Website www.derokendevlaswiek.nl

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Veendam » 18 okt 2018 10:37

Julian Brasser schreef:In de Software Engineering kennen we termen als 'lage koppeling, hoge cohesie' wat wil zeggen dat je je code zodanig moet structureren dat het zoveel mogelijk afhankeling is van ABSTRACTIES VAN hetgeen waar zo'n klasse ( = gestructureerd stuk code) aan gekoppeld kan worden. Vanuit die bril bezien is het heel verstandig om te zeggen dat iedere religie God aanbidt op zijn eigen manier/weg (dat is de kracht van het engelse 'different ways') en dat iedereen kind van God is.

Je kunt iedere bril opzetten die je wilt, maar dat wil niet zeggen dat je dan ook het juiste zicht krijgt op de zaak.
Je kunt alleen maar een kind van God zijn als God ook je Vader is.
Natuurlijk kan je God aanbidden op verschillende manieren, namelijk in Geest en Waarheid, zoals in de Bijbel zelf genoemd staat.
Verschillende religies hebben verschillende goden en die aanbidden dus niet de Enige Ware Levende God, dus die aanbidden daarmee God al helemaal niet. Er is namelijk maar 1 Levende God, en maar 1 Middelaar, Jezus Christus.


Julian Brasser schreef: Dat is inderdaad ook zo, omdat iedereen in genade leeft. Probeer eens te beseffen wat God allemaal toelaat bij mensen die in duisternis leven. Dat is pure genade en misschien wel interesse van God.

Dat is dus NIET zo. Iedereen leeft nu wel in de GENADETIJD, maar dat wil niet zeggen dat ze leven UIT GENADE. Dat is namelijk wat heel anders.


Julian Brasser schreef:Diezelfde God heeft het vogelbekdier geschapen die niet past in het label 'zoogdier' of 'reptiel/vogel'. God houdt van iets bijzonders als vogelbekdieren, pinguins en puppy's, maar ook van bomen, want in de Bijbel staat dat je die niet mag kappen als je strijd voert, en David, de man naar Gods hart had het over bomen die in de hand klappen en dat de rechtvaardige zal zijn als een boom gepland aan waterbeken die vrucht voortbrengt op zijn tijd.

Dat je niet de bomen mag kappen als je in oorlog bent heeft te maken met de taktiek van de verschroeide aarde, waarbij alle bomen gekapt werden zodat de grond na verloop van tjd onvruchtbaar zou worden en er geen enkele grondstof achter zou blijven voor de andere legers. Het betekend dus niet dat God de bomen zo bijzonder vind.
Wat God wel heel bijzonder vind is de mens, de kroon op Zijn Schepping, en om die mens te verzoenen met Hem kwam Jezus op aarde vanuit de Hemel.

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:57
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Julian Brasser » 18 okt 2018 11:21

Veendam schreef:Je kunt iedere bril opzetten die je wilt, maar dat wil niet zeggen dat je dan ook het juiste zicht krijgt op de zaak.
Je kunt alleen maar een kind van God zijn als God ook je Vader is.
Natuurlijk kan je God aanbidden op verschillende manieren, namelijk in Geest en Waarheid, zoals in de Bijbel zelf genoemd staat.
Verschillende religies hebben verschillende goden en die aanbidden dus niet de Enige Ware Levende God, dus die aanbidden daarmee God al helemaal niet. Er is namelijk maar 1 Levende God, en maar 1 Middelaar, Jezus Christus.



Dat is dus NIET zo. Iedereen leeft nu wel in de GENADETIJD, maar dat wil niet zeggen dat ze leven UIT GENADE. Dat is namelijk wat heel anders.



Dat je niet de bomen mag kappen als je in oorlog bent heeft te maken met de taktiek van de verschroeide aarde, waarbij alle bomen gekapt werden zodat de grond na verloop van tjd onvruchtbaar zou worden en er geen enkele grondstof achter zou blijven voor de andere legers. Het betekend dus niet dat God de bomen zo bijzonder vind.
Wat God wel heel bijzonder vind is de mens, de kroon op Zijn Schepping, en om die mens te verzoenen met Hem kwam Jezus op aarde vanuit de Hemel.

Kwestie van definitie. Heeft de taktiek van de verschroeide aarde ook nog wat te maken met http://www.derokendevlaswiek.com, vraag ik me af. Laten we niet off topique-smile gaan.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Veendam » 18 okt 2018 13:05

Julian Brasser schreef:Kwestie van definitie.


Ik denk niet dat Jezus dat zal zeggen als je voor de troon van God staat, ach kwestie van definitie van wie er aanbeden moet worden.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Veendam » 18 okt 2018 14:10

Ik heb even gekeken wat er op die site staat.

Wat een bagger zeg......
Die schrijver van de artikelen denkt klaarblijkelijk ook dat mensen alles gaan lezen.
Hij heeft het er maar druk mee.

Nu heeft de schrijver op bepaalde detailpunten wel een punt maar door het bagger spuien over alles en iedereen maakt hij zichzelf ongeloofwaardig doordat hij niet de liefde laat merken die hij door Jezus zou moeten hebben voor de andere mensen.
Van die liefde is weinig tot niets te vernemen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor StillAwake » 18 okt 2018 16:54

Veendam schreef:Ik heb even gekeken wat er op die site staat.

Wat een bagger zeg......
Die schrijver van de artikelen denkt klaarblijkelijk ook dat mensen alles gaan lezen.
Hij heeft het er maar druk mee.

Nu heeft de schrijver op bepaalde detailpunten wel een punt maar door het bagger spuien over alles en iedereen maakt hij zichzelf ongeloofwaardig doordat hij niet de liefde laat merken die hij door Jezus zou moeten hebben voor de andere mensen.
Van die liefde is weinig tot niets te vernemen.

Hij heeft op sommige punten gelijk?
Noem er eens één.
Lukt niet he?

Tuurlijk is niet alles onwaar wat hij zegt , maar halve waarheden zijn ook leugens.

Wellicht is dit die bron die geen zoet én brak water geeft.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Veendam » 18 okt 2018 19:48

StillAwake schreef:Hij heeft op sommige punten gelijk?
Noem er eens één.
Lukt niet he?

Tuurlijk is niet alles onwaar wat hij zegt , maar halve waarheden zijn ook leugens.

Wellicht is dit die bron die geen zoet én brak water geeft.


Ja op sommige punten heeft hij wel gelijk, maar dat is bijna logisch.
Jouw reactie komt mij een beetje over op een manier dat hij ook helemaal niks goeds zou kunnen zeggen.
Laten we dan eens de kerkvaders nemen zoals Luther en Calvijn, hebben die ook alles goed gehad en gezegt of alles verkeerd ?
Nee die hadden zowel goede als slechte dingen.
Nu is het wel zo dat de meeste slechte uitspraken niet besproken worden maar ze zijn destijds wel gedaan.

Nu kan ik mij niet voorstellen dat jij StillAwake alles hebt gelezen wat er wel allemaal op staat en daar doe je goed aan om er geen tijd aan te besteden, maar als je het wel zou doen zou je ook sommige goede dingen tegenkomen.
Het is alleen de tijd niet waard om naar die paar zaken op zoek te gaan tussen alle bagger die er verder op staat.

Nee het is echt niet een bron die zoet en brak water geeft.
Het is een put, afgesloten van de bron, waarvan we op basis van wat er uit gaat van zijn mond of pen of toetsenbord de conclusie moeten trekken dat het in ieder geval niet een bron is van levend water wat uit zijn binnenste vloeit.

Wat jou zelf betreft StillAwake: Pas op dat je geen verbittering toelaat in je denken naar mensen toe die dingen net even wat anders formuleren dan jij doet. En ook al zegt iemand radicaal alles tegen alles wat jou lief is, dan nog moet je verbittering niet toelaten in je eigen leven over die mensen.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor StillAwake » 19 okt 2018 06:05

Veendam schreef:Ja op sommige punten heeft hij wel gelijk, maar dat is bijna logisch.
Jouw reactie komt mij een beetje over op een manier dat hij ook helemaal niks goeds zou kunnen zeggen.
Laten we dan eens de kerkvaders nemen zoals Luther en Calvijn, hebben die ook alles goed gehad en gezegt of alles verkeerd ?
Nee die hadden zowel goede als slechte dingen.
Nu is het wel zo dat de meeste slechte uitspraken niet besproken worden maar ze zijn destijds wel gedaan.

Nu kan ik mij niet voorstellen dat jij StillAwake alles hebt gelezen wat er wel allemaal op staat en daar doe je goed aan om er geen tijd aan te besteden, maar als je het wel zou doen zou je ook sommige goede dingen tegenkomen.
Het is alleen de tijd niet waard om naar die paar zaken op zoek te gaan tussen alle bagger die er verder op staat.

Nee het is echt niet een bron die zoet en brak water geeft.
Het is een put, afgesloten van de bron, waarvan we op basis van wat er uit gaat van zijn mond of pen of toetsenbord de conclusie moeten trekken dat het in ieder geval niet een bron is van levend water wat uit zijn binnenste vloeit.

Wat jou zelf betreft StillAwake: Pas op dat je geen verbittering toelaat in je denken naar mensen toe die dingen net even wat anders formuleren dan jij doet. En ook al zegt iemand radicaal alles tegen alles wat jou lief is, dan nog moet je verbittering niet toelaten in je eigen leven over die mensen.

Ik heb alles gelexen over de onderwerpen die mijn interesse hebben.
Daarnasst heb ik zijn jijdaar v3rsie bekeken.
Daar baseer ik mijn mening op.

Verbitterd ben ik niet.
En als ik al verbitterd zou zijn is dat niet vanwege een dwaas die op internet roeptoetertje speelt.
Natuurlijk raakt het mij als dit soort figuren, (er zijn meer van dit soort mensen...) mijn God op deze wijze belachelijk menem te mogen mnaken.
Maar her is eerder zielig te noemen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Yoshi

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Yoshi » 19 okt 2018 06:42

Zielig in de zin van de man is ziek en heeft hulp nodig denk ik dan. Ik weet niet hoe de vergoedingen van de zorgkosten werken in het land waar hij woont maar denk wel dat hij zeer veel baat heeft aan professionele hulp om van deze gaat af te komen. Ik mag hopen dat deze man geen kinderen grootbrengt en zijn haat jegens alles op die kinderen overbrengt.

Maar in de tussentijd zitten de mensen die belasterd worden door hem er wel mee.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Veendam » 19 okt 2018 08:17

StillAwake schreef:Ik heb alles gelexen over de onderwerpen die mijn interesse hebben.
Daarnasst heb ik zijn jijdaar v3rsie bekeken.
Daar baseer ik mijn mening op.

Verbitterd ben ik niet.
En als ik al verbitterd zou zijn is dat niet vanwege een dwaas die op internet roeptoetertje speelt.
Natuurlijk raakt het mij als dit soort figuren, (er zijn meer van dit soort mensen...) mijn God op deze wijze belachelijk menem te mogen mnaken.
Maar her is eerder zielig te noemen.


Eigenlijk kan je heel kort zijn over zijn visie: Die heeft hij niet..... hij is niet ziende (dat klinkt wat neutraler dan hij is stekeblind maar het betekend het zelfde). Laten we dan maar gewoon doen wat de Bijbel voorschrijft wat betreft het corrigeren van een dwaas......
Wat mij betreft kan deze topic gesloten worden.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Veendam » 19 okt 2018 08:19

Yoshi schreef:Zielig in de zin van de man is ziek en heeft hulp nodig denk ik dan. Ik weet niet hoe de vergoedingen van de zorgkosten werken in het land waar hij woont maar denk wel dat hij zeer veel baat heeft aan professionele hulp om van deze gaat af te komen. Ik mag hopen dat deze man geen kinderen grootbrengt en zijn haat jegens alles op die kinderen overbrengt.

Maar in de tussentijd zitten de mensen die belasterd worden door hem er wel mee.


Stel dat hij ziek is dan kan je hem nog niet helpen omdat hij niet geholpen wil worden.
Zijn website is het echt waard om NUL hits per jaar te gaan krijgen dus daar mogen jullie aan meehelpen door er gewoon niet op te gaan.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten