Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor hans0166 » 13 mar 2017 16:12

pindas83 schreef: ... te gaan lopen zeuren.



Als iemand lid wil worden en reageren láát hem .. de reden om lid te worden gaat niemand wat aan.

Als je de reactie zeurderig vindt worden : niet wil lezen, sla over... de laatste reacties lopen nou ook niet echt over van een interessant onderwerp, je hebt nu al meer geplaatst over zijn reageren dan er werkelijke reacties van hem zijn.

Arjen2015
Verkenner
Verkenner
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 mar 2017 14:51

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Arjen2015 » 17 mar 2017 15:10

Ten eerste ben ik niet lid geworden om alleen een klacht in te dienen. Ik heb inderdaad een gemeenschappelijke interesse. Religie.
Dus elke insinuatie dat ik verkeerde motive zou hebben? Laat deze aub achterwege.

Over een klacht indienen daar kwam ik pas later mee, toen mij duidelijk werd wat het nivo van refoweb is en de schrijver anoniem wenste te blijven.
Laf?! Dat er geen klachten procedure bestaat en je dus geen officiele klacht via een daarvoor afgestemde procedure kan indienen is wat mij betreft niet professioneel. Voor bij een christelijke site verwacht ik wat anders. Blijkbaar kan hier niemand van refoweb (behalve dan door het Nederlands recht) ter verantwoording worden geroepen voor wat hier wordt uitgedragen.
Waarom zou het web internet iets ander zijn als bijv. iemand op straat verkeerd wordt bejegend. Op straat zal ik er zeker ook wat van zeggen, dus hier op een openbaar forum ook. Aangezien refoweb een bestuur heeft en de schrijver anoniem wenst te blijven en het bestuur erachter staat, kan het bestuur erop worden aangesproken. Maar een simpele verontschuldiging is bij het trotse refoweb blijkbaar niet mogelijk.

Hieronder dan een link van een dominee hoe de brief wel door refoweb had moeten worden geschreven

'Refowebs antwoord op de vraag van deze jongeman loog er niet om'

Je zult maar homo zijn, in een reformatorische (streng-christelijke) omgeving opgroeien en kiezen voor een andere levensovertuiging. Het overkwam een jongere man, die een partner vond en die het waagde op Refoweb, een christelijke jongerencommunity, te vragen hoe hij nu het beste met zijn ouders om kon gaan. Ouders die hij eigenlijk niet zoveel durfde of wilde toevertrouwen. Het antwoord loog er niet om.

Je kunt zijn vraag en het antwoord hier lezen, als je durft. Ik doe een poging de reactie te schrijven die hij had moeten ontvangen.

'Beste jonge atheïst,

Om te beginnen: bedankt voor je schrijven en voor je vraag. Het is niet een vraag die we hier elke dag ontvangen. Atheïsme is, zoals je zult begrijpen, niet onze sterkste kant, maar dat hoeft ons er niet van te weerhouden zo goed mogelijk jouw vraag te beantwoorden.

Ik kan me voorstellen dat de weg die je hebt moeten afleggen, een lange is geweest. Je ontdekte je homoseksualiteit in een omgeving die daar niet heel erg open voor staat – wij weten dat. En toen brak je ook nog met de christelijke traditie die jouw ouders je hebben meegegeven, omdat je liever verdergaat als atheïst. Dat is vast allemaal niet heel erg gemakkelijk geweest – een worsteling, zoals je zelf schrijft. Wij voelen hierin met je mee, ook al is dat voor ons een hele uitdaging.

We begrijpen dat je het moeilijk vindt aan je ouders te vertellen dat je nu atheïst bent en niet meer in God gelooft. Dat kunnen we ons voorstellen. Jouw ouders moeten wennen aan twee nieuwe feiten die voor hen waarschijnlijk niet gemakkelijk zijn. Tegelijkertijd, het zijn wel je ouders. We gaan ervan uit dat ze je hebben opgevoed met liefde en dat ze van je blijven houden, ook al zullen ze wellicht lange tijd of voor altijd moeite hebben met jouw nieuwe levensovertuiging.

'Als jij zeker bent van je zaak, kun je gewoon zeggen: mam, pap, dit ben ik'
Je hebt gelijk, jouw nieuwe levensovertuiging is van jou. Het is enerzijds een privézaak, maar om elkaar vast te kunnen blijven houden, zoals in een relatie tussen kinderen en hun ouders, is het goed open te zijn naar elkaar en niets achter te houden. Natuurlijk hoef je niet het achterste van je tong te laten zien; je hoeft je ook niet tot een discussie te laten verleiden. Als jij zeker bent van je zaak, kun je gewoon zeggen: “Mam, pap, dit ben ik. Ik ben nog steeds jullie zoon, en ik hou van jullie. Kunnen jullie ook van mij blijven houden?” Jij weet heel goed uit welke wereld jouw ouders komen. Je weet dus hoe stevig jouw boodschap aan kan komen. We adviseren je daarom gelijk te zeggen dat je snapt dat ze eraan moeten wennen en dat je hen nu de tijd wilt gunnen die zij nodig hebben.

We weten niet hoe jouw leven verder zal lopen. Wij wensen jou het beste. Als christenen kunnen wij niet anders. Weet dat wij ook in de toekomst voor jou klaar staan, onbaatzuchtig en zonder voorwaarden. We geven je een zegen mee, voor onderweg.

Hartelijke groet,
de redactie van Refoweb.’


Wielie Elhorst is predikant met bijzondere opdracht voor de LHBT-gemeenschap bij de Protestantse Kerk Amsterdam en voorzitter (M) van het Europees Forum van christelijke LHBT-groepen. Voorheen was hij voorzitter van het LKP, de landelijke koepelorganisatie van de christelijke LHBT-beweging.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Sabra » 18 mar 2017 09:44

Ik vraag mij af welk commercieel belang AHHK76 heeft bij een aantal websites die zij altijd noemt als er een vraag is over seks of verstoorde seksuele verhoudingen.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Katlheen » 18 mar 2017 10:43

Ah, het is jou ook al opgevallen dus??? :mrgreen: Ik zie inderdaad wel vaak dezelfde reaguursels bij bepaalde onderwerpen. :-oo
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 18 mar 2017 10:58

Ik dacht ook al een paar keer dat deze user misschien wel een goed pannellid kan zijn/worden :wink:

Het is toch mooi als mensen elkaar trachten te helpen?
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3648
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor henkie » 18 mar 2017 12:41

Arjen2015 schreef:Hieronder dan een link van een dominee hoe de brief wel door refoweb had moeten worden geschreven.

Wel knap hoe hij deze kwestie voor zijn LHBT-karretje weet te spannen. De helft gaat over de seksuele voorkeur terwijl dat toch echt niet relevant is hier. Het doet me verder erg denken aan Eli, die zijn zonen niet eens zuur aankeek ](*,)

Nog een vraagje voor Nx, wat me nog steeds niet helemaal duidelijk is. Je schreef dat je ouders uit een Veluws GB-kerk komen. Jouw overgang naar een vrijzinnige gemeente en je vrij expliciete coming out (ik mocht ook even op Facebook loeren :oops: :wink: ) moeten je ouders dan ook pijn hebben gedaan. Als je vertelt dat je niet meer gelooft, zal dat toch geen hele andere reactie geven?

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Sabra » 18 mar 2017 14:02

Johan100 schreef:
Het is toch mooi als mensen elkaar trachten te helpen?


Van de regen in de drup.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 18 mar 2017 14:08

Dat is in ieder geval al minder nat.
Als jij baddoeken en een föhn en maatpakken hebt, ga je gang :wink: Niemand die je tegen houdt.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor pindas83 » 18 mar 2017 17:37

Sabra schreef:Ik vraag mij af welk commercieel belang AHHK76 heeft bij een aantal websites die zij altijd noemt als er een vraag is over seks of verstoorde seksuele verhoudingen.


:mrgreen: inderdaad ja.
Iets met servies volgens mij!

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 20 mar 2017 11:55

drernie schreef:En alle reacties zijn verwijderd.


MoesTuin schreef:waarom zijn de antwoorden ook nog verwijderd?
en dat NB in een vragenrubriek.
Autoritair systeem zég!

Dan verwacht ik ook hier zeer zeker een antwoord vanuit de Moderatie waarom dit zo gedaan is in deze rubriek, wat nog niet gebeurd is.
RefoWebForum hoort toch ook bij de Vragenrubriek?
Dacht dat Refoweb wat milder was, maar hier gaan we met zo'n opstelling richting het andere Refoforum
Schokkend!


Pcrtje schreef:Ik denk dat de meeste reacties niet conform de vragenrubriekregels waren. De regels stellen namelijk dat een reactie iets moet toevoegen aan het antwoord en dat ze niet in strijd is met het antwoord.


Wat ik me enkel nog afvraag;
Waarom is die vragen rubriek er? (los van het forum)
Op het forum is er alle gelegenheid tot vragen stellen.
Waarom dan nog apart in een vragenrubriek en waarom moet dit in het openbaar komen.
De vragen zijn ook persoonlijk (kan ook via PB ofzo dan toch, en anders op dit forum als men openbaar wil)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Sabra » 20 mar 2017 13:51

Dat lijken me toch niet zulke moeilijke vragen die je opwerpt, Moestuin. De vragen worden beantwoord door mensen die met naam en toenaam bekend zijn, die in meer of mindere mate deskundigheid over het onderwerp wordt toegedicht en wiens antwoorden ter lering en of vermaak van allen dienen.

Op het forum zitten vooral duistere sujetten die zich verschuilen achter allerhande rare namen en waarvan het curriculum niet bekend is en daarmee hun eventuele deskundigheid niet kan worden vastgesteld.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 20 mar 2017 14:48

Sabra schreef:Op het forum zitten vooral duistere sujetten die zich verschuilen achter allerhande rare namen en waarvan het curriculum niet bekend is en daarmee hun eventuele deskundigheid niet kan worden vastgesteld.

Je opmerking over die duistere sujetten laat ik voor je eigen rekening, maar ik begrijp je punt wel.
Het is daarbij wel goed om op te merken dat deze hele heisa is ontstaan naar aanleiding van een anoniem beantwoorde vraag.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Sabra » 20 mar 2017 17:04

StillAwake schreef:Je opmerking over die duistere sujetten laat ik voor je eigen rekening, maar ik begrijp je punt wel.
Het is daarbij wel goed om op te merken dat deze hele heisa is ontstaan naar aanleiding van een anoniem beantwoorde vraag.


Volgens mij is de vraag beantwoord door de redactie. Dat is toch niet anoniem? Voor klachten kun je je wenden tot de hoofdredacteur.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 21 mar 2017 08:35

Sabra schreef:Volgens mij is de vraag beantwoord door de redactie. Dat is toch niet anoniem? Voor klachten kun je je wenden tot de hoofdredacteur.

Ook een redactielid wat zijn naam niet wenst te noemen is anoniem (weliswaar niet voor de redactie zelf, maar om Henkie nou op zijn blauwe ogen te geloven gaat me ook wat ver).
Bovendien is er op dit forum (in dit topic) behoorlijk wat aan Henkie gevraagd over het gewraakte antwoord, maar (echte) antwoorden geeft hij niet. Alleen vervelende opmerkingen, en een bijzonder kwetsende (en daarnaast onjuiste) opmerking over "Lotje", waar Henkie voldoende over mij persoonlijk weet (of kan weten) om te weten dat hij beter niet lukraak met bepaalde namen kan gooien.
Ook daar is hij op aangesproken (niet alleen door mij), en reageert hij niet op.
Je wenden tot de hoofdredacteur is in dezen dus een farce...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Sabra » 21 mar 2017 16:55

StillAwake schreef:Ook een redactielid wat zijn naam niet wenst te noemen is anoniem (weliswaar niet voor de redactie zelf, maar om Henkie nou op zijn blauwe ogen te geloven gaat me ook wat ver).
Bovendien is er op dit forum (in dit topic) behoorlijk wat aan Henkie gevraagd over het gewraakte antwoord, maar (echte) antwoorden geeft hij niet. Alleen vervelende opmerkingen, en een bijzonder kwetsende (en daarnaast onjuiste) opmerking over "Lotje", waar Henkie voldoende over mij persoonlijk weet (of kan weten) om te weten dat hij beter niet lukraak met bepaalde namen kan gooien.
Ook daar is hij op aangesproken (niet alleen door mij), en reageert hij niet op.
Je wenden tot de hoofdredacteur is in dezen dus een farce...


Wat Henkie doet of nalaat is zijn verantwoordelijkheid. Hoewel ik het antwoord tenenkrommend vind, kan ik er wel inkomen dat christenen van Refoweb niet heel enthousiast worden van mensen die van hun geloof vallen en die moeite hebben om te vertellen over dit feit. Een beetje een slappe houding van de vraagsteller, als je het mij vraagt.

Zeuren over het gewraakte antwoord is dus weinig zinvol in mijn ogen.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten