Huisdieren

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huisdieren

Berichtdoor Mortlach » 11 jan 2016 11:25

Afbeelding

Onze rottweilerpup groeit als kool :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Huisdieren

Berichtdoor cornelia77 » 11 jan 2016 12:11

Leuk! Rotweilers zijn vaak van die vrolijke, enthousiaste honden. Maar ze worden wel sterk! Heb je wat kracht voor nodig als je die uit gaat laten.
Luistert hij al een beetje? Hoe oud is'tie?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huisdieren

Berichtdoor Mortlach » 11 jan 2016 12:59

cornelia77 schreef:Leuk! Rotweilers zijn vaak van die vrolijke, enthousiaste honden. Maar ze worden wel sterk! Heb je wat kracht voor nodig als je die uit gaat laten.
Luistert hij al een beetje? Hoe oud is'tie?


Ja, de kracht begint te komen, gelukkig heeft ze een zachtaardig karakter en het lopen aan de lijn gaat steeds beter. Kwestie van veel hondenkoekjes geven als ze eventjes niet trekt en hopen dat de link op een gegeven moment wordt gelegd.

Ze is nu 4,5 maanden ongeveer.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Huisdieren

Berichtdoor Chaya » 11 jan 2016 14:50

Wat een mooie hond Mortlach, hele intelligente kop!
Ik raad je aan om de hond kort te houden, zeker het eerste jaar. Korte commando's. Zit, blijf, af. (in het engels zeker? :D )
Daar heb je dan de rest van haar leven profijt van.
Wil je dat de hond niet op de bank gaat zitten? Dan ook niet als het nog een schattige pup is.
Kun je op een puppycursus?
Ik ben met de berner sennen (ook zo'n massieve oersterke hond) geweest en dat was nog een hele kluif, letterlijk. :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Huisdieren

Berichtdoor Mortlach » 11 jan 2016 15:03

Chaya schreef:Wat een mooie hond Mortlach, hele intelligente kop!
Ik raad je aan om de hond kort te houden, zeker het eerste jaar. Korte commando's. Zit, blijf, af. (in het engels zeker? :D )
Daar heb je dan de rest van haar leven profijt van.
Wil je dat de hond niet op de bank gaat zitten? Dan ook niet als het nog een schattige pup is.
Kun je op een puppycursus?
Ik ben met de berner sennen (ook zo'n massieve oersterke hond) geweest en dat was nog een hele kluif, letterlijk. :mrgreen:


Die commando's beginnen langzaam te komen. Zit en blijf en kijken gaan redelijk goed. Recall/reageren op de naam is nog wat lastiger. We hebben ook een andere hond, een Jack Russel die per se overal bij moet zijn en dat is tijdens het oefenen nog wel eens lastig.

We vinden het niet erg als de hond op de bank ligt, er is ruimte voor. We proberen haar zo veel mogelijk te laten wennen aan mensen, maar dat is lastig omdat er nu niet bepaald veel mensen in de buurt wonen. Over een cursus hebben we wel gedacht, maar de beschikbare in de buurt is behoorlijk aan de prijs.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Huisdieren

Berichtdoor _Sjors_ » 20 jan 2016 13:19

Tijdens het uitlaten van de hond ben ik een Saarlooswolfhond tegengekomen. Wat een schitterend beest!


Met vriendelijke groeten,

Sjors.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Huisdieren

Berichtdoor _Sjors_ » 05 feb 2016 20:32

De hond doet eigenwijs... Luistert prima naar alle commando's maar vertikt het om mij de bal te bezorgen. Ipv apporteren gaat ie ervoor liggen/zitten met zijn kop vlak bij de grond mij een beetje vals aankijken... Hehe, leuk zo'n pitbull. Maar daar trek ik mij weinig van aan natuurlijk. Nu heb ik twee opties: Ik eis die bal op door hem flink op zijn donder te geven en de bal af te pakken, of ik geef hem geen vreten totdat ie de bal afgeeft...

Ik heb gekozen voor het laatste. Duurt waarschijnlijk wat langer, maar ik heb geen zin meer om hem hardhandig aan te pakken. Maarja, het is natuurlijk wel des alpha om zaken op te eisen met een flinke knauw richting de onderdanige hond. Iemand ervaringen hiermee of een tip om het anders aan te pakken? Het betreft een zeer eigenwijze en slimme rekel, die nu 2 dagen zonder vreten zit, schijnt hem weinig te boeien...


Met vriendelijke groeten,

Sjors.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

kinpruik

Re: Huisdieren

Berichtdoor kinpruik » 05 feb 2016 22:34

_Sjors_ schreef:De hond doet eigenwijs... Luistert prima naar alle commando's maar vertikt het om mij de bal te bezorgen. Ipv apporteren gaat ie ervoor liggen/zitten met zijn kop vlak bij de grond mij een beetje vals aankijken... Hehe, leuk zo'n pitbull. Maar daar trek ik mij weinig van aan natuurlijk. Nu heb ik twee opties: Ik eis die bal op door hem flink op zijn donder te geven en de bal af te pakken, of ik geef hem geen vreten totdat ie de bal afgeeft...

Ik heb gekozen voor het laatste. Duurt waarschijnlijk wat langer, maar ik heb geen zin meer om hem hardhandig aan te pakken. Maarja, het is natuurlijk wel des alpha om zaken op te eisen met een flinke knauw richting de onderdanige hond. Iemand ervaringen hiermee of een tip om het anders aan te pakken? Het betreft een zeer eigenwijze en slimme rekel, die nu 2 dagen zonder vreten zit, schijnt hem weinig te boeien...


Met vriendelijke groeten,

Sjors.


Je hond geen eten geven is pure dierenmishandeling. Geef dat beest gewoon normaal te vreten en probeer m op een fatsoenlijke manier af te richten.

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Huisdieren

Berichtdoor _Sjors_ » 05 feb 2016 22:54

kinpruik schreef:Je hond geen eten geven is pure dierenmishandeling. Geef dat beest gewoon normaal te vreten en probeer m op een fatsoenlijke manier af te richten.


Een mens krijgt eten en heeft een mond. Een hond krijgt vreten en heeft een bek... Als een hond gewoon voldoende water krijgt, kan hij wel 6 weken zonder vreten, met gemak. Kwestie van wie de langste adem heeft i.m.o. Graag geen mensenpsychologie op een hond loslaten. Daarbij komt dat de hond uitstekend is afgericht, maar nu gewoon zijn kop dwars heeft staan en een punt maakt van het bezitten van de bal. Normaliter geeft hij deze zonder problemen gewoon af. Het is geen probleem om de bal van hem af te pakken, maar ik wil dat hij de bal gewoon apporteert en afgeeft, zoals dat normaliter geen probleem is. Kom aub met bruikbare tips ipv andermans aanpak alleen maar af te wijzen. Piepert.


Groeten,

Sjors.
Laatst gewijzigd door _Sjors_ op 06 feb 2016 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

kinpruik

Re: Huisdieren

Berichtdoor kinpruik » 05 feb 2016 23:08

_Sjors_ schreef:
Een mens krijgt eten en heeft een mond. Een hond krijgt vreten en heeft een bek... Mits een hond gewoon voldoende water krijgt, kan hij wel 6 weken zonder vreten, met gemak. Kwestie van wie de langste adem heeft i.m.o. Graag geen mensenpsychologie op een hond loslaten. Daarbij komt dat de hond uitstekend is afgericht, maar nu gewoon zijn kop dwars heeft staan en een punt maakt van het bezitten van de bal. Normaliter geeft hij deze zonder problemen gewoon af. Het is geen probleem om de bal van hem af te pakken, maar ik wil dat hij de bal gewoon apporteert en afgeeft, zoals dat normaliter geen probleem is. Kom aub met bruikbare tips ipv andermans aanpak alleen maar af te wijzen. Piepert.


Groeten,

Sjors.


Je bent echt niet goed bij je hoofd als je denkt dat een hond 6 weken zonder eten kan. Ik dacht al dat er iets niet met je in orde was maar nu ben ik er van overtuigd. Pak die bal gewoon af en geef dat beest normaal te vreten voordat 1 van je buren (terecht) de dierenbescherming belt. Echt... wat een achterlijken lopen er op deze wereld.

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Huisdieren

Berichtdoor _Sjors_ » 05 feb 2016 23:13

kinpruik schreef:Pak die bal gewoon af en geef dat beest normaal te vreten voordat 1 van je buren (terecht) de dierenbescherming belt.


Ik heb een pitbull en geen poesje... piepert. En welke buren? Ik heb de hond juist genomen wegens gebrek aan buren die een oogje in het zeil kunnen houden! Ik laat hem heus niet verhongeren. Overigens wordt ie veel waakser zo zonder vreten! Zodra hij weer luistert krijgt ie weer lekkere pens, zo ben ik dan ook wel weer hoor. ::))


Met vriendelijke groeten,

Sjors.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

kinpruik

Re: Huisdieren

Berichtdoor kinpruik » 05 feb 2016 23:16

_Sjors_ schreef:
Ik heb een pitbull en geen poesje... piepert. En welke buren? Ik heb de hond juist genomen wegens gebrek aan buren die een oogje in het zeil kunnen houden! Ik laat hem heus niet verhongeren. Overigens wordt ie veel waakser zo zonder vreten! Zodra hij weer luistert krijgt ie weer lekkere pens, zo ben ik dan ook wel weer hoor. ::))


Met vriendelijke groeten,

Sjors.


Dan had je juist geen pittbull-achtige moeten nemen, maar goed. Dat ie veel waakser wordt komt omdat ie gefixeert raakt op vreten. Dit is dierenmishandeling wat je doet. En noem me geen pieperd als ik jou terecht aanval op je achterlijke manier van met dieren omgaan. Van dit soort geintjes krijg je juist die verknipte rothonden waar iedereen zo'n hekel aan heeft, en moeten degenen die een die een pittbullachtige hebben en er wel fatsoenlijk mee omgaan het bekopen.

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Huisdieren

Berichtdoor _Sjors_ » 05 feb 2016 23:18

Kerel, *censuur* niet zo. Je hebt je puntje duidelijk gemaakt en ga verder met je eigen poesje. Ik ben aan het wachten op bruikbare tips.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

kinpruik

Re: Huisdieren

Berichtdoor kinpruik » 05 feb 2016 23:19

_Sjors_ schreef:Kerel, *censuur* niet zo. Je hebt je puntje duidelijk gemaakt en ga verder met je eigen poesje. Ik ben aan het wachten op bruikbare tips.


Vriend. Wij hebben mastino napoletano's gehad. Ik ben met honden opgegroeid en weet er genoeg vanaf. Wat jij aan het doen bent is dierenmishandeling en er zou iemand de politie voor je moeten bellen.

Gebruikersavatar
_Sjors_
Luitenant
Luitenant
Berichten: 662
Lid geworden op: 06 dec 2015 14:22

Re: Huisdieren

Berichtdoor _Sjors_ » 05 feb 2016 23:22

Idem hierzo, ik weet ook prima hoe ver ik kan gaan bij die beesten. Ik heb deze hond uit het asiel, ben zijn 5e eigenaar, nadat hij in 2 jaar 4 baasjes heeft versleten. Ik ben nu bijna 5 jaar zijn baasje en het gaat heel goed met hem. Dankzij mijn, in jou ogen wellicht spartaanse, aanpak, is ie niet aan het gas beland. Kom eens met een alternatieve aanpak dan ipv de mijne af te kraken, piepert.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten