Website www.derokendevlaswiek.nl

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor hans0166 » 29 mei 2017 16:46

Optimatus schreef:Burggraaff verzint allerlei romantiek bij Bijbelverhalen.


dat is niet alleen hij.. ik zie soms ook op RW artikeltjes op de voorpagina die niet uit de bijbel, maaar uit de grote duim komen. .. met name komen die wel eens voor in de rubriek Dwars.

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor drernie » 04 okt 2017 19:29

De laatste maanden zie ik geen aktiviteit op de vlaswiek. Is deze nu definitief gedoofd?

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Race406 » 04 okt 2017 19:33

drernie schreef:De laatste maanden zie ik geen aktiviteit op de vlaswiek. Is deze nu definitief gedoofd?
Ondergronds smeult het waarschijnlijk door. En op een plaats en moment dat je niet verwacht laait het haatvuur weer volop op....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor rotterdam » 05 okt 2017 18:15

Race406 schreef:Ondergronds smeult het waarschijnlijk door. En op een plaats en moment dat je niet verwacht laait het haatvuur weer volop op....


Gewoon negeren die hele bende.
Laat ik de waarheid maar eens vertellen - meneer Burggraaf bestaat helemaal niet echt - het is een typetje van Andre van Duin.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Race406 » 05 okt 2017 18:46

rotterdam schreef:Gewoon negeren die hele bende.
Laat ik de waarheid maar eens vertellen - meneer Burggraaf bestaat helemaal niet echt - het is een typetje van Andre van Duin.
:mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor drernie » 26 dec 2017 12:29

Nu staat er een screenshot van een forumbericht op de site. Ik kan deze berichten niet meer vinden dus ik ga er vanuit dat de mods deze al snel verwijderd hebben.

http://www.derokendevlaswiek.nl/2017_TH ... FOWEB.html

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Prisma23 » 26 dec 2017 13:33

drernie schreef:Nu staat er een screenshot van een forumbericht op de site. Ik kan deze berichten niet meer vinden dus ik ga er vanuit dat de mods deze al snel verwijderd hebben.

http://www.derokendevlaswiek.nl/2017_TH ... FOWEB.html

Blijkbaar zijn er nog twee mensen op aarde die de ronkende vlaswiek serieus nemen, drernie en gppb-zelf :D

Bambi2

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Bambi2 » 26 dec 2017 14:24

drernie schreef:Nu staat er een screenshot van een forumbericht op de site. Ik kan deze berichten niet meer vinden dus ik ga er vanuit dat de mods deze al snel verwijderd hebben.

http://www.derokendevlaswiek.nl/2017_TH ... FOWEB.html

Jammer dat die man de liefde van God nooit gevoeld lijkt te hebben, maar alleen maar de nepengel des lichts hoort, omdat hij zichzelf zo hoogmoedig boven anderen verheffen wil :)GW
Dat is te horen aan het feit dat hij alleen uit haat en woede preekt en niet vanuit de Almachtige liefde van God

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor drernie » 26 dec 2017 15:19

Blijkbaar zijn er nog twee mensen op aarde die de ronkende vlaswiek serieus nemen, drernie en gppb-zelf


ik neem aan dat je dit ironisch bedoelt, want deze man of website serieus nemen is wel het laatste....

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Johan100 » 26 dec 2017 18:26

drernie schreef:Nu staat er een screenshot van een forumbericht op de site. Ik kan deze berichten niet meer vinden dus ik ga er vanuit dat de mods deze al snel verwijderd hebben.

http://www.derokendevlaswiek.nl/2017_TH ... FOWEB.html

Deze verschrikkelijke berichten heb ik in het verleden zien staan en zijn inderdaad (naar ik mag hopen vanzelfsprekend) verwijderd! Maar ik denk niet dat A.Simons, C.A.van der Sluijs en andere predikanten hiervan afweten en überhaupt niet lezen wat er allemaal op het forum geschreven wordt. Die predikanten kun je hier helemaal niet op afrekenen dunkt me. Waarom deze man zo rancuneus reageert naar de genoemde predikanten begrijp ik dan ook niet helemaal. Het lijkt me de rechte weg daar in een persoonlijk contact over van gedachte te wisselen, maar ik betwijfel of dat gebeurd is. Maar dat refoweb forum soms een stinkende riool is waar van alles geroepen wordt lijkt me overduidelijk waar.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor drernie » 26 dec 2017 20:20

Kan er juridisch niet tegen worden opgetreden wegens smaad? Of desnoods het hostingsbedrijf te benaderen en te wijzen op de inhoud?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor mona » 26 dec 2017 21:09

Ik kan mij deze discussie over carnaval nog heel goed herinneren. Twee personen die zeiden Christen te zijn, maar toch naar carnaval gingen.
vandaar dat ik vroeg of de Heere Jezus ook mee kon gaan.
Verdrietig was het.
Helemaal omdat ik later de schuld van deze goddeloze reactie kreeg.
Doordat ik had gevraagd of de Heere Jezus ook mee kon gaan, had ik deze reactie bij hen uitgelokt.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Johan100 » 27 dec 2017 11:25

Ik las hier een ingezonden stuk aan het adres van de heer Burggraaf.

Dag vriend Burggraaf,

Ik las een artikel in het Dagblad Trouw, een artikel met de titel: "Dominee: Vrouwen bedekt u!" Toen heb ik het betreffende artikel op refoweb opgezocht, getiteld: "Schaars gekleed", wat een vraag en antwoord rubriek inhield over dit onderwerp, maar ondanks de serieuze poging van ds. Simons om de vraag van de inzender te beantwoorden, twijfel ik sterk over twee uitspraken in zijn betoog:

1. "Wat reeds gestorven is moet nog dagelijks sterven", Romeinen 6:6: "Dit wetende, dat onze oude mens met Hem gekruisigd is, opdat het lichaam der zonde te niet gedaan worde, opdat wij niet meer de zonde dienen."

2. "Want als het niet helder in ons hoofd is vriend, kan het ook niet helder in ons hart zijn. God werkt normaal gesproken op deze wijze. Lees maar; Rom. 10:14."

Link:
http://refoweb.nl/vragenrubriek/17283/schaars-gekleed/

Dat dagelijkse sterven van de oude mens -waar ds. Simons van spreekt- kom ik op uw website niet tegen. En ik dacht dat u de theologie in citaat 2: Van het hoofd in het hart", ook verwerpt.

Zou u deze twee uitspraken van ds. Simons eens duidelijk willen beoordelen op grond van de Bijbel?

Mvg.

S. J.


Zie voor de reactie van Piet Burggraaf de link.

Wie heeft er nu op grond van de Bijbel gelijk? Wat is jullie gedachte hierover?

Ps; eigenlijk zou ik deze brief en reactie via de vragenrubriek eens onder de aandacht willen brengen van ds. Simons zodat hij zich kan verweren.
Het gaat me nu alleen om de 2 standpunten.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor hans0166 » 27 dec 2017 11:44

Johan100 schreef:
Wie heeft er nu op grond van de Bijbel gelijk? Wat is jullie gedachte hierover?

Ps; eigenlijk zou ik deze brief en reactie via de vragenrubriek eens onder de aandacht willen brengen van ds. Simons zodat hij zich kan verweren.


doe het dan ook NIET hier, en neem gewoon contact op met Ds Simons, zijn info is niet zo heel moeilijk te vinden.

Láát die website voor wat het is. Als je in een mesthoop gaat roeren, stinkt het namelijk.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Website www.derokendevlaswiek.nl

Berichtdoor Johan100 » 27 dec 2017 11:45

hans0166 schreef:doe het dan ook NIET hier, en neem gewoon contact op met Ds Simons, zijn info is niet zo heel moeilijk te vinden.

Láát die website voor wat het is. Als je in een mesthoop gaat roeren, stinkt het namelijk.

Het gaat me om die 2 standpunten! Ik wil jou even aan het denken zetten.
Zijn info heb ik gevonden, maar ik heb de vraag via de vragenrubriek gesteld, daar ik vind dat hij het recht heeft hier openbaar op te reageren.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten