Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 17 apr 2018 11:51

Dominee preekt over dood van een kind, een dag later komt zijn dochter (14) om.

..."Uw wil geschiede"...


GOUDA - 'Kun je na het overlijden van je zoon of dochter zeggen: Uw wil geschiedde?' Afgelopen zondag stelde de gereformeerde dominee Wijnand Zondag deze vraag nog tijdens zijn preek. De volgende dag krijgt hij afschuwelijk nieuws. Zijn dochter Rhodé (14) is bij een verkeersongeluk om het leven gekomen.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/361785 ... hter-14-om
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Yoshi

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Yoshi » 17 apr 2018 15:28

MoesTuin schreef:Dominee preekt over dood van een kind, een dag later komt zijn dochter (14) om.

..."Uw wil geschiede"...


GOUDA - 'Kun je na het overlijden van je zoon of dochter zeggen: Uw wil geschiedde?' Afgelopen zondag stelde de gereformeerde dominee Wijnand Zondag deze vraag nog tijdens zijn preek. De volgende dag krijgt hij afschuwelijk nieuws. Zijn dochter Rhodé (14) is bij een verkeersongeluk om het leven gekomen.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/361785 ... hter-14-om

Vreselijk nieuws. Ik hoop dat hij de kracht heeft om ook nu standvastig te zijn.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor MoesTuin » 18 apr 2018 07:30

God is een toevlucht voor de zijnen....in geloof en de hoop die in ons is ondanks de diepe pijn zorgen en het leed wat op ons pad komt.
Nu zien we het niet....zeker in diepe rouw...
Eens op die grote morgen zal alles goed zijn in en uit geloof in Hem...de almachtige God en Vader.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

HannekeL

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor HannekeL » 18 apr 2018 11:24

Een Chassidich Joods man, staat voor de komende verkiezingen op de lijst van de CD&V (= Katholieke Belgische partij) wat denken jullie hiervan?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 21 apr 2018 20:23

Blijkbaar is er een charter school in Texas (zeg maar privéschool onafhankelijk van de staat) die in het kader van hoor en wederhoor als opdracht had de voor- en nadelen van slavernij voor de slaven op te sommen.

Wat mij betreft is het antwoord perfect.

https://twitter.com/zellieimani/status/ ... 1301069824
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elburger » 22 apr 2018 15:58

@hannekeL

Een Chassidich Joods man, staat voor de komende verkiezingen op de lijst van de CD&V (= Katholieke Belgische partij) wat denken jullie hiervan?


Ik vind het niet kunnen.
Maar de beste man heeft zich al teruggetrokken.
Feit dat hij vrouwen geen hand wil geven - omdat het een belediging is tegenover zijn eigen vrouw - is m.i. niet mogelijk als je een politieke functie wilt gaan beoefenen.
Als een moslim weigert een vrouw de hand te geven en men is daar in de politiek op tegen,, dan gelden voor deze persoon dezelfde regels.
Inmiddels heeft deze man zich van de kieslijst laten halen.
Nar het schijnt had hij trouwens ook al een strafblad.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

HannekeL

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor HannekeL » 22 apr 2018 16:13

elburger schreef:@hannekeL



Ik vind het niet kunnen.
Maar de beste man heeft zich al teruggetrokken.
Feit dat hij vrouwen geen hand wil geven - omdat het een belediging is tegenover zijn eigen vrouw - is m.i. niet mogelijk als je een politieke functie wilt gaan beoefenen.
Als een moslim weigert een vrouw de hand te geven en men is daar in de politiek op tegen,, dan gelden voor deze persoon dezelfde regels.
Inmiddels heeft deze man zich van de kieslijst laten halen.
Nar het schijnt had hij trouwens ook al een strafblad.


Ik las inderdaad ook dat hij zich teruggetrokken heeft... Vreemd dat dit niet werd nagetrokken voor hij op de lijst werd geplaatst.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor elburger » 22 apr 2018 16:18

@hannekeL

Er glipt zoveel tussen de mazen van het net.
En daarnaast moet je er maar op vertrouwen dat hij/zij eerlijk is.
Hier in Nl gebeurde het ook al regelmatig.
Niet goed nalopen van de antecedenten, en een leugenaar valt als hij/zij publiekelijk bezit wordt zo wie zo door de mand.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Mortlach » 24 apr 2018 11:49

http://www.foxnews.com/science/2018/04/ ... calls.html

Blijkbaar is gisteren het einde van de wereld alweer begonnen. Heeft iemand er al iets van gemerkt?

PS: grappig ook dat het blijkbaar onder het kopje "science" valt :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Riska

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Riska » 25 apr 2018 08:09

Gisteren heeft de Tweede Kamer ermee ingestemd dat er een nieuwe gemeente ontstaat en dat die verhuist naar de provincie Utrecht.
Vianen, Leerdam en Zederik gaan samen de gemeente "Vijfheerenlanden" vormen en dat betekent dat Leerdam en Zederik overgaan naar de provincie Utrecht.
Samensmelten van plaatselijke gemeenten komt vaker voor, dat er nu ook een provinciewisseling plaatsvindt is uniek.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 25 apr 2018 08:25

Riska schreef:Gisteren heeft de Tweede Kamer ermee ingestemd dat er een nieuwe gemeente ontstaat en dat die verhuist naar de provincie Utrecht.
Vianen, Leerdam en Zederik gaan samen de gemeente "Vijfheerenlanden" vormen en dat betekent dat Leerdam en Zederik overgaan naar de provincie Utrecht.
Samensmelten van plaatselijke gemeenten komt vaker voor, dat er nu ook een provinciewisseling plaatsvindt is uniek.

Niet uniek.
Onder andere Woerden (1989) is ooit al overgegaan van provincie bij een gemeentelijke herindeling.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Geytenbeekje
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 18 jan 2018 23:55

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Geytenbeekje » 25 apr 2018 09:13

Ik vind het nooit heel erg goed zo`n samenvoeging, hierdoor zijn de bestuurders steeds minder betrokken bij de burgers.

Bruno

Duitsland raadt het dragen van keppeltjes af

Berichtdoor Bruno » 25 apr 2018 12:18

U leest het goed.
Misschien moet ik ook meer geweld raadplegen om de aandacht van regeringen naar mijn voordeel te draaien?

Waanzin! Duitsland enabelt opnieuw anti semitisme.

Het incident met de Israëliër deed veel stof opwaaien. De man liep samen met een 24-jarige Duitse begeleider op straat toen zij door drie mannen werden beledigd. Eén van de drie viel daarna de Israëliër aan en sloeg hem met een riem. Het slachtoffer filmde dat en zette de video (zie onder) op internet.

De Israëliër verklaarde later dat hij het keppeltje bij wijze van experiment had opgedaan omdat hij niet geloofde dat dat in Berlijn gevaarlijk zou zijn


https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/dui ... -steden-af

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Duitsland raadt het dragen van keppeltjes af

Berichtdoor blijblij » 25 apr 2018 13:06

Bruno schreef:U leest het goed.
Misschien moet ik ook meer geweld raadplegen om de aandacht van regeringen naar mijn voordeel te draaien?

Waanzin! Duitsland enabelt opnieuw anti semitisme.



https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/dui ... -steden-af


Misschien moet u het nog een keer goed lezen: de Duitse Joodse Raad raadt het dragen van keppeltjes af, niet 'Duitsland'.
Maar dan nog, het is bijzonder jammer en verdrietig dat dit advies nodig is.

Maar Bruno, ben jij het er niet mee eens? Wil jij niet dat hoofddoeken in het openbaar verboden worden? Geen godsdienstige uitingen in het publieke domein? Zie je pleidooi voor het afschaffen van godsdienstvrijheid. Of is het anders als het niet om moslims gaat?

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor blijblij » 25 apr 2018 13:21

Geytenbeekje schreef:Ik vind het nooit heel erg goed zo`n samenvoeging, hierdoor zijn de bestuurders steeds minder betrokken bij de burgers.

Ik ben er niet zo tegen. Met een grotere organisatie/hogere salarissen zou het voor de hand moeten liggen dat er kundiger personeel aangesteld wordt.
Vind ik wel een prettig idee nu de gemeenten verantwoordelijk zijn voor bijvoorbeeld de Jeugdzorg.
En daarnaast is burgerparticipatie echt het toverwoord in overheidsland, dus als je contact wilt met bestuurders of gemeenteraadsleden staan ze waarschijnlijk te springen om koffie met je te gaan drinken.


Terug naar “Actualiteit & Politiek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten