Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 12 jan 2016 20:31

ik wil wel mede organiseren, maar niet alles alleen doen ;-)

Grappig Duschka dat jouw dochtertje ook eerder poepzindelijk was, dat was bij F ook zo, en dat vond bijna iedereen heel bijzonder/apart.
J wordt in februari 2 en roept ook al een half jaar dat hij moet poepen/plassen, maar volgens mij vindt hij vooral het kraantje in de wc leuk ;-)
F is 's nachts nog niet zindelijk, misschien ook maar eens kijken naar zo'n plaswekker dan!

@lechat hier is het ook bal met slapen momenteel (j is 23 mnd). Hij is van de week 1x vanaf 4.00 wakker geweest en was toen echt super wakker en veel aan het praten. sinds die nacht praat hij ineens heel veel maar slaapt hij ook weinig ;-).
Hij is nu ook 's avonds aan het spoken en ik ben dan bang dat hij f wakker roept. Maar dat zal ook wel weer een fase zijn ;-)

@liefie spannend, hopelijk niks ernstigs.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 12 jan 2016 21:22

Ik wil wel organiseren, maar wat wordt er dan verwacht? Het is toch alleen een datum prikken, locatie afspreken en dat allemaal hier melden met de vraag wie er mee gaat? Of mis ik dan de helft? :mrgreen:
Zelf ken ik wel alleen de binnenspeeltuinen in Veenendaal en Tiel, in Utrecht verder niet. En die in Veenendaal en Tiel zijn per OV niet zo handig bereikbaar, beiden erg ver lopen vanaf het treinstation, dus dat is misschien niet zo handig.

Als ik nou een lijstje maak met eventuele data, en dat jij onderzoek doet waar (in de buurt van) Utrecht de leukste binnenspeeltuin is, of vooral die met het OV het makkelijkst bereikbaar is, Jannoek, dan zijn we rond toch? :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 13 jan 2016 22:12

Jannoek schreef:Grappig Duschka dat jouw dochtertje ook eerder poepzindelijk was, dat was bij F ook zo, en dat vond bijna iedereen heel bijzonder/apart.
J wordt in februari 2 en roept ook al een half jaar dat hij moet poepen/plassen, maar volgens mij vindt hij vooral het kraantje in de wc leuk ;-)


Grappig idd.
Wij kregen van kennissen het stekelige commentaar dat we haar dan wel heel erg gepusht zouden hebben, het bestond niet dat een kind zo vroeg al poepzindelijk was, nog voor 't plaszindelijk was... tsja...

Hier is 't kraantje in de wc ook errug leuk. Lekker met flink zeep soppen... ach ja... vond ik vroeger ook leuk, volgens mij.

@MissF
Volgens mij heb jij een prima plan van aanpak hoor :mrgreen:
Denk idd niet dat het veel meer gecompliceerd is, dan dat? (maar ik ben een chaotische -niet zo praktische organisator dus mijn mening moet je niet al te serieus nemen :D

Met onze peuter gaat het gelukkig de goede kant weer op.
Opgelucht ademhalen. Vandaag vroeg ze zelf om drinken, hoera.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 13 jan 2016 22:23

ja zoiets lijkt me ook MissF ;-)

Vorige keer spraken we af in de speeltuin in het Maximapark in Utrecht, maar toen was het mooi weer/zomer ;-)
Qua binnenspeeltuinen heb je in Utrecht sinds kort een Ballorig, die is goed bereikbaar met auto (gratis parkeren en dichtbij de ring) en ook met OV.
In IJsselstein zit een MonkeyTown, die is ook wel redelijk goed bereikbaar vanaf Utrecht CS. Beide ben ik overigens nog nooit geweest :)

Pluk01

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Pluk01 » 14 jan 2016 10:23

Er kwam ergens de vraag voorbij hoe het met de meeleesmama's en kinderen gaat geloof ik :wink: . Laatste (lange) tijd vooral meegelezen, niet meegeschreven. Dus daarom zal ik me ook weer eens melden! Met ons gaat het prima, L.evi wordt in maart alweer 7 en zit sinds de zomervakantie in groep 3. Hij heeft het super naar zijn zin, was echt uitgekeken op de kleuterklas en verveelde zich daar behoorlijk, ondanks het extra aanbod wat hij al kreeg. In groep 3 heeft hij zijn draai echt gevonden. Ik vind het echt een hele leuke leeftijd/periode!

Begin 2015 zijn we verhuisd van een appartement in de stad naar een nieuwe eengezinswoning in een dorp, dichter bij school. Wat heerlijk om in een kindvriendelijke buurt te wonen en een tuin te hebben! En ook het contact wat we hebben met de buren is echt een verademing, in de stad hadden we zoveel wisselingen in buren dat het niet meer bij te houden was. Zelf heb ik per 1-1-2016 een andere baan, ik werk niet meer op vaste dagen maar volgens een rooster wat steeds 2-3 maanden van tevoren bekend is. Tot nu toe vind ik het erg prettig! De winterperiode is erg rustig, de zomerperiode erg druk, dat moet ik nog even gaan ervaren. Deze rustige winterperiode bevalt me echter wel :D . Eindelijk weer eens tijd om de zolder op te ruimen en hoeken van het huis schoon te maken waar ik normaal niet aan toekom.

Leuk om te lezen hoe het jullie allemaal vergaat! Gefeliciteerd met alle nieuwe baby's en beterschap voor de zieke kindjes. Ik zal vanaf nu proberen wat regelmatiger mee te schrijven :oops: .

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 14 jan 2016 12:47

Leuk Pluck om weer eens wat van je te lezen!

Hier waren de oudste twee ook rond hun 2e jaar poepzindelijk. Ik dacht toen dat dat normaal was :oops: De jonggste twee waren gewoon alles tegelijk zindelijk.

@ meeting
Leuk als deze er komt. Is het een idee om dit tijdens de voorjaarsvakantie te doen? Geen flauw idee trouwens of deze voorjaarsvakantie in het hele land tegelijk is.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 14 jan 2016 15:02

Puck leuk om te lezen :-)

Nina was ook met 2 jaar poep zindelijk ideaal hopelijk met Jet ook weer zo :D

Een binnenspeeltuin is altijd leuk voor de kids goed idee! Wat voor dag hebben jullie in gedachten?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 14 jan 2016 16:12

voorjaarsvakantie is niet overal hetzelfde nee, mijn nichtje is altijd net een andere week vrij, die heeft zuid, wij noord volgens mij.
Misschien een woensdagmiddag? Dat is wel eens eerder geopperd volgens mij. Alleen kan ik dan alleen tot april, daarna niet meer, dan ga ik zo'n beetje fulltime werken :D

Maar Duschka, jij kon niet voor april of kun je wel maar niet organiseren voor april?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 14 jan 2016 16:41

MissF schreef:Maar Duschka, jij kon niet voor april of kun je wel maar niet organiseren voor april?

Het laatste... ik kan wel, als 't tussen alle medische afspraakjes door kan, maar organiseren zie ik ff niet zitten :D
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 14 jan 2016 17:55

MissF schreef:voorjaarsvakantie is niet overal hetzelfde nee, mijn nichtje is altijd net een andere week vrij, die heeft zuid, wij noord volgens mij.
Misschien een woensdagmiddag? Dat is wel eens eerder geopperd volgens mij. Alleen kan ik dan alleen tot april, daarna niet meer, dan ga ik zo'n beetje fulltime werken :D


Maar jij woont toch in Midden?

Noord heeft een week later dan Zuid en Midden (Zuid en Midden hebben tegelijk voorjaarsvakantie).
Het kan alleen wel zo zijn dat sommige delen van Zuid tijdens Carnaval vakantie heeft en dat is een week eerder.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 14 jan 2016 18:17

Dan zal het dat wel zijn, ze vieren daar flink carnaval ja, volgens mij ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor juffiejuf » 14 jan 2016 20:13

Ondanks dat ik niet aan carnaval doe heb ik idd al begin februari voorjaarsvakantie :shock: Erg vroeg....
Woensdagmiddag is denk ik wel een geschikt moment!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Haai » 14 jan 2016 21:46

Hier nog zo'n meeleesmama ;) De afgelopen tijd wel veel meegelezen, maar reageren schoot er een beetje bij in.
Ook hier gaat alles goed, de oudste pas alweer 8 geworden en zit in groep 4 ('saaaai, want ik weet alles al..'), middelste is 6,5 en zit in groep 3 ,is erg enthousiast over het leren lezen en wij genieten ervan dit zo te zien ontwikkelen, en de jongste is 1,5. De jongste is een echte klauteraap, wat ik van zijn broer en zus helemaal niet gewend ben. Schuift een stoel naar het aanrecht of bij de deur om deze open te kunnen doen en komt zo overal waar hij wezen wil.
Verder best een druk leventje hier, sinds 1 jan. werk ik een dagje meer per week en manlief wat minder, dus we moeten hier weer even opnieuw 'in balans' komen ;)

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sterretje » 16 jan 2016 14:44

We gaan verder in deel 21.
(sorry, een beetje te laat... (Vanaf deze kant heel druk en dan schieten er soms dingen bij in :-oo )
Time flies when you have none!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten