Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 18 aug 2017 10:14

Laatste vakantiedag vandaag...had bedacht in de laatste week het ritme alvast terug te draaien maar ja..gisteravond een verjaardag van man en er kwamen wat broers dus de oudsten glunderden dat ze erbij konden zijn en niet naar bed hoefden.
Vandaag wel om 930 wakker gemaakt alledrie ...morgen worden ze door een oom opgehaald voor een leuke dag dus moeten ze om 9 uur eruit en zondag om 8 uur...
Toch nog een versneld afbouwschema voor maandag (7uur ) maar zal wel een bittere pil worden. En zeker de jongste(4jr) verwacht ik dat ze na drie dagen school wel weer even gesloopt zal zijn :-)

Maar wat is het genieten altijd die vakantie vind ik...ik prijs me gelukkig dat ik zelf in de avonden en weekenden kan werken (hoewel er echt periodes zijn dat ik smacht naar een 'normale' baan ) zodat ik ook nog vakantiegevoel heb


In belgie schijnt de zomervakantie 9 weken te zijn..:-)))))

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 18 aug 2017 11:42

@Meribel
Dat is dan vlot gegaan.
Hier hebben de scholen nog een paar weken rust volgens mij.

Onze kleine meid gaat straks ook naar school.
Ze wil zoooooo graag.
Ik baal wel een beetje want het even een heel gedoe met mijn zwangerschap en het is niet zeker of ik er bij kan zijn, de eerste schooldag.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 19 aug 2017 05:19

Jammer Duschka!

Maar misschien kan je man het waarnemen?
(Of wordt je ingeleid oid ?)

Schrale troost is dat er na de 1e nog véle volgen

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 19 aug 2017 05:22

@Meribel: hier duurt de vakantie 12 weken, waar er inmiddels 9 van om zijn :-D
Maar de afgelopen tijd hebben we eigenlijk continue bezoek gehad, van verschillende mensen/groepen, dus er was genoeg te doen en te beleven.
Eerlijk gezegd vind ik het wel fijn om nu nog even rustig samen te zijn, voordat straks de kleuterschool weer begint.

Hebben jullie kinderen wel zin om weer naar school te gaan? De mijne wil er niets van weten nog... [-(

@Duschka: sterkte hoor!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 19 aug 2017 11:34

Saskia, 12 weken, pff, wat lang!

Frederiek heeft heel erg veel zin. Ze heeft zichzelf ondertussen leren lezen, geen flauw idee hoe. Ik denk dat ze in groep 2 gewoon veel letters aangeboden krijgen, en dat ze dat nu zelf aan elkaar koppelt ofzo. Rekenen deed ze sowieso al, en ze vindt het heerlijk om dat straks elke dag te mogen doen. Daarnaast gaat ze naast zwemles ook op turnen (had ik al beloofd voor bleek dat ze haar diploma echt niet voor de zomervakantie haalde, eigenlijk mogen ze hier maar 1 sport tegelijk ;) ) en ze ziet er erg naar uit.
Jurian heeft nog niet zoveel zin, die geniet zo van zijn vrijheid. Maar het went ook vast snel weer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 19 aug 2017 15:20

@Saskia, 12 weken in de zomer dat is best veel! Heb je dan ook nog een bak vakantie weken buiten het schooljaar?

Zit toevallig net de schooljaarkalender voor het nieuwe schooljaar over te schrijven en realiseer me dat wij ook 12 weken hebben over het hele jaar...plus nog zeker een week aan studie dagen verdeeld dat ze ook vrij zijn!

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 19 aug 2017 15:49

12 weken in de zomer, 2 met Kerst, 1 met pasen, en in het voor-en najaar ook nog een week, dus sowieso al 17 weken vakantie. Plus inderdaad af en toe een vrije dag i.v.m. studiedag, nationale feestdag o.i.d. Ze hebben hier veel vrij ;-)

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jess » 21 aug 2017 20:21

1e schooldag viel mijn dochter erg zwaar. Ze was zo zenuwachtig en bibberig en dat de hele dag door.

Ze gebruikt medicatie ivm adhd, dat heeft ze heel de vakantie niet gebruikt en nu voor het eerst weer wel. Zat me af te vragen of dat er mee te maken had dat ze zo totaal niet zichzelf was?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 22 aug 2017 07:02

Lijkt mij van wel! ook voor haar natuurlijk weer wennen.

Hier is ook iedereen weer begonnen. O heeft zijn eerste dag op school achter de rug en ik heb hem vol vreugde aangezwaaid. Nu fase is aangebroken. Gelukkig hebben wij nu geen opvang meer nodig, dus voor ons is het nieuwe haal- en breng schema ook weer even wennen.

@ meribel
inderdaad ruim 12 weken vakantie en de kleuters nog gerust twee weken meer. Ik vind het altijd een heel gedoe om het rond te breien met werk enzo.

@ missf
Dat zichzelf leren lezen is volgens mij een meisjesding. C las ook al op niveau eind groep 3 toen zij startte. De jongens zijn te druk met spelen volgens mij om zichzelf dat aan te leren. Althans bij mij wel.

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Stip » 23 aug 2017 08:16

Hier stonden de meiden ook weer te trappelen, heerlijk hoor! Hoewel de vakantie ook fijn was en zo voorbij was.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 23 aug 2017 09:50

HIer ook de scholen weer begonnen. J nu gestart in groep 4 (combiklas 3/4), hij moet nog een beetje wennen aan het feit dat de vakantie over is geloof ik.

F start over 4 weken, mag over 2,5 week komen wennen. GIsteren zijn haar neus en keelamandelen verwijderd....hopelijk krijgt ze meer energie (had slaapapneu), is ze minder verkouden en gaat ze een beetje groeien. Gaat gelukkig heel goed nu, nauwelijks pijn (langleve de pijnstilling).

@ Ajl: dat zal wel wennen zijn: alle kids op school! Ook wel weer lekker lijkt me?

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 aug 2017 14:31

Jess: bijweking van de medicatie van onze dochter voor adhd is dat ze juist nerveuzer is en meer piekert.
Dasrvoor zijn wij gestopt, nu toch weer gestart, ze vroeg er zelf om.. dus gaan we op zoek naar wat anders.

Nickname
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2015 15:00

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Nickname » 28 aug 2017 06:10

Hier begint de jongste vandaag weer. De oudste is al een week bezig. Dan zit voor mij 9 weken vakantie er weer op. Terug naar het ritme =D>

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 28 aug 2017 13:51

@ Em. Ik vind het helemaal niet wennen dat ze allemaal op school zijn.Eigenlijk vind ik het best wel fijn. :wink: Misschien scheelt het dat ik nu schooltijden werk en daardoor ze ook eerder kan gaan halen. De vrijdagmorgen pak ik er met thuiswerken ook nog eens bij om mijn uren te compenseren. Dus best wel volle bak zo.

@ Nickname
Heb jij 9 weken vrij gehad :shock: . Best lang!

Nickname
Verkenner
Verkenner
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 apr 2015 15:00

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Nickname » 28 aug 2017 14:03

Ja, heb met werkgever afgesproken dat ik thuis ben als Kids vakantie hebben. Hij ging zelf 3 weken voor zomervakantie. Dus zat ik 9 weken thuis. Ben er nu wel aan toe om wat te gaan doen.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten