Refowebkids deel 21

Moderators: Memmem, Moderafo's

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor meribel » 23 jun 2016 12:39

wat een heerlijk knulletje!!!

als ik dat zo bekijk dan vergeet ik spontaan weer wat een werk een baby is 8)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor LeChat » 23 jun 2016 21:33

Heel veel sterkte Evelien, hopelijk komt er (toch) snel een oplossing voor je!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 23 jun 2016 21:51

@Evelien
Ik kan alleen maar aansluiten bij de dames voor mij.
Wat onwijs heftig voor jou, deze situatie.

@TJ
Wat een leuke foto!

Hier hebben we de 3e verjaardag van DL gevierd.
Het lijkt wel gisteren dat ik met een positieve test in mijn handen stond... en kijk nu eens... de dame is al weer drie geworden :shock: .
En ze is zo zorgzaam voor haar broertje.
Normaliter is ze heel verlegen (daarom denken veel mensen dus dat ze onwijs rustig is, maar dat is helaas echt maar schijn :-oo ), maar als het om haar broertje gaat, is ze onwijs beschermend.
Vandaag nog in de supermarkt, wilde een iets te enthousiaste dame aan onze babyboy zitten, waarom Dl heel beschermend haar armen om hem heen sloot en verdedigend zei: "nee mag niet, is onze klummel hool". (En jup, problemen met de R... :wink: )
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor MissF » 24 jun 2016 10:33

Gefeliciteerd Duschka! Wat gaat de tijd hard he :) Wat schattig dat ze zo beschermend is. Gaat het al beter qua slapen enzo?

TJ, wat een prachtig ventje!

Frederiek is ondertussen 5 geworden. We vierden het zondag al, omdat woensdag en donderdag mijn zusje trouwde, dus was het al druk zat. Ze was het meest blij met het bloemetjestasje met portemonneetje dat ze van mijn ouders had gekregen. Zo grappig hoe zoiets simpels dus het meest in de smaak valt bij onze echte meid.
Toen mocht ze dinsdag nog twee keer trakteren, op school en op de BSO, en donderdag mocht ze bloemenmeisje zijn op mijn zus d'r bruiloft. Dus ze was helemaal op vanmorgen, van alle spanningen. Gelukkig is het allemaal achter de rug :D

Jurian gaat binnenkort getest worden op ADHD, de huisarts noemde de dingen die ik opsomde wel echt 'lijdensdruk', en adviseerde toch om het te testen, net als zijn IQ. Het zal wel na de vakantie worden denk ik, of als er een wachtlijst is nog langer. We zullen zien. Jurian leek er zelf toch wel blij mee, hij heeft er toch meer last van dan hij soms zegt, vermoed ik. Maar hij is zo'n makkelijk maar ook introvert kind, ik heb lang niet alles door wat er in hem omgaat. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 24 jun 2016 12:36

Dat is ook weer spannende periode missf! Welke klachten heeft hij?

Gefeliciteerd Duscka!

Onze jongste wordt as week ook alweer 3! Dat viert hij met H. H wordt midden in de zomervakantie 8, maar dan zijn wij op vakantie Weet iemand nog een leuk cadeau voor een 3 jarige? En eigenlijk ook voor een 8 jarige.

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor pien » 24 jun 2016 15:23

Wat een mooi mannetje TJ :D

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 24 jun 2016 18:54

Miss F en AJL proficiat.

Lastig idd een introvert kind doorgronden.
Ik hoop dat de tests een leidraad bieden.

Cadeautips
Weer niet wat ze leuk vinden?
Hier zijn de kindjes (en wij :-oo ) heel groot fan van Grimms houten speelgoed en de Haba muziekknikkerbaan doet t ook erg goed.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 jun 2016 20:02

ik weet ook niet wat ik M moet geven die zo zes wordt, hij wil nog meer meer playmobile.. een hobbel wobbel lijkt mij ook wel wat voor hem :)

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Jannoek » 25 jun 2016 17:57

Hier ook fan van hout! F kreeg voor zijn derde verjaardag de Quadrilla Whirlpool knikkerbaan en vind 'm nog steeds fantastisch! Hij begint 'm nu zelf te maken.

Wauw wat gaat dat toch hard met al die kids.

Wij hebben besloten iom school om F gewoon naar de zomervakantie naar groep 2 te laten gaan, hij wordt dan wel vanaf het begin begeleid door dat bureau en het lijntje met de ib'er, school en ons wordt kort zodat we in kunnen grijpen als dat nodig is ;-).
Hij zou anders in een 3/4 combi klas komen en dan waarschijnlijk direct dingen van groep 4 gaan oppikken, en hij houdt ondanks z'n gereken en gelees ook nog gewoon heel erg van spelen. Ben benieuwd..
Spannend voor jullie ook MissF!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 jun 2016 17:17

Bij welke vlekjesziekte heb je alleen je armen en benen onder de uitslag? ? Ook de handpalmen en voetzolen.

Dacht eerst.. zou hij weer waterpokken krijgen.. maar.tis.alleen zijn ledematen... en verder geen blaasjes. En waterpokken heeft hij al gehad.

Hij is niet ziek.. en ook niet ziek geweest...

Wordt er niet goed van. Hoop niet dat dit een herhanlig is van een periode van zeker zes weken vlekjes..dat jeukte allerverachrikkelijkst dat ik er wel zeker elk uur heen kon kleppere s nachts

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 26 jun 2016 19:26

paprikameisje2 schreef:Bij welke vlekjesziekte heb je alleen je armen en benen onder de uitslag? ? Ook de handpalmen en voetzolen.

Dacht eerst.. zou hij weer waterpokken krijgen.. maar.tis.alleen zijn ledematen... en verder geen blaasjes. En waterpokken heeft hij al gehad.

Hij is niet ziek.. en ook niet ziek geweest...

Wordt er niet goed van. Hoop niet dat dit een herhanlig is van een periode van zeker zes weken vlekjes..dat jeukte allerverachrikkelijkst dat ik er wel zeker elk uur heen kon kleppere s nachts


Dat zal waarschijnlijk de mond-/hand/voet ziekte zijn... Heeft onze meid ook gehad... Wij noemden t gekscherend mond en klauwzeer maar het heeft daar geen verband mee. Gaat na een dag of vijf vanzelf over.
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor Duschka » 26 jun 2016 19:46

@PPM
Ik dacht ook direct aan H/M/V ziekte.

Kindje dat ik ken, is er goed beroerd van geweest, maar duurde idd maar klein weekje.


@Jannoek
Dat is ook een prachtige knikkerbaan.
Ik hoop dat F de juiste begeleiding krijgt, na de zomervakantie.
En persoonlijk denk ik dat spelen, een vaak onderschatte "leer"mogelijkheid is, die kindjes ook zeker nog moeten / mogen benutten.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 jun 2016 20:05

Nop dat is het dus niet. De.vorige keer heeft ditn6 weken geduurt.. geen hand voet mond ziekte.. dat herken ik wel.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor jaccootje85 » 26 jun 2016 20:51

paprikameisje2 schreef:Nop dat is het dus niet. De.vorige keer heeft ditn6 weken geduurt.. geen hand voet mond ziekte.. dat herken ik wel.


Is het geen warmte uitslag of zonneallergie dan? Daar ben ik zelf verder niet mee bekend, dus weet ik ook niet echt waar dat vlekjes geeft...
En een begin van de mazelen ofzo?
Szent az Úr

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 21

Berichtdoor ajl » 27 jun 2016 07:43

Jannoek schreef:Hier ook fan van hout! F kreeg voor zijn derde verjaardag de Quadrilla Whirlpool knikkerbaan en vind 'm nog steeds fantastisch! Hij begint 'm nu zelf te maken.

Wauw wat gaat dat toch hard met al die kids.

Wij hebben besloten iom school om F gewoon naar de zomervakantie naar groep 2 te laten gaan, hij wordt dan wel vanaf het begin begeleid door dat bureau en het lijntje met de ib'er, school en ons wordt kort zodat we in kunnen grijpen als dat nodig is ;-).
Hij zou anders in een 3/4 combi klas komen en dan waarschijnlijk direct dingen van groep 4 gaan oppikken, en hij houdt ondanks z'n gereken en gelees ook nog gewoon heel erg van spelen. Ben benieuwd..
Spannend voor jullie ook MissF!


Ik denk dat dat een juiste keuze is Jannoek. Dat hebben wij afgelopen jaar ook gedaan met C. Zij is van januari en mocht i.p. ook op haar 5e door naar groep 3, maar speelde zo graag. het afgelopen jaar heeft zij non stop gespeeld en is echt 'gegroeid'. Inmiddels leest zij op het niveau van halverwege/eind groep 3 en krijgt extra werk en wordt voldoende uitgedaagd. Met J ( november) hebben wij straks weer hetzelfde. Wat doen wij; doorstromen en op zijn 5e naar groep 3 of 3 jaar kleuteren. Ik neig naar het laatste; een jaar spelen en zo leren is ook zoveel waard. Dan zijn ze ook wat ouder ( en hopelijk wat wijzer en weerbaarder) als zij naar de middelbare school gaan

De knikkerbaan hebben wij al aan J gegeven voor zijn 4e verjaardag. Is inderdaad leuk In dat opzicht is het hebben van 3 knullen lastig. Wij hebben nl al zo veel. Hij is morgen jarig en wij vieren het zaterdag, maar de tijd dringt.
Playmobiel vindt hij erg leuk, maar dit verdwijnt allemaal in de algemene bak. Wij hebben ook al een houten trainrails, enorm veel auto's. Bestuurbare auto's, steppen, tractor met aanhangwagen, buitenspeelgoed etc. ook al. Wat is leuk voor hem?
En voor H idem. Hij wordt 8 en ik merk dat het 'normale'speelgoed hem minder gaat interesseren. Heel lastig!


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten