Speedy schreef:Vervolgens krijgen we nu mail en het is me al meer opgevallen dat we voor 15 euro banner free kunnen zijn. Normaal zou ik zeggen, dat is een goed idee, maar nu krijg ik vanwege die enorme popupblocks en reclames die ver van refoweb afstaan een chantage gevoel. Wil je van de rotzooi af, maak 15 euro over. ....... Je voelt je bijna een misdadiger omdat je freeware gebruikt om 'normaal' te kunnen browsen.
Het is wat apart te klagen over iets dat gratis is, nietwaar?
Het is uiteraard jammer dat de commercie haar weg onherroepelijk naar het internet heeft gevonden en ja, reclames zijn tegenwoordig overal, de ene nog irritanter dan de andere.
Maar goed, ik weet niet wat het runnen van de Refoweb-server per jaar kost + de tijd die het beheren ervan kost. Ik begrijp best dat Henkie er niet al te veel geld op wil toeleggen. Ik denk ook niet dat hij rijk zal worden van de mensen die ervoor kiezen te betalen. (als dat wel dreigt te gebeuren, van verwacht ik dat hij het bedrag verlaagt

)
Het is trouwens wel een ontzettend succesvolle techniek: iets eerst expres irritant maken en mensen dan aanbieden dat ze ervoor kunnen betalen om het op te heffen. Dat zie je ook terug in elk 'gratis' spelletje waarbij je x uur moet wachten om een gebouwtje te kunnen bouwen of een akkertje te oogsten. En daar wordt me een bak geld mee verdiend, dat houd je niet voor mogelijk.