Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 07 nov 2018 15:05

Veendam schreef:Zou er in die gedragscode dan ook staan opgenomen dat hij geen TV mag hebben, niet naar een bar of discotheek mag gaan en geen bioscoop of theater mag bezoeken ? Dat hij geen normaal internet mag hebben maar alleen filternet ? Dat hij o zondag zijn gras niet mag maaien en dat zijn kinderen van zaterdag op zondag echt voor 0.00 uur binnen moeten zijn ?

Ik hoop niet dat een gedragscode zo ver gaat.


nee dát staat er niet in, maar als het er wel in zou staan, en hij met volledige instemming getekend zou hebben, dan moet hij, in het kader van behoud van zijn baan, zich eraan houden of ontslag nemen en ervan ontheven zijn.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 07 nov 2018 17:44

hans0166 schreef:nee dát staat er niet in, maar als het er wel in zou staan, en hij met volledige instemming getekend zou hebben, dan moet hij, in het kader van behoud van zijn baan, zich eraan houden of ontslag nemen en ervan ontheven zijn.

En stond er toen hij tekende in dat hij geen lezingen mocht houden in een theater?
Ook niet he?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Veendam » 07 nov 2018 18:35

Weet je, een theater heb ik niks te zoeken omdat wat ze daar laten zien mij totaal niet boeit en een bioscoop kom ik ook eigenlijk nooit. De laatste keer dat k in de bioscoop was dat was met de film : The passion of Christ, heel indrukwekkend was dat.

Persoonlijk heb ik dan ook zoiets dat het er aan licht wat je gaat bekijken en niet in welk stenen gebouw iets gebeurt.
Daarom vind ik het ontslag van deze docent dus ook niet te begrijpen.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 07 nov 2018 19:00

Vanmorgen hoorde ik het op de radio, en het is ook hier te lezen: https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/55551 ... loten.html
Namelijk dat Jared Polis de eerste openlijk homoseksuele gouverneur in de Verenigde Staten is. Openlijk homoseksueel, wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat hij in het openbaar laat zien hoe je als man een vent pakt of zo, daarbij wellicht hopend op navolging? (En waarom vinden ze het blijkbaar zo belangrijk om dit droevige feit te melden?)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 07 nov 2018 19:10

Boekenlezer schreef:dat Jared Polis de eerste openlijk homoseksuele gouverneur in de Verenigde Staten is. Openlijk homoseksueel, wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat hij in het openbaar laat zien hoe je als man een vent pakt of zo, daarbij wellicht hopend op navolging?


ze zeggen wel eens dat domme vragen niet bestaan, doch deze ziende betwijfel ik dat.
Een al even dom antwoord: als je het wil weten en meemaken ga je maar een weekendje naar hem toe, zal hij het je vast proberen uit te leggen.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor hans0166 » 07 nov 2018 19:11

StillAwake schreef:En stond er toen hij tekende in dat hij geen lezingen mocht houden in een theater?
Ook niet he?


de betrokkenen waren het ermee eens dat hij de vooraf bekende gedragscode niet gehouden heeft, of niet kon waarborgen, en jij blijft zeuren?

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor pindas83 » 07 nov 2018 22:30

Boekenlezer schreef:Vanmorgen hoorde ik het op de radio, en het is ook hier te lezen: https://www.nu.nl/verkiezingen-vs/55551 ... loten.html
Namelijk dat Jared Polis de eerste openlijk homoseksuele gouverneur in de Verenigde Staten is. Openlijk homoseksueel, wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat hij in het openbaar laat zien hoe je als man een vent pakt of zo, daarbij wellicht hopend op navolging?


Goede vraag! Dat was ook direct mijn eerste gedachte toen ik dit las. Mijn tweede (ja soms heb ik meer gedachten) was dat deze meneer er openlijk voor uit komt dat hij van de mannenliefde is... maar de eerste leek me inderdaad ook de meest voor de hand liggend. :-({|=

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 08 nov 2018 09:50

hans0166 schreef:de betrokkenen waren het ermee eens dat hij de vooraf bekende gedragscode niet gehouden heeft, of niet kon waarborgen, en jij blijft zeuren?

Zeuren zou ik het niet willen noemen.
Voor zover ik begrepen heb heeft Van Essen alleen maar "toegegeven" dat er een onwerkbare situatie ontstaan was.
Ik heb nergens gelezen dat hijzelf zegt de gedragscode geschonden te hebben.

Heb je wellicht een bron?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 08 nov 2018 16:18

hans0166 schreef:beide: nee
er is een groot verschil tussen het op persoonlijke titel bezoeken van een theater en het uitbrengen van een theaterproductie door een werknemer die een gedragscode ondertekent heeft om zijn functie uit te oefenen.

Nou.....er zit als dat zo is, ook een groot verschil hoe een enkele bestuursleden hierover denken....en "het gewone volk"
Als je als bestuur ziet dat je docenten en leerlingen van je school wel naar de theater voorstelling gaan van je ontslagen docent...dan gaat er toch ergens iets niet goed...tijd om als bestuur flink achter de oren te krabben en wakker te worden.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 08 nov 2018 16:22

StillAwake schreef:Prachtig toch?
Veel (ex)collega's en leerlingen laten hierbij merken dat ze het hart wel op de goede plaats hebben.
En passant veroordelen ze hiermee het standpunt van de school.

Lichtpuntje op deze pas begonnen dag.

Absoluut.
Zoals zo vaak gaan theorie en praktijk behoorlijk mank in reformatorisch Nederland.
Veel wordt gedaan omdat het zo hoort of uit gewoonte.
En dieper nagedacht kan men blijkbaar niet meer....en dan denken vanuit het hart...de echte betekenis en het doel van iets...
Alles is niet altijd vastomlijnd binnen kaders te handhaven omdat het soms en steeds vaker verder gaat...
Dit wordt in de toekomst een steeds groter probleem voor de handhavers van het reformatorisch gedachtengoed omdat God en de tijd veel verder gaat en gaan.....
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 09 nov 2018 09:30

de antwoorden op kamervragen ontslag docent Driestar


https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... heaterstuk

Opnieuw Kamervragen over ontslag docent reformatorische school


https://www.ad.nl/gouda/nieuwe-kamervra ... ~a088d707/
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Boekenlezer » 09 nov 2018 17:06

hans0166 schreef:ze zeggen wel eens dat domme vragen niet bestaan, doch deze ziende betwijfel ik dat.
Een al even dom antwoord: als je het wil weten en meemaken ga je maar een weekendje naar hem toe, zal hij het je vast proberen uit te leggen.

Jij bent er blijkbaar dermate bekend en ervaren mee dat je het een domme vraag vindt. Dat kan. Bij mij is dat anders, en daar ben ik eigenlijk wel blij mee ook.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 09 nov 2018 17:28

Blokeerfriezen krijgen hoge straffen.

https://www.ad.nl/binnenland/rechter-to ... ~ab908dce/

Toch vreemd dat het blokkeren van een snelweg waarbij geen geweld is gebruikt en geen gewonden zijn gevallen een net zo hoge taakstraf oplevert als het met een dronken kop ver boven de maximumsnelheid doodrijden van 3 mensen. Waar is het recht? Dit doet slechts vermoeden dat dit een showproces was om het volk onder de duim te houden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2018 10:31

Boekenlezer schreef:Jij bent er blijkbaar dermate bekend en ervaren mee dat je het een domme vraag vindt. Dat kan. Bij mij is dat anders, en daar ben ik eigenlijk wel blij mee ook.


Je bent slim genoeg om te snappen dat openlijk homoseksueel zijn niet inhoudt dat je midden op straat seks gaat hebben met iemand van het zelfde geslacht. Overigens is “openlijk homosexueel” heel slecht vertaald door nu, in het amerikaans stond er “gay” wat gewoon homo betekent. Misschien zorgt dat voor de verwarring maar er wordt bedoeld dat hij gewoon uitkomt voor zijn geaardheid en dat niet verbergt. Zo lastig is dat niet, zelfs niet als je openlijk homofoob bent moet je wel kunnen snappen wat ze bedoelen ;-)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Chaya » 10 nov 2018 11:29

Marnix schreef:Je bent slim genoeg om te snappen dat openlijk homoseksueel zijn niet inhoudt dat je midden op straat seks gaat hebben met iemand van het zelfde geslacht. Overigens is “openlijk homosexueel” heel slecht vertaald door nu, in het amerikaans stond er “gay” wat gewoon homo betekent. Misschien zorgt dat voor de verwarring maar er wordt bedoeld dat hij gewoon uitkomt voor zijn geaardheid en dat niet verbergt. Zo lastig is dat niet, zelfs niet als je openlijk homofoob bent moet je wel kunnen snappen wat ze bedoelen ;-)

Waarom zou je aan een voorbijganger moeten kunnen zien of hij homo of hetero is?
Als iedereen in één oogopslag kan zien dat je gay bent, betekent het dus dat je afwijkend gedrag vertoont. En dan afwijkend in de zin van: niet het gangbare.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten