Evolutietheorie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor antoon » 08 jun 2017 10:06

Wat? mammoeten in poolstreken bevroren DUS dat bewijst dat het klimaat mild was? Wat bazel je nou allemaal weer?

het is ander volkomen duidelijk ze stonden te grazen, er was dus gewoon een klimaat waar dat mogelijk was toch niet zo heel moeilijk te begrijpen
de bijbel geeft het te kennen, de winter kwam na de vloed

EN in streken waar het eerst aan zacht klimaat was deed de winter intrede na de vloed bewijzen zijn voor een snelle dood tenover gevonden, bv. vissen die op dat moment gewoon een andere vis een het verorbenen waren, niet ik bazel maar het verhaaltje van evos
Laatst gewijzigd door antoon op 08 jun 2017 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 08 jun 2017 10:08

antoon schreef:het is ander volkomen duidelijk ze stonden te grazen, er was dus gewoon een klimaat waar dat mogelijk was toch niet zo heel moeilijk te begrijpen
de bijbel geeft het te kennen de winter kwam na de vloed

EN in streken waar het eerst aan zacht klimaat wad deed de winter intrede na de vloed bewijzen zijn voor een snelle dood tenover gevonden, bv. vissen die op dat moment gewoon een andere vis een het verorbenen waren, niet ik bazel maar het verhaaltje van evos

Zou je in elk geval iets meer aandacht willen besteden aan wat je precies typt? Het is niet echt te volgen.....

antoon

Berichtdoor antoon » 08 jun 2017 10:18

De letters van mijn toetsenbord zijn niet meer zichtbaar, ik moet een nieuwe kopen maar er komt niet van excuses

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 08 jun 2017 10:42

Cathy schreef:Wat is het nu? 1 dag = duizend jaar en andersom of.....is Gods tijd ≠ menselijke tijd

Ik begrijp je vraag niet, Cathy!

Cathy schreef:Nooit voor een ander denken. :|
Ik heb allang geleerd om op eigen 'denkbenen' te staan.
Goed zo!
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

antoon

Berichtdoor antoon » 08 jun 2017 10:51

Fossilisatie is de som van chemische transformingen, die plaatsvindt voordat de kadavers van schepsels de kans krijgen tot ontbinding over te gaan.

Voor fossilisatie via dood en begrafenis zijn dus heel specifieke omstandigheden vereist
1 zoals een overvloedige afzetting van sedimentgesteente.
2 Organismen moeten ook behoorlijk vlug bedekt raken
3 weerstandsvermogen moeten er zijn tegen afbraak.

Onder gewone alledaagse omstandigheden worden dierlijke kadavers die dan niet worden opgegeten, toch opgeruimd door bacteriën of eindigen op 0 door de inwerking van wind of water.
Fossilisatie is hierdoor een uirzondering.
de meesten hier zullen dat weten, daarom zeg ik met klem dat de omstandigheden voor Fossilisatie aanwezig waren tijdens de vloed

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2017 11:42

antoon schreef:het is ander volkomen duidelijk ze stonden te grazen, er was dus gewoon een klimaat waar dat mogelijk was toch niet zo heel moeilijk te begrijpen

ja, poe hee, gras... dat bestaat natuurlijk niet op de toendra. O wacht, was dat niet voornamelijk gras?

Ware het niet dat daar een behoorlijke kanteling van de aardas voor nodig is...

EN in streken waar het eerst aan zacht klimaat was deed de winter intrede na de vloed bewijzen zijn voor een snelle dood tenover gevonden, bv. vissen die op dat moment gewoon een andere vis een het verorbenen waren, niet ik bazel maar het verhaaltje van evos

Okee, haal even een paar keer diep adem. Aan je wat ongrammaticale zinsbouw is te zien dat je je wat druk aan het maken bent. Een vis die een andere vis opeet, dat is opeens bewijs voor een zondvloed? Want er is geen enkel ander scenario waarin vissen elkaar opeten...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2017 11:47

antoon schreef:Fossilisatie is de som van chemische transformingen, die plaatsvindt voordat de kadavers van schepsels de kans krijgen tot ontbinding over te gaan.

Voor fossilisatie via dood en begrafenis zijn dus heel specifieke omstandigheden vereist
1 zoals een overvloedige afzetting van sedimentgesteente.
2 Organismen moeten ook behoorlijk vlug bedekt raken
3 weerstandsvermogen moeten er zijn tegen afbraak.

Nou, het enige wat echt vereist is, is dat het milieu waarin de resten terechtkomen ongeschikt zijn voor bacterieën. Dus met name veel zout, veel zuur of weinig zuurstof.

Onder gewone alledaagse omstandigheden worden dierlijke kadavers die dan niet worden opgegeten, toch opgeruimd door bacteriën of eindigen op 0 door de inwerking van wind of water.
Fossilisatie is hierdoor een uirzondering.
de meesten hier zullen dat weten, daarom zeg ik met klem dat de omstandigheden voor Fossilisatie aanwezig waren tijdens de vloed

ware het niet dat je dan veel, veel meer fossielen zou verwachten, en met name zonder enige vorm van ordening. Alles leefde immers door elkaar en stierf dus door elkaar. Iemand mag mij vertellen waarom we dan toch nooit dinosaurusfossielen naast moderne zoogdieren vinden.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 08 jun 2017 12:43

EN in streken waar het eerst aan zacht klimaat was deed de winter intrede na de vloed bewijzen zijn voor een snelle dood tegenover gevonden, bv. vissen die op dat moment gewoon een andere vis een het verorberen waren, niet ik bazel maar het verhaaltje van evos

Al de bewijzen voor een wereldwijde grote vloed overtuigen een evo toch niet. Zelfs al zou iemand overtuigd zijn van een grote wereldwijde vloed, dan nog zullen we nooit wedergeboren worden zonder de Heilige Geest.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2017 12:46

Welke bewijzen zijn dat ook alweer precies?

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 08 jun 2017 12:53

Ik heb geen zin erin om dit te bewijzen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 jun 2017 12:54

Oké, dat zegt genoeg...

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 08 jun 2017 12:57

Mooi! Dag!

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 08 jun 2017 13:16

Johan100 schreef:Ik heb geen zin erin om dit te bewijzen.
Heb je wel zin om mijn vraag die ik stelde op pagina's 160 en 161 te beantwoorden? Ik ben namelijk benieuwd naar je ja of nee.
"Een libelle zweeft over het water..."

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 08 jun 2017 13:19

Pcrtje schreef:Heb je wel zin om mijn vraag die ik stelde op pagina's 160 en 161 te beantwoorden? Ik ben namelijk benieuwd naar je ja of nee.

Ik zal kijken welke vraag je bedoelt!

antoon

Berichtdoor antoon » 08 jun 2017 13:19

Mortlach het heeft mijn grote belangstelling en ik volg het, er zijn in het verleden grote kerkhoven gevonden met fossielen van dieren kris kras door elkaar in goede staat ook, alsof een grote ramp hen heel plotseling overviel en ze niet weg konden komen, ik beweer niet dat het altijd met de vloed te maken had maar het is zeer opmerkelijk,

Terug naar “[Religie] - Open forum”