heintje schreef:
Tja...ik leef niet in de opperste geluksstemming dat ik tot die 4 promille behoor die behouden blijft. Jij natuurlijk wel.
Rolkolder heintje - ik heb zoiets nooit beweerd.
Dus hoe kom je erbij om mij zoiets te laten zeggen.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
heintje schreef:
Tja...ik leef niet in de opperste geluksstemming dat ik tot die 4 promille behoor die behouden blijft. Jij natuurlijk wel.
rotterdam schreef:Vergeet Zuid-korea niet. 15 miljoen protestanten waarvan 9 miljoen in 20.000 calvinistische kerken.
vreemdeling schreef:Alle mensen (en ook allen die nu nog in een niet-menselijk lichaam zitten) zullen uiteindelijk via de nauwe poort de Heerschappij van God binnengaan en hun individualiteit voorgoed verliezen. Voor de meesten pas na nog vele reïncarnaties en uiteindelijk alleen via mystieke beoefening om het proces nog verder te helpen versnellen.
Ook de christelijke weg via Jezus werkt het beste als ze gepaard gaat met mystieke beoefening en voldoende discipline.
Die laatste voorwaarde zit wel snor bij veel gereformeerden, het is dacht ik een van de meest orthodoxe christelijke stromingen die ook veel aan schriftstudie doet.
Het valt leden van niet-mystieke stromingen niet aan te rekenen dat ze nog niet begrijpen dat hun stroming niet de allerbeste methode is om de Heerschappij van God binnen te gaan en ik denk ook niet dat het persé kwaad kan als ze deze illusie door onwetendheid blijven koesteren. Mits ze anderen maar niet gaan discrimineren of erger. Helaas is daar in vele landen op de wereld wel sprake van. Het lijkt me dan ook het beste om mensen niet te stimuleren in hun waan dat de eigen sekte superieur zou zijn aan alle andere levensbeschouwingen en te blijven benadrukken dat de mensheid een eenheid vormt en dat dogma's en irrationele bijgelovigheid die eenheid bedreigen.
Jeremiah schreef:
Waar heb je het over?
vreemdeling schreef:Mensen met hoger onderwijs verlaten die manier van denken massaal, de mystiek heeft de toekomst, niet het sektarische denken, niet het fundamentalisme.
vreemdeling schreef:Als je zo vast zit in je sektarisch-religieuze manier van denken, is het inderdaad lastig de wereld daarbuiten te begrijpen.
Mensen met hoger onderwijs verlaten die manier van denken massaal, de mystiek heeft de toekomst, niet het sektarische denken, niet het fundamentalisme.
vreemdeling schreef:Als je zo vast zit in je sektarisch-religieuze manier van denken, is het inderdaad lastig de wereld daarbuiten te begrijpen.
Mensen met hoger onderwijs verlaten die manier van denken massaal, de mystiek heeft de toekomst, niet het sektarische denken, niet het fundamentalisme.
Marnix schreef:Zzzz off-topic. Wordt een beetje vermoeiend als in ieder willekeurig topic hier, vreemdeling mystieke gnostiek in combinatie met boeddhisme gaat verkondigen op onnavolgbare wijze, Heintje vervolgens roeptoetert dat dat hij er geen bewijs voor heeft gevonden en het dus niet waar is enz
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten