Vakantie 2016

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Optimatus » 19 nov 2016 23:37

Onlangs was in het nieuws dat de creditcard al een reden kan zijn voor gedoe bij een hypotheek.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor jaccootje85 » 20 nov 2016 13:33

Marnix schreef:Waarom geen credit card nemen? Kost 15 euro per jaar en is in het buitenland erg handig


Omdat we daar geen geld aan uit willen geven, aangezien we die kaart verder nooit gebruiken. We komen nooit op plekken waar we em nodig hebben en om em nou aan te schaffen omdat we een keer een hotelletje willen boeken...nee...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor LeChat » 24 nov 2016 13:58

https://www.google.nl/#q=hotel+londen+zonder+creditcard
Via Expedia.nl met iDeal bijvoorbeeld.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Tante Pollewop » 02 jan 2017 17:32

Zijn hier ook wintersporters? Wij zijn nu in Oostenrijk, Kaprun.
Voor het eerst op wintersport en we vinden het allebei geweldig.

We blijven nog tot a.s. zaterdag. Woensdag en donderdag gaat het flink sneeuwen, ben benieuwd hoe het er dan uit ziet. Tot nu toe is het nogal groen buiten de pistes.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor lekkerbek » 02 jan 2017 17:55

Ik ben ooit 1 x geweest, olk in Oostenrijk, in Zell am See (heette dat geloof ik). Ontzettend leuk vond ik het!!!
Fijne vakantie!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor MissF » 02 jan 2017 21:48

Wij zijn 1 keer samen geweest, 10 jaar geleden. Mijn man ging elk jaar snowboarden daarvoor. Daarna zijn we nooit meer geweest en dat is mijn schuld :oops: Ik vond het verschrikkelijk, koud, snowboarden zonder ervaring vond ik eng, echt niks voor mij. Nu denk ik wel eens dat ik wel zou willen leren skieen, maar ik vind het veel te duur met 3 kinderen waarvan er dan 2 ook op les zouden gaan. Dan zouden we de zomervakantie op moeten geven en dat wil ik echt niet. Misschien dat we dit jaar een weekendje Winterberg doen als er sneeuw ligt.

Wij hebben wel onze zomervakantie geboekt. Niks voor ons, een half jaar van tevoren en ook nog eens een huisje :shock: We wilden zo graag wat anders, en ik ben gewoon voor de lol eens rond gaan kijken op internet naar huisjes in Schotland en ik vond zo'n geweldig huis voor weinig geld, een paar kilometer van de bewoonde wereld in de prachtige natuur. Niet al te noordelijk, om het eens te proberen. Als het bevalt gaan we vast nog een keer een stuk noordelijker en dan met een extra overnachting ofzo.
De boot hebben we nog maar niet geboekt, we moesten al een kenteken invullen, maar we hebben geen flauw idee welke auto we meenemen, daar hebben we nog discussie over :lol:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Johan100 » 02 jan 2017 22:13

Er kan nog veel gebeuren in zeven maanden.

Winterberg is best leuk/mooi, ben daar ook twee keer geweest in de kerstvakantie. Voor en met kinderen is het ook wel goed te doen in de zomer en ook in de winter. Wij zaten in een hotel/pension, maar er is ook een park zie ik.
https://www.landal.nl/parken/winterberg

Zo te zien ligt er nu sneeuw.
http://www.skiliftkarussell.de/nl/aktuell/web-cam.html
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23541
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 03 jan 2017 08:47

MissF schreef:Wij zijn 1 keer samen geweest, 10 jaar geleden. Mijn man ging elk jaar snowboarden daarvoor. Daarna zijn we nooit meer geweest en dat is mijn schuld :oops: Ik vond het verschrikkelijk, koud, snowboarden zonder ervaring vond ik eng, echt niks voor mij. Nu denk ik wel eens dat ik wel zou willen leren skieen, maar ik vind het veel te duur met 3 kinderen waarvan er dan 2 ook op les zouden gaan. Dan zouden we de zomervakantie op moeten geven en dat wil ik echt niet. Misschien dat we dit jaar een weekendje Winterberg doen als er sneeuw ligt.

Wij hebben wel onze zomervakantie geboekt. Niks voor ons, een half jaar van tevoren en ook nog eens een huisje :shock: We wilden zo graag wat anders, en ik ben gewoon voor de lol eens rond gaan kijken op internet naar huisjes in Schotland en ik vond zo'n geweldig huis voor weinig geld, een paar kilometer van de bewoonde wereld in de prachtige natuur. Niet al te noordelijk, om het eens te proberen. Als het bevalt gaan we vast nog een keer een stuk noordelijker en dan met een extra overnachting ofzo.
De boot hebben we nog maar niet geboekt, we moesten al een kenteken invullen, maar we hebben geen flauw idee welke auto we meenemen, daar hebben we nog discussie over :lol:


Haha, hier het zelfde. Ook de reden waarom we niet op wintersport gaan hoewel het me wel heel gaaf lijkt. Misschien toch ooit een keer proberen.

En oehhh, Schotland. Geweldig land. Hopelijk midden in de zomer niet teveel last van muggen en midges. Waar gaan jullie precies heen? Misschien heb ik nog wel tips voor in de omgeving. (mits het niet onder Edinburgh is, daar ben ik niet geweest)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor MissF » 03 jan 2017 14:25

Marnix schreef:
Haha, hier het zelfde. Ook de reden waarom we niet op wintersport gaan hoewel het me wel heel gaaf lijkt. Misschien toch ooit een keer proberen.

En oehhh, Schotland. Geweldig land. Hopelijk midden in de zomer niet teveel last van muggen en midges. Waar gaan jullie precies heen? Misschien heb ik nog wel tips voor in de omgeving. (mits het niet onder Edinburgh is, daar ben ik niet geweest)



Dat is het inderdaad wel ;) Dat vonden we voor nu wel even ver genoeg
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23541
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 03 jan 2017 17:40

Haha oke, vast ook heel mooi daar.

Overigens valt het denk ik wel mee met reizen hoor. Het is een nachtboot dus je rijdt naar de boot, gaat lekker chillen op het dek en lekker slapen en als je wakker wordt kom je uitgerust aan in Noord-Engeland. Boven Edinburgh komen is dan 3,5 uur rijden, dat is goed te doen. Wij zijn afgelopen jaar in Zweden geweest en heen ook met de boot vanaf Duitsland gegaan. Die bootreis voelde niet als vermoeiende reistijd maar als ontspannende eerste vakantiedag. De volgende ochtend 3 uur gereisd en we hadden toen niet het idee van: Pff, we zijn al zolang onderweg maar meer iets van: relaxt, we hoeven maar 3 uurtjes te reizen :) Maar goed, gewoon maar eens proberen hoe dat gaat en als je dat ook zo ervaart en Schotland bevalt goed, kan je altijd nog een keer terug ;)

Ik zou wel als ik jullie was de boot vanaf IJmuiden naar Newcastle ipv Rotterdam naar Kingston pakken, dan kom je in Engeland een stuk noordelijker uit. Ben benieuwd hoe jullie het er hebben!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor MissF » 03 jan 2017 19:32

Marnix schreef:Haha oke, vast ook heel mooi daar.

Overigens valt het denk ik wel mee met reizen hoor. Het is een nachtboot dus je rijdt naar de boot, gaat lekker chillen op het dek en lekker slapen en als je wakker wordt kom je uitgerust aan in Noord-Engeland. Boven Edinburgh komen is dan 3,5 uur rijden, dat is goed te doen. Wij zijn afgelopen jaar in Zweden geweest en heen ook met de boot vanaf Duitsland gegaan. Die bootreis voelde niet als vermoeiende reistijd maar als ontspannende eerste vakantiedag. De volgende ochtend 3 uur gereisd en we hadden toen niet het idee van: Pff, we zijn al zolang onderweg maar meer iets van: relaxt, we hoeven maar 3 uurtjes te reizen :) Maar goed, gewoon maar eens proberen hoe dat gaat en als je dat ook zo ervaart en Schotland bevalt goed, kan je altijd nog een keer terug ;)

Ik zou wel als ik jullie was de boot vanaf IJmuiden naar Newcastle ipv Rotterdam naar Kingston pakken, dan kom je in Engeland een stuk noordelijker uit. Ben benieuwd hoe jullie het er hebben!


We gaan niet met een nachtboot, we gaan vanaf Duinkerke of Calais naar Dover. De nachtboot kunnen wij 2 weken van kamperen zo'n beetje ;) We zijn met zijn vijven, dus dat tikt aan. De snelle boot betalen we maar 120 euro retour met zijn allen. Maar ook die boot zorgt wel voor een fijne onderbreking, vanaf Dover is het maar 6,5 uur, dus dat is prima te doen.
We hebben er heel veel zin in! :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23541
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Marnix » 03 jan 2017 19:55

ah ja, hoogseizoen, kinderen.... zal inderdaad wel een bak geld kosten :) Wij zijn toen wezen vliegen en een auto gehuurd, zo'n mooie met stuur rechts en versnellingspook links. Dat was een ruim goedkoper dan met eigen auto overvaren :) En we hadden maar een kleine twee weken dus dat scheelde ook twee vakantiedagen :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten