Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Marnix » 23 jul 2016 08:34

Mortlach schreef:Nee, we zaten/zitten nu ook in iets soortgelijks qua ligging. Maar deze keer hebben we daadwerkelijk buren aan de overkant van de straat. Wat dat betreft heeft West Cork vollop ruimte. Laat ik het zo zeggen: onze oprijlaan komt direct uit op een 80km weg (1 auto breed, gras groeit in het midden).



Zou ook wel ernstig zijn als je in Ierland in een rijtjeshuis gaat wonen. ;) Ik denk niet dat je die veel hebt. Hooguit appartementen in steden. Dat heb je in landen die niet zo dicht bevolkt zijn. Heerlijk.

600 euro per maand. Ondertussen heb ik geen idee meer wat je daarvoor hebt in Nederland.


Dat ligt er aan waar he. In Amsterdam heb je voor dat geld een klein hokje, in Groningen aardig huis.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 23 jul 2016 09:12

Het valt mij op dat bij Mortlach in huis de deuren openslaan richting de zijmuur.
In Engeland is in veel huizen de (verouderde) gewoonte dat de deur richting de kamer opengaat, dus van de zijmuur af.
Een makelaar legde mij eens uit dat dat vanwege discretie was. Als je onverwachts een deur opendeed, keek je niet meteen de kamer in, waarin je mogelijk iemand ongekleed of in een genante situatie aan zou treffen.
Maar ik zag het ook in nieuwere huizen, dus kennelijk is het toch nog steeds een engelse gewoonte.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Mortlach » 23 jul 2016 10:04

Marnix schreef:Zou ook wel ernstig zijn als je in Ierland in een rijtjeshuis gaat wonen. ;) Ik denk niet dat je die veel hebt. Hooguit appartementen in steden. Dat heb je in landen die niet zo dicht bevolkt zijn. Heerlijk.


Inderdaad. Lekker de ruimte. Zodra je de bebouwde kom betreedt, heb je wel rijtjeshuisjes hoor, en in grote steden natuurlijk ook.

Dat ligt er aan waar he. In Amsterdam heb je voor dat geld een klein hokje, in Groningen aardig huis.


Ik denk dat je er in Dublin ook niet echt ver mee komt, maar gelukkig kun je niet veel verder bij Dublin vandaan komen dan waar we nu zitten :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Mortlach » 23 jul 2016 12:59

Hehe, er begint schot in de zaak te komen. Thuiskantoor opgebouwd, dus ik kan weer werken. Woonkamer ingericht, dus we kunnen 's avonds weer een beetje tv-kijken. Keuken opgeruimd, dus hopelijk vanavond weer eens een echte, warme maaltijd. Verhuizen is echt een crime.

Aan de andere kant, onze nieuwe internetverbinding is stevig genoeg om video's in HD1080p af te spelen. Onze oude verbinding had moeite met 360p. Dat lijkt misschien niet zo belangrijk, maar aangezien al ons vermaak via het internet komt, is dat echt een aangename verrassing.

Maandag het tapijt voor de slaapkamer en dan alle dozen met willekeurige zooi nog ergens een plaatsje weten te geven.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 25 jul 2016 13:40

Mortlach schreef: en dan alle dozen met willekeurige zooi nog ergens een plaatsje weten te geven.

En dat is altijd meer dan je denkt. ::((
Ik heb laatst een kast uitgeruimd, ik had 3 kartonnen dozen en 1 vuilniszak naast me neergezet.
Te optimistisch gedacht, toen de kast leeg was, stonden er 6 dozen en 2 vuilniszakken naast me, vol.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Mortlach » 25 jul 2016 14:31

Chaya schreef:Ik heb laatst een kast uitgeruimd, ik had 3 kartonnen dozen en 1 vuilniszak naast me neergezet.
Te optimistisch gedacht, toen de kast leeg was, stonden er 6 dozen en 2 vuilniszakken naast me, vol.


Ha, ja. We hadden zo'n halve open container gehuurd voor bij het oude huis en die zit nu dus echt nokkievol.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor LeChat » 07 aug 2016 19:37

Ik zit al wat oudere berichten bij te lezen... Al helemaal gesetteld, Mortlach? Ziet er mooi uit! Sterkte met de nasleep v/h vorige huis - gaat het beter met de gezondheid nu?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Mortlach » 10 aug 2016 15:58

Ja, het gaat met sprongen vooruit, maar we hebben net het water in het nieuwe huis laten testen en het blijkt dat ook hier problemen zijn - gelukkig niet zo groot als met het vorige, maar toch. Coliform in het water en veel te veel mangaan. Het is gelukkig op te lossen, maar we moeten dus weer met de beheerder in de clinch want die moet dat gaan betalen. En we hebben al een aantal onhandige akkefietjes gehad met gebrekkige communicatie. We gaan het zien.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor meribel » 10 aug 2016 21:44

Los van dat alles , zou je niet sowieso beter flessenwater gaan drinken? Ik zou het echt nooit meer vertrouwen als je op een boorput zit aamgesloten

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Mortlach » 11 aug 2016 09:15

meribel schreef:Los van dat alles , zou je niet sowieso beter flessenwater gaan drinken? Ik zou het echt nooit meer vertrouwen als je op een boorput zit aamgesloten


Ja, het zit erin dat we dat gaan doen. Zaak is alleen dat de eigenaar wettelijk verplicht is veilig water aan te leveren en flessenwater toch een stuk duurder is dan putwater (gratis).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor meribel » 11 aug 2016 11:26

nou ja, ik zou ook wel doorgaan met zorgdragen dat je water regelmatig getest wordt en dat de eigenaar er zorg voor draagt,
maar ondertussen zou ik niet meer willen drinken ervan.
stel dat een test het ene jaar goed is, en het volgende jaar niet meer. Hoelang ben je dan alweer vervuild water aan het drinken, wie zal het zeggen

hoe gaat het met de gezondheid van je vrouw inmiddels?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Mortlach » 11 aug 2016 13:25

meribel schreef:nou ja, ik zou ook wel doorgaan met zorgdragen dat je water regelmatig getest wordt en dat de eigenaar er zorg voor draagt,
maar ondertussen zou ik niet meer willen drinken ervan.
stel dat een test het ene jaar goed is, en het volgende jaar niet meer. Hoelang ben je dan alweer vervuild water aan het drinken, wie zal het zeggen


Inderdaad. We moeten nog even zien hoe we dat gaan aanpakken. Om eerlijk te zijn kijken we allebei al uit om terug te komen naar Nederland. Daar hoef je je tenminste om het water geen zorgen te maken.

hoe gaat het met de gezondheid van je vrouw inmiddels?


Stukken beter, verbazingwekkend beter zelfs. Het gedoe en geregel trekt wel een zware wissel op haar, mentaal gezien dan, maar dat moet allemaal wel weer tot rust komen als de belangrijkste zaken zijn geregeld.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Chaya » 12 aug 2016 13:39

Tjoh, wij vinden het zo gewoon dat er schoon en veilig drinkwater op elk moment beschikbaar is.
Jij laat weer zien dat dit lang niet overal in Europa! het geval is.
Als je bij jullie flesvoeding moet maken, is het dus noodzaak om flessen mineraalwater hiervoor te gebruiken.
Mortlach schreef:Ja, het zit erin dat we dat gaan doen. Zaak is alleen dat de eigenaar wettelijk verplicht is veilig water aan te leveren en flessenwater toch een stuk duurder is dan putwater (gratis).

Wij hadden vroeger thuis ook een waterput in de tuin, we woonden in een heel oud herenhuis. Die put was gegraven voor de dienstbodes om water te tappen voor de was en om de ramen te lappen en stoepen te boenen.
Wij mochten er nooit uit drinken van moeder. Ze gebruikte het water wel om de tuinplanten te begieten. Het was altijd ijskoud, weet ik me te herinneren, bij jullie ook Mortlach?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23544
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Marnix » 12 aug 2016 16:16

Gewoon weer net als de Germanen bier gaan drinken omdat dat veiliger is dan drinkwater ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Mortlach » 13 aug 2016 12:00

Chaya schreef:Tjoh, wij vinden het zo gewoon dat er schoon en veilig drinkwater op elk moment beschikbaar is.
Jij laat weer zien dat dit lang niet overal in Europa! het geval is.


Ierland is op sommige vlakken dan ook net een derde-wereldland. Een Ierse vriendin van ons bezocht voor haar doctoraalthese het Afrikaanse Malawi en zei dat ze zich daar direct thuis voelde.

Als je bij jullie flesvoeding moet maken, is het dus noodzaak om flessen mineraalwater hiervoor te gebruiken.


Voorlopig weer voor alles: koffie, drinken, koken. Alleen douchen en de vaat doen we met kraanwater op dit moment.

Wij hadden vroeger thuis ook een waterput in de tuin, we woonden in een heel oud herenhuis. Die put was gegraven voor de dienstbodes om water te tappen voor de was en om de ramen te lappen en stoepen te boenen.
Wij mochten er nooit uit drinken van moeder. Ze gebruikte het water wel om de tuinplanten te begieten. Het was altijd ijskoud, weet ik me te herinneren, bij jullie ook Mortlach?


Het valt hier mee omdat het nooit echt heel erg koud wordt, maar na de winter is het inderdaad een tijdje een stuk kouder dan anders. (het duurt een tijdje voordat de kou zo diep in de grond doordringt).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten