dat doen. Nou kijken er heel veel lekker makkelijk naar hem. Laat hem maar bidden en als het dan niet lukt kan hij ook lekker de schuld krijgen.

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: Door Zijn striemen bent u genezen.

Berichtdoor bakvis » 12 dec 2018 10:29

Door Zijn striemen bent u genezen staat er boven dit topic.
Letterlijk..alle aardse kwalen weg? Nee net zoals anderen hier geloof ik dat niet.
Ja, Hij nam onze ziekten op zich en daarom valt mijn last mij licht, Hij draagt met mij mee.
Maar vooral heeft Hij mijn grootste ziekte; mijn zondige hart, mijn verbroken relatie met God, genezen!
En dit aardse lijden is maar voor een korte tijd... ik ben er van overtuigd dat het lijden van deze tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid die ons wacht! Hoe moeilijk het ook kan zijn, ik spreek uit ervaring... het is geen makkelijk theoretisch plaatje. Daarom wil ik de mensen hier vragen om niet zo hard te zijn..niet zo te (ver)oordelen. De Heere geneest niet iedereen van aardse ziektes! Echt niet!Maar ziekte houd mij wel dicht bij Hem!
Met jullie uitspraken en de stelligheid van jullie uitspraken doe je mij, en met mij anderen pijn. Je vergroot het lijden van anderen..je brengt twijfel. De Heere geneest niet altijd het lichaam maar Hij wil in het lijden komen, Hij is erbij, Hij draagt mij..dag aan dag! Hij geeft kracht, elke dag!
En dan is het ook geen issue meer of en waarom het lichaam niet geneest, we mogen leven tot Gods' eer dat is het doel van elk leven! Of dat nu gezond is of ziek.

Dagelijks worden we met heftige ziekte geconfronteerd in ons gezin én toch.. God is zo onuitsprekelijk goed!! Nog slechts een weinig lijden..nog maar een korte nacht!

Ps. dat neemt niet weg dat ik van harte geloof dat de Heere het wel kan! en dat het ook gebeurt soms!


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten