Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 31 aug 2016 20:44

Goed om te lezen, wij lopen hier ook tegen aan.
Lezen thuis NBV, kerk HSV en op school SV ;-).
De samenleesbijbel vind ik ook een goed idee, net als het dagboek van Nieske Selles.
Kennen jullie de (gratis) app 'Kinderbijbel'? Staan veel mooie verhalen in, ook veel die ik niet in andere kinderbijbels tegen ben gekomen. En omdat het op de iPad of de iPhone gekeken kan worden is het bijzonder in trek bij onze kids :mgreen:.
Wij lezen 's ochtends met elkaar uit de NBV + dagboek Leidraad, van de IBB, krijg je elk kwartaal een dagboek. Ik ben niet zo'n fan van dagboekjes, maar dit bevalt ons al een aantal jaar erg goed.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 08 sep 2016 09:47

Het dagboekje bevalt erg goed, een echte aanrader! Jurian denkt er zelf aan, en leest hardop voor als ik hem in bed leg. Lekker kort en krachtig. Het start met een stukje over dagelijkse dingen, die hij altijd herkent. Het eindigt met een gebed of vraag, die zijn soms een beetje te kinderlijk voor hem, maar op zich wel prima.

De Bijbel in gewone taal vind ik ook mooi, maar ik weet niet of Jurian en Frederiek er echt veel van oppikken, in mijn idee kunnen we dan ook wel gewoon de NBV lezen. Maar eens een andere Bijbel is ook wel goed.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Marnix » 08 sep 2016 18:20

Ja er zijn hele leuke apps!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 sep 2016 21:00

En.. gaat goed met de kinderen op school?

Hier met name m waarbij het niet gaat. Veel driftbuien op schol en ze willen volgrnde week om tafel :?

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Em. » 09 sep 2016 10:18

@ MissF: dat is mijn ervaring ook met het dagboekje, leuk dat jij datzelfde hebt. Hier samenleesbijbel, juist vanwege de 'extra's: verhaallijnen, puzzeltjes/opdrachten/info/liedjes CD etc. J begrijpt het hier goed, maar wij lezen NBV af en toe,meestal BGT of HSV, dus of het dan perse meerwaarde is als je die standaard al leest weet ik niet.

@ PPM: heftig zeg als het niet lekker gaat op school met je kind! Sterkte volgende week.

Hier J nu in groep 3. Het lijkt vooralsnog een goede stap. Hij is de op een na jongste en de op een na kleinste van de klas ;-).
Maar hij vindt het heerlijk. Ik heb hem vorig jaar niet zo enthousiast over school gehoord (terwijl hij het toen ook wel ok had), maar nu vindt hij het helemaal leuk. Ook het wennen in de nieuwe klas lijkt goed te gaan. Dus nu wel blij ermee. Hopelijk blijft hij de uitdaging houden..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 12 sep 2016 07:07

@PPM, als je wil mag je me een prive berichtje sturen. Sterkte ermee.

Hier is S. gelijk begonnen op zijn nieuwe school. Het was wel even een omschakeling. Maar hij zit nu wel op zijn plek. In de afgelopen 3 weken is zijn taalontwikkeling vooruit gegaan. Zo fijn.

Volgende week is hij jarig, al weer 5 jaar. Nog tips voor cadeautjes? (hij wil graag lego, maar wil hem ook wel wat anders geven).

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 13 sep 2016 08:30

Wat goed om te horen, Evelien! Fijn dat de overstap dus goed is geweest voor hem.
Hoe is het met jou?

PPM, wat naar :( Succes met het gesprek!

Em, fijn dat hij op zijn plek zit!

Wat went het schoolleven weer snel. Met Frederiek gaat het volgens mij prima, ze moeten 2 werkjes per week maken, en dat zelf inplannen. Frederiek is op maandagmiddag al klaar met beide :mrgreen: Ze vindt het maar jammer dat het er zo weinig zijn. Zo'n tegenstelling met Jurian, die baalde altijd van de werkjes.

Over Jurian twijfel ik of het goed gaat, hij slaapt weer zo slecht in, dat is meestal wel een graadmeter bij hem. Donderdag hebben we 10 minutengesprek, ben wel benieuwd hoe de juf erover denkt. En ik hoop dat ze hem snel observeren vanuit de GGZ, zodat we duidelijkheid krijgen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Stip » 15 sep 2016 07:36

Fijn, Evelien, dat het een goede stap lijkt en mooi om nu al vooruitgang te zien!

Lastig PPM, hopelijk een goed gesprek gehad?

Hier gaat het lekker. N in groep 3, helemaal leuk. Zo enthousiast over al die nieuwe dingen, eigen burootje, eigen etui, grote schoolplein, naar de gymzaal, klassedienst. Helemaal leuk! H mag eind oktober naar school, die kan niet wachten. En L is ook alweer 15 mnd. Wat vliegt de tijd. Heerlijk meisje, vrolijk, kletst de oren van je hoofd. Kortom één en al dankbaarheid hier :D
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Memmem » 15 sep 2016 16:39

ppm, een goed gesprek gehad, samen het beste voor M kunnen vinden?

MissF, hoe was het gesprek over J, gaat het goed op school?

Fijn Evelien, dat het zo goed gaat met S, heb je al zicht op een woning?

Hier is J begonnen in groep 3, ze vindt het heel leuk maar wel een makkie hoor, gelukkig maar want ze heeft nog vaak urineweginfectie en zit daardoor niet echt lekker in haar vel.
A zit in groep 7 nu en heeft wel erg veel huiswerk, alleen al per week 4 vakken op de pc waarvan 1 ook nog 3 keer pw
Daarnaast ook nog de andere vakken en heeft hij na schooltijd ook nog typeles met huiswerk.
Gelukkig heeft hij nu wel een meester, daar heeft hij zo lang naar uitgezien, wel in combinatie met een juf maar die is ook heel leuk volgens hem. Ze kan heel goed voorlezen...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 sep 2016 21:40

Klaagmodus aan.. :(

Mn jochie.. M.... zoo ziek. Al vanaf donderdag. Na een kuur.. zijn we gestopt vanwege netelroos :(
Vandaag bloed geprikt op vermoeden van pfeiffer. Hij wad al mager maar er blijft niks van hem.over. we horen overmorgen... en wat we moeten...

Zucht.. :(

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 21 sep 2016 06:57

Sterkte ppm! En beterschap natuurlijk.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Evelien » 21 sep 2016 07:03

@ppm.. wat naar. Beterschap en sterkte.

Hoe het hier gaat... met ups en downs. Woonruimte helaas nog geen zicht op. Maar ik blijf positief.
Wel weer wat meer zorgen rondom S. Maar ik zie hem groeien en vooruit gaan in zijn ontwikkeling. En dat is iets waar wij beiden enorm blij mee zijn.
Vandaag al weer 5 jaar. :8>

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor pien » 21 sep 2016 09:15

Gefeliciteerd Evelien!! Ik hoop dat jullie met elkaar een hele fijne dag hebben!

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Memmem » 21 sep 2016 19:51

Evelien, gefeliciteerd!

Ppm, beterschap met M en sterkte.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 22 sep 2016 08:18

@ppm2
Al iets bekend?
Is het pfeiffer?


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten