Vragen over de wederkomst van Jezus.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vragen over de wederkomst van Jezus.

Berichtdoor elburger » 02 dec 2018 15:08

Liekels schreef

Als dit zo is dan zijn sommige felle discussies nu eigenlijk niet eens nodig en zou ieder in zijn waarde gelaten kunnen worden. Worden beiden door Hem omarmd, omdat beiden in hun eigen overtuiging alles hebben gedaan en gegeven om te leven zoals Hij dit heeft aangegeven?


Ik heb deze discussie met aandacht eens gelezen.
Laat ik het zo zeggen, ik ga mij niet mengen in meningen die anderen hierover hebben.
Ik ga er van uit dat een ieder die op deze stelling heeft gereageerd er naar eer en geweten op heeft gereageerd, vanuit zijn/haar christelijk geloof.
Over de wederkomst van onze Heiland doen zoveel "zaken" de ronde, maar één ding mag men met zekerheid weten, Hij komt terug.
Dat staat in de geschriften, in het OT en in het NT.
Wij kunnen dat allemaal nalezen.
Een ieder interpreteert dat op zijn/haar eigen wijze.
Dat is prima.
Ik hou mij vast aan het Woord Gods.
Dat is het enige en waarachtige Woord.

Waarom ik jouw quote eruit heb gehaald is wel om het volgende.
Het is nu eenmaal des mensen om zo te reageren, ook al ben je christen.
Wij zitten zo in elkaar dat wij nu eenmaal snel "op de teentjes" getrapt zijn.
Misschien mag ik soms zelfs stellen dat een ander het beter weet!
En dat klopt.
Er zijn er altijd die meer kennis van bepaalde zaken hebben dan jij of ik.
Ik ben mij er terdege van bewust dat ik nog zooooo veel kan /moet leren over hetgeen geschreven staat in de Bijbel.
Maar waarom er dan felle discussies ontstaan is mij een raadsel.
God is liefde!
Klopt toch he?
Als ik hiermee de spijker mis sla dan mag jij/iemand mij corrigeren.
En God haat twist, staat meermaals in het Woord.
Als ik denk gelijk te hebben en diegene waarmee in een discussie heb denkt dat ook dan ga ik open die discussie aan.
Ik zal hem/haar niet beoordelen/veroordelen, en zeker niet fel in discussie gaan, want dan kan het voorkomen dat ik eer ik dingen schrijf, gedachten heb die niet des Heren zijn.
Jij, niemand kent ze, maar bij God is alles openbaar.
Niets is voor Hem verborgen.
Dus,ik heb wederom gezondigd.
Laat ik dat nu zoveel mogelijk proberen te voorkomen!

Dan kom ik op het 2e deel van het gequote.
Ook al heeft men een andere opvatting betreffende deze topic, welke topic dan ook, God wil en zal Zich over u ontfermen, als uw bedoelingen zuiver zijn geweest.
Ook wat betreft de schrift is er geen mens die de leer zuiver uitlegt, zoals God het bedoelt.
Kijk maar eens hoeveel kerkgemeenschappen er zijn.
Maar, de intentie van ieder onderwijzer van het Woord is hetzelfde.
Jou de boodschap verkondigingen, te onderwijzen, te vermanen en de sacramenten te geven.
Een ieder die in de drie enige God geloofd zal Hij met open armen ontvangen, en dat niet uit onzer verdienste maar enkel en alleen door het Bloed dat onze Heiland heeft gestort aan het vloekhout op Golgotha.
En of je dan op punten van mening verschilt met anderen over deze topic, of andere christelijke vraagstukken, het wordt jou vergeven.
Het uitgangspunt is dezelfde, Onderwijs elkander, verkondig het Woord.
Dat is de boodschap die God ons allen meegeeft.

Hier valt heel veel over te discussiëren, velen zullen het met gedeelten niet eens zijn met mij, maar dan bid ik tot mijn Heiland , tot de Heilige Geest, om te werken, zodat ik ook weer wat geleerd mag hebben.

Vale in Domino.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Vragen over de wederkomst van Jezus.

Berichtdoor Jesaja40 » 03 dec 2018 11:08

@Liekels:

Deze vragen zijn er ook in het Huis van Israël. Hierin verschilt het Orthodoxe Joden met de Messiasbelijdende Joden. Toch is er in beide stromingen een grote overeenkomst: beiden verwachten Hem. Het begrip tijd heeft niet die westerse impact. Wel de vervulling van die belofte. Velen onder ons weten dat alle beloften die de Eeuwige heeft gedaan uit zullen komen. Het Woord van de Eeuwige is zeer betrouwbaar. Hoe dat zal zijn? In ieder geval zal het tot vrede leiden in Israël en zullen geen vijanden ons meer belagen. De Messias zal plaats nemen op de troon van David, conform volgens Lucas 1 en de voorzeggingen die daarvoor al reeds waren.

Een deel van mijn volksgenoten zal Hem herkennen als de teruggekeerde Messias. Een ander deel zal Hem herkennen als de Messias, waarop zij al zo lang hebben gewacht. Is er dan nog een verschil? Nee, dat is er niet, het deksel wat nu door de Eeuwige besloten ligt op een deel van mijn volksgenoten zal dan weggenomen worden. Dat is pure genade van G'd, die ons ten deel zal vallen.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vragen over de wederkomst van Jezus.

Berichtdoor StillAwake » 03 dec 2018 11:43

Jesaja40 schreef:@Liekels:

Deze vragen zijn er ook in het Huis van Israël. Hierin verschilt het Orthodoxe Joden met de Messiasbelijdende Joden. Toch is er in beide stromingen een grote overeenkomst: beiden verwachten Hem. Het begrip tijd heeft niet die westerse impact. Wel de vervulling van die belofte. Velen onder ons weten dat alle beloften die de Eeuwige heeft gedaan uit zullen komen. Het Woord van de Eeuwige is zeer betrouwbaar. Hoe dat zal zijn? In ieder geval zal het tot vrede leiden in Israël en zullen geen vijanden ons meer belagen. De Messias zal plaats nemen op de troon van David, conform volgens Lucas 1 en de voorzeggingen die daarvoor al reeds waren.

Een deel van mijn volksgenoten zal Hem herkennen als de teruggekeerde Messias. Een ander deel zal Hem herkennen als de Messias, waarop zij al zo lang hebben gewacht. Is er dan nog een verschil? Nee, dat is er niet, het deksel wat nu door de Eeuwige besloten ligt op een deel van mijn volksgenoten zal dan weggenomen worden. Dat is pure genade van G'd, die ons ten deel zal vallen.

Op welke bijbelgedeelten baseer je:
A) een fysieke, aardse, troon?
B) de "alverzoening" voor Joden?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Vragen over de wederkomst van Jezus.

Berichtdoor Jesaja40 » 03 dec 2018 12:44

StillAwake citeert:

Op welke bijbelgedeelten baseer je:
A) een fysieke, aardse, troon?
B) de "alverzoening" voor Joden?


Het zal u bekend zijn dat de woorden die er in Lucas 1 worden aangehaald door een engel geen losse kreet is inzake het koningschap van David. Een van zijn nazaten (in het vlees) zal het koninkrijk van Israël weer herstellen. Dat koninkrijk zal heerlijker zijn als dat van Salomo. Dus ja, een fysieke aardse troon zal er zijn. Let op wat daarover in Zacharia wordt geschreven.

Alverzoening, daar heb ik het niet over gehad. Dit is voor iedereen een mysterie en is een zaak tussen de Eeuwige en het Huis van Israël. Als Paulus spreekt over geheel Israël zal zalig worden, bedoelt hij dan de volle 100% van het Huis van Israël of doelt hij op het deel wat de Eeuwige van voor de grondlegging van deze wereld op het oog had?

Maar als u toch die term alverzoening zou willen "gebruiken", besef dan dat op Yom Kipoer verzoening wordt gevraagd voor het gehele volk voor het komende jaar.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Liekels
Mineur
Mineur
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 jul 2018 17:09

Re: Vragen over de wederkomst van Jezus.

Berichtdoor Liekels » 03 dec 2018 16:29

elburger schreef:Liekels schreef



Ik heb deze discussie met aandacht eens gelezen.
Laat ik het zo zeggen, ik ga mij niet mengen in meningen die anderen hierover hebben.
Ik ga er van uit dat een ieder die op deze stelling heeft gereageerd er naar eer en geweten op heeft gereageerd, vanuit zijn/haar christelijk geloof.
Over de wederkomst van onze Heiland doen zoveel "zaken" de ronde, maar één ding mag men met zekerheid weten, Hij komt terug.
Dat staat in de geschriften, in het OT en in het NT.
Wij kunnen dat allemaal nalezen.
Een ieder interpreteert dat op zijn/haar eigen wijze.
Dat is prima.
Ik hou mij vast aan het Woord Gods.
Dat is het enige en waarachtige Woord.

Waarom ik jouw quote eruit heb gehaald is wel om het volgende.
Het is nu eenmaal des mensen om zo te reageren, ook al ben je christen.
Wij zitten zo in elkaar dat wij nu eenmaal snel "op de teentjes" getrapt zijn.
Misschien mag ik soms zelfs stellen dat een ander het beter weet!
En dat klopt.
Er zijn er altijd die meer kennis van bepaalde zaken hebben dan jij of ik.
Ik ben mij er terdege van bewust dat ik nog zooooo veel kan /moet leren over hetgeen geschreven staat in de Bijbel.
Maar waarom er dan felle discussies ontstaan is mij een raadsel.
God is liefde!
Klopt toch he?
Als ik hiermee de spijker mis sla dan mag jij/iemand mij corrigeren.
En God haat twist, staat meermaals in het Woord.
Als ik denk gelijk te hebben en diegene waarmee in een discussie heb denkt dat ook dan ga ik open die discussie aan.
Ik zal hem/haar niet beoordelen/veroordelen, en zeker niet fel in discussie gaan, want dan kan het voorkomen dat ik eer ik dingen schrijf, gedachten heb die niet des Heren zijn.
Jij, niemand kent ze, maar bij God is alles openbaar.
Niets is voor Hem verborgen.
Dus,ik heb wederom gezondigd.
Laat ik dat nu zoveel mogelijk proberen te voorkomen!

Dan kom ik op het 2e deel van het gequote.
Ook al heeft men een andere opvatting betreffende deze topic, welke topic dan ook, God wil en zal Zich over u ontfermen, als uw bedoelingen zuiver zijn geweest.
Ook wat betreft de schrift is er geen mens die de leer zuiver uitlegt, zoals God het bedoelt.
Kijk maar eens hoeveel kerkgemeenschappen er zijn.
Maar, de intentie van ieder onderwijzer van het Woord is hetzelfde.
Jou de boodschap verkondigingen, te onderwijzen, te vermanen en de sacramenten te geven.
Een ieder die in de drie enige God geloofd zal Hij met open armen ontvangen, en dat niet uit onzer verdienste maar enkel en alleen door het Bloed dat onze Heiland heeft gestort aan het vloekhout op Golgotha.
En of je dan op punten van mening verschilt met anderen over deze topic, of andere christelijke vraagstukken, het wordt jou vergeven.
Het uitgangspunt is dezelfde, Onderwijs elkander, verkondig het Woord.
Dat is de boodschap die God ons allen meegeeft.

Hier valt heel veel over te discussiëren, velen zullen het met gedeelten niet eens zijn met mij, maar dan bid ik tot mijn Heiland , tot de Heilige Geest, om te werken, zodat ik ook weer wat geleerd mag hebben.

Vale in Domino.


Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik kan me goed vinden in hetgeen schrijft en het is mooi dat je ieder in eigen waarde probeert te laten. Mijn gedachte was ook dat de intentie hetzelfde is en Hij vergeeft waar iemands gedachte niet klopt, omdat men het vol overtuiging met liefde voor Hem overbracht, maar ook de "teacher can be teached". Zo neem je overal iets bruikbaars uit mee. Op zich is een felle discussie niet zo erg bedenk ik me nu, want ieder wil met de ander eigenlijk zijn/haar waarheid delen. De kunst is om dit met respect te delen want alleen op die manier zal een ander er over nadenken en er iets uit kunnen leren. Vanuit minachting en respectloos reageren zal men de ander nooit bereiken terwijl dit eigenlijk de intentie niet is. Zou fijn zijn als iedereen zoals jij open een discussie in kan gaan, maar die wijsheid is nog niet iedereen kundig en ikzelf inclusief.

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: Vragen over de wederkomst van Jezus.

Berichtdoor learsi » 03 dec 2018 20:31

Jesaja40 schreef: De Messias zal plaats nemen op de troon van David, conform volgens Lucas 1 en de voorzeggingen die daarvoor al reeds waren. Een deel van mijn volksgenoten zal Hem herkennen als de teruggekeerde Messias. Een ander deel zal Hem herkennen als de Messias, waarop zij al zo lang hebben gewacht. Is er dan nog een verschil? Nee, dat is er niet, het deksel wat nu door de Eeuwige besloten ligt op een deel van mijn volksgenoten zal dan weggenomen worden. Dat is pure genade van G'd, die ons ten deel zal vallen.



U schetst een soort tijdpad.
Eerst de Messias zittend op Zijn troon.
Dan eerst de herkenning.

Dit tijdpad verschilt nogal van wat in Hosea3:5 beschreven staat.
Daar is sprake van een zoeken van hun God en van David hun koning.
Dat zoeken geeft aan, dat er onder de Joden in de laatste dagen een besef ontstaat, dat zij hun God niet kennen, dat ze geen omgang met Hem hebben. Hetzelfde geldt voor David hun koning, het besef ontstaat bij de Joden, dat Hij reeds gekomen is, maar dat ze Hem niet herkend hebben (vers 4 maakt duidelijk, dat de Joden ZONDER een aantal zaken zitten en dit "zonder zitten" niets anders is, dan een zitten ZONDER God en David hun koning).

Waarom spreekt de Hosea tekst over een zoeken van, als er volgens U slechts een herkennen is?

DE Heere zei toch.....zoekt eerst het Koninkrijk van God...…
Het was er al het kan echter met aardse ogen niet gezien worden.
Ondergetekende heeft gezocht en gevonden.
Israëls God en David mijn koning, de Messias van Israel.

Geloof in een komende Messias, zal over moeten gaan in geloof in de gekomen Messias, vóórdat Deze terugkomt op de wolken.
Onderzoekt de Schriften(de Tenach) want die zijn het die van Hem getuigen.
Indien gij niet gelooft dat Ik die ben (van wie Mozes spreekt in Deut.18) gij zult in uw zonden sterven. (lees vers 19...op hem zal Ik Mij wreken)
Als de Messias terugkomt is de genadetijd voorbij.


Die Mij verwerpt en Mijn woorden niet ontvangt(opgetekend in de evangelien), heeft die hem oordeelt, (nl.) het Woord dat Ik gesproken heb, dat zal hem oordelen TEN LAATSTEN DAGEN (vergelijk het eind van Hosea 3:5)

hg
Learsi

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: Vragen over de wederkomst van Jezus.

Berichtdoor Jesaja40 » 04 dec 2018 13:42

Learsi citeert:
Dit tijdpad verschilt nogal van wat in Hosea3:5 beschreven staat.
Daar is sprake van een zoeken van hun God en van David hun koning.
Dat zoeken geeft aan, dat er onder de Joden in de laatste dagen een besef ontstaat, dat zij hun God niet kennen, dat ze geen omgang met Hem hebben. Hetzelfde geldt voor David hun koning, het besef ontstaat bij de Joden, dat Hij reeds gekomen is, maar dat ze Hem niet herkend hebben (vers 4 maakt duidelijk, dat de Joden ZONDER een aantal zaken zitten en dit "zonder zitten" niets anders is, dan een zitten ZONDER God en David hun koning).


Kijk vooral naar de context van de boekrol Hosea. Deze kondigt op een niet mis te verstane wijze aan de grote afvalligheid van mijn volksgenoten inzake de dienst aan de Eeuwige en het omzien naar onze eigen familieleden. Dat was op een zeer laag peil uitgekomen. Wij misten een krachtige Davidische koning die een strakke leiding gaf over alle 12 stammen. Maar was het echt zo somber in die dagen? Ja, dat was het zeker. Gelukkig was er ook een deel dat de knie voor baäl niet had gebogen. Hosea 3:4 is een afgeleide uit Deuteronomium waarin het Huis van Israël gewaarschuwd wordt om niet afvallig te worden en alle geboden in acht moeten nemen.

Ja, wij zijn vele malen gestruikeld en telkens weer riepen wij in onze ellende naar de Eeuwige en Hij verhoorde ons en redde ons op velerlei wijzen. Die harde klappen waren echt niet nodig en door eigen schuld leden wij onder onze afdwalingen.

Wat had de Eeuwige op het oog toen Hij Hosea de woorden in de mond legde? Primair was dat om ons (Israël) wakker te schudden en ons te doen beseffen dat wij zeer ver waren afgedwaald. Maar ook het aanbod van genade en ontferming komt daar aan de orde, die door alle eeuwen heen zichtbaar is geworden. De woorden van de Eeuwige zijn in die tijd uitgesproken en vastgelegd. Zij zijn niet tijdsgebonden, hoe kan het ook, want bij Hem is geen tijd. Wel bij de mensen, die tot hun sterven gekluisterd blijven aan de tijd.

Ik ken de tekst die er staat in Hosea 3:4 en de ernst die daaruit wordt uitgesproken. Alleen begrijp ik niet waarom u deze tekst isoleert als zijnde: zie je wel, het Huis van Israël zit zonder G'd en koning. Als u dat ziet als een verwijt heeft u toch een probleem om deze tekst uit de context van de boekrol te plaatsen.

Kijkt u naar het geheel van de boekrol, dan zult u zien dat deze heel serieus is. De wonderlijke opdracht die Hosea krijgt moet opvallen voor de directe omgeving. De officiële naam vindt plaats op de 8e dag van de geboorte. Verwonderd, misschien wel verbijstert, heeft zijn naaste familie gereageerd op de namen van zijn kinderen dit in de loop van zijn huwelijk ter wereld kwamen. De eerste keer een afwijkende naam is al bijzonder, maar drie keer op een rij is opmerkend. In deze korte boekrol vinden wij ook duidelijk tijdlijnen.

De discipelen vragen aan Yeshua naar de uitleg van Hosea 6:2 over de heroprichting van het Koninkrijk van Israël. Heel terecht, want onze haters regeerden over ons. (Het verwijt was geheel aan onszelf te danken) Die vraag van de discipelen was heel legitiem, want ook zij zagen iets in Hosea 6:2 en dachten door in de lijn van de opstanding van Yeshua. Ook zij kenden de woorden die in Lucas 1 werd opgeschreven.

Hier komt voor iedere Jood het heikele punt: Onze Messias is voor een deel van ons verborgen gebleven. Wat is de reden daarvan geweest? Daarvoor moet ik terecht bij de Eeuwige en niet bij mensen. Waarschijnlijk is in uw perceptie iedere Jood verplicht om de Eeuwige te dienen maar geldt dat ook niet voor de gehele mensheid?

Menigeen ontgaat het dat het Huis van Israël verzoenende offers bracht voor de volkeren. Waren die volkeren allemaal gelovigen? Nee, velen dienden de afgoden en met heel veel aandrang en verlokkingen zwichtte zeer veel van mijn volksgenoten daar voor. Wat was de status van de heidenen, uw voorgeslacht, kende die wel de G'd van Israël toen er verzoenende offers over hen werden gebracht? Hier zitten wij met een mysterie, iets wat niet te bevatten is. Waarom moesten wij, het Huis van Israël over onze (vijanden) offers brengen en die financieren? Toch gebeurt het en hebben wij, zij het met omissies, dit bevel van de Eeuwige nagekomen. Is dit te doorgronden? Vele rabbijnen buigen zich nog steeds over dit bijzondere offer. Dat alleen al laat zien dat er veel verborgen is, wat eens aan het licht zal komen. Ook dat zal een verwondering zijn voor vele van mijn volksgenoten.

Eigenlijk ben ik blij met het feit dat wij niet het vingertje moeten opheffen, maar eerder ons vingertje moeten gebruiken om te kijken wat er werkelijk staat zonder enige tekst te isoleren en te verheffen: maar dit is de waarheid.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vragen over de wederkomst van Jezus.

Berichtdoor elburger » 04 dec 2018 14:59

Liekels schreef

Zou fijn zijn als iedereen zoals jij open een discussie in kan gaan, maar die wijsheid is nog niet iedereen kundig en ikzelf inclusief.


Ik ben geen wijze man, wijsheid is een begrip waar mensen nogal aan hechten.
Vraag de Geest om wijsheid en je zult nog veel dingen geopenbaard worden.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vragen over de wederkomst van Jezus.

Berichtdoor elburger » 04 dec 2018 15:03

Jesaja40 schreef

[quote][/quote]Eigenlijk ben ik blij met het feit dat wij niet het vingertje moeten opheffen, maar eerder ons vingertje moeten gebruiken om te kijken wat er werkelijk staat zonder enige tekst te isoleren en te verheffen: maar dit is de waarheid.

Dat is een waar woord.
Mensen halen een gedeelte uit een Bijbeltekst, 1 woord soms en er ontstaan grote twisten, ja leugens zelf. Kijk maar eens wat de Remonstranten en Socianen veel doen.
Met één woord probeert men het geloof aan hun zijde te krijgen
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vragen over de wederkomst van Jezus.

Berichtdoor elburger » 04 dec 2018 15:04

Jesaja 40 schreef

]Eigenlijk ben ik blij met het feit dat wij niet het vingertje moeten opheffen, maar eerder ons vingertje moeten gebruiken om te kijken wat er werkelijk staat zonder enige tekst te isoleren en te verheffen: maar dit is de waarheid.




Dat is een waar woord.
Mensen halen een gedeelte uit een Bijbeltekst, 1 woord soms en er ontstaan grote twisten, ja leugens zelf. Kijk maar eens wat de Remonstranten en Socianen veel doen.
Met één woord probeert men het geloof aan hun zijde te krijgen[/quote]
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: Vragen over de wederkomst van Jezus.

Berichtdoor learsi » 04 dec 2018 15:07

Het ging mij om de volgorde van de gebeurtenissen die U schetste.
Terugkomst Messias, zitten op de troon, herkend worden door....

Tijdpad Hosea.

Kinderen Israels bekeren zich, zoeken de Heere hun God en David hun koning,vrezende komen tot de Heere en tot Zijn goedheid, in het laatste der dagen, en dan de terugkomst van de Messias.


hg Learsi

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Vragen over de wederkomst van Jezus.

Berichtdoor pindas83 » 04 dec 2018 19:31

Jesaja40 schreef:StillAwake citeert:



Het zal u bekend zijn dat de woorden die er in Lucas 1 worden aangehaald door een engel geen losse kreet is inzake het koningschap van David. Een van zijn nazaten (in het vlees) zal het koninkrijk van Israël weer herstellen. Dat koninkrijk zal heerlijker zijn als dat van Salomo. Dus ja, een fysieke aardse troon zal er zijn. Let op wat daarover in Zacharia wordt geschreven.

Alverzoening, daar heb ik het niet over gehad. Dit is voor iedereen een mysterie en is een zaak tussen de Eeuwige en het Huis van Israël. Als Paulus spreekt over geheel Israël zal zalig worden, bedoelt hij dan de volle 100% van het Huis van Israël of doelt hij op het deel wat de Eeuwige van voor de grondlegging van deze wereld op het oog had?

Maar als u toch die term alverzoening zou willen "gebruiken", besef dan dat op Yom Kipoer verzoening wordt gevraagd voor het gehele volk voor het komende jaar.


Is dezelfde belofte niet van toepassing op de zgn. heidenvolken?
Ik hoop dat de heidenvolken daar ook in mogen delen dan. Niet aanvallend bedoeld maar wordt daar wel eens voor gebeden?

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vragen over de wederkomst van Jezus.

Berichtdoor elburger » 06 dec 2018 06:53

pindas83 schreef

[quote][/quote]Is dezelfde belofte niet van toepassing op de zgn. heidenvolken?
Ik hoop dat de heidenvolken daar ook in mogen delen dan. Niet aanvallend bedoeld maar wordt daar wel eens voor gebeden?

Dat is ook de reden dat ik regelmatig in mijn gebeden bid voor hen die de Islam aanhangen.
Zij mogen ook een kind Gods worden, en daar bid ik om.
Niemand die oprecht om God vraagt zal de Here de rug toekeren.
Bid daarom ook voor hen, net zoals men mag bidden voor iedere zoekende naar het ware gellof in God.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Nina

Re: Vragen over de wederkomst van Jezus.

Berichtdoor Nina » 06 dec 2018 22:02

StillAwake schreef:Op welke bijbelgedeelten baseer je:
A) een fysieke, aardse, troon?
B) de "alverzoening" voor Joden?


De troon van David heeft toch nooit in de hemel gestaan?

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vragen over de wederkomst van Jezus.

Berichtdoor StillAwake » 07 dec 2018 09:46

Nina schreef:De troon van David heeft toch nooit in de hemel gestaan?

Wellicht niet.
Aan de andere kant staat er ook dat er ALTIJD iemand op de troon van David zou zitten.
Nog afgezien van de overgangsperiode van het OT naar het NT (waarin die troon voor zover ik weet niet bestond), als er nu Iemand op die troon zit is dat Jezus. En ik geloof niet dat Hij op dit moment een aardse troon in gebruik heeft...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten