Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Boanerges » 25 aug 2018 19:01

krid schreef:Laten we niet teveel over details discussieren.


De apostelen deden niet anders. Paulus heeft er brieven van volgeschreven toch? Trouwens wat zou er mis zijn met het gebruiken van je verstand? Dat heb je niet voor niets gekregen toch?

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor krid » 25 aug 2018 19:04

Boanerges schreef:De apostelen deden niet anders. Paulus heeft er brieven van volgeschreven toch? Trouwens wat zou er mis zijn met het gebruiken van je verstand? Dat heb je niet voor niets gekregen toch?


Aanvaard dan wie zwak is in het geloof, maar niet om over meningsverschillen te strijden.
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Veendam » 25 aug 2018 19:59

henkie schreef:Door dat af te doen als slechts traditie moet je eigen armzalige theorietje er zeker positief uitspringen? Volgens mij geloven zo'n beetje alle christenen dat je bij je sterven direct naar de hemel gaat.
Je bent ambtsdrager toch? Ik mag hopen dat je dat niet hardop zegt als je op bezoek gaat bij de rouwende familie.


Henkie kan jij drie teksten geven dan waarin staat dat iemand na zijn sterven gelijk naar de Hemel gaat ?
Als zo'n beetje alle christenen dat geloven moet dat niet zo moeilijk zijn denk ik.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 08 sep 2018 10:35

Een evangelische refo. Al die namen. Wat is het omgekeerde dan?
Laat al die onzinnige denominatiemuren maar afgebroken worden.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 10 sep 2018 22:50

-

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 14 sep 2018 08:32

Gezocht:
Iemand met kennis van strips...
'Deskundige': "weet ik niks vanaf"...

Geef dan gewoon géén antwoord...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor blijblij » 14 sep 2018 10:14

StillAwake schreef:Gezocht:
Iemand met kennis van strips...
'Deskundige': "weet ik niks vanaf"...

Geef dan gewoon géén antwoord...

Beter dan dat de Donald Duck als duivels en verderfelijk wordt weggezet....

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor blijblij » 15 sep 2018 10:37

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/262 ... -huwelijk/

Waarom wordt er expliciet uitgegaan van de man die vreemd is gegaan?

Nina

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Nina » 15 sep 2018 10:49

blijblij schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/26249/vreemdgaan-voor-het-huwelijk/

Waarom wordt er expliciet uitgegaan van de man die vreemd is gegaan?


Ik heb af en toe het idee dat niet de hele vraag is weergegeven, maar een gedeelte (de essentie) eruit. Begrijpelijk, want niet iedereen is even vaardig in het kort en bondig stellen van de vraag. Je merkt soms dat het panellid ingaat op iets wat je niet terug vindt in de brief van de vraagsteller. Ik vermoed dat het panellid ook hier meer gegevens had dan wat wij lezen in de vragenrubriek.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 15 sep 2018 11:27

Veendam schreef:Henkie kan jij drie teksten geven dan waarin staat dat iemand na zijn sterven gelijk naar de Hemel gaat ?
Als zo'n beetje alle christenen dat geloven moet dat niet zo moeilijk zijn denk ik.

We zijn gezeten met Hem in de hemelse gewesten.
Je bent overgegaan naar het Koninkrijk van het Licht.

2 Corinthians 5:8 Yes, we are of good courage, and we would rather be away from the body and at home with the Lord.

Philippians 1:21-23 For to me to live is Christ, and to die is gain. If I am to live in the flesh, that means fruitful labor for me. Yet which I shall choose I cannot tell. I am hard pressed between the two. My desire is to depart and be with Christ, for that is far better.

Philippians 3:20-21 But our citizenship is in heaven, and from it we await a Savior, the Lord Jesus Christ, who will transform our lowly body to be like his glorious body, by the power that enables him even to subject all things to himself

Joh 3:16 en 36 je hebt al eeuwig leven.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor hans0166 » 15 sep 2018 11:45

coby6 schreef:We zijn gezeten met Hem in de hemelse gewesten.
Je bent overgegaan naar het Koninkrijk van het Licht.

2 Corinthians 5:8 Yes, we are of good courage, and we would rather be away from the body and at home with the Lord.

Philippians 1:21-23 For to me to live is Christ, and to die is gain. If I am to live in the flesh, that means fruitful labor for me. Yet which I shall choose I cannot tell. I am hard pressed between the two. My desire is to depart and be with Christ, for that is far better.

Philippians 3:20-21 But our citizenship is in heaven, and from it we await a Savior, the Lord Jesus Christ, who will transform our lowly body to be like his glorious body, by the power that enables him even to subject all things to himself

Joh 3:16 en 36 je hebt al eeuwig leven.


ik zie daarin niet dat we direct naar de hemel gaan
( en mag het gewoon in het nederlands svp, we hebben zat vertalingen die bruikbaar zijn )

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 15 sep 2018 12:15

hans0166 schreef:ik zie daarin niet dat we direct naar de hemel gaan
( en mag het gewoon in het nederlands svp, we hebben zat vertalingen die bruikbaar zijn )

Als je geest nu al is gezeten in de hemel, waar moet ie dan heen?
Nbg werkt voor geen meter als ik een tekst google. Al typ je de halve zin in, krijg je 'm nog niet. In het Engels typ je 2 woorden en je hebt 'm gelijk.
Ik zocht die tekst dat Jezus tegen de Sadduceeen zegt met die vrouw met 7 mannen dat God geen God van doden is. Vergeet het maar met de nbg. Typ ik: Jesus sadducees wife nkjv, hoep direct de tekst.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Veendam » 15 sep 2018 14:14

coby6 schreef:We zijn gezeten met Hem in de hemelse gewesten.
Je bent overgegaan naar het Koninkrijk van het Licht.

2 Corinthians 5:8 Yes, we are of good courage, and we would rather be away from the body and at home with the Lord.

Philippians 1:21-23 For to me to live is Christ, and to die is gain. If I am to live in the flesh, that means fruitful labor for me. Yet which I shall choose I cannot tell. I am hard pressed between the two. My desire is to depart and be with Christ, for that is far better.

Philippians 3:20-21 But our citizenship is in heaven, and from it we await a Savior, the Lord Jesus Christ, who will transform our lowly body to be like his glorious body, by the power that enables him even to subject all things to himself

Joh 3:16 en 36 je hebt al eeuwig leven.


Eeuwig leven hebben we al wel nu inderdaad, alleen ons lichaam is nog niet getransformeerd naar perfectie, dat wil zeggen dat we nu nog geen verheerlijkt lichaam hebben. Als wij worden opgenomen en Christus tegemoet gaan in de lucht dan zullen wij hen die reeds ontslapen zijn geenzins voorgaan, want WIJ ALLEN...... ZULLEN SAMEN ........ De Here tegemoet gaan in de lucht.
Op dat moment gaan we pas richting hemel, maar dan wel met een verheerlijkt lichaam.
Tot die tijd wachten wij hier, en hen die al ontslapen zijn wachten dus nu ook nog.
Het LEVEN is mij echter nu nog steeds Christus en het sterven gewin, omdat ik dan geen last meer heb van mijn lichaam.
Fysiek lichamelijk ben je dus niet in de hemel, maar IN DE GEEST NU AL REEDS, daarvoor hoef je niet eerst een lichamelijke dood te sterven, maar moet je gestorven zijn in Christus en met Hem opgewekt zijn.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor coby6 » 15 sep 2018 14:41

Veendam schreef:Tot die tijd wachten wij hier, en hen die al ontslapen zijn wachten dus nu ook nog.


Het LEVEN is mij echter nu nog steeds Christus en het sterven gewin, omdat ik dan geen last meer heb van mijn lichaam.
Fysiek lichamelijk ben je dus niet in de hemel, maar IN DE GEEST NU AL REEDS, daarvoor hoef je niet eerst een lichamelijke dood te sterven, maar moet je gestorven zijn in Christus en met Hem opgewekt zijn.

Ja maar dan wachten ze toch op een nieuw lichaam in de hemel?
Ik geloof dat ze vroeger, voordat Jezus stierf en opstond, in Abrahams schoot waren (gelijkenis van Lazarus, Samuel kwam op uit de aarde, Mozes en Elia waren al in de hemel, want die waren op de berg der verheerlijking), maar de ontslapen heiligen kwamen toen uit de graven en zijn volgens mij ook opgenomen in de hemel toen Hij krijgsgevangenen medenam. Kan me niet voorstellen dat Abraham toen werd opgewekt en nog 100 jaar doorleefde en dan weer stierf.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Veendam » 15 sep 2018 15:27

coby6 schreef:Ja maar dan wachten ze toch op een nieuw lichaam in de hemel?
Ik geloof dat ze vroeger, voordat Jezus stierf en opstond, in Abrahams schoot waren (gelijkenis van Lazarus, Samuel kwam op uit de aarde, Mozes en Elia waren al in de hemel, want die waren op de berg der verheerlijking), maar de ontslapen heiligen kwamen toen uit de graven en zijn volgens mij ook opgenomen in de hemel toen Hij krijgsgevangenen medenam. Kan me niet voorstellen dat Abraham toen werd opgewekt en nog 100 jaar doorleefde en dan weer stierf.


Nou ik kan nergens iets vinden over dat Mozes nu in de Hemel zou zijn.
Al helemaal niet voordat Jezus verheerlijkt was, omdat nog nooit een mens in de hemel geweest was. De hemel is de woonstede Gods dus daar kan geen mens in. Maar doordat Jezus er weer in ging is hij de eerste mens ook gelijk die inging in de Hemel en daarmee heeft hij dus voor ons plaatsbereid.

Bij Openbaringen ziet Johannes veel zaken maar nergens staat er bijvoorbeeld dat hij Mozes ook zag.
Nu zijn er veel zaken die allemaal dezelfde kant op wijzen, namelijk inderdaad de geloofshelden zoals genoemd in Hebreeën 11, maar in Hebreeën 12 staat geschreven over een wolk van getuigen die wij om ons heen hebben.
En bij de verheerlijking op de berg was daar niet ook een wolk waarin Mozes en Elia verschenen ?
Die grote schare mensen die ook uit de graven gekomen was die was ook verdwenen toen Jezus opgevaren was naar de hemel.
Hoe ging Jezus heen naar de Hemel ? Hij was niet meer zichtbaar door een wolk (van getuigen?).
Was het niet ook Mozes die de berg op ging en dat het volk hem ook niet meer kon zien ? Door een wolk ??
Ik heb wel eens vaker gehoord dat mensen zeggen van heey ik heb volgens mij die en die gezien, die stonden gewoon te kijken naar ons.
Wooooow wat moeten we daar dan mee ?
Dan zegt de Bijbel ons wat wij daar mee moeten met verschijningen van heiligen en engelen en dergelijke:
Helemaal niets, wij moeten ons oog gericht houden op Jezus.

Persoonlijk denk ik dat de mensen die eerder in Abrahams schoot waren nu ook "in de wolk" zijn.
Jezus komt terug op de wolken.
Die wolk of wolken zit toch meer inhoud aan dan veel mensen beseffen denk ik.
Jezus kwam niet naar de aarde om de mens naar de hemel te halen, maar om de hemel naar de aarde te brengen.
Dat hele idee dat de mens na zijn sterven naar de hemel zou gaan is ook niet in het hele oude testament aan de orde gekomen.
Elia is dan welliswaar ten hemel gevaren maar dat kan dus ook betekenen naar boven de lucht in.
Dat hoeft dus niet persé te betekenen naar de Hemel, daar waar God woont.
Ook zijn er meerder hemelen maar nu even niet daarover.
Die wolk, daar in zit een geheimenis !


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten