Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Geytenbeekje » 25 apr 2018 14:19

Ik ben er niet zo tegen. Met een grotere organisatie/hogere salarissen zou het voor de hand moeten liggen dat er kundiger personeel aangesteld wordt.
Vind ik wel een prettig idee nu de gemeenten verantwoordelijk zijn voor bijvoorbeeld de Jeugdzorg.
En daarnaast is burgerparticipatie echt het toverwoord in overheidsland, dus als je contact wilt met bestuurders of gemeenteraadsleden staan ze waarschijnlijk te springen om koffie met je te gaan drinken


Of het geld verdwijnt in bureaucratisch gedoe :wink:

en of ambtenaren graag op de koffie gaan.....
Ik denk dat het juist een nadeel is met het jeugdzorg, hoe groter een gemeente (hoe hoger het inwoneraantal, vaak) hoe grotere wachtlijsten...
Er zijn naar mijn idee wel andere opties ipv fusies, maar goed politiek.....

Riska

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Riska » 25 apr 2018 14:39

blijblij schreef:Misschien moet u het nog een keer goed lezen: de Duitse Joodse Raad raadt het dragen van keppeltjes af, niet 'Duitsland'.
Maar dan nog, het is bijzonder jammer en verdrietig dat dit advies nodig is.

Maar Bruno, ben jij het er niet mee eens? Wil jij niet dat hoofddoeken in het openbaar verboden worden? Geen godsdienstige uitingen in het publieke domein? Zie je pleidooi voor het afschaffen van godsdienstvrijheid. Of is het anders als het niet om moslims gaat?

Het is erg genoeg dat er weer antisemitische geluiden zijn, zowel in ons land als in Duitsland. Dat is extra pijnlijk wat het verleden van Duitsland betreft.

Hoofddoeken, keppeltjes? Wat is er mis mee? Waarom zouden die verboden moeten worden?
Ik woon te midden van vele, vele gezinnen waarbij vrouwen hoofddoeken dragen.
Soms lijkt het hier op een soort klein Turkije. Heb ik geen enkel probleem mee.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Duitsland raadt het dragen van keppeltjes af

Berichtdoor coby6 » 25 apr 2018 14:57

Bruno schreef:U leest het goed.
Misschien moet ik ook meer geweld raadplegen om de aandacht van regeringen naar mijn voordeel te draaien?

Waanzin! Duitsland enabelt opnieuw anti semitisme.



https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/dui ... -steden-af

Er zitten neo nazi's en racistisch tuig daar. Laatst had een neo nazi daar zo'n valse rothond op een Turks stel afgestuurd.
https://www.google.nl/amp/s/www.turks.n ... itbull/amp

Bruno

Re: Duitsland raadt het dragen van keppeltjes af

Berichtdoor Bruno » 25 apr 2018 15:12

blijblij schreef:Misschien moet u het nog een keer goed lezen: de Duitse Joodse Raad raadt het dragen van keppeltjes af, niet 'Duitsland'.
Maar dan nog, het is bijzonder jammer en verdrietig dat dit advies nodig is.

Maar Bruno, ben jij het er niet mee eens? Wil jij niet dat hoofddoeken in het openbaar verboden worden? Geen godsdienstige uitingen in het publieke domein? Zie je pleidooi voor het afschaffen van godsdienstvrijheid. Of is het anders als het niet om moslims gaat?


Daar sta ik inderdaad flink gecorrigeerd van :)
Mijn fout geheel te wijten.

Ik ben het hiermee niet eens. Ik denk niet dat ik nooit gezegd heb dat hoofddoeken op het openbaar vervoer verboden moeten worden. Wel vind ik dat scholen, bedrijven, werkgevers, ... zelf mogen bepalen hoe dat verloopt. Tenslotte stralen bepaalde bedrijven graag neutraliteit uit naartoe hun consumenten. Overheidsdiensten dienen dit sowieso te doen.
Ik wil de godsdienstvrijheid niet afschaffen om mensen te beperken in hun religie. Maar onze samenleving wordt nog altijd wel samengesteld door de democratie, het volk. Dan heb je linkse die zeggen dat “het volk” populistisch uitgemolken wordt, maar dat is nog atlijd de stem van de meerderheid. De stem klinkt nu wel heel luid en duidelijk genoeg over heel Europa moge het mij dunken.
Ik heb de godsdienstvrijheid dan ook nooit beperkt tot moslims, wie die discussie volgde weet dat. Ik spaar joden, noch moslims, noch katholieken.

Wel ben ik sterk verontwaardigd dat Merkel nu pas een probleem erkent. Duitsers hebben ook youtube films gemaakt, maar deze werden afgsestempeld as racist. Facebooks account die naar aandacht van de buitenwereld riepen werden afgesloten. Zo gaat dat hier nu.

Bruno

Re: Duitsland raadt het dragen van keppeltjes af

Berichtdoor Bruno » 25 apr 2018 15:17

coby6 schreef:Er zitten neo nazi's en racistisch tuig daar. Laatst had een neo nazi daar zo'n valse rothond op een Turks stel afgestuurd.
https://www.google.nl/amp/s/www.turks.n ... itbull/amp


Ze zijn zo dom als het achterwerk van een varken zeg ik U. Ik spuw op Hitler en de hele nazi ideologie.
Een neo nazi van toen in de tijd zou ze afsturen op de joden en moslims massaal Europa binnen integreren om iedereen hier het leven zuur te maken omdat wij een andere mening toegedaan zijn.

Oh wacht eens.... ?
Is dat niet gaande dan?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Duitsland raadt het dragen van keppeltjes af

Berichtdoor Chaya » 25 apr 2018 15:20

Bruno schreef: Ik spuw op Hitler

Dat zal niet gaan, hij is dood. En is gedaagd voor de Rechterstoel van God.
Je kunt je hier natuurlijk ontzettend boos over maken, maar een keppeltje is een uiting van een religie die volgens jou dus moet mogen.
Mogen moslimvrouwen dan ook een boerka of hoofddoek dragen van jou?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bruno

Re: Duitsland raadt het dragen van keppeltjes af

Berichtdoor Bruno » 25 apr 2018 15:27

Chaya schreef:Dat zal niet gaan, hij is dood. En is gedaagd voor de Rechterstoel van God.
Je kunt je hier natuurlijk ontzettend boos over maken, maar een keppeltje is een uiting van een religie die volgens jou dus moet mogen.
Mogen moslimvrouwen dan ook een boerka of hoofddoek dragen van jou?


Een joodse vrouw mag haar gezicht ook niet volledig bedekken.
Soms moeten we vrouwen, mannen, kinderen tegen de religie beschermen.

Maar we weten allemaal met ons gezond verstand dat een hoofddoek, keppeltje, tulband, ... geen moreel bezwaar dient in te nemen. Wat een Vlaams politicus zei: “Joden zoeken geen conflicten op, moslims wel, dat is het verschil!” Natuurlijk, links plat achterover in een ijlcoma meteen brandhout maken van deze uitspraak. Toen kwam de nuance.

Wat bedoelde hij hiermee? Orthodoxe joden gaan niet solliciteren met keppeltje bij overheidsdiensten om dan verwonderd te zijn dat ze er niet mogen werken. Moslims weten op voorhand de regels, maar gaan dan via de rechtbank de regels aanvechten tegen het bedrijf, de school, de overheidsdienst.
Dan wordt de hoofddoek wel een moreel bezwaar omdat ze gebruikt wordt de neutraliteit van onze samenleving aan te vallen. Niet in het openbaar, maar in gesloten ruimtes waar dit verwacht wordt. Moslims hebben ook hun eigen gesloten ruimtes waar zij beroep op kunnen doen, de democratie helpt hen hier zelfs bij. Maar gaan wij daar dan lastig doen? We moeten de situatie eens omdraaien, pas als we het omdraaien zien we in hoe onbeschaafd het is.

Welke waarde heeft onze democratie nog als onze eigen overheden machteloos staan tegen wat hogerhand gaande is?
Zeggen wij minder, komen er meer. Zegt men dat er vrijheid van meningsuiting is, maar ik verneem via de mainstream bitter weinig van Oost Europa, nochtans is het daar loeiend heet en is het daar te doen nu. Alsof de vluchtelingencrisis geen probleem is, dat zal allemaal wel bedaren? Neen mensen, we vergissen ons daar heel sterk in. Men eist al reeds no go zones met geweld op. In Duitsland, In België, in Frankrijk, in GB, ... Gebieden zijn al volledig veroverd en onze politiek is te laf op te treden.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Duitsland raadt het dragen van keppeltjes af

Berichtdoor coby6 » 25 apr 2018 16:04

Bruno schreef:Een joodse vrouw mag haar gezicht ook niet volledig bedekken.
Soms moeten we vrouwen, mannen, kinderen tegen de religie beschermen.

Maar we weten allemaal met ons gezond verstand dat een hoofddoek, keppeltje, tulband, ... geen moreel bezwaar dient in te nemen. Wat een Vlaams politicus zei: “Joden zoeken geen conflicten op, moslims wel, dat is het verschil!” Natuurlijk, links plat achterover in een ijlcoma meteen brandhout maken van deze uitspraak. Toen kwam de nuance.

Wat bedoelde hij hiermee? Orthodoxe joden gaan niet solliciteren met keppeltje bij overheidsdiensten om dan verwonderd te zijn dat ze er niet mogen werken. Moslims weten op voorhand de regels, maar gaan dan via de rechtbank de regels aanvechten tegen het bedrijf, de school, de overheidsdienst.
Dan wordt de hoofddoek wel een moreel bezwaar omdat ze gebruikt wordt de neutraliteit van onze samenleving aan te vallen. Niet in het openbaar, maar in gesloten ruimtes waar dit verwacht wordt. Moslims hebben ook hun eigen gesloten ruimtes waar zij beroep op kunnen doen, de democratie helpt hen hier zelfs bij. Maar gaan wij daar dan lastig doen? We moeten de situatie eens omdraaien, pas als we het omdraaien zien we in hoe onbeschaafd het is.

Welke waarde heeft onze democratie nog als onze eigen overheden machteloos staan tegen wat hogerhand gaande is?
Zeggen wij minder, komen er meer. Zegt men dat er vrijheid van meningsuiting is, maar ik verneem via de mainstream bitter weinig van Oost Europa, nochtans is het daar loeiend heet en is het daar te doen nu. Alsof de vluchtelingencrisis geen probleem is, dat zal allemaal wel bedaren? Neen mensen, we vergissen ons daar heel sterk in. Men eist al reeds no go zones met geweld op. In Duitsland, In België, in Frankrijk, in GB, ... Gebieden zijn al volledig veroverd en onze politiek is te laf op te treden.

Die IS lui die hier willen komen zijn irritant, maar er zijn een hoop moslim vluchtelingen hier die openstaan voor het evangelie. Ik las eens een profetie van een Zweedse vrouw dat vluchtelingen hier naartoe zouden komen en net zo behandeld zouden worden als de Joden voor de Tweede Wereldoorlog en dan zou de maat van de zonde vol zijn. Ik weet niet of die profetie klopt, maar wel dat ongastvrijheid een zeer grove zonde is. Als je tegen de Islam bent, moet je niet Wilders aan gaan hangen, maar bidden tegen terroristische aanslagen en bidden voor die mensen en evangeliseren.
En niet alle moslims over 1 kam scheren. Ik heb zakken vol kleren gehad van een moslima collega. De meeste zijn hartstikke aardig en veel vluchtelingen zijn juist op de vlucht voor die moslimextremisten. Blij dat ze gewoon een hoofddoekje mogen dragen op mijn werk. Who cares? In Staphorst dragen ze ook hoofdbedekking.

Bruno

Re: Duitsland raadt het dragen van keppeltjes af

Berichtdoor Bruno » 25 apr 2018 16:11

coby6 schreef:Die IS lui die hier willen komen zijn irritant, maar er zijn een hoop moslim vluchtelingen hier die openstaan voor het evangelie. Ik las eens een profetie van een Zweedse vrouw dat vluchtelingen hier naartoe zouden komen en net zo behandeld zouden worden als de Joden voor de Tweede Wereldoorlog en dan zou de maat van de zonde vol zijn. Ik weet niet of die profetie klopt, maar wel dat ongastvrijheid een zeer grove zonde is. Als je tegen de Islam bent, moet je niet Wilders aan gaan hangen, maar bidden tegen terroristische aanslagen en bidden voor die mensen en evangeliseren.
En niet alle moslims over 1 kam scheren. Ik heb zakken vol kleren gehad van een moslima collega. De meeste zijn hartstikke aardig en veel vluchtelingen zijn juist op de vlucht voor die moslimextremisten. Blij dat ze gewoon een hoofddoekje mogen dragen op mijn werk. Who cares? In Staphorst dragen ze ook hoofdbedekking.


Sorry als ik het zo even abrupt zeg, maar ik meen het ook gewoon echt: geen enkele migrant meer.
Grenzen toe en een massaal uitvoerbeleid voeren. (Niet de brave migrant natuurlijk) Dit gaat hier over de lonen, sociale rechten en pensioenen van onze kinderen he. Gaan we werkelijk alles hervormen omdat Afrika en het midden oosten haar babyboom niet kwijt kan? Europa haar bevolking was stabiel, altijd rond vijfhonderd miljoen mensen. We maakten net steeds minder kinderen, wat een logisch beleid is voor duurzaamheid op de planeet. We vereenvoudigden. Afrika heeft ons buitengestampt he, vergeet dat niet he. We hebben geen rijkdom gestolen, we bouwden er scholen mee etc en staken uiteraard een flinke duit in eigen zak. Toen gingen we weg en zijn we nu maar pas recent terug actief in de Congo om de lokale bevolking te beschermen tegen de massa verkrachtingen.
Heb je nog die Boko Haram in Afrika. Maar het is vooral de stoute blanke die Afrika kapot maakt. Niet dat zij geen aandeel hebben, maar zeker niet het grootste.
Sorry als dit even niet zo heel politiek correct klinkt.

Laten we aub de vluchtelingen van WO2 niet linken aan deze vluchtelingencrisis. Mensen komen niet tijdelijk, ze gaan nooit meer terug. Ze blijven permanent en ze kunnen hier niet aan de slag op de arbeidssector. Het gaat jaren en jaren misschien wel decennia duren voor ze de taal volledig machtig zijn (hiermee zijn ze dan nog niet geïntegreerd he)
Kosten op de rug van onze kinderen terwijl er al bankencrisisen zijn, onze bejaarden van ontbering sterven in bepaalde rusthuizen omdat de werkdruk te hoog ligt en ga zo maar eindeloos door.

Het is genoeg geweest. Ik hoop op een serieuze rechtse opmars in Europa zodat we onze steden herwinnen en onze kinderen terug in veiligheid kunnen leven, uitgaan, spelen, dansen, springen zonder al deze waanzinnige ideologie rond hun hoofd.

Yoshi

Re: Duitsland raadt het dragen van keppeltjes af

Berichtdoor Yoshi » 25 apr 2018 16:50

blijblij schreef:Misschien moet u het nog een keer goed lezen: de Duitse Joodse Raad raadt het dragen van keppeltjes af, niet 'Duitsland'.
Maar dan nog, het is bijzonder jammer en verdrietig dat dit advies nodig is.

Maar Bruno, ben jij het er niet mee eens? Wil jij niet dat hoofddoeken in het openbaar verboden worden? Geen godsdienstige uitingen in het publieke domein? Zie je pleidooi voor het afschaffen van godsdienstvrijheid. Of is het anders als het niet om moslims gaat?

Bruno meet graag met twee maten als het hem uitkomt.
Zijn boodschap is er een van extremisme en haat. Het hedendaagse Duitsland bijvoorbeeld stelselmatig neerzetten als nazi-Duitsland is verwerpelijk.
Verder is hij te onderontwikkeld om meerdere bronnen tot zich te nemen. Merkel heeft hier bijvoorbeeld ook wat over gezegd op Israëlische TV. Maar ja, de extremist hoort 1 ding, krijgt kortsluiting in de bovenkamer en begint vervolgens te schuimbekken. En wat er dan voor ongenuanceerde nonsens uitkomt daar mogen wij hier helaas van meegenieten.

Bruno

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Bruno » 25 apr 2018 17:06

Natuurlijk schuimbek ik. Ze zegt NU pas iets. Nu pas als een jood zijn keppeltje afgetrokken wordt en deze slagen in het gezicht krijgt.
Maar Cologne? Dat is iedereen gewoon vergeten en dat die mensen daar nooit meer kunnen uitgaan zoals voorheen is gewoon niet erg, want het zijn wij (NOG) niet!

Ze zegt al jaren eens iets, maar wat doet ze? Wie wordt uitgewezen? Niemand!
We kunnen het niet! (Zoals zij zei dat we het wel kunnen “wir schaffen das”)
Teveel Europeanen zijn dood, verkracht, aangerand, men kan onze veiligheid niet meer waarborgen en ze gaan alles hervormen op de migrant. Uw nageslacht zal inboeten op de sociale zekerheid!
Ook uw medemensen kunnen getroffen worden. Europa heeft een probleem, en als daar niet op gehandeld wordt dan wordt de bevolking woedend.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Duitsland raadt het dragen van keppeltjes af

Berichtdoor Optimatus » 25 apr 2018 17:12

Yoshi schreef:Bruno meet graag met twee maten als het hem uitkomt.
Zijn boodschap is er een van extremisme en haat. Het hedendaagse Duitsland bijvoorbeeld stelselmatig neerzetten als nazi-Duitsland is verwerpelijk.
Verder is hij te onderontwikkeld om meerdere bronnen tot zich te nemen. Merkel heeft hier bijvoorbeeld ook wat over gezegd op Israëlische TV. Maar ja, de extremist hoort 1 ding, krijgt kortsluiting in de bovenkamer en begint vervolgens te schuimbekken. En wat er dan voor ongenuanceerde nonsens uitkomt daar mogen wij hier helaas van meegenieten.


Alas, I have to agree fully.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Bruno

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Bruno » 25 apr 2018 17:25

Dan ik totaal niet. Want ik weeg niet met twee maten en gewichten.
Ik ben evenhard voor gelijk welke ideologie die tegen de Europese normen en waarden aandruist en deze bewust aanvalt.

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Duitsland raadt het dragen van keppeltjes af

Berichtdoor coby6 » 25 apr 2018 17:35

Bruno schreef:Sorry als ik het zo even abrupt zeg, maar ik meen het ook gewoon echt: geen enkele migrant meer.
Grenzen toe en een massaal uitvoerbeleid voeren. (Niet de brave migrant natuurlijk) Dit gaat hier over de lonen, sociale rechten en pensioenen van onze kinderen he. Gaan we werkelijk alles hervormen omdat Afrika en het midden oosten haar babyboom niet kwijt kan? Europa haar bevolking was stabiel, altijd rond vijfhonderd miljoen mensen. We maakten net steeds minder kinderen, wat een logisch beleid is voor duurzaamheid op de planeet. We vereenvoudigden. Afrika heeft ons buitengestampt he, vergeet dat niet he. We hebben geen rijkdom gestolen, we bouwden er scholen mee etc en staken uiteraard een flinke duit in eigen zak. Toen gingen we weg en zijn we nu maar pas recent terug actief in de Congo om de lokale bevolking te beschermen tegen de massa verkrachtingen.
Heb je nog die Boko Haram in Afrika. Maar het is vooral de stoute blanke die Afrika kapot maakt. Niet dat zij geen aandeel hebben, maar zeker niet het grootste.
Sorry als dit even niet zo heel politiek correct klinkt.

Laten we aub de vluchtelingen van WO2 niet linken aan deze vluchtelingencrisis. Mensen komen niet tijdelijk, ze gaan nooit meer terug. Ze blijven permanent en ze kunnen hier niet aan de slag op de arbeidssector. Het gaat jaren en jaren misschien wel decennia duren voor ze de taal volledig machtig zijn (hiermee zijn ze dan nog niet geïntegreerd he)
Kosten op de rug van onze kinderen terwijl er al bankencrisisen zijn, onze bejaarden van ontbering sterven in bepaalde rusthuizen omdat de werkdruk te hoog ligt en ga zo maar eindeloos door.

Het is genoeg geweest. Ik hoop op een serieuze rechtse opmars in Europa zodat we onze steden herwinnen en onze kinderen terug in veiligheid kunnen leven, uitgaan, spelen, dansen, springen zonder al deze waanzinnige ideologie rond hun hoofd.


Ze hebben een oplossing voor de bejaarden:

https://m.youtube.com/watch?v=GyVP4dhK5mM

Bruno

Re: Duitsland raadt het dragen van keppeltjes af

Berichtdoor Bruno » 25 apr 2018 17:46

coby6 schreef:Ze hebben een oplossing voor de bejaarden:

https://m.youtube.com/watch?v=GyVP4dhK5mM

Vind ik leuk coby :)


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten