Website www.derokendevlaswiek.nl

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Veendam » 16 okt 2018 10:33

Er zijn veel kerken die eigenlijk de Bijbel als filosofie beschouwen.
Dit klinkt heel erg hard wellicht, maar filosfie is praten en praten en praten en denken en denken en denken, maar het komt eigenlijk nooit tot het doen van wat de Bijbel zegt.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor elbert » 16 okt 2018 10:59

Julian Brasser schreef:Het is echt interessant om te zien hoeveel er gedemoniseerd wordt in ger. gem -kringen.
(...)
Ik ben zelf opgegroeid/opgevoed in de ger. gem. dus ik weet waar ik het over heb.
(...)
Ik voel echt een last op mijn hart als ik denk aan bepaalde voormannen-met-leesbrillen uit de ger. gem. Vreselijk.
Dhr. Burggraaf komt niet uit de ger.gem., maar uit de (voormalige) Nederlands Hervormde Kerk.
Dus je zit een beetje je eigen opvoeding op deze man te projecteren.
Als je zijn schrijfsels over de ger. gem. naleest, dan wordt duidelijk dat vergeleken met hem jouw kritiek op de ger. gem. eigenlijk maar bijzonder mild is. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:57
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Julian Brasser » 16 okt 2018 11:12

elbert schreef:Dhr. Burggraaf komt niet uit de ger.gem., maar uit de (voormalige) Nederlands Hervormde Kerk.
Dus je zit een beetje je eigen opvoeding op deze man te projecteren.
Als je zijn schrijfsels over de ger. gem. naleest, dan wordt duidelijk dat vergeleken met hem jouw kritiek op de ger. gem. eigenlijk maar bijzonder mild is. ;)

Ik begrijp dat je als moderator het hebt over 'projecteren'. Stiekem wel vermakelijk, zeker? Maar ik zal niet off topique-smile gaan.
Ik ben oprecht geïntereseerd in de positie van dhr. Burggraaf en ik kan me voorstellen dat de mensen op deze thread dat ook zijn. Kan iemand misschien kort de positie weergeven van dhr. Burggraaf tegenover de ger. gem? Zonder het te hebben over de woorden die hij daarbij gebruikt? Laten we daarbij niet zelf ook gaan lasteren.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor elbert » 16 okt 2018 12:23

Julian Brasser schreef:Ik begrijp dat je als moderator het hebt over 'projecteren'. Stiekem wel vermakelijk, zeker?
Nee, integendeel.
Julian Brasser schreef:Ik ben oprecht geïntereseerd in de positie van dhr. Burggraaf en ik kan me voorstellen dat de mensen op deze thread dat ook zijn. Kan iemand misschien kort de positie weergeven van dhr. Burggraaf tegenover de ger. gem?
Hij verzet zich tegen de standenleer en vindt dit een vorm van "rechtvaardiging van de vrome" i.p.v. de rechtvaardiging van de goddeloze.
Verder verzet hij zich tegen de gedachte dat er sprake kan zijn van wedergeboorte zonder kennis van Christus, een gedachte die je in de GG ook wel tegenkomt.
Hij vindt dat de GG zich hiermee in het spoor van Rome zet: papisme, een verwijt dat Burggraaf al gauw maakt richting iedereen die ook maar iets afwijkt van zijn eigen visie.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Veendam » 16 okt 2018 12:46

elbert schreef:Hij verzet zich tegen de standenleer en vindt dit een vorm van "rechtvaardiging van de vrome" i.p.v. de rechtvaardiging van de goddeloze.
Verder verzet hij zich tegen de gedachte dat er sprake kan zijn van wedergeboorte zonder kennis van Christus, een gedachte die je in de GG ook wel tegenkomt.
Hij vindt dat de GG zich hiermee in het spoor van Rome zet: papisme, een verwijt dat Burggraaf al gauw maakt richting iedereen die ook maar iets afwijkt van zijn eigen visie.


Dat laatste is wel jammer, als iemand wat afwijkt van je eigen visie hoeft dat nog niet papisme te zijn.

Yoshi

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Yoshi » 16 okt 2018 17:32

Niets mis met papisme. Viva il papa Franciscus!

Nina

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Nina » 16 okt 2018 18:32

https://www.youtube.com/watch?v=-6FfTxw ... e=youtu.be

Ik zeg: alles mis met papisme! Gevaarlijke man, die Paus. Als hij stelt dat alle godsdiensten leiden tot God de Vader, misleidt hij mensen. Hij maakt daarmee het offer van de Here Jezus overbodig. Want buiten het offer van de Heer om is er geen vergeving.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor StillAwake » 16 okt 2018 18:46

Nina schreef:https://www.youtube.com/watch?v=-6FfTxwTX34&feature=youtu.be

Ik zeg: alles mis met papisme! Gevaarlijke man, die Paus. Als hij stelt dat alle godsdiensten leiden tot God de Vader, misleidt hij mensen. Hij maakt daarmee het offer van de Here Jezus overbodig. Want buiten het offer van de Heer om is er geen vergeving.

Waar stelt hij dat alle godsdi e mstrn tot God de Vader leiden?
Ik haal dat niet uit zijn filmpje.
Wel dat hij bidt dat religies in vrede mogen leven.
En dat zouden meer mensen moeten doen.

Het ligt dichter tegen de persoon van Christus aam dan het geblaat van Burggraaf...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Yoshi

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Yoshi » 16 okt 2018 21:13

Nina schreef:https://www.youtube.com/watch?v=-6FfTxwTX34&feature=youtu.be

Ik zeg: alles mis met papisme!

Prima dat dat jouw mening is, maar
Gevaarlijke man, die Paus. Als hij stelt dat alle godsdiensten leiden tot God de Vader, misleidt hij mensen. Hij maakt daarmee het offer van de Here Jezus overbodig. Want buiten het offer van de Heer om is er geen vergeving.

Als je dit beweerd allemaal op basis van het door jou gelinkte filmpje ben je bezig (of schurk je oog tegen aan) met een valse getuigenis. Ik heb dit filmpje meerdere malen geanalyseerd met mensen die soortgelijke beweringen deden maar nooit konden ze de paus citeren op aangehaalde beschuldigingen.

Nina

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Nina » 16 okt 2018 21:25

'Seeking God and meeting God in different ways.' Dit suggereert dat zowel de moslim, boeddhist of christen via verschillende wegen (de enig Ware) God aanbidden. Dat is absoluut een leugen, Boeddha of Allah zijn niet dezelfde god als de God van de Bijbel.

''There is only one certainty we have for all: we are all children of God.' Zie commentaar hierboven.

Yoshi

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Yoshi » 16 okt 2018 21:34

Kortom, het zijn je eigen verzinsels, de wens als vader van de gedachte. Om daar nou zoveel haat op te baseren lijkt mij niet de christelijke weg.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor StillAwake » 17 okt 2018 11:12

Nina schreef:'Seeking God and meeting God in different ways.' Dit suggereert dat zowel de moslim, boeddhist of christen via verschillende wegen (de enig Ware) God aanbidden. Dat is absoluut een leugen, Boeddha of Allah zijn niet dezelfde god als de God van de Bijbel.

''There is only one certainty we have for all: we are all children of God.' Zie commentaar hierboven.

Het klopt toch dat Moslims, boeddhisten, Christenen en noem maar op allemaal hun eigen manier hebben om hun god te zoeken en te vinden?
Dat zegt niet dat het dezelfde god is.
Als wij beiden onze auto zoeken op een groot parkeerterrein is het niet gezegd dat het om dezelfde auto gaat.

En dat iedereen een kind van God is is een definitiekwestie. Uit Jona blijkt dat God de ninevieten ook tot Zijn kinderen rekende...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Nina

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Nina » 17 okt 2018 20:45

StillAwake schreef:Het klopt toch dat Moslims, boeddhisten, Christenen en noem maar op allemaal hun eigen manier hebben om hun god te zoeken en te vinden?
Dat zegt niet dat het dezelfde god is.
Als wij beiden onze auto zoeken op een groot parkeerterrein is het niet gezegd dat het om dezelfde auto gaat.

En dat iedereen een kind van God is is een definitiekwestie. Uit Jona blijkt dat God de ninevieten ook tot Zijn kinderen rekende...


Nee, hij zegt niet dat ieder hun god zoekt, hij zegt 'seeking God and meeting God in different ways'. Hij heeft het er niet over dat iedereen zijn/haar god op verschillende wijze ontmoet. Dit suggereert wel degelijk dat hij verschillende godsdiensten ziet als verschillende wegen die naar dezelfde God leiden.

Ik heb trouwens wel eens een gebed van de Paus gehoord, waarbij hij God aansprak bij een van de namen van Allah uit de Koran. Dat zegt me al genoeg.

Yoshi

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Yoshi » 17 okt 2018 20:50

Nina schreef:Ik heb trouwens wel eens een gebed van de Paus gehoord, waarbij hij God aansprak bij een van de namen van Allah uit de Koran. Dat zegt me al genoeg.

Je bedoeld net zoals alle christenen uit bijvoorbeeld Indonesië die God aanspreken met Allah. Ga vooral lekker door met kortzichtig oordelen. Toevallig een grote fan van de derokendevlaswiek.nl?

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:57
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Julian Brasser » 18 okt 2018 08:54

Nina schreef:Nee, hij zegt niet dat ieder hun god zoekt, hij zegt 'seeking God and meeting God in different ways'. Hij heeft het er niet over dat iedereen zijn/haar god op verschillende wijze ontmoet. Dit suggereert wel degelijk dat hij verschillende godsdiensten ziet als verschillende wegen die naar dezelfde God leiden.

Ik heb trouwens wel eens een gebed van de Paus gehoord, waarbij hij God aansprak bij een van de namen van Allah uit de Koran. Dat zegt me al genoeg.

In de Software Engineering kennen we termen als 'lage koppeling, hoge cohesie' wat wil zeggen dat je je code zodanig moet structureren dat het zoveel mogelijk afhankeling is van ABSTRACTIES VAN hetgeen waar zo'n klasse ( = gestructureerd stuk code) aan gekoppeld kan worden. Vanuit die bril bezien is het heel verstandig om te zeggen dat iedere religie God aanbidt op zijn eigen manier/weg (dat is de kracht van het engelse 'different ways') en dat iedereen kind van God is. Dat is inderdaad ook zo, omdat iedereen in genade leeft. Probeer eens te beseffen wat God allemaal toelaat bij mensen die in duisternis leven. Dat is pure genade en misschien wel interesse van God. Diezelfde God heeft het vogelbekdier geschapen die niet past in het label 'zoogdier' of 'reptiel/vogel'. God houdt van iets bijzonders als vogelbekdieren, pinguins en puppy's, maar ook van bomen, want in de Bijbel staat dat je die niet mag kappen als je strijd voert, en David, de man naar Gods hart had het over bomen die in de hand klappen en dat de rechtvaardige zal zijn als een boom gepland aan waterbeken die vrucht voortbrengt op zijn tijd.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten