Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Em. » 06 jan 2017 21:30

@ Jaccootje,

Handletteren is eigenlijk met de hand mooie letters maken,
(google maar eens op de term, dan snap je wat ik bedoel), zie je veel op dit moment op kaarten etc.

En Bijbel journaling is eigenlijk op een creatieve manier een bijbeltekst/gedeelte uitwerken. Ik merk dat ik het ontspannend vind om te doen en tegelijk bezig ben met de tekst. Die dan ook langer bij me blijft hangen. Soort creatief verwerken van de tekst. Heb onlangs een schrijfbijbel met creatief pakketje gekregen. Daarin is extra ruimte om dus creatief bezig te zijn (potlood/verf/letters etc) DIe bijbel gebruik ik dus speciaal daarvoor. Handletteren doe ik oa in die bijbel (naast werken met verf/potlood), ben nog beginner, dus beetje aan het oefenen en inspiratie halen ook van internet en facebook.
zie ook biblejournaling.nl voor voorbeelden. Er is ook een facebookgroep van.
Je kunt het net maken zoals je zelf wilt.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jan 2017 12:15

Handletteren.. ik kan et niet. Ik heb van mezelf al een onregelmatig handschrift.. ik geef dat maar de schuld.

Zelf nu poncho's aant haken voor het goede doel.. nog ff wat dingen verstellen.. en een nieuwe hobby... heerlijk aan de studie!!

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Em. » 07 jan 2017 12:30

@ PPM leuk zeg!!!

Mijn normale handschrift is ook vreselijk, maar met handletteren lukt het best redelijk.......vooral heeeel veeeel oefenen ;-)

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jan 2017 15:57

Jah.. zucht.. en dat heeeeel veel.oefenen hebben we met name in de winter niet veel tijd voor.. kids vermaken zich alltijd minder.. behalve net sneeuw...

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Em. » 07 jan 2017 16:56

haha....vandaag een goede dag dus ;-)....ik doe het meestal of savonds als ze op bed liggen, of we gaan met z'n allen knutselen en dan doet J op zijn manier mij gezellig na....(zit in groep 3) en F verft/kleurt lekker mee....

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor juffiejuf » 07 jan 2017 17:17

Leuk handlettering. Hier wel het boek gekregen dus nu binnenkort eens beginnen.

@ppm; welke studie doe je?

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jaccootje85 » 07 jan 2017 21:37

Wat leuk, dat handletteren! Gaaf als je dat kunt!
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Em. » 07 jan 2017 21:56

@ Jaccootje....dat kun jij vast ook, met een fine liner, potlood en gum kom je al een heel eind....
Er is veel inspiratie te vinden op pinterest en youtube filmpjes en paar goede websites met uitleg hoe je iets doet/maakt....

Ik ben ook nog niet zo lang bezig en het leuke is dat je er gewoon je eigen draai aan geeft...het leuke is juist dat het niet perfect hoeft te zijn.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jaccootje85 » 08 jan 2017 12:13

Ik zou t misschien best kunnen...zoiets deed ik al toen k op de mavo examenvak tekenen in m'n pakket had... Maar nu heb ik nauwelijks tijd voor het maken van kaarten en taarten, laat staan voor handletteren! :lol:
Misschien wel een leuk iets om als cadeautje te geven bij de babyshower van m'n zus :wink:
Szent az Úr

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor MissF » 08 jan 2017 15:13

Handletteren vind ik ook leuk ja. Ik heb een keer een workshop gevolgd en dat was echt leerzaam. Maar eigenlijk doe ik het nooit meer, ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Met naaien of haken heb je nog een eindresultaat wat 'nut' heeft zeg maar, dat vind ik bij handletteren niet zo, waardoor mijn motivatie een beetje weg is ;) Stom eigenlijk, want gewoon ontspanning is ook niet verkeerd natuurlijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor jaccootje85 » 08 jan 2017 18:05

Haken kan ook ontspannend zijn toch? Ik merk dat ik mijn ontspanning wel kan vinden in t maken van kaarten... Daardoor heb ik nu 250 kaarten liggen :roll: :mrgreen: Binnenkort eens verkoping aan huis houden :wink:
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Em. » 08 jan 2017 20:34

Haken is ook leuk, maar daar heb ik wat te weinig geduld voor ;-).

Handletteren tja wat kan je ermee...kaarten maken kan altijd...en verder gebruik ik het dus in m'n schrijfbijbel ;-)....
en ik ben van plan om onze trouwtekst nog een keer op canvas oid te maken en op te hangen, maar daar moet ik nog even over nadenken hoe ik dat ga doen met handletteren.

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Acire » 15 jan 2017 13:23

Wat leuk om te lezen Em, ik kwam het handletteren en bible journaling pas tegen en het lijkt me echt leuk om te doen. Ben al voorzichtig begonnen, maar gelijk een dure Bijbel aanschaffen vond ik beetje te gek. Dus ik oefen gewoon op los papier. Ik vind het leuk om te merken dat het echt meer is als kleuren of knutselen. Terwijl ik bezig ben denk ik echt na over de tekst en hoe die het beste geschreven en verbeeld kan worden. Kun je eens laten zien wat jij zoal hebt gemaakt?

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Em. » 15 jan 2017 15:37

Die dure bijbel had ik van manlief gekregen...dus beetje mazzel ;-)...je kunt het ook gewoon in een hema schriftje doen of een kringloop bijbel, oude bijbel waar je niets meer mee doet, oid, alleen heb je wat minder 'witte ruimte'.

Wat jij schrijft herken ik wel, bezig zijn met de tekst....

Ik heb nog niet superveel gemaakt, , ook nog niet zo lang bezig, wel ergens wat foto's maar weet niet goed hoe ik die hierop moet krijgen vanaf mn telefoon ;-)... En ik ben nog beetje aan het nadenken of ik mijn creaties op het web wil :oops: (meer waarom ik dat wel/niet zou doen, ben ik nog niet uit)

Verder weet ik niet of je facebook hebt, anders zou je lid kunnen worden van bijbel journaling groep. Daar komt heeeel veel inspiratie voorbij, van mensen die het supergoed kunnen en allerlei materiaal hebben tot beginners (zoals ik ,ik heb ook niet superveel spullen, doe mn met potlood, fine liners en waterverf (heb tot nog toe die van dochterlief gebruikt...), heb ook nog pastelkrijt, maar nog niet geprobeerd). En idd het maakt niet uit, ieder zijn eigen proces en creativiteit, de een kan mooi schrijven en de ander supergaaf tekenen (dat is mij nog nooit gelukt ;-)).

Maar goed, uit die groep haal ik ook wel inspiratie/ideeen en tips hoe ik dingen zou kunnen doen...(en helaas ook een verlanglijstje van spullen die ik ooit nog eens zou willen aanschaffen, maar goed dan weet ik wat te vragen voor mijn verjaardag ;-))

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor Acire » 15 jan 2017 22:48

Oh leuk, goeie tip, ben gelijk lid geworden :)
Tegelijk een uitdaging om geen anderen na te doen, maar echt een eigen ding te maken, zodat het echt betekenis heeft.
Die kringloopbijbel is ook een goed idee, ga ik onthouden :) Mooie bestemming voor zo'n zielige kringloopbijbel.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten