Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor naamloos » 07 dec 2018 13:55

Ignotus schreef:Als je nu eens de uitlatingen van dr. Van der Sluijs in bredere context ziet en de woorden duidt in hun theologische betekenis in de brede gereformeerde theologiebeoefening zou je wellicht nog enige zinnigheden weten voort te brengen. Het is nu vooral "schoppen en slaan" om je afkeer van de gereformeerde leer te tonen. Nogmaals, het recht doen aan personen en leerstellingen is hier ver te zoeken, wat ik wijt aan "pure onkunde" (Ja, arogant hé ). Het is alles naar de letter gewogen, zonder daarbij de geest (oftewel de werkelijk bedoeling) mee te nemen. Tsja dan krijg je dergelijke gefrustreerde en sarcastische postings. Je zei tegen een stootje te kunnen; Gedraag je als een volwassene en hou je kinderachtig gedrag voor je!
Ja opa, ik kan zeker ik tegen een stootje. Maar dat houdt niet in dat ik blind ben of niet terug zou reageren.
Of, wanneer en hoe ik reageer bepaal ik zelf. (ter geruststelling: ik ben in tgeheel niet gefrustreerd en van huilen is al helemaal geen sprake)
Ignotus schreef:Klopt, dat is zeker een terecht punt. En daar moeten we ook voor oppassen. Niet alles wat we denken of vinden hoeven we ook zo te verwoorden. Luister en spreek eerlijk naar elkaar. Maar wat Naamloos terecht zegt, krijgt uit zijn/haar mond toch het karakter van "pot" en "ketel". Omgekeerd is het spreken over "de zwaardere leer" ook denigrerend van toon. Je proeft het sarcamse in sommige posting, dan moet je natuurlijk niet gaan "huilen" als je denigrerende opmerkingen terug krijgt. Ofwel?
:lol: Jij hoeft voortaan niet meer huiliehuilie te doen over gebrek aan respect. :lol: Over pot en ketel gesproken!

Maar goed, blijkbaar ben je toch niet klaar met reageren op mij in deze discussie.
Eigenlijk verdacht ik je ervan dat je argumenten op waren en mijn zogenaamde respectloze toon als excuus gebruikte om niet meer te reageren.
Bij onderstaande zat niks sarcastisch bij en het stond er al vóór de 3 gewraakte zinnentjes, maar toch heeft het uwes niet belieft om er op te antwoorden.


Over verkiezing: God heeft Jezus uitverkoren, lees bijvoorbeeld in Jesaja ''Mijn Knecht, die Ik uitverkoren heb.''
Omdat Hij ons vóór de grondlegging van de wereld in Hem ​uitverkoren​ heeft, opdat wij ​heilig​ en smetteloos voor Hem zouden zijn in de ​liefde.
Het staat iedereen vrij om in Jezus Christus te geloven, en zo bij die 'ons' te horen en één te zijn met Hem.

Er zijn maar 3 teksten die gaan over verkiezing van vóór de grondlegging van de wereld. Die gaan over Jezus, en over degenen die in hem zijn:
1) Hij is wel van tevoren gekend, vóór de grondlegging van de wereld, maar in de laatste tijden geopenbaard omwille van u. 1 Petrus 1.

2) Vader, Ik wil dat waar Ik ben, ook zij bij Mij zijn die U Mij gegeven hebt, opdat zij Mijn heerlijkheid zien, die U Mij gegeven hebt, omdat U Mij hebt liefgehad vóór de grondlegging van de wereld. Johannes 17.

Wie zijn degenen die de Vader Hem gegeven heeft: Zij die acht sloegen op Zijn woord: Want de woorden die U Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, en zij hebben ze aangenomen, en zij hebben daadwerkelijk erkend dat Ik van U uitgegaan ben, en hebben geloofd dat U Mij gezonden hebt.

3) Omdat Hij ons vóór de grondlegging van de wereld in Hem uitverkoren heeft, opdat wij heilig en smetteloos voor Hem zouden zijn in de liefde. Efeze 1.

Wie zijn die ons? De heiligen en gelovigen die in Christus Jezus zijn.
Hoe kom je in Hem? Door bekering en geloof, niet door verkiezing. God heeft Jezus uitverkoren, en alleen in Hem zijn wij uitverkoren.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 07 dec 2018 14:18

DeDwaler schreef:.


Aan die tekst moest ik ook direct denken, Naamloos. Dat gaat om een geloofsgetuigenis. Uit de vragenrubriek blijkt regelmatig dat mensen daar doorgaans nogal terughoudend mee zijn of er gewoon geen zekerheid over hebben. Mijn eigen ervaring is dat God je geloofszekerheid verschaft. Aanvechtingen daaromtrent kan ik me wel voorstellen, maar ik geloof niet dat God Zijn kinderen eindeloos laat zweven tussen hoop en vrees. Als dat tijdenlang het geval is, dan zul je toch moeten onderzoeken of je wel echt in het geloof en Christus bent en Christus in jou is.

Ik lees ook weleens vragen over dat mensen voortdurend in twijfel zijn over het eigen geloof en dan krijgen ze vaak als antwoord dat het gaat om aanvechtingen van de boze. Uit eigen ervaring kan ik ook verklaren dat wanneer je geloof echter ongegrond is, dat aanhoudende twijfel eerder een signaal van je geweten en van God is dat er iets niet klopt, want wat heeft de boze er in dat geval voor belang bij? De boze is een verleider en een gewetensusser. Om die reden zou ik twijfel altijd serieus nemen, want wanneer je ergens aan twijfelt dan ga je (als je verstandig bent) op onderzoek uit. Voor algemene kennis gebruik je Google/Wikipedia en voor geloofskennis het Woord van God.

.


Ach, die vragenrubriek...
Neem nou dat arrogante antwoord van iemand namens Refoweb en de reacties eronder, over de zondag ,''Tucht'' staat erboven.
Als ze met hun reactie aantonen de Heere Jezus niet te kennen, kunnen ze beter hun mond houden.

Tot twee maal toe mijn reactie daar aan Lekkerbek weggehaald, want dat haalt natuurlijk ook de reactie van degene die namens Refoweb reageert onderuit.
Ik schreef: zucht...Lekkerbek toch, Bijbels handelen en dan t.o.v. van iemand die iets doet wat niet verboden is volgens de Bijbel...maar ingesteld door Constantijn de Grote.

Het lijkt wel of de Heere Jezus nooit gekomen is. Men denkt God te kunnen dienen door allerlei wetjes en regeltjes.
Hoe zou de Heere Jezus reageren?

Er worden misschien wel meer mensen met een kluitje in het riet gestuurd of gehouden dan dat er echt geholpen worden.

Neem nou het vage antwoord van Harinck over geloof en wedergeboorte, waaruit blijkt dat die zelf niet weet wat wedergeboorte inhoudt.

etc.
etc.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 14 mei 2018 19:14

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Dorpeling » 07 dec 2018 14:32

Vragenrubriek... tja. Een eerlijke reactie mag niet meer, deze wordt binnen de kortste keren verwijderd en je krijgt zo een blokkering.
En blijkbaar moet je smeken om daarvan af te komen. Want alleen een reactie naar het mailadres van refoweb helpt niet.
Iemand die het weet?

Lijkt me dat we tegenwoordig het eerste en grote gebod nog weleens vergeten. En het tweede, aan die gelijk, ook.
Oók op refoweb, helaas. Liefdeloosheid op en top, de een weet het nog beter dan de ander. Ook ik maak me daaraan schuldig.
Dat God nog naar ons mensen om wil zien, blijft toch steeds een wonder. En het wordt steeds groter.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7909
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 07 dec 2018 14:57

Dorpeling schreef:Vragenrubriek... tja. Een eerlijke reactie mag niet meer, deze wordt binnen de kortste keren verwijderd en je krijgt zo een blokkering.
En blijkbaar moet je smeken om daarvan af te komen. Want alleen een reactie naar het mailadres van refoweb helpt niet.
Iemand die het weet?

Lijkt me dat we tegenwoordig het eerste en grote gebod nog weleens vergeten. En het tweede, aan die gelijk, ook.
Oók op refoweb, helaas. Liefdeloosheid op en top, de een weet het nog beter dan de ander. Ook ik maak me daaraan schuldig.
Dat God nog naar ons mensen om wil zien, blijft toch steeds een wonder. En het wordt steeds groter.

Een reactie die strijdig is met het antwoord van de "deskundige" (hoe ondeskkundig ook) heeft nooit gemogen.
Onterecht in mijn ogen, maar niet nieuw ofzo.

Soms ziet refoweb zelf ook wel in dat het antwoord van het panellid werkelijk nergens op slaat.
In dat soort gevallen sluiten ze de mogelijkheid tot reageren.

Overigens geldt jouw klacht ook op dit forum, sommige mensen mogen enorm beledigende teksten schrijven, waar veel gematigder reacties van anderen dan wel verwijderd worden. Wellicht onmogelijk om daar echt objectief mee om te gaan, maar iets meer transparantie in de reden tot verwijderen van reacties zou wel mooi zijn.
Dit laatste had trouwens beter in een ander topic gepast, het moderatiebeleid. toch denk ik dat de moderatie op het forum en in de vragenrubriek dezelfde problematiek kennen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
DeDwaler
Luitenant
Luitenant
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 okt 2015 16:45
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor DeDwaler » 07 dec 2018 16:08

.
Johan100 schreef:Ach, die vragenrubriek...
Neem nou dat arrogante antwoord van iemand namens Refoweb en de reacties eronder, over de zondag ,''Tucht'' staat erboven.
Als ze met hun reactie aantonen de Heere Jezus niet te kennen, kunnen ze beter hun mond houden.

Tot twee maal toe mijn reactie daar aan Lekkerbek weggehaald, want dat haalt natuurlijk ook de reactie van degene die namens Refoweb reageert onderuit.
Ik schreef: zucht...Lekkerbek toch, Bijbels handelen en dan t.o.v. van iemand die iets doet wat niet verboden is volgens de Bijbel...maar ingesteld door Constantijn de Grote.

Het lijkt wel of de Heere Jezus nooit gekomen is. Men denkt God te kunnen dienen door allerlei wetjes en regeltjes.
Hoe zou de Heere Jezus reageren?


Plak dit er gewoon onder, Johan:

"Laat dus niemand u veroordelen inzake eten of drinken, of op het punt van een feestdag, een nieuwe maan of de sabbatten. Deze zaken zijn een schaduw van de toekomstige dingen, maar het lichaam is van Christus. Laat u niet de prijs ontzeggen door iemand die behagen schept in nederigheid en engelenverering, intreedt in wat hij niet gezien heeft, zonder reden gewichtig doet door zijn vleselijke denken, en zich niet houdt aan het hoofd, waaruit het hele lichaam, dat van banden en pezen voorzien is en daardoor samengevoegd, opgroeit door de groei die van God komt.

Als u dan met Christus de grondbeginselen van de wereld bent afgestorven, waarom laat u zich dan, alsof u nog in de wereld leeft, bepalingen opleggen als: Pak niet, proef niet en raak niet aan? Dit zijn allemaal dingen die door het gebruik vergaan; ze zijn ingevoerd volgens de geboden en leringen van de mensen.

Deze dingen hebben wel een schijnreden van wijsheid, door eigenwillige godsdienst en nederigheid, en verachting van het lichaam, maar ze zijn zonder enige waarde en dienen tot verzadiging van het vlees." (Kolossenzen 2:16-23)

.
.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor ben db bd » 08 dec 2018 16:21

Huidige huwelijksvoltrekking is (on)Bijbels

Vooraf: ook ik vind : "beter dit en meer Bijbels dan hokken."
Dan maar (weer) met de deur in huis: gemeenschap hebben vóór het huwelijk, dat bestáát helemaal niet! (jammer voor onze cultuur).
Dat maken wij er wel van, maar natuurwetmatig wordt een huwelijk helemaal in bed gesloten.
(jammer voor wie daar allemaal nog meer de baas over willen spelen)
De jongen als vragensteller heeft dat goed begrepen, die is nog niet kerkelijk geconditioneerd op dit punt.

Leuke gedachte van de dominee dat de Heere God bij Adam en Eva zelf de ambtenaar en de dominee speelde - ik glimlach geanimeerd mee - maar maak daar nooit een theologisch dogma van.
Dat deze stelling van de natuur (niet van mij dus) rechtsgeldig is, bewees de Heere Jezus door te stellen dat wie naar een hoer ging, dan ook een huwelijk met haar aanging.
Mag ik van deze gelegenheid gebruik maken door te stellen dat het schuld belijden voor de kerk m.i. dus absoluut niet van God afkomt?
Wat natuurlijk zeer te prijzen is, dat is een zegen vragen voor het (al of nog niet gesloten) huwelijk te vragen aan de Allerhoogste.
Als een voorganger in de gemeente daarin ook wil voorgaan, is dat voor mij zeer te loven. (doet hij dat niet, dan is dat m.i. zéér triest.)
Voorts is het in onze wereld een zeer goede gewoonte om huwelijken ordentelijk te registreren in een burgerlijke stand administratie.
Dat maakt ook de maatschappelijke verhoudingen duidelijk en overzichtelijk. (erg jammer dat die cultuur zo versleten raakt!)
Nou, tot zo ver maar even ...

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 08 dec 2018 19:46

Er is zelfs een vraag en antwoord over hoe het toch zit met de ingewikkelde gereformeerde gezindte en reformatorische richtingen.
De slot zin van het antwoord....
Daar hamer ik nu ook altijd op met nadruk =D>

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/18 ... -gezindte/
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor ben db bd » 04 jan 2019 23:39

graag had ik ingegaan op 'Vrome bonders' van dr. P. de Vries, waar geen reacties op zouden zijn.
Zelf wordt ik daar ook niet 'binnen gelaten' blijkt mij, weshalve hier een reactie:
Het zou bijna bij ons zo gebeurd kunnen zijn: gereformeerde bonds evangelisatie, kerkend in ons geval in een school, waar ook andere denominaties hun diensten hadden, na ons.
Ds. Jac. van Dijk ging vaak bij ons voor (hij gaf zelfs belijdeniscatechisatie bij mij in huis. Heerlijk!)
'De verhaaltjesdominee' werd hij wel genoemd, maar op een bijzonder beeldende (net als neef Co) en leerzaam opvoedende manier.
En ja, ook bij ons was het haat en nijd tussen de diverse kerkelijke richtingen. Dat was 50-60 jaar geleden.

Edoch, nu in 2019 neem ik nog steeds die vijandige houding waar naar bijvoorbeeld evangelischen. Lees de diverse - overigens keurige - antwoorden in de vragenrubriek maar. Heel correct, maar druipend van de m.i. arrogantie; 'wij zijn uiteraard wel toevallig de enige kerk met het grote gelijk aan onze kant. Lees onze (buiten-bijbelse) geschriften van enigheid en zo maar.' ('uit den jare 1618 en 1619' en zo)
Nou heb ik niet de minste behoefte om onze formulieren en leerregels aan te vallen, maar het zijn wel onze 'interpretaties' van de Bijbel.
Anderen gaan daar anders mee om: "verblijdt u te allen tijden" (zoiets), wat ook een leerregel is. En "het is volbracht" i.p.v. 'och mocht 't nog 'ns komme staan te gebeure'. Is dat laatste onwaar? Welnee, maar er is zoveel méér als onze somwijlen zo loodzware vreesachtigheid.

Zullen we stoer incasserend gewoon broeders en zusters in de Heere worden van alle van ons (niet van Christus) overgelopen evangelischen?

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Teus » 06 jan 2019 12:12

StillAwake schreef:Een reactie die strijdig is met het antwoord van de "deskundige" (hoe ondeskkundig ook) heeft nooit gemogen.
Onterecht in mijn ogen, maar niet nieuw ofzo.
Soms ziet refoweb zelf ook wel in dat het antwoord van het panellid werkelijk nergens op slaat.
In dat soort gevallen sluiten ze de mogelijkheid tot reageren.

Dan hebben ze het bij het onderstaande antwoord over het hoofd gezien denk ik.

Wat is een Godsontmoeting?
De Heere laat zich niet ontmoeten dan door Zijn Woord. Dan past Hij het gehoorde of gelezen Woord met kracht aan onze ziel toe, waardoor we mogen weten dat dit van de Heere is. (Zo ook Comrie.) Wanneer weten we dat het van de Heere was? Onze ouden zeiden: Hoe was het ervoor, hoe eronder, hoe erna? Bracht deze ervaring verootmoediging, verwondering en liefde mee? Buiten het Woord laat de Heere Zich niet ontmoeten.
 
Deze woorden kunnen vertroosting en bemoediging, maar ook een vermaning inhouden. Zo bezien is er geen verschil tussen een ontmoeting en een bemoediging en vertroosting.
 
Met hartelijke groeten,
Ds H. Paul


Hoe verdrietig is dit.
Als je nog nooit een ontmoeting met God gehad heb "gewoon" te zeggen dat het niet mogelijk is. Is dit omdat Comrie dat ook zo vindt of er niet vooruit voor willen komen dat je het nooit gehad hebt?
Wanneer iemand een oprechte en intense relatie met God heeft ben ik absoluut 100% van overtuigt dat je ontmoeting met God kan hebben.
Dit doet gewoon pijn, dat mensen de wil van God onderschatten, dat ze geen benul hebben van Gods verlangen. Hoe het is een relatie met Hem te hebben en afhankelijk van Hem te leven. Sommige noemen zich ook nog dominee en zulk ongeloof verspreiden op het net.
God wil een ontmoeting met mensen maar als je niet leeft en volhardt in het verlangen alles van Hem te willen weten, dan gaat het inderdaad niet gebeuren.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor benefietdiner » 06 jan 2019 14:40

Teus schreef:Dan hebben ze het bij het onderstaande antwoord over het hoofd gezien denk ik.

Wat is een Godsontmoeting?
De Heere laat zich niet ontmoeten dan door Zijn Woord. Dan past Hij het gehoorde of gelezen Woord met kracht aan onze ziel toe, waardoor we mogen weten dat dit van de Heere is. (Zo ook Comrie.) Wanneer weten we dat het van de Heere was? Onze ouden zeiden: Hoe was het ervoor, hoe eronder, hoe erna? Bracht deze ervaring verootmoediging, verwondering en liefde mee? Buiten het Woord laat de Heere Zich niet ontmoeten.
 
Deze woorden kunnen vertroosting en bemoediging, maar ook een vermaning inhouden. Zo bezien is er geen verschil tussen een ontmoeting en een bemoediging en vertroosting.
 
Met hartelijke groeten,
Ds H. Paul


Hoe verdrietig is dit.
Als je nog nooit een ontmoeting met God gehad heb "gewoon" te zeggen dat het niet mogelijk is. Is dit omdat Comrie dat ook zo vindt of er niet vooruit voor willen komen dat je het nooit gehad hebt?
Wanneer iemand een oprechte en intense relatie met God heeft ben ik absoluut 100% van overtuigt dat je ontmoeting met God kan hebben.
Dit doet gewoon pijn, dat mensen de wil van God onderschatten, dat ze geen benul hebben van Gods verlangen. Hoe het is een relatie met Hem te hebben en afhankelijk van Hem te leven. Sommige noemen zich ook nog dominee en zulk ongeloof verspreiden op het net.
God wil een ontmoeting met mensen maar als je niet leeft en volhardt in het verlangen alles van Hem te willen weten, dan gaat het inderdaad niet gebeuren.

En als er nu gestaan had: Buiten 'Christus' laat de Heere Zich niet ontmoeten. was je het er dan wel mee eens geweest?

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Teus » 06 jan 2019 15:58

benefietdiner schreef:En als er nu gestaan had: Buiten 'Christus' laat de Heere Zich niet ontmoeten. was je het er dan wel mee eens geweest?

Ja, "Niemand komt tot de Vader dan door Mij".
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor ben db bd » 06 jan 2019 20:03

ja, ook ik rilde van de uitspraak dat God zich niet laat ontmoeten dan door Zijn Woord.
Hoeveel mensen hebben er geen Godsontmoeting gehad? In een droom, ergens gewoon zichtbaar overdag, visionair, in de Geest ...
Ja, dat was wel altijd in de persoon van de Heere Jezus en Hij is wel het Woord, maar niet perse gebonden aan de Bijbel.
Nou was het wel zo dat de woorden welke de Heere Jezus in Zijn lichtende gestalte tegen mijn moeder zei, door mijn broer heel veel later exact zo in de Bijbel zijn tegen gekomen. Tot nog toe zijn die woorden nog steeds in de praktijk van onze familiegeschiedenis uitgekomen. (uiteraard!!)

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Prisma23 » 06 jan 2019 20:32

ben db bd schreef:ja, ook ik rilde van de uitspraak dat God zich niet laat ontmoeten dan door Zijn Woord.
...

Inderdaad een uitspraak die tweeduizend jaar werk van de Heilige Geest ontkend!

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor dalethvav » 17 jan 2019 09:56

Ik vraag me af of het wel klopt om de Near East Ministry in dit antwoord te noemen.
https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26 ... op-straat/

Zie voor wie/wat de NEM is:
https://nemnieuws.nl/wie-we-zijn/
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Boanerges » 28 jan 2019 15:47

Wat hebben sommige mensen in de reformatorische gezindte toch een bijzondere relatie met "seksualiteit"

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26 ... er-gegaan/

Als er in deze situatie twijfel is over overspel omdat het geen "geslachtsgemeenschap betreft" dan heb je het volgens mij niet helemaal begrepen. #-o


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast