Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger! Uitgerekend augustus 2017 | Schrijf je mee?!

Berichtdoor Duschka » 12 jan 2017 20:15

Jess25 schreef:Wow das al lang! :D Nee maar daar zie ik het overzicht niet meer in.

Ik wilde iets van een tabel maken met UD en zo.
Weet niet of dat lukt, nog niet geprobeerd.


Proficiat! Ik hoop dat je een goede zwangerschap hebt.

Ik sluit aan bij wat reeds is gezegd...
Als je echt een UD en afteldraadje etc wilt, kun je denk ik beter op een zwangerschapsforum oid aansluiten?
Mijn ervaring is (nu heb ik "maar" twee keer meegeschreven) dat er idd niet genoeg zwangeren zijn om een leuk draadje te vullen hier.
Als ik mij goed herinner waren er beide keren dat ik meeschreef maar één ofzo, die echt een maand met mij verschilde (plus of min).

Maar idd...wie weet zijn er nog wat verrassingsbaby's. :?: hier helaas niet in elk geval :wink:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Memmem » 12 jan 2017 20:57

Ik heb de topics samengevoegd, hier gaan we maar verder. Zoals al eerder gezegd, hier zijn meestal niet zoveel vrouwen tegelijk zwanger. Wie weet meld zich iemand binnenkort

Van harte gefeliciteerd Jess25

Jess25
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 feb 2016 22:20

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jess25 » 12 jan 2017 22:27

Had inderdaad meer zwangere (aanstaande) mama's verwacht!

En wie weet test iemand binnenkort nog positief :wink:

Bedankt iig voor de felicitaties. Voel me goed.
Af en toe wel vlagen van misselijkheid en vermoeidheid, maar met die zwangerschapskwaaltjes ben ik ook wel weer blij.
Heb vorig jaar een miskraam gehad. Ik voelde toen met 08 weken niets meer en dat bleek achteraf dus niet goed.

Heeft iemand een goede tip tegen (ochtend)misselijkheid.
En ik slik nu alleen foliumzuur, maar wat is goed om daarnaast nog aan vitaminen te slikken?

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lekkerbek » 13 jan 2017 07:57

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Op de poli adviseren we naast foliumzuur voldoende ijzer, vitamine c en d. Maar kijk eerst waar dit in zit, bepaalde groentes en fruit bv en kijk dan of je hier voldoende van binnen krijgt. Als je hieraan twijfelt vraag je dit na bij de apotheek, zij weten hoeveel je evt extra mag hebben.

W.b. je ochtendmisselijkheid: eet kleine beetjes en zorg dat je geen lege maag hebt. S morgens is dat een probleem natuurlijk omdat je dan wel een lege maag hebt. Vraag voor je gaat opstaan of je partner een kopje thee en bv een rijstewafel of cracker neerlegt en probeer dit half liggend in te nemen.
Als je er ook op andere momenten last van gaat krijgen zodat je echt niets binnen houdt dan echt de verloskundige bellen!
Fijne zwangerschap gewenst!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Evelien » 13 jan 2017 13:19

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Qua misselijkheid, als je nog in bed ligt dan in bed eten (desnoods van die crackertjes die je als toastje vaak gebruikt). Schijnt te helpen. Zelf heb ik er geen last van gehad, wel een tijdje misselijk geweest. Vit. D is vooral in de winter aan te raden, bij de meeste zwangeren is die toch te laag.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 jan 2017 15:45

Gefeliciteerd!

nee ik sluit mij niet meer aan :)

Tegen misselijkheid. Ik at alleen waar ik zin in had. Ik was doorgaans best veel misselijk.. Chinees kon ik goed hebben, dus veel chinees gegeten!
Verder kwa vitamines, bij de jongste niks geslikt, ik wist niet dat ik zwanger was. Maar doorgaans is foliumzuur toch verstandig om te doen, maar is nodig tot 12 weken toch?

Verder tja... veel relaxen :) onder de mom van.. ik ben zwanger.... dankbaar gebruik van maken... als de baby er is dan is alles weer 'gewoon'.

EvaMaria
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 feb 2015 09:37

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor EvaMaria » 16 jan 2017 13:11

Hoi,
Ik heb vorige week ontdekt dat ik nu ongeveer 5,5 week zwanger ben, mijn man en ik zijn zo blij!
Liefs,
EvaMaria

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor jaccootje85 » 16 jan 2017 13:34

EvaMaria schreef:Hoi,
Ik heb vorige week ontdekt dat ik nu ongeveer 5,5 week zwanger ben, mijn man en ik zijn zo blij!
Liefs,
EvaMaria


Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Alles goed? Geniet er van.
Szent az Úr

Pluk01

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Pluk01 » 16 jan 2017 14:34

Gefeliciteerd met de zwangerschap Jess25 en EvaMaria! En ik ben heel blij dat ik me ook in dit topic kan melden :D . Onze oudste zoon is bijna 8 en op dit moment ben ik ruim 15 weken zwanger. Zo bijzonder om dit na zoveel jaar weer te mogen meemaken!

EvaMaria
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 feb 2015 09:37

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor EvaMaria » 16 jan 2017 15:56

jaccootje85 schreef:
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Alles goed? Geniet er van.


Ja! Ik denk dat alles prima gaat, al voel ik me soms erg moe en ook wat duizelig af en toe. Echt heel spannend allemaal, want er kan natuurlijk nog van alles misgaan. Bovenal ben ik erg dankbaar!

Gefeliciteerd ook, Pluk!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor vpk » 16 jan 2017 20:15

Leuk jess25 en evamaria, van harte gefeliciteerd!
Wauw pluk01 wat een mooi nieuws, ook gefeliciteerd!
Alle3 een goede zwangerschap gewenst
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Jess25
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 feb 2016 22:20

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jess25 » 17 jan 2017 09:38

Gefeliciteerd Eva-Maria!
Vervelend he die moeheid. Ik heb dat met vlagen ook. Als ik me eraan overgeef, kom ik niet meer van de bank af.
Maar vervelender vind ik dat ik de hele dag door misselijk bent. Heb jij daar ook last van?
Ik eet nu 's morgens een crackertje en dat werkt wel goed, dan heb ik in ieder geval wat binnen.

Wat bijzonder Pluk! Gefeliciteerd! Heb je tot nu toe een goede zwangerschap gehad?

Ik heb toch maar vitamine D gehaald. Kan geen kwaad. Verder slikte ik al 1,5 jaar foliumzuur. Ik probeer gewoon veel (groene) groenten te eten en weinig vet, maar dat valt niet mee met die misselijkheid. Misschien moet ik me er idd maar aan overgeven dat het nu ff niet anders is.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 17 jan 2017 10:49

Gefeliciteerd allen!

Qua misselijkheid, is persoonlijk wat werkt maar hier twee zwangerschappen met HG gehad. Ik verdroeg bijna niets maar wel enigszins cola, zure appels en patat.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Jess25
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 feb 2016 22:20

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jess25 » 17 jan 2017 12:02

Wow das vervelend. Dan mag ik niet klagen!
Het is idd een beetje zoeken naar eten waar je niet misselijk van wordt.
En soms is dat net iets ongezonds :wink:

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 17 jan 2017 12:49

Jess25 schreef:En soms is dat net iets ongezonds :wink:


Als je kijkt op de website voor HG, dan staan daar mbt voedingsmiddelen heel veel adviezen. Kun je altijd uitproberen.
Hoewel de door mij genoemde zaken bij veel misselijke dames idd goed werken, schijnt bv gember ook heel erg gunstig te kunnen werken.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten