naamloos schreef:Wellicht kun je dan beter zeggen: "Ik volg de gereformeerde geboden op".
Ik zeg toch niet dat zij geen samenkomsten hebben op zondag!Chaya schreef:Wel opmerkelijk dan dat ik op zondagmorgen ook de klokken van de evangelische gemeente en de R.K. kerk hoor luiden en de mensen die de Baptistengemeente, Jeh Getuigen, het Leger des Heils, de vrijzinnig protestantse gemeente bezoeken, allemaal op weg zijn op zondagmorgen.
En dan heb ik het nog niet over de kleine kerkgenootschappen, zoals een Christelijke Gemeente, de remonstrantse gemeente en nog wat bijeenkomsten die verder geen naam dragen, in een schoolgebouw of zaaltje.
Maar hoe die zondag verder wordt doorgebracht is punt 2, dat moet iedereen zelf weten.
Refoweb e.a. mogen gerust vinden dat de zondag bij uitstek een dag is om met geestelijke zaken bezig te zijn, niks op tegen.
Waar ik wél wat op tegen heb is jouw claim dat de zondag als rustdag tot Gods heilzame geboden behoord.
Je doet alsof het van God komt, maar als je gevraagd wordt waar we dat vinden kunnen verschuil je je heel kinderachtig achter de regels van r.w. en de gereformeerde leer. Toevallig zijn de regels van r.w. en de gereformeerde niet noodzakelijkerwijs synoniem aan die van Gods woord.
Verder kun je je beter niet beklagen over denigrerend gedrag als je zelf de bijdrage van een ander een ''riedel'' noemt. Ook is het beter om niet van anderen te verlangen dat die rekening moeten houden met hun "gewetensbezwaarde medebroeders", terwijl je hen zelf intussen beschuldigd van ''hebberig en verwend'' gedrag omdat er pakjes op zondag bezorgt gaan worden.