StillAwake schreef:Er zijn voldoende voorbeelden van mensen die juist de tegenoverstaande beweging maakten, en milder warden naarmate hun kennis toenam...
En die mensen zijn?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
StillAwake schreef:Er zijn voldoende voorbeelden van mensen die juist de tegenoverstaande beweging maakten, en milder warden naarmate hun kennis toenam...
StillAwake schreef:Ik heb voor diverse projecten in het Midden Oosten gezeten (Saoudi Arabie, Quatar, Dubai, Oman en Yemen), soms maanden lang. Ik heb dus wel enige ervaring met die hoek van de wereld. En nee: ik herken niets van het Midden Oosten wat u schetst.
Absoluut met je eens dat er (wederzijds) respect noodzakelijk is (wat ik dan ook nergens tegen heb gesproken).
Assimilatie en respect staan echter vrij ver uit elkaar.
Syrie heeft inderdaad een veel stabielere regeringsvorm en is stukken veiliger dan Oman...
Of toch niet....?
Ik heb wel een vermoeden in welke hoek ik jou en je "sacramanten" moet plaatsen. En als ik gelijk heb is dat inderdaad strafbaar.
Maar dat staat redelijk ver van de kalssieke godsdienstvrijheid af...
Natuurlijk heb ik de openingspost gelezen. Anders reageer ik niet...
Toch ben je (ondanks de religie die je schijnbaar aanhangt) milder over joden dan over moslims (in je uitingen).
Ik denk ook dat het niet onverstandig is om in een Joodse school iets over het Nazisme te leren. Er zit verschil tussen ergens iets over leren en iemand ergens tot bekeren...
Ik denk dat de democratie inderdaad niet zaligmakend is. Van alle systemen die ooit uitgeprobeerd zijn is het echter nog steeds de minst slechte.
Ten eerste ben IK niet degene die dergelijke clubs aan het Christendom link, dat doen zijzelf.
Daar hebben ze aardig wat bijbelcitaten (in elk geval de KKK) bij geraapt (voornamelijk OT)
Ten onrechte, dat ben ik met je eens.
Het gaat me er om om jou (en Arco) de spiegel voor te houden.
IS staat net zo ver van de gemiddelde moslim af als de KKK van de gemiddelde christen.
Toch komt IS in jouw postings (en in die van enkele anderen hier) bovendrijven als de gemiddelde vorm van Islam.
IS en KKK zijn binnen hun eigen godsdienst bepaald geen mainstream. Gelukkig maar!
Nonsens schreef:Ik snap je hele verhaal. Maar mijn punt blijft volgens mij in deze discussie zonder meer overeind: als je godsdienstvrijheid afschaft, ben je dan van deze praktijken af? Wat is je doel, Bruno? Daar ben ik echt oprecht benieuwd naar!
Uiteraard zie ik verschil. Alleen is geen enkele nazi en islamiet ook maar enigszins onder de indruk van het intrekken van godsdienstvrijheid. Vermoedelijk is het juist koren op hun molen.
Ik denk dat we hier op het gebied komen van de verschillen tussen godsdiensten. Volgens mij gaat het om de vrijheid en de veiligheid van de bevolking en die wordt met andere wetten geregeld dan die van de godsdienstvrijheid an sich.
En daar gaan we dus. Dat ga je niet redden met het afschaffen van godsdienstvrijheid.
Er is dus veel meer nodig dan nadenken over godsdienstvrijheid. Het is nodig dat we een goede en adequate oplossing vinden voor het deel van de bevolking die geweld gebruikt en op ondemocratische wijze zijn waarheden wil verbreiden.
Bruno schreef:Ik vind dat niet direct een goede zaak. Maar dat is niet hoe West Europa zou regeren.
Hier is geen communisme dat via propagana aan intimidatie doet. Toch hebben die acties gelovigen alleen maar dieper in hun harnas gejaagd.
We spreken hier van een artikel uit 1977. Ik denk niet dat die situatie nog op gaat vandaag?
We hoeven ons niet te spiegelen aan het verleden maar eruit leren. Dit is hier een “democratie” en geen communisme he.
Bruno schreef:Ha! De kruistochten. 1 vraag stelt de hele kwestie toch samen?
Waarom zijn de kruistochten gestart?
Daar word je toch eerder trots dan beschaamd van?
Nonsens schreef:Als je bepaalde verbanden weglaat wel ja.
Bruno schreef:Toch frappant dat mensen die link meteen klakkeloos en blindelings aanvaarden, maar het niet beproeven op de bijbel.
Echter de band tussen de IS en de koran ontkennen en de link weigeren te zien als men ermee geconfronteerd wordt.
Bent U dan wel in staat een spiegel voor te houden?
StillAwake schreef:Exact hoe moslims reageren als je hen voor de voeten gooit dat IS de Koran letterlijk neemt...
Nonsens schreef:Ja dus? Ik praat de KKK niet goed.
Johan100 schreef:Jij zegt dat het in Oost-Europa beter is, vanwaar de vraag of die situatie nog steeds opgaat? Jij weet toch hoe het zit?
StillAwake schreef:Nee.
StillAwake schreef:Waar heb ik ontkend dat IS en de Koran inderdaad verbonden zijn?
Nergens...
Waar heb ik de link tussen de bijbel en de KKK klakkeloos overgenomen?
Nergens...
Ik heb gezegd dat BEIDE clubs zich op hun heilige boek menen te baseren.
En dat dat voor een buitenstaander redelijk equivalent is.
Dat het onmogelijk is de complete islam te veroordelen op de gedragingen van een aantal idioten binnen IS.
Dat dat net zo veel hout snijdt als het hele christendom af te rekenen op de KKK.
StillAwake schreef:Ik heb dan ook nog nooit een moslim gesproken die IS goed praatte.
En geloof me, ik heb er behoorlijk wat gesproken...
Bruno schreef:En jij wilt aantonen dat het daar slechter is door een artikel uit 1977 naar voren te brengen? Of wat was uw doel?
Dat artikel schrijft dat de communisten de godsdienstvrijheid niet respecteren in Oost Europa. Dat artikel is geschreven in tijden van de Sovjet Unie en dat regime is gevallen moest U er nog aan herinnerd worden :p Met of zonder godsdienstvrijheid had de Sovjet Unie gedaan wat ze gedaan had.
Dus ja, ik weet vrij zeker dat die situatie niet opgaat. De christenen zijn dieper in hun harnas gejaagd door die situatie in Oost Europa. En nu duwt onze eigen Europese Unie ze dieper in het harnas omdat ze verplicht worden vluchtelingen op te nemen. Quasi ieder land daar weigert moslimvluchtelingen en heeft zo geen aanslagen, aanrandingen en verkrachtingensgolf tieren zoals hier.
In Oost Europese landen zijn ze zo fundamenteel dat zelfs abortus strafbaar is. Ik denk dat die mensen toch een beetje beperkt mogen worden in hun vrijheid. De religie mag niet bepalen wat een ander doet, maarja die ander bepaalt dan wel over leven en dood wat de situatie complex maakt.
Bruno schreef:Kunt U mij ook uitleggen waarom?
Heeft U ook opgezocht waarom ze opgestart zijn?
Bruno schreef:Je hebt ze niet rechtstreeks verbonden. Toch ben jij degene die hier appelen met peren is beginnen vergelijken door de KKK aan te halen. De KKK kan niet rekenen op het doodzwijgen van andere christenen, die veroordelen dat. De KKK moet niet op sympathie van duizendtallen betogers rekenen die lynchpartijen op voorhand aankondigen met betogingen.
De IS wel.
Bruno schreef:De KKK kan zich niet beroepen op de bijbel, de bijbel zal de KKK tegenspreken.
De IS doet net wat de islam in haar letterlijke vorm dicteert. Maar dat is dan geen islam? Dat is misschien niet de islam zoals westerse moslims hun islam kiezen te beleven, maar het was wel degelijk de islam.
Bruno schreef:Dat kalifaat had meer aanhang (sympathie) dan de doorsnee westerling durft toegeven. Ik woon in een multicul wijk, ik heb hun gemoed gezien na een aanslag. En nu ze verslagen zijn komen ze met hun kroost janken op tv met de vraag of ze mogen terugkomen. Europa vergeeft en vangt nu al die jihadbruiden met hun jihadkinderen op. En ze gaan gewoon hier verder met hun jihad en veroveren Europa langs binnenuit met het paard Troy.
Als het na Nice, Battaclan, Parijs, Cologne, Zaventem, Maalbeek, Londen Bridge, Manchester, ... niet doordrong, wanneer dan wel? Zie hoeveel het veroordelen en zie hoeveel het vergoeilijkten. Dan zeggen ze dat de meerderheid van de moslims niet overgaan tot geweld, maar het steunen en terroristen naar het paradijs prijzen als martelaar geeft mij toch een behoorlijke inkijk in de cultuur. De weinige naiviteit die ik nog in mij droeg smolt als sneeuw voor de zon. Men veroordeelt de aanslagen niet, men prijst de aanslagpleger als martelaar.
Bruno schreef:Al eens van taqiya gehoord? Moslims mogen liegen om hun geloof en zichzelf te beschermen.
Ik woon er tussen, ben ermee naar school geweest, heb ermee gewerkt en leef er nu dagelijks mee.
Rechtstreeks zijn er geen problemen, maar ondergronds broedt wat en na vier generaties mag het wel eens doordringen dat de integratie de andere kant op gaat.
Je kan dan kijken zo ver je neus lang is of eens op de lange termijn beginnen nadenken. Hoe akelig die waarheid ook moge zijn, haar ontkennen zal ons veel meer onrecht aandoen.
irmo schreef:Ach lieverd, je hebt geen idee hoe het hier werkt. Gewoon niet.
StillAwake schreef:Nee, ik heb niet opgezocht waarom ze begonnen zijn. Dat heet gewoon algemene kennis.
Het was vooral een methode van de toenmalige paus om zijn invloedssfeer te vergroten ten opzichte van die van Constantinopel.
Bijkomende reden was dat het moeilijker gemaakt werd om een pelgrimstocht te maken, maar uiteindelijk was het een vies machtsspelletje.
De KKK kan niet rekenen op het doodzwijgen door andere christenen? Zelfs hun basis (een belachelijke interpretative van de Bijbel) wordt hier ontkend.
Jij hebt de Koran gelezen? Of alleen de bloemlezing die Geert Wilders erover heeft gemaakt?
Veel teksten uit de context trekken, maar vervolgens wel claimen dat als een ander dat met het OT doet hij de Bijble niet achter zich heeft?
Nogmaals, ik deel je visie op IS, op Syriegangers, en bovenal op jihadisten.
Nogmaals, ik ken verschrikkelijk veel moslims (ik heb alles bij elkaar zo'n 4 jaar in Islamitische landen doorgebracht, en bevind me in het dagelijks leven voornamelijk onder moslims.
Nergens heb ik ook maar 1 van hen welke aanslag dan ook horen verdedigen.
Nergens.
Nooit.
Natuurlijk heb ik van Taqqiya gehoord. Ik heb de Koran en de sjiitische versie van de Hadith gelezen (in het Engels).
Weer zo'n voorbeeld van iets wat volledig uit de context getrokken wordt. Laat me raden, jouw informative komt van websites, en niet van de mensen die het betreft zelf??
Hoewel ik vandaag in Nederland ben woon ik ook in het buitenland.
Daar pas ik me volledig aan, maar als onze nationale voetbalteams tegen elkaar moeten ben ik ineens Hollander. en zit ik in een café met nog een aantal Nederlanders mijn gastheren belachelijk te maken door het zwaaien met oranje vlaggetjes...
Hetzelfde zie je bij Turken, Marokkanen en Friezen (Belgen zijn als groep niet homogeen genoeg). Als groep hebben ze iets wat hen deelt. Dat zie je ook bij Nederlanders in Canada.
Natuurlijk is integratie mislukt in onze grote steden. Natuurlijk blijven het groepen die om verschillende redenen naar elkaar toe trekken.
Toch mag assimilatie uiteindelijk geen doel zijn.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten