Arco schreef:En dit dan?
Laat maar, letterlijk 5 seconden Googlen; http://www.paleo.cc/paluxy/stegosaur-claim.htm
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Arco schreef:En dit dan?
Lock&Stock schreef:Verder komen jullie totaal niet biased over hoor.
Lock&Stock schreef:Als het moeilijk wordt weg rennen, hoe volwassen.
Lock&Stock schreef:Laat maar, letterlijk 5 seconden Googlen; http://www.paleo.cc/paluxy/stegosaur-claim.htm
Quasi schreef:
En zelf niet ingaan op bepaalde posts.
Quasi schreef:
Kijk, het wordt een beetje bekvechten op deze manier en ik denk heel eerlijk gezegd dat dat niet de bedoeling is. Als je dus serieus een gesprek aan wilt gaan dan zul je niet allerlei zelf bedachte ideeën over creationisten moeten gaan roepen die ervoor zorgen dat mensen in een bepaalde hoek worden gedrukt. Op iedereen is wat aan te merken, maar dat heeft geen enkele zin. Daarom ook mijn reactie richting Mortlach: ik vind zulke dingen gewoon erg jammer. Net alsof de ene partij superieur is aan de andere.
Quasi schreef:Voer gewoon een gelijkwaardige discussie.
Quasi schreef:
Van die bewijslast klappert ook geen enkele serieuze wetenschapper achterover...
Quasi schreef:Het beroerde is dat er niet alleen weinig chimpansees zijn, maar dat al die variaties nogal behoorlijk uitgestorven zijn. Dat laatste is natuurlijk ook een ongelofelijk prachtig argument. De wetenschappelijke feiten vliegen je om de oren. Weet je, als je zo'n aanhanger van jouw vorm van wetenschap bent, dan maak je jezelf nogal belachelijk met zulke uitspraken.
Lock&Stock schreef:Of kan jij ons wijzen op een dino fossiel in een recente geologische laag?
Lock&Stock schreef:Zoals?
Lock&Stock schreef:
Ik wil best een serieus gesprek aan gaan, maar zodra Sjors meteen z'n benen pakt wanneer het een beetje moeilijk is kan ik er verder weinig mee.
Lock&Stock schreef:
Prima! Laten we direct beginnen. Wellicht kan jij verder gaan waar Sjors de handdoek in de ring heeft gegooid. Creationisten claimen dat er geen tussenvormen zijn tussen de gezamelijke voorouder van de mens en de aap en de moderne mens. De wetenschap zegt wat anders, ik heb hier wat voorbeelden van gegeven. Misschien kan jij aangeven wat je daar van vind?
Mortlach schreef:Ik begrijp niet wat je probeert duidelijk te maken. Omdat er geen Homo Habilis meer bestaan, hebben ze nooit bestaan? Soorten sterven nu eenmaal uit, dat zien we dagelijks om ons heen gebeuren - sterker nog, wij zijn er vrij vaak de oorzaak van. Maar ook zonder moderne homo sapiens hebben de meeste soorten een t.h.t.-datum.
Quasi schreef:Het grote probleem voor mij is waarom bepaalde vormen nog massaal aanwezig zijn, zoals de chimpansee (ok, minder massaal dan vroeger) en waarom bepaalde andere vormen finaal verdwenen zijn?
Quasi schreef:
En zelf niet ingaan op bepaalde posts. Kijk, het wordt een beetje bekvechten op deze manier en ik denk heel eerlijk gezegd dat dat niet de bedoeling is. Als je dus serieus een gesprek aan wilt gaan dan zul je niet allerlei zelf bedachte ideeën over creationisten moeten gaan roepen die ervoor zorgen dat mensen in een bepaalde hoek worden gedrukt. Op iedereen is wat aan te merken, maar dat heeft geen enkele zin. Daarom ook mijn reactie richting Mortlach: ik vind zulke dingen gewoon erg jammer. Net alsof de ene partij superieur is aan de andere. Voer gewoon een gelijkwaardige discussie.
Quasi schreef:Met het laatste bedoelde ik vooral de opmerking dat creationisten in het algemeen niets om de natuur geven. Een beetje kort door de bocht misschien?![]()
![]()
Ja, yep, alleen de chimpansees bestaan nog wel en de vervolgsoorten niet meer? Hoe verklaar ik dat? Ik versimpel het wat, maar volgens mij maakt dat voor de grondgedachte niet uit.
Lock&Stock schreef:Nee, het gaat over het tot stand komen van een theorie middels de wetenschappelijke methode. De evolutietheorie is op exact dezelfde manier tot stand gekomen als letterlijk alle andere wetenschappelijke theorieën.
Quasi schreef:Dat lijkt me vrij helder inderdaad. Zou vreemd zijn als het anders was.
Lock&Stock schreef:En dat de wetenschappelijke methode werkt zie je simpel weg aan het feit dat we nu 80 worden, in 6 uur in New York kunnen zijn en discussiëren via een medium als het internet.
Quasi schreef:Klopt. Niemand zal ook beweren dat de wetenschappelijk methode niet werkt. Ook dat is het punt niet. Dus mooi geformuleerd.![]()
Lock&Stock schreef:Creationisten proberen continu twee hele specifieke theorieën buiten de "gangbare" wetenschap te houden.
Quasi schreef:Ja, wacht eventjes. Hoho, dit is wel erg solide met een noodvaart kort door de bocht vliegen. Mensen die onder andere tegen de evolutietheorie zijn zijn op basis van hun geloofsovertuiging tot creationisten gedoopt.
Quasi schreef:Dat wil niet zeggen dat dus creationisten proberen continue twee hele specifieke theorieën buiten de wetenschap te houden. Het begint nu al met oorzaak en gevolg grondig in de soep te laten wandelen.
Lock&Stock schreef:Echter het enige verschil tussen de evolutietheorie/oerknal theorie en de rest van de wetenschap is dat beide botsen met een hele specifieke interpretatie van een heel specifiek geloof.
Quasi schreef:Zie mijn vorige reactie. Klinkt mooi, maar is gewoon de uitleg van een bepaald begrip.
Lock&Stock schreef:Op werkelijk alle andere vlakken komen zij overeen met alle andere wetenschap.
Quasi schreef:Och, och. Alle wetenschap, wel ja. Iets dat volgens de wetenschappelijke methode is bepaald wil nog niet altijd overeenkomen met ALLE wetenschap. Waarom is het namelijk nog steeds moeilijk te implementeren in bijvoorbeeld de psychologie? Evolutietheorie helpt helemaal niks.
Lock&Stock schreef:Wel vergeten creationisten even voor het gemak dat een onderdeel van de wetenschappelijke methode het toetsen van voorspellingen is, iets waar beide theorieën prima uitkomen (vondst van de Tiktaalik bijvoorbeeld, of de verdeling van elementen in sterren). Ook vergeten creationisten heel vaak dat beide theorieën niet op zich zelf staan maar meerdere wetenschapsgebieden aan elkaar koppelen. Klopt evolutie niet? Dan klopt de genetica ook niet. Klopt de oerknal niet? Dan is er ook serieus iets mis met de relativiteitstheorie. Toch hoor je over die andere gebieden nooit een haan kraaien.....
Quasi schreef:Gaat dat haantje weer kraaien. Je gaat toch hopelijk hier niet beweren dat de genetica niet zonder de evolutietheorie kan?
Quasi schreef:De evolutietheorie is onder andere gebouwd op feiten en waarnemingen van de genetica. Niet andersom.
Quasi schreef:En dus is het ook helemaal zo gek nog niet dat als je eerst een verkeerde bewering opbouwt daarna kunt concluderen dat je nooit een haan hoort kraaien.
Lock&Stock schreef:
Toch lijkt de wetenschap prima te werken...
Quasi schreef:Jawel. Een bot mes werkt ook...
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten