Happinez magazine

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ellentje1971
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jul 2012 06:30
Contacteer:

Happinez magazine

Berichtdoor ellentje1971 » 19 jul 2016 06:16

Mag een christen het magazine Happinez lezen?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Re: Happinez magazine

Berichtdoor maboc » 19 jul 2016 07:55

uhhh....waarom zou het niet mogen?
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

ellentje1971
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jul 2012 06:30
Contacteer:

Re: Happinez magazine

Berichtdoor ellentje1971 » 19 jul 2016 08:15

Geen idee maar sommige mensen vinden dit geen goed bald al heb ik geen idee waarom
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Happinez magazine

Berichtdoor hans0166 » 19 jul 2016 08:39

ellentje1971 schreef:Geen idee maar sommige mensen vinden dit geen goed bald al heb ik geen idee waarom


sommige mensen vinden ook het RD, TerDege en nog wel meer erg verkeerde bladen...

Als je het zelf een leuk en /of informatief blad vind... gewoon lezen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Happinez magazine

Berichtdoor Chaya » 19 jul 2016 09:03

ellentje1971 schreef:Mag een christen het magazine Happinez lezen?

Gisteren stond ik voor het schap in de bruna om een blad (kado) uit te zoeken voor een jonge vrouw.
Ten eerste was ik overweldigd door de hoeveelheid en ze stonden per categorie gerangschikt.
Luxe uitstralende glossy's, mode en lifestyle, en inderdaad die beetje vage "welbevinden" magazines.
Ik ben er altijd wel voorzichtig mee, omdat erin geschreven wordt dat je je geluk in aardse dingen moet zoeken.
Dit is in het algemeen hoor, ik ken het blad verder inhoudelijk niet, heb er alleen kort in staan bladeren.
En volgens de website:
Happinez is er voor iedereen die op zoek is naar verdieping, maar daarbij met beide benen op de grond wil blijven staan. Voor diegenen die even willen ontsnappen aan de hectiek en waan van de dag en daarom op zoek zijn naar harmonie en zingeving in hun leven. Happinez inspireert met interviews en reportages over spiritualiteit, wijsheid, gezondheid, reizen en cultuur.

In het nieuwe nummer - dat morgen verschijnt - zit een raamsticker

‘Every moment matters’, staat er op de nieuwe raamsticker die bijgesloten is bij deze Happinez. Ieder moment doet ertoe. De mindere momenten, die ons verdiepen, én de goede momenten, die voeden en verrijken. Het is misschien wel hét geheim van levenslust, de bereidheid om het leven ten volle te ervaren en omarmen. Om het te verkennen en te vieren wanneer het maar even kan. Every moment matters. Laten we deze woorden het motto van onze zomer maken!

Als ik dit soort dingen lees, zou ik terughoudend zijn. Dit is niet waar een christen naar op zoek hoort te zijn en het daarin ook vinden. Want het geluk ligt daar niet.
Kennelijk ben je er zelf ook wel onzeker over, omdat je die vraag hier stelt.
Maar mogen..... vind ik te sterk uitgedrukt. :D

Uiteindelijk heb ik voor Daphne's Diary gekozen.
Wonen, tuinen, brocante, recepten en de jarige was er superblij mee. Ze kende het blad nog niet, ik kreeg vanmorgen nog een appje, dat ze er veel inspiratie van kreeg en zich niet meer zou vervelen deze vakantie.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Re: Happinez magazine

Berichtdoor maboc » 19 jul 2016 09:11

ellentje1971 schreef:Geen idee maar sommige mensen vinden dit geen goed bald al heb ik geen idee waarom

Ik zou me niet al te druk maken over wat "sommige mensen" vinden.

Ik zal 'm eens bijbels uitleggen : "Onderzoekt alle dingen, en behoudt het goede" (ahum...wel een beetje uit z'n verband gerukt)

Nouja, ik wil maar zeggen, lees Happinez gewoon, en oordeel zelf.


(
Ik neem aan dat je dan zelf snel tot de conclusie komt dat het niks is. Namelijk :
- geen biermerken gerecenseerd
- er komen heel weinig auto's in voorbij
- ze maken maar geen keuze uit MSN (Messie/Suarez/Neymar)
)
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Happinez magazine

Berichtdoor Evelien » 19 jul 2016 09:55

Het is ook maar net hoe je het bekijkt, zoieso het leven.

Ik lees: de margriet, libelle, visie, eva, delinda, flair, vtwonen, woonidee, NG, psychologie, donald duck, elsevier, de koers, etc... maar ook de Happinez. Heerlijk blad om te lezen. Er staan soms mooie artikelen in en soms staan er artikelen in waarvan ik denk: oke, geen idee wat ik er mee moet. Het gaat het ene oor in en het andere oor weer uit.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Happinez magazine

Berichtdoor Teus » 19 jul 2016 10:25

Happinez; het eerste mindstyle magazine. 
Maak kennis met wijsheid, psychologie en spiritualiteit.
Happinez is een blad met inhoud en glans dat de lezer wil inspireren!
Dit zijn de kenmerken van het blad.

M.i. geen probleem om dit blad te lezen.
Wanneer je het leest zoals het blad bedoeld is, is het m.i. niet goed om te lezen.
Onze mindstyle zou Jezus moeten zijn.
Kennis vergaren over bepaalde onderwerpen is niets op tegen, het is wel goed te weten wat niet goed is, anderzijds zegt God in zijn Woord dat we ons niet te veel moeten verdiepen in de dingen die niet van Hem zijn.
We dienen alleen geispireerd te worden door de Heilige Geest.

Als je nieuwsgierig bent, lees het gerust maar hecht er geen waarde aan.
Vaak lezen we in onwetendheid, Donald Duck b.v. lijkt een leuk blad maar is een echt fout blad om te lezen, vooral voor kinderen.
Persoonlijk vond ik het een geweldig blad maar toen God in mijn leven kwam stond het me direct tegen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

ellentje1971
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jul 2012 06:30
Contacteer:

Re: Happinez magazine

Berichtdoor ellentje1971 » 19 jul 2016 11:44

Evelien schreef:Het is ook maar net hoe je het bekijkt, zoieso het leven.

Ik lees: de margriet, libelle, visie, eva, delinda, flair, vtwonen, woonidee, NG, psychologie, donald duck, elsevier, de koers, etc... maar ook de Happinez. Heerlijk blad om te lezen. Er staan soms mooie artikelen in en soms staan er artikelen in waarvan ik denk: oke, geen idee wat ik er mee moet. Het gaat het ene oor in en het andere oor weer uit.



Dank je wel!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Happinez magazine

Berichtdoor mona » 19 jul 2016 19:08

Evelien schreef:maar ook de Happinez. Heerlijk blad om te lezen. Er staan soms mooie artikelen in en soms staan er artikelen in waarvan ik denk: oke, geen idee wat ik er mee moet. Het gaat het ene oor in en het andere oor weer uit.


Niets is neutraal, ook lectuur niet.
Een kennis van mij zei eens over de sauna: Ik zie ze wel die naakte mannen, maar ik hoef er niets mee. Dus het raakt me niet...
Gevaarlijke uitspraak.
Zelf zou ik als christen ver blijven van alles wat naar Oosterse religie, of van invloeden daarvan neigt.
Waarom zou je dat willen? Er zijn ook mooie andere bladen.
Laatst gewijzigd door mona op 19 jul 2016 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Happinez magazine

Berichtdoor Marnix » 19 jul 2016 21:40

Ik heb niets tegen Happinez. Of sauna's, hoewel ik bij klankschaalgeluiden meestal hard weg ren. Dat vind ik verschrikkelijk.

De Bijbel leert dat "dingen van afgoden" niet verkeerd zijn als je niet in ze gelooft. Overigens kent de oosterse levensstijl wel leerzame zaken over rust brengen in je lichaam, tijd nemen om na te denken, de stilte zoeken, mediteren. Daar kunnen we als westerse christenen denk ik nog wel wat van leren.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Happinez magazine

Berichtdoor hans0166 » 20 jul 2016 06:59

mona schreef:Zelf zou ik als christen ver blijven van alles wat naar Oosterse religie, of van invloeden daarvan neigt.
Waarom zou je dat willen?



ehm ....waarom?... misschien wel omdat het christendom van de reformatie daar ook van afstamt ... oa. de kopten en etheopische kerken zijn de oudste nog bestaand christelijke gemeenschappen... invloeden van andere godsdiensten maken ruim 75% van de leer van het hedendaagse christendom uit, je roots kennen kan echt geen kwaad.
(zodra Paulus behandeld wordt heb je het over 90% griekse invloeden)

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Happinez magazine

Berichtdoor Teus » 20 jul 2016 07:54

Evelien schreef:Het is ook maar net hoe je het bekijkt, zoieso het leven.

Best makkelijk, hoef je je ook nooit af te vragen of iets goed is wat je doet. Je geeft er een zwengel aan, de richting op die jij goed vindt dan is het gewoon goed.
Naar mijn mening hebben we ook een verantwoording tegenover God, toch?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Happinez magazine

Berichtdoor hans0166 » 20 jul 2016 07:58

Teus schreef:Naar mijn mening hebben we ook een verantwoording tegenover God, toch?


klopt... maar..... wat jij verantwoord voor god vind, en wat een ander verntwoord vind kan een heel eind uit elkaar liggen.
Daarmee geeft iemand anders er geen "zwengel" aan om het goed te praten. Dat het niet jouw opvattingen zijn maakt het nog niet verkeerd.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Happinez magazine

Berichtdoor Teus » 20 jul 2016 08:02

Teus schreef:Naar mijn mening hebben we ook een verantwoording tegenover God, toch?


hans0166 schreef:klopt... maar..... wat jij verantwoord voor god vind, en wat een ander verntwoord vind kan een heel eind uit elkaar liggen.
Daarmee geeft iemand anders er geen "zwengel" aan om het goed te praten. Dat het niet jouw opvattingen zijn maakt het nog niet verkeerd.


Het gaat er niet om wat wij er van vinden, het gaat er om wat God er van vindt, dat kan zelfs per persoon verschillen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 59 gasten