Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 jan 2017 23:57

Duplo!

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 24 jan 2017 15:15

Leuk om weer wat te lezen hier!

@Em.: Geen idee eigenlijk. Ik ben aan het proberen om ze minder tijd achter beeldscherm door te laten brengen, dus ik kun je niet verder helpen. Hoewel ik nu bedenk dat een leuke app om NL te leren ook wel handig is, voor als ze er wel even achter mag :lol:

@TJ: Sterkte hoor! Of ben je inmiddels al weer een beetje mobiel?

Had ik deze al geshowd? Ben trots, haha. Over anderhalve week alweer 4 jaar bij mij :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 24 jan 2017 17:17

Wat een plaatje Saskia, echt een mooie meid
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 24 jan 2017 21:24

Mooi meisje Saskia!!

@ Apps...duplo hebben we inderdaad. Die is leuk ja! Verder zitten ze er niet perse veel achter....maar meer voor als ze een keertje mogen ;-)...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 jan 2017 00:52

Hier onbeperkt beschikking over digitale zooi.... ik merk dat daardoor de focus van dat stomme ding wegebt en soms dagen niet uit de kast komt... want dan is lego hot...of tekenen... etc.

Geeft veel rust!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 25 jan 2017 07:55

paprikameisje2 schreef:Hier onbeperkt beschikking over digitale zooi.... ik merk dat daardoor de focus van dat stomme ding wegebt en soms dagen niet uit de kast komt... want dan is lego hot...of tekenen... etc.

Geeft veel rust!


Dat herken ik. Hier niet onbeperkt beschikking, als in soms probeer ik wel even actief af te leiden.
Maar ook hier zijn het fases waarin de focus op tv/spelletjes/tablet ligt en dan ineens is het alles muziek of alles kralen rijgen of alles.... :wink:
Toen ik zwanger was en veel op de bank lag, heeft DL kennis gemaakt met tv, eerlijk is eerlijk, toen was het een enorme uitkomst.
Een tijdlang was ze best heel erg fanatiek met tv kijken, daar zijn we in redelijke mate in mee gegaan, ook omdat het haar rust leek te brengen.
Inmiddels gaan er weken voorbij dat ze niet naar schermtijd taalt, dan heeft ze het veel te druk met spelen.

Wij hebben net kindertablets aangeschaft voor in de auto, daar zitten ook spelletjes ed op, geloof ik.
Ben benieuwd. Ik hoop vooral dat het de gewenste afleiding geeft. Onze kids kunnen niet goed tegen "vast" zitten :-oo
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 25 jan 2017 11:07

Een tablet hebben we niet, op onze laptops mogen ze niet, dan blijft hier alleen de oude pc en de tv over :) De pc mogen ze allebei een half uur per dag op, op zaterdag twee keer een half uur.
De tv gaat soms wel iets langer aan dan ooit de bedoeling was (een half uur per dag), dat komt vooral doordat ze allemaal iets anders willen kijken. Daarom laat ik de jongste tegenwoordig 's morgens even kijken, via uitzendinggemist, bruine beer in het blauwe huis, woezel en pip etc. Dan kunnen de anderen eind van de middag kiezen wat ze willen.
Al zijn er ook dagen dat er helemaal niet gekeken wordt, dan zijn ze zo druk met knutselen, lego, kapla, k'nex etc dat ze er niet aan denken om hem aan te zetten.

Soms denk ik wel eens dat ze wat 'achterlopen' qua schermgebruik, Jurian is nu 8, en speelt wel af en toe op de Ipad bij opa en oma, maar verder dus nooit. Terwijl dat wel de toekomst is denk ik. Als ik ook zie hoeveel kinderen uit zijn klas al zo thuis zijn op de Ipad, maar ook met powerpoint enzo, of info zoeken op internet, dat hebben we hem nog niet geleerd. Binnenkort zijn eerste spreekbeurt, dus dan moet ik hem toch gaan leren hoe hij naar informatie moet zoeken enzo, maar eigenlijk vind ik hem stiekem nog een beetje jong, maar dat zal wel bij het loslaten horen :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 25 jan 2017 11:34

@ MissF, dat herken ik wel, hier zitten ze dus wel af en toe op de tablet, op de laptop mogen ze niet, alleen soms filmpje kijken (die ik dan aanzet).
TV hebben we niet. (als ik iets wil kijken doe ik het wel op de laptop, scheelt bak ruimte in onze kleine woonkamer).

Nu zit J in groep 3 en mag hij op dinsdagmorgen op de computer educatieve spelletjes doen. Hij vertelde al dat hij er nix aan vond. Maar bleek dat hij niet snapte hoe het werkte (muis enzo :lol: )...de juf had dat dus niet in de gaten. DUs manlief heeft hem gisteren maar even geholpen toen hij om 8.30 op de PC mocht. Nu wordt het een stuk interessanter....

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 jan 2017 00:41

wat een verschil dan in hoe we er mee omgaan :)

Hier zoekt de middelste nu 6 via google dingen op. Bepaalde duidelijke afspraken gemaakt, dingen van vechten en schieten horen niet, dus wil ik niet zien. Ook zaken tav bloot en woorden als sex etc zijn niet geschikt voor zijn leeftijd. Maar dat zijn dingen voor volwassenen.

Ik bespreek dat gewoon.... ik heb liever dat ze weten hoe ze duidelijk aan kunnen geven wat wel en niet wenselijk is dan dat ze van heteen in het ander komen en dan per ongeluk dingen treffen wat juist niet moet.

Ik ben juist heel vrij... en heb ook de duidelijke afspraak dat ik dit kan omdat ik ze vertrouw. Tot nu toe niet op betrapt.... maar dat de conquentie van niet vertrouwen is.. dat ik moet gaan controleren.

Tabs blijven wel beneden... boven is alleen maar om te slapen. (ze spelen alleen met lego op zolder, dan ook zonder tab,de rest is allemaal beneden)

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor juffiejuf » 26 jan 2017 16:38

@ saskia; schitterende foto!!! Is ze bij je gekomen toen ze ongeveer 1 jaar was? Ik heb in m'n hoofd zitten dat ze nu ongeveer 5 jaar is?

@ evelien; helemaal gesetteld in je nieuw huis?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 27 jan 2017 10:07

wat een plaatje! @Saskia


hier worden ze vroeg wegwijs gemaakt met computers,
ik zette ze gerust met 3 jr achter een oude laptop en dan Paint aan en ga maar proberen
en ze kijken veel mee met elkaar

vaak zitten ze met zijn drieën achter sims of minecraft of andersoortig spel,
ondertussen op Skype een vriendin aan die gewoon in de straat woont maar dan toch dat thuis moet doen vanaf haar eigen account, ik weet
niet hoe het zit maar die praat ook mee en is in beeld, en gerust zie ik dan nog op de familie app dingen langskomen van de oudste

ik roep ook niet...bedtijd...ik app haar wel even...veel sneller en ik zie dat ze online is :mrgreen:

ik heb geen schermtijd, als ik het gevoel zou hebben dat het een verslaving is ipv een hobby of dat ze er dingen voor laten als buitenspelen ofzo dan zou ik dat wel instellen denk ik

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Saskia » 27 jan 2017 12:56

Dank allemaal! Ze is nu bijna 5 jaar, was 11 maanden toen ze bij mij kwam. Wat is dat snel gegaan, ongelooflijk.

Ik merkte ook dat ze spelen/knutselen enzo ging laten, om achter de laptop te kunnen en dat was niet de bedoeling, vandaar dat ik wil minderen. Hier geen tablet of tv, dus mijn laptop is het enige waar ze op kan. Ik hou wel in de gaten waar ze naar kijkt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 29 jan 2017 10:55

@Scherm tijd, is de afgelopen periode wel meer dan ik graag zou willen. Maar tsja over twee weken hoop ik in mijn eigen huisje te zitten en dan heeft hij ook weer zijn (eigen) speelgoed. En dan ga ik wel wat strenger worden. Zelf neem ik geen tv in m'n huisje (in de caravan had ik zo'n kleine tv met ingebouwde dvd speler) maar wel een laptop/tablet/smartphone. Bij ziekte zet ik wel wat vaker iets op (dvd, filmpje).
Op school werken ze met een digibord en kijken ze ook tv (oa koekeloere etc).

@Saskia wat een mooie dame. Hoe gaat het nu met slapen? (was jij toch dat je dochter zo slecht sliep?).

asm

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor asm » 31 jan 2017 21:25

@ schermtijd. Tv kort, rond etenstijd. Geselecteerde programma's, vooral bij de oudste hou gewelddadiger hoe vervelender als dat ding uit moet. En pc vooral bij oma. Talen thuis nog niet erg naar, zolang het duurt. Zijn nu wel aan kijken voor pc in kamer voor kids. Ook dat ze school dingen makkelijker kinnen doen.

Wie heeft er nog goede tip.. loop hier nog wel eens tegen aan: ](*,) kids omstebeurt vervelend, irritatie bouwt op bij mij en als dan het zoveelste gebeurt.. . Is het klaar en mijn humeur verknald :( voor rest middag. zou dan graag weer gauw "normaal "verder willen. Maar da's lastig. Even eigen momentje pakken werkt het beste maar blijf nog steeds snel op teentjes getrapt en blijft in kop zeuren.
Hopelijk blijft nu weer wat beter weer en sloten open of hopelijk nog keer goed dicht :) scheelt ook hoop energie in huis. En dus meer gezelligheid.. #eindeklaaagzang# :wink:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 feb 2017 00:00

je hebt ws niks aan mijn tips :) sinds ik heb geaccepteerd dat mijn momentjes alleen omte bezinnen minder zijn of zelfs helemaal er niet zijn als de kinderen op zijn.... gaat het stukken beter.

mocht ik de neiging hebben tot flippen en frustie humeur... dan pak ik vaak de boel en ga naar buiten. zomer of winter.... regen storm of warm weer.. uitrazen... zelf meedoen en weer int positieve komen.

de was en de vaatwassen komen dan s avonds wel.. en anders een dag later...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten