Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Chaya » 30 mar 2017 15:12

Mortlach schreef:Ze is de misselijkheid ondertussen goed beu ('s ochtends, 's middags, 's avonds) en verder is het heel erg rustig aan doen, maar verder gaat het gelukkig goed.

Misselijkheid is heel vervelend.
Ik ken dit fenomeen gelukkig niet.
Wel een intense vermoeidheid in de eerste maanden.
Soms zijn de eerste 3 maanden inderdaad lastig. Maar zwanger zijn is in de regel een gezonde "ziekte". :D
Mortlach schreef:De eerste zwangerschap met haar ex was echt een ellende. Niks mocht van die kerel en dan is er echt geen bal aan natuurlijk. Nu zijn we samen kinderstoeltjes aan het shoppen en plannen aan het maken en dat is wel heel erg leuk. Ze moest er gisteren spontaan van huilen, zo'n verschil dat het was.

Ach... :?
Tip is ook om een test in een drogist in een ander dorp te gaan kopen.
Ik kocht er eentje bij de drogist op de hoek, dat was gezien door iemand die achter mij stond.
Wat leuk, ben je zwanger?
Nou uhh nee, het bleek loos alarm. :mrgreen:
Maar als je het wel bent, kan het meteen groot nieuws zijn in de buurt of kennissenkring.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Marleen1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 feb 2017 23:14

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marleen1987 » 31 mar 2017 19:05

Inmiddels al 8 dagen over tijd....

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lekkerbek » 31 mar 2017 19:32

Heb je ondertussen al weer een test gedaan? T zou nu toch wel goed moeten aangeven of je zwanger bent!

Marleen1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 feb 2017 23:14

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marleen1987 » 31 mar 2017 19:48

Jawel, vorige week een heel licht streepje maar dan moest je goed kijken...

Wel contact gehad met een verloskundige en de arts die me behandeld. Krijg 18 april een echo bij de verloskundige om te kijken of er iets zit als ik zwanger zou zijn zou ik dan rond de 8 weken zijn en zou er iets te zien moeten zijn.
Gezien de klachten denken ze wel aan een zwangerschap. En volgens de arts kan het zijn dat de urinetesten het gewoon niet oppikken. Maar dat ik wel gewoon zwanger ben

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lekkerbek » 31 mar 2017 20:17

Maar na vorige week geen test meer gedaan? Wij raden de patienten die bij de 1e test een onduidelijke streep hadden aan om als ze een week over tijd waren nog een test te doen. Dan heb je meer zekerheid.
Fijn dat je al een datum voor de echo hebt, t is best een spannende tijd zo!

Marleen1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 feb 2017 23:14

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marleen1987 » 31 mar 2017 20:56

De arts had het er over dat in sommige gevallen het pas echt met zekerheid kon worden gezegd met een bloedtest of met een echo.

Ik slik op een dag een kleine 20 pillen. En dat het daarom niet helemaal goed uit de zwangerschapstesten komt.

En ja ik weet dat ik een risico vorm, maar ze hadden gezegd dat ik niet zwanger kkon worden. dus we hebben er nooit bij nagedacht

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 apr 2017 06:24

gefeliciteerd alle zwangeren en as vaders :) leuk om meer die kant eens te lezen... ik ben erg benieuwd hoe een zwangershcap wordt ervaren vanuit een man... die verschrikke hormonen.

Marleen, idd... een kennis van mij had dit ook......... gebeurd niet veel..
detest waren bij de eerste ookniet ovreduidelijk. Bij de laatste wel, maar was toen achteraf al meer dan 10 weken :)

Marleen1987
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 22 feb 2017 23:14

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marleen1987 » 01 apr 2017 08:29

Het schijnt inderdaad niet heel veel voor te komen. Het is wel frustrerend hoor, ik riep namelijk een week voor dat ik ongesteld moest worden ik ben zwanger en dan gewoon geen duidelijke test kunnen tonen.
Als je specifiek op internet gaat zoeken kom je wel verhalen tegen dat het inderdaad kan. We houden het nog maar even spannend. Voor mij zelf ben ik ook wel overtuigt nog steeds, ze gaan van 5 weken uit, maar ik vermoed dat ik ook al langer zwanger ben.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 03 apr 2017 07:29

Spannend!

En ach ppm, die hormonen nemen de meeste mannen wel voor lief hoor. Je bent als man al lang blij... met de zwangerschap en het feit dat je het als man daarin maar makkelijk hebt. Overigens vond ik het erg meevallen, ik merkte het vooral kort na de bevalling. Dan trof ik J nog wel eens een keer met een bak tissues op bed aan. En ik denk dat dat bij de eerste ook het meest extreem is omdat er dan ook een hoop onzekerheid is: hoe moet ik hier ooit goed voor zorgen? Waarom slaapt de baby niet zo goed? En als manlief dan ook nog eens vrolijk na een week of zo weer aan het werk gaat..... ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Acire » 06 apr 2017 19:26

haha! Ik was na nummer 2 weer van m'n padje. De oudste was toen nog maar 17 maanden en toch had ik weer geen idee hoe ik voor die uk moest zorgen #-o

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Marnix » 12 apr 2017 07:48

Pff ja, die was toen ook nog wel best jong inderdaad. Kan me voorstellen dat dat intensief is. Maar is vast ook wel goedgekomen :) Die hormonen hou je toch. Ik kan me voorstellen dat je daar iets makkelijk mee om kan gaan bij een tweede, dan heb je ervaring op basis waarvan je kan relativeren. Verschilt natuurlijk ook per persoon, hoe je zelf bent, hoe je kind is etc.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor juffiejuf » 13 apr 2017 18:51

@ marleen: weet je al meer???

Hoe is het met alle andere zwangere dames?

@iedereen; wie had ook al weer diabetes tijdens de zwangerschap?

EvaMaria
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 feb 2015 09:37

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor EvaMaria » 13 apr 2017 19:13

Hee hee,
Ik ben hier heel lang niet meer geweest, maar ik ben inmiddels dus alweer ruim vier maanden zwanger. Het gaat wel goed, minder misselijk dan eerder, maar zó moe, dat ik het moeilijk vind om mijn werk vol te houden... Verder kunnen mensen nog eigenlijk niets aan mij zien, dus dan is er ook nog niet echt begrip als ik me iets zwaars loop te sjouwen, bijvoorbeeld. Iemand nog tips hoe om te gaan met vermoeidheid? Gewoon eraan toegeven en inderdaad zo vroeg naar bed gaan?
Liefs,
Eva Maria

P.s.: wel heeeeel druk hier met babyspullen en de babykamer!!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor juffiejuf » 13 apr 2017 19:27

@ evamaria; moeheid is zoooo frustrerend en slopend! Als het kan zou ik me er aan toegeven. Hier lig ik elke avond enorm vroeg op bed. Is even niet anders.
Leuk zeg dat jullie bezig zijn met de babykamer en de babyspullen! Lekker van genieten. Hier nog helemaal niks klaar... Heb je de 20 weken echo al gehad?

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Sophie77 » 14 apr 2017 11:23

@juffiejuf: tijdens mijn voorlaatste zwangerschap had ik diabetes, de laatste zwangerschap (gelukkig) niet. Is het bij jou ook geconstateerd?


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten