Laat ze relaxed lopen in de zwarte pakken! Soms irriteerd het me ook wel, omdat het traditie is en omdat het niet eens bijbels gebaseerd is en omdat het voor de mensen die niet-christen zijn zeer afstotend overkomt. In ik dacht spreuken staat: laat uw kleding ten alle tijden wit zijn. En gekleurde kleding dragen vind ik een ode aan de Schepper van het prachtige, wonderlijke fenomeen 'kleur'
(wow ik kreeg zojuist een man in zwart pak aan mn balie

, hij wist denk ik dat ik het over hem had)
Maar anderzijds denk ik: WAAROM NIET!! waarom mag iedereen er bij lopen zoals die zelf wil, behalve mannen in zwarte pakken die dat doen vanuit hun kerkelijke traditie. DAN! is het opeens belachelijk.
Ik zie ook wel eens hoog somer punkers in zwarte lange jassen lopen...
En moslimvrouwen met hoofddoeken en lange rokken met ook nog eens een broek daaronder. Lijken weinig last van de warmte te hebben.
What's te problem?
Ik ga pas stijgeren wanneer die mannen in zwarte pakken christenen in gekleurde kleding gaan veroordelen. Maar zolang ze zonder een vlieg kwaad te doen in het zwart over de markt willen hupsen: prima!
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King