Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Gebruikersavatar
Prisma23
Kapitein
Kapitein
Berichten: 800
Lid geworden op: 02 aug 2016 19:29
Locatie: Republiek der Verenigde Nederlanden
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Prisma23 » 17 dec 2016 17:54

drernie schreef:
Ik zie niet in hoe je dit zou kunnen toepassen op paardrijden.


Aan de kleding voor de paardrijdende dames kan het niet liggen, er is voldoende refo-bestendige paardrijkleding.

Afbeelding


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Prisma23 op 18 dec 2016 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 18 dec 2016 10:20

Zo kan je gelijk door naar de kerk.

drernie
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 aug 2007 14:22

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor drernie » 19 dec 2016 09:52

In een vervolgvraag geeft ds Paul aan niet aan casuistiek te willen beginnen omdat dan het einde zoek is. Dat begrijp ik niet, want dat heeft hij in eerste instantie wel gedaan door de oorspronkelijke vraag over paardrijden te beantwoorden.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 19 dec 2016 10:00

Ik vind het wel een wijs antwoord.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor benefietdiner » 19 dec 2016 10:52

Johan100 schreef:Ik vind het wel een wijs antwoord.
Ik vind het zeker geen wijs antwoord, meer een uitvlucht.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 19 dec 2016 11:12

benefietdiner schreef: Ik vind het zeker geen wijs antwoord, meer een uitvlucht.

Wijs is objectief en uitvlucht subjectief.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Sabra » 19 dec 2016 16:30

Johan100 schreef:Wijs is objectief en uitvlucht subjectief.


Jouw oordeel dat het een wijs antwoord is, is net zo subjectief als dat het een uitvlucht zou zijn.

Mijn eerste reactie is dat het hem te heet onder de voeten wordt en dat hij daarom geen antwoord meer wil geven.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor MoesTuin » 23 dec 2016 16:08

het is ook gewoon geen antwoord, maar een mededeling
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Boanerges » 04 jan 2017 14:45

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/245 ... de-kapper/

Een antwoord waar je jeuk van krijgt:

Ik heb lang geaarzeld om uw vraag te beantwoorden. Waarom? Omdat ik niet kan nagaan wat in de schoolregels van uw school staat.

De ouders zijn dit blijkbaar wel nagegaan. Zij stellen dat het hebben van lang haar niet tegen de schoolregels ingaat. Waarom zou de deskundige dat niet gewoon geloven? Op deze manier gaat hij boven de vraagsteller staan. Zeker wanneer hij verderop gewoonweg zegt
Wat ik me niet kan voorstellen is dat de school eist om het haar korter te laten knippen en dit nergens beschreven is.


De tweede reden waarom ik het niet gemakkelijk vind om te antwoorden is het feit dat u het uiterlijk van Brakel, Boston en Bunyan aangrijpt om de haardracht van uw zoon te legitimeren. Wanneer u de geschriften echt bestudeert, dan komen wezenlijker zaken naar voren, die ver boven het uiterlijk uitstijgen.

Met andere woorden: Je moet het ze maar niet kwalijk nemen, kijk liever naar hun geschriften.... Zo lust ik er nog wel een paar.... Boston, Brakel en Bunyan waren blijkbaar wel "een (lange) haar" beter dan deze kerel van 15

Wat ik wel belangrijk vind is, dat de Bijbel ons leert geen aanstoot te geven

Tot slot maak er geen drama van, deze zaken betreffen niet onze zaligheid. Laten andere zaken de voorrang krijgen die het waard zijn om naar te leven.

Twee mega-dooddoeners die net zo goed van toepassing zijn op de schooleiding!

En dan in de laatste opmerking ook nog even het gelijk aan je eigen kant claimen door de HC aan te halen. Wat mij betreft een autoritair en ongepast antwoord.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 04 jan 2017 15:36

Boanerges schreef:Een antwoord waar je jeuk van krijgt:

Een reactie waar ik dan weer jeuk van krijg.
Niet iedere reformatorische school hanteert precies dezelfde regels!
Boanerges schreef:De ouders zijn dit blijkbaar wel nagegaan. Zij stellen dat het hebben van lang haar niet tegen de schoolregels ingaat. Waarom zou de deskundige dat niet gewoon geloven? Op deze manier gaat hij boven de vraagsteller staan. Zeker wanneer hij verderop gewoonweg zegt

Ja, beetje laat. Als ouders weet je drommels goed aan welke regels je je als kind EN als ouders aan te houden hebt.
De jongen is 15, zit dus al zo'n 3 jaar(?) op die school en dan moet je nog de regels nakijken? Tikkie ongeloofwaardig, dat moet je bij aanmelding doen!
Dit zijn ouders die graag willen dat de school de regels aanpast aan hen.
De school doet dit terecht niet. De vraagsteller vermeldt niet hoe lang het haar van die jongen is, maar het is vast geen "matje", want daar vallen ze niet over.
Boanerges schreef: Boston, Brakel en Bunyan waren blijkbaar wel "een (lange) haar" beter dan deze kerel van 15

Doe niet zo naief, zij leefden toch in een heel andere tijd.
Boanerges schreef:Wat mij betreft een autoritair en ongepast antwoord.

Waarvan akte.
Ik denk niet dat de man daar wakker van ligt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Johan100 » 04 jan 2017 17:23

Waarvan akte.
Ik denk niet dat de man daar wakker van ligt.

Kinderachtig.
Boanerges schreef:
De ouders zijn dit blijkbaar wel nagegaan. Zij stellen dat het hebben van lang haar niet tegen de schoolregels ingaat. Waarom zou de deskundige dat niet gewoon geloven? Op deze manier gaat hij boven de vraagsteller staan. Zeker wanneer hij verderop gewoonweg zegt

Wat ik me niet kan voorstellen is dat de school eist om het haar korter te laten knippen en dit nergens beschreven is.

Ach, Boanerges, tis ook net een mens :wink:
Ik vind een stukje autoriteit wel goed, tegenwoordig neemt veel jeugd al een loopje met leraren en hebben leraren, rectors etc. op scholen geen gezag.
Of leerlingen en leraren gaan té amicaal met elkaar om met te weinig afstand.

Ik denk dat het ook wel goed is dat iemand die vragen beantwoordt niet gelijk zomaar alles maar aan neemt wat iemand zegt zonder bronnen te checken. Iemand kan wel van alles zeggen. Straks zit er een grote fantast achter. :wink:
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1467
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor hans0166 » 05 jan 2017 14:20

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/245 ... rouwen-2-/


soms vraag ik toch wel eens af of mensen wel volwassen worden .. ik krijg hier echt kromme tenen van.

als het nou een week verschilt.. wie was er eerder.....jongens jongens toch....

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Boanerges » 05 jan 2017 16:24

hans0166 schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/24523/strijd-over-hertrouwen-2-/


soms vraag ik toch wel eens af of mensen wel volwassen worden .. ik krijg hier echt kromme tenen van.

als het nou een week verschilt.. wie was er eerder.....jongens jongens toch....


Die onvolwassenheid betreft dan wat mij betreft ook zéker de deskundige......man, man.... De echt is pas ECHT verbroken als er ook echte penetratie heft plaatsgevonden. Zucht...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Chaya » 05 jan 2017 16:44

Boanerges schreef:Die onvolwassenheid betreft dan wat mij betreft ook zéker de deskundige......man, man.... De echt is pas ECHT verbroken als er ook echte penetratie heft plaatsgevonden. Zucht...

hans0166 schreef:soms vraag ik toch wel eens af of mensen wel volwassen worden .. ik krijg hier echt kromme tenen van.

Hebben jullie nu echt niets beters te doen dan vragenstellers dom neer te zetten en deskundigen af te kraken?
Nooit gehoord van de juridische term: penetratie in het lichaam?
Want er is nl. wel degelijk verschil tussen daadwerkelijke geslachtsgemeenschap = penetratie in het lichaam = en seksueel actief zijn!
Het binnendringen in het lichaam hoeft niet met een penis te zijn, maar ook als het met een ander lichaamsdeel of voorwerp wordt gedaan. Als het onvrijwillig gebeurt, wordt dit als verkrachting gezien.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1467
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor hans0166 » 05 jan 2017 18:15

Chaya schreef:Hebben jullie nu echt niets beters te doen dan vragenstellers dom neer te zetten en deskundigen af te kraken?
Nooit gehoord van de juridische term: penetratie in het lichaam?
Want er is nl. wel degelijk verschil tussen daadwerkelijke geslachtsgemeenschap = penetratie in het lichaam = en seksueel actief zijn!
Het binnendringen in het lichaam hoeft niet met een penis te zijn, maar ook als het met een ander lichaamsdeel of voorwerp wordt gedaan. Als het onvrijwillig gebeurt, wordt dit als verkrachting gezien.


Heb jij niets anders te doen dan anderen die het de moeite waard vinden te reageren af te kraken? Alsof je zelf af en toe niet eens iets post waar vragen bij rijzen,.. "suikerfeestje?..... iets met splinter en balk.

De vraag gaat duidelijk over geloofszaken, de technische kant doet even niet ter zake maar de intentie.


Terug naar “RefoWeb”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten