De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Jesaja40
Kapitein
Kapitein
Berichten: 957
Lid geworden op: 27 jun 2017 10:38
Locatie: Het Gooi

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Jesaja40 » 25 sep 2017 18:40

ereuamo citeert: J

uist, dan gaar het dus over het vrederijk bij de komst van de Messias. Maar totdat tot dat Hij komt staat het evangelie in het teken van het kruis, en daar past de koninkrijks gedachte minder goed bij zie 2Tim.2:11


Joden kijken iets anders naar een kruis. Voor hen is dat gewoon een Romeins martelwerktuig, dat door dat gehele rijk werd gebruikt. Het evangelie staat in het teken van het offer wat Yeshua bracht. Het kruis bracht niet de verzoening tot stand, dat was uitsluitend Yeshuia die dat voor de mensheid bewerkstelligde. Aangezien er (gelukkig) geen afbeeldingen zijn van Yeshua zocht men in de vroege kerk naar een vervanging daarvoor. En ja, de keuze viel op een kruis. Later werd daat nog een beeltenis aan toegevoegd. Het beeld hebben de protestanten er vanaf gehaald en het kale kruis bleef voor deze groepering het symbool voor wat er geschied is.

Maar is dat juist? Geeft dat niet een vertekend beeld als men een kruis draagt? In de vroege middeleeuwen ontstonden er kruistochten. Die werden in leven geroepen om met dit symbool in de hand ons Joden te straffen omdat wij de Jezus van de kerk aan het kruis hebben gedood. En de ongeletterde goegemeente geloofde wat hun bisschoppen hun allemaal vertelden. Zij namen dat voor waar aan en menige Jood moest het leven laten om deze verspreide leugen. Het moorden werd pauselijk goedgekeurd. Iedere Jood gruwt van het kruis, ook de Messiasbelijdende Jood moet daar niets van hebben. De laatste geeft meer de voorkeur aan het feit dat aan dat kruis de verzoening tot stand kwam maar geeft niet die eer er aan die een christen geeft. De middeleeuwer en hun leiders werden (bewust?) onkundig gelaten van het feit dat Yeshua zelf Zijn leven aan het kruis heeft afgelegd.

Het opschrift boven het kruis wat de Romeinen op hun initiatief hebben aangebracht was de Naam van de Eeuwige. יְהוָה

De geloofsbelijdenis van Israël het "Sjema Israël" geeft een visie dat de Vader den de Zoon Een zijn. Hier betaald G'd Zelf de prijs voor de verzoening. Iets wat wij mensen niet kunnen is een koninklijke houding van degene die de hoogste prijs betaald.

Nee, het teken van het kruis past niet naar mijn inzien. De koninkrijksgedachte past veel beter. Kijk maar eens naar de naamsbetekenis van Israël (Vorst G'ds). Zij die zich van harte aansluiten, en dat deden de eerste gelovigen ook, delen in Israël (Vorst G'ds).
Laatst gewijzigd door Jesaja40 op 26 sep 2017 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg. Ik kreeg alles wat ik nodig had.

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 25 sep 2017 20:09

jesaja40:
Nee, het teken van het kruis past niet naar mijn inzien. De koninkrijksgedachte past veel beter. Kijk maar eens naar de naamsbetekenis van Israël (Vorst G'ds). Zij die zich van harte aansluiten, en dat deden de eerste gelovigen ook, deelden in Israël (Vorst G'ds).


Het mag waar zijn dat het kruis als symbool door allerlei bijgelovigheden vreselijk misvormd is, maar inhoudelijk leert de Schrift wel dat iedere christen geroepen wordt de voetstappen van de Messias van Israël in Zijn lijden en vernedering te volgen. zie Joh.15:18,19, Fill.1:29, ‘Die mij nu verblijde in mijn lijden voor u, en vervulle in mijn vlees de overblijfselen van de verdrukkingen van Christus, voor Zijn lichaam, hetwelk is de Gemeente’ Koll 1:24 En zij deelden niet met Israëls toekomstige heerlijkheid, maar met de lijdende Knecht des Heeren totdat Hij komt zie Jes.52:14 en 53:3.
Laatst gewijzigd door ereunao op 25 sep 2017 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Radical » 25 sep 2017 20:14

Pas na de dood en opstanding van Jezus realiseerden de discipelen zich, dat het Koninkrijk in werkelijkheid een geestelijk koninkrijk is dat ook het natuurlijke beinvloedt.Voor ons is het belangrijk om ons te realiseren dat, iedere keer wanneer Jezus sprak over het Koninkrijk van God of wanneer Hij de Zoon van God of de Zoon van David werd genoemd, het Davidische verbond in zicht was. Zo af en toe werd er ook naar Hem verwezen als de Zoon van Abraham.
Hierin zien we duidelijk dat Jezus kwam als vervulling van zowel het Abrahamitische als het Davidische verbond. Hij kwam echter niet om het Mozaische (oude) verbond te vervullen maar om het te vervangen. Het Mozaische verbond had geen beloften om vervuld te worden in de toekomst, zoals het Abrahamitische en Davidischverbond. In plaats daarvan was het een tijdelijk systeem met beloften van zegen voor gehoorzaamheid en vloek voor ongehoorzaamheid.
Zoals wij in Deuteronomium zagen vertelde God de Israëlieten al dat ze zouden falen en in ballingschap zouden gaan, maar dat Hij hen uit ballingschap terug zou halen en hun hart zou besnijden. Met andere woorden, Het nieuwe verbond initiëren.
Het punt is, dat terwijl het nieuwe verbond de vervulling is van het Abrahamitische en het Davidische verbond, het ook de vernietiging is van het Mozaische verbond.
Voor heel veel mensen is dit een totale verandering van denken, omdat men deze verbonden als hetzelfde en met elkaar verbonden beschouwd.
In werkelijkheid volkomen op zichzelf en zijn ze volkomen verschillend.

Het Abrahamitische- het Davidische verbond werden in Jezus vervult en continueren door middel van zijn eeuwige Koninkrijk. Maar het verbond Van Mozes duurt niet voort. Het was een tijdelijke overeenkomst en is nu voor Het was nooit de bedoeling dat het zou voortduren

Een volgende connectie tussen het Davidische verbond en het nieuwe verbond zien we in het boek Handelingen, dat verder gaat met het verhaal over Jezus en Zijn discipelen na zijn dood en opstanding. Het boek begint met de verwijzing naar het verhaal van Jezus zoals het in Lukas beschreven staat. Dan vertelt het ons, dat Jezus na Zijn opstanding veertig dagen lang aan Zijn discipelen verscheen en hun onderwees over het Koninkrijk van God (zie Hand. 1:1-3). Voordat Jezus de aarde verliet was zijn enige onderwerp het Koninkrijk

En deze boodschap is vandaag precies hetzelfde Jezus regeert en zijn koninkrijk breidt uit en kent geen eind Hij zal voor eeuwig heersen op de troon..
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Radical » 26 sep 2017 18:34

*Verwijderd door moderator. Teksten kopieren en plakken is verboden, zoals aangekondigd in de mail.*
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ben db bd » 21 okt 2017 13:00

En deze boodschap is vandaag precies hetzelfde Jezus regeert en zijn koninkrijk breidt uit en kent geen eind

schuurt dat nou niet schromelijk met de werkelijkheid om ons heen? Is Openbaring 6, met de eerste oordeelsruiter op het misleidende witte paard geen inmiddels veel betere optie om geloof aan te hechten? Is dat niet gewoon de huidige werkelijkheid?: "overwinnende en om te overwinnen".

Hier op tafel ligt het vandaag nieuwe Elsevier Weekblad bij geval juist open bij een wereldkaart betreffende 'Islam in de wereld'.
'Islam is op weg 's werelds grootste religie te worden', lees ik als ondertitel. Een nuchtere, zakelijke, niet zweverige constatering.
Van ieder land op de wereld wordt dan met een kleur het percentage moslims in de bevolking aangegeven; lichtgroen is < 1%. Dat zijn maar weinig landen hoor. Oost Europa heeft er zo een aantal, vanaf Finland hoog tot Roemenië laag op de kaart een strook landen. Noord- en Zuid Amerika zouden nog veilig zitten, (Canada en Argentinië al niet meer) maar in Afrika nog maar twee landen in het zuiden; Namibië en Botswana.

Onder de 10% zijn nu nog de meeste landen, maar bij 10-30% moslims gaan ze al naar de macht grijpen in hun woongebieden, zo weten we.
Dat zien we gebeuren in Afrika: Liberia, Ivoorkust, Ghana, Nigeria, Tsjaad, Kameroen, CAR, Ethiopië, Uganda, Kenia, Tanzania, tot Mozambique toe. In Noord Afrika, boven genoemde landen heeft de islam tot 100% macht.
Voorts zie ik in het oosten India bedreigd worden, (ten westen daarvan is alles al islam), Maleisië bedreigd, (Indonesië is al islam).
In het M.O. is het grote Kazachstan nu de bovengrens met 70-90% moslims. Dan zit je wel al op onze breedtegraad.

Samen weten we toch dat de islam aan de macht geen christendom naast zich mag dulden? Het huidige christendom op het Amerika van de stiekeme diensten na, wil toch ook geen machtsstrijd meer voeren tegen de islam? 'Wir schaffen das' zelfs om hen bij miljoenen naar West Europa en ons kleine volle landje te halen voor onze gratis uitkeringen.
Nee hoor, in mijn chronologisch gelezen Bijbeltje komt de Messias pas in het bijna laatste hoofdstuk vóór Zijn 1000-jarig Vrederijk terug en daarna het eeuwig Koninkrijk Gods op de nieuwe aarde met het hemelse nieuwe Jeruzalem. En tussen de oordelen in Op.6 en hoofdstuk 19 is nog een ontstellende afrekening Gods met deze boze wereld met nog steeds de satan als 'overste dezer wereld' waarneembaar aan kop.
In dat plaatje past ook de toekomstverwachting van de islam, te weten de Mahdi, de 12e imam met de bijbehorende wereldheerschappij.

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Radical » 15 nov 2017 18:45

ben db bd schreef:schuurt dat nou niet schromelijk met de werkelijkheid om ons heen?.


nee dat doet het niet, Als je kijkt naar de ontwikkeling in 2000 jaar, dan zijn in al die tijd allerlei Godsdiensten geweest, was het niet ondenkbaar dat toen paulus zijn betoog hield tussen de grieken, dat niemand zou kunnen geloven dat 2000 jaar later niemand maar in zeus zou geloven, maar er meer dan 2 miljard christenen zouden zijn, of wat dacht je van de romeinen ze zouden me uitgelachen hebben een wereld rijk met een veelheid aan goden en een keizer die zich al meer dan 500 jaar liet opvolgen door weer een nieuwe wrede vreselijke dictator die ook half god was.

Als we naar de wereld Kijken van toen en nu (ben ik blij dat ik opgelet heb met geschiedenis) wil ik niet terug naar enig punt in de geschiedenis nog niet eens 100 jaar terug..

ik zeg niet dat het fake nieuws is, maar ik wandel in geloof en niet in aanschouwen, en hoor andere berichten van grote leiders uit verschillende landen uit afrika, ook asia zeker indonesia is van een paar % christenen nu naar meer dan 20 % gegaan, maar goed ik heb geen zin in welles nietes.

een wereldwijde opmars van het christelijk geloof, een kerk die opstaat en volwassen wordt, en een echte koninklijke familie wordt op aarde.

wel ben ik er achter gekomen dat de media veel te veel angst en negativiteit zaait, soms haaks nieuws van mensen die ik ken die er wonen en een enorme groei mee maken, en ik lees dan in een of ander blad moslims hier en moslims daar ha ha

toch zijn er nog veel realiteiten, waar we als kerk voor in geloof moeten staan, je zou het als zo,n david goliath situatie kunnen zien, of zoals bij Joshua en Khaleb, en die andere 10 verspieders, dan weet ik wel bij ik wie wil horen, Bij Hen die in geloof stonden,

er zijn altijd excuses te bedenken, toen en nu ""heb je al over goliath gelezen in de elzevier"", nee dat heb ik niet ik ken wel mijn Vader in de hemel, zijn zoon, en zijn Geest, en zijn belofte,s

en dat is voor mij meer dan genoeg..
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ben db bd » 21 nov 2017 15:51

wil ik niet terug naar enig punt in de geschiedenis, nog niet eens 100 jaar terug..

nou broeder Radical, 100 jaar terug had mijn ene grootvader een in ieder geval reeds 400 jaar bestaand rijk boerenbedrijf en ook mijn grootmoeder was van rijke komaf. En mijn andere grootvader kreeg net als zijn broers een vrijstaand huis, een schip en een stuk land toen hij volwassen was, van mijn overgrootvader. Daar is allemaal niks van overgebleven.

Desalniettemin zit ik hier nu warm en droog achter een voor mij volkomen wonderlijk apparaat met jullie te communiceren met o.a. een waterput op het erf welke slechts als stuk nostalgie aan vroeger tijden herinnert, sinds we eenknopsmengkranen hebben welke pas stagneren als de EMP- bom ontploft of anderszins de stroom achter de waterleiding hapert.
Maar voor de zekerheid heb ik ook nog wel een goeie vuilwaterfilter in de kelder staan.

Edoch, laat u zich niet door mij van uw heerlijke 'kingdom now' toekomstvisie afbrengen hoor, ook als straks, over niet zo lange tijd ook in ons rijke westen de (zelf)-islamisering tot een voltooiing zal komen en ook hier de grote verdrukking aan zal breken zoals elders in de halve wereld. :(
Maar ja, dat heb ik wel voornamelijk uit dat laatste Bijbelboek, wat nog nodig was om het Goddelijke toekomstplaatje te completeren.
Doch wordt binnen uw religie dat laatste Apocalyptische (onthullende) Bijbelboek niet 'wegvergeestelijkt' ? Daar krijgt u van onze grote reformator Calvijn ook al steun voor, zo herinner ik mij. Want waar in de Bijbel over Jeruzalem werd gesproken, moeten we dat nu zien als wereldwijd 'vergeestelijkt', wist ds. Henk Poot in 'israël aktueel' van Calvijn te vertellen. Letterlijk zou Calvijn geschreven hebben:
'Nadat nu Christus door Zijn komst in de wereld die wereld vernieuwd heeft, slaat alles wat vroeger gezegd was van die stad nu op het geestelijk Jeruzalem, dat over alle delen van de wereld verspreid is.'

En daarvoor is dan natuurkundige verdamping van de stad nodig, leerde ik 60 jaar terug al op school.
(damp kan zich immers wel wereldwijd verspreiden en de stad is nu nog gewone realiteit) :)

Samen met andere Maranathagelovigen erken ik echter dat de Heere ons heeft laten vertellen dat vóór de vestiging van het Vrederijk (Op.20) - waarvan ik wel 6x lees dat het 1000 jaar zal duren en dan vervangen wordt door het eeuwige Vrederijk op de nieuwe aarde - er een grote afrekening met een Godevijandige wereld zal plaats hebben. Uit die grote verdrukking zullen nog zoveel zielen van de kop afgehakte christenen in de hemel aankomen, dat die niet eens te tellen zullen zijn, zegt mijn Bijbel (Op.6 en 7:9 e.v.)
Maar dat idee hè, van een duivel die straks eerst gebonden opgesloten zal zitten en later zelfs in het vuur geworpen zal worden, van weer leeftijden van mensen als van bomen in het Vrederijk en later eeuwig!, en zelfs heel het in het vuur geworpen worden van de dood en het dodenrijk, Hades, ja, dáár word ik nu al zó blij van !! U niet?

Vergun mij dan tot slot nog een geloofs- en toekomstverwachting van christenen voor Israël onderschrijvend aan te mogen halen:
1- wij geloven dat Israël door God is geschapen en verkoren om de volken te zegenen.
2- wij geloven dat het Gods opdracht aan de kerk en de volken is om Israël te zegenen.
3- wij geloven dat de kerk niet in de plaats van Israël is gekomen.
Door het geloof in Jezus Christus zijn ook wij kinderen van Abraham geworden, de vader van alle gelovigen.
4- wij geloven dat al de verbonden vanaf Abraham gesloten zijn met Israël.
5- wij geloven dat er een geheimenis van een gedeeltelijke verharding van Israël is omwille van ons, maar dat er bij de kerk ook blindheid is voor Israël en dat er een sluier over de volken ligt.
6- wij geloven dat de Heere trouw zal blijven aan al de verbonden die Hij met Israël gesloten heeft, maar ook aan al de beloften die Hij aan de gemeente van Christus heeft gegeven.
7- wij geloven dat de christenheid schuld moet belijden voor alle daden van antisemitisme in het verleden begaan, oprecht berouw moet tonen in daden van liefde en solidariteit met Israël en het Joodse volk, en zich moet bekeren van haar vervangings- en vervullingstheologie.
8- wij geloven dat het herstel van het Joodse volk in het Beloofde Land Israël het begin is van de uiteindelijke verlossing.
9- wij geloven dat de stad Jeruzalem de plaats is waar de Heere Zijn heilige Naam weer zal doen wonen.
10- wij geloven dat op een dag de Messias zal komen om Zijn wereldwijde Koninkrijk op te richten. Dan zal de lichamelijke opstanding van de gestorven rechtvaardigen plaatsvinden (plaats gevonden hebben i.v.m. de Bruiloft van Het Lam. ben) en zullen zij met Christus regeren in Zijn Koninkrijk op aarde. Daarom (o.a.) bidden wij om de vrede van Jeruzalem (psalm 122).
11- wij geloven dat de Mensenzoon wanneer het Koninkrijk komt, zal zitten op Zijn troon om te oordelen over de goddeloze volken en hen zal vragen hoe zij Israël en het Joodse volk behandeld hebben.
12- wij geloven dat de vernieuwing van alle dingen uiteindelijk en definitief zal plaatsvinden. De schepping zal bevrijd worden van de slavernij van het verderf, om te komen tot de vrijheid van de heerlijkheid van de kinderen van God. En God zal zijn alles in allen.'


remco2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 mar 2015 14:23

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor remco2015 » 21 nov 2017 21:38

Ik denk echt dat mijn generatie genoten de wederkomst gaan meemaken, en in een opname geloof ik niet tenzij de bijbel ons dat echt leert, want "Uw woord is waarheid" Johannes 17.17.
Tevens denk ik dat we binnen nu en 10 jaar Ezechiel 38 in vervulling zullen zien gaan. De geestelijke troon van Satan staat in Pergamum en vanuit dat land zie ik een aanval op Jeruzalem wel gebeuren.
Jesaja 17 moet ook nog gebeuren en Damascus kan zo vernietigd worden.Zeker met de huidige wapens.
Voor ongelovigen komt Jezus als een dief in de nacht voor voor de mensen die op de tekenen letten hoeft het niet onverwachts te zijn, al weten we het niet op de seconde of minuut.
Zou de Vader het inmiddels al aan Jezus verteld hebben ?

Gebruikersavatar
Nieuwechristen
Verkenner
Verkenner
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 jan 2018 15:14

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Nieuwechristen » 15 jan 2018 17:39

Heel interessant onderwerp.

Ik ben nieuw in het christendom, ik lees ook dat Jezus zegt ik kom snel. Ik lees dit topic nog even door want heb hier ook vragen over.
Jezus is de weg de waarheid en het leven

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 31 aug 2019 15:59

Ik wil thans een begin maken met mijn repliek op Veendam"
Ja dan moet er wel een tempel staan en die STOND er ook, maar nu dus niet meer.
Het is moeilijk opmeten als iets er niet is. Veel hangt samen met de datering van de Evangelien en de brieven en het boek openbaringen.
Als je de datering zet op tussen het jaar 60 en 67 dan is alles extreem zeker dat de schalen en zpo betrekking hebben op wat er is geschied in het jaar 70 AD. En voor de datering van het boek openbaringen op deze periode is heel veel aan te voeren wat algemeen erkend wordt en tevens ondersteund wordt door buitenbijbelse bronnen.


Die datering is idd. niet met zekerheid vast te stellen. Maarb dat geldt nt zo goed voor jou als voor mij! En ook in jouw visie moet er nu eenmal een tempel gestaan hebben. Maar als dat de 2e tempel was dan was ook de gruwl der verwoesting en de G.V in de jr. 66-70. En toen is Jezus niet TERSTOND daarna gekomen. En waarom zou God een tempel die er al eeuwen stond door het opmeten tot zijn eigendom verklaren? Dat die je toch alleen als het om nieuw bezit gaat? En dit bewijst ook dat het in Ezech. om een fysieke, nieuwe tempel gaat

De pijniging door vuur en zwavel is niet voor alle ongelovigen, maar alleen voor hen die het teken van de naam van het beest ontvingen.

O nee, in welke poel des vuurs worden dan de voor de grote,witte troon veroordeelden geworpen?


k maak niet uit wat God liever heeft, ikm denk dat hij het allebeim haat…


Nee niet in de Evangelieën. Maar in de Apoc.gaat het wel degelijk over het 4e beest van Dan.7 en dat stelt het Romeinse Rijk voor!
Ja die keuzevrijheid is legitiem en betekend verantwoordelijkheid voor de mens !



Hoe ik over die vrije keuze van de mens denk ga ik hier niet herhalen.Ik bestrijd die ook niet, ik zeg alleen dat Gods keuze voor die mens daar altijd aan voorafgaat. Maar pasbekeerden leven idd. uit hun eigen keuze, die moeten dit nog leren. Maar die hebben dan ook meestal meer vuur dan licht!
Ik ben er van overtuigd dat God het gedrag haat van nep christelijk leven terwijl het hart dood is en dood blijft.


Jezus heeft die beker idd. helemaal leeg gedronken, de verzoening is ondeelbaar omdat de zonde ondeelbaar is. Maar dat bewijst niet dat ieder mens nu ook automatisch in die verzoening eelt. Het genadeaanbod geldt allen die onder het evangelie leven, maar de toepassing is bijzonder en persoonlijk.





Die leer is wel later opgesteld, maar de zaak niet, het is altijd het streven van de gevallen mens geweest zich in plaats van God te stellen, hetzij open lijk of op jouw meer subtiele manier.En wat die hoofdletter betreft die wordt het gr. nergens gebruikt voor pervsoonlijke voornaamwoorden.

ereunao

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor ereunao » 31 aug 2019 16:05

gewist

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Veendam » 31 aug 2019 17:25

ereunao schreef:Ik wil thans een begin maken met mijn repliek op Veendam"

Niet in deze topic maar in die andere dus.

Gebruikersavatar
Hodia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 apr 2020 10:19

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Hodia » 19 sep 2020 12:21

Handelingen 1 vs 7.
“…. Het komt u niet toe, te weten de tijden of gelegenheden, die de Vader in zijne eigene macht gesteld heeft”.

De tijd wanneer Gods oordeel gehouden zal worden, is in de laatste dagen als de wereld zal vergaan.

Marcus 13 vs 32. Maar van dien dag en die ure weet niemand, noch de engelen die in de hemelen zijn, noch de Zoon, dan de Vader.

Het einde komt, dat is onherroepelijk maar niemand zal de dag, het uur weten, want het zal onverwacht komen.
Toch heeft God laten optekenen door Johannes dat er nog vele beroeringen aan vooraf zullen gaan.

Nu zijn er natuurlijk mensen geweest en zullen er nog zijn/komen die het einde der aarde kunnen berekenen, denkt men.
Een Joodse fabel, welke “oordeelt” naar het eerste vers van Genesis is als volgt; de wereld zal 6000 jaar bestaan. Men komt hiertoe omdat in het eerste vers de Hebreeuwse letter, Aleph zes maar gevonden wordt, en welke de eerste letter van Elef 1000 voorstaat. Zoals ik al vermeldde, een Joodse fabel.

Maar de Heere heeft ons enige tekenen in zijn Woord gegeven, die de komst van Christus voorafgaan. In deze tijd, anno 2020, kan men zeggen, zien dat sommigen al bezig zijn, al geweest zijn. (Hierover kan men discussiëren want de een geloofd dit de ander dat)
Duidelijk is wel dat de Joden zich weer vergaderen in Israël, dat er oorlogen zijn geweest, valse profeten, afvalligheid van het geloof wat toeneemt, e.d.
Maar nog is dat het einde niet van de weeën van deze aarde.
Het boek Openbaringen geeft ons een heldere kijk op de nog toekomende dingen zoals daar zijn.
.
1- De teloorgang van de hoer van Babel. Openb. 17 vs 16
2- De uitroeing van haar rijk. Openb. 18 en 19 vs 2
3- Duizendjarige heerlijke staat van de kerk op aarde. Openb. 20
4- De erkenning van het gansche Joodse volk dat Jezus de Messias is. Rom. 11vs 3
5- Mattheüs 24 geeft ook een duidelijk beeld van hetgeen geschiedden zal voor Jezus’ wederkomst.

Een ding is zeker, de hemelen en de aarde zoals die er nu is zal door het vuur vergaan. Dit staat geschreven in 2 Petrus 3: 7,10,12 waar staat geschreven: ….. Zij worden ter vure bewaard tegen de dag des oordeels en de verderving der goddeloze mensen….. In welke dag de hemelen met gedruisch zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn zullen daarin verbranden. …In welken dag de hemelen, door het vuur ontstoken zijnde, zullen vergaan, en de elementen, brandende zullen versmelten.

Maar dat moet geschieden en dan leest men in vs 13: Maar wij verwachten, naar Zijn belofte, nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, in dewelke gerechtigheid woont.
Laten wij dan wachten met zielsvertrouwen op de wederkomst van Jezus Christus. Standvastig blijvende in het geloof, en niet gaan rekenen en denken, het zal mijn tijd wel duren. Jezus komt terug, laten wij daar nu gereed voor zijn. Onze dagen, uren, minuten vervliegen zonder dat wij het doorhebben. Jezus komst zal een einde maken aan alle ellende van alle oprechte gelovigen.
1 Cor 1 vs 31b: Die roemt, roeme in den Heere.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: De verwachting van de wederkomst in de Bijbel

Berichtdoor Veendam » 20 sep 2020 17:16

Dr. D. Holwerda

Uit Egypte heb ik mijn zoon geroepen.

De kern van de ‘Openbaring aan Johannes’

© 2006 Uitgeverij Kok - Kampen www.kok.nl
Omslagontwerp Peter Slager ISBN 90 435 1282 6
ISBN-13 978 90 435 1282 4 NUR 707

Kern van het boek: Openbaringen slaat voor 99 % op de tijd tussen 65 en 70 na Christus.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten