Optimatus schreef:Me dunkt dat normale manieren van intieme genegenheid geen reden voor overheidsingrepen kunnen zijn, maar als de ouders met zichzelf of met elkaar in de knoop zitten, dat er dan toch echt sprake is van mogelijk negatieve gevolgen voor het kind en dat er dan wel degelijk actie ondernomen dient te worden. Mensen die elkaar bewust pijn doen (ook onder de dekmantel "genot") zijn psychisch in de war en het lijkt me in het belang van het kind dat daar verscherpt toezicht en eventueel uithuisplaatsing noodzakelijk is.
Verder is het natuurlijk ridicuul om jeugdzorg één op één gelijk te stellen aan kindermisbruik.
De vraag is natuurlijk of ze met elkaar in de knoop zitten. De vraag is ook of ze niet van elkaar houden omdat ze een bepaalde afwijking hebben. Dat het een afwijking ten opzichte van wat normaal is is is wel duidelijk maar de meeste mensen die dat hebben hebben helemaal geen problemen met elkaar, liggen niet in de knoop met elkaar, maar houden gewoon net zoveel van elkaar als andere stellen. Dat is misschien wat moeilijk voor te stellen als je die afwijking zelf niet hebt maar doorgaans is er dus helemaal geen sprake van problemen in die relaties en is dus verscherpt toezicht of uithuisplaatsing helemaal niet aan de orde. Daarnaast zijn mensen met deze afwijking doorgaans heel bewust van veiligheid, alleen doen wat de ander ook wil etcetera.
Daarnaast is "psychisch in de war" niet echt een juiste constatering volgens mij. Ze wijken af van de meerderheid, wat normaal is in onze ogen. Maar dat geldt bijvoorbeeld ook voor mensen die gevoelens hebben voor mensen van het zelfde geslacht. Dat is ook niet standaard. Maar zijn ze daarom psychisch in de war?
En zelfs al zijn er huwelijksproblemen, dan nog is de vraag wanneer verscherpt toezicht of uithuisplaatsing op zijn plaats is. We plaatsen toch niet bij iedereen waarbij een van de ouders met zichzelf in de knoop zit of beide ouders met elkaar, gelijk de kinderen uit huis of gaan verscherpt toezicht houden? Dat doet men als er duidelijk gevaar is voor de kinderen. En hoe lopen die hier precies gevaar als men seks beperkt tot de slaapkamer? Het is doorgaans niet zo bij bdsm dat de ouders de volgende ochtend bloedend aan het ontbijt zitten of zo hoor......